Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 april 2016, 19:08   #581
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar waarom bent u immuun gebleven voor die 'inprenting' die 2 eeuwen heeft geduurd. Wat is het geheim van uw genie? Hoe kunnen we worden zoals u?

Please tell us!
Belgische nationalisten hebben weinig kans om te worden zoals ik. Je mag dus op twee oren (blijven) slapen.

Die inprenting heeft ook bij mij vrij lang gedaan wat de bedoeling was. Tot het Dutroux schandaal losbarstte.

Mijn afkeer en desinteresse stamde hoofdzakelijk uit de wetenschap dat de kiezer een machteloze pion was in het politieke steekspel. Een steekspel dat de "Vlamingen" tot in den treure verloren. Bang als ze waren om voor collaborateurs, nazi's, racisten, en godbetert separatisten te worden gerekend. Het enige separatisme dat niet wordt gedemoniseerd door de werkelijke machthebbers van dit land en hun volgelingen is het gewelddadige separatisme van 1830.

Tot het Dutrouxschandaal losbarstte hoorde ik bij de veel te grote groep die zich om de genoemde redenen van de politiek afkeerde, maar die zich desalniettemin moest onderwerpen aan de Belgische opkomstdwang. Ik stemde uit protest nooit anders dan Vlaams-nationalistisch....of niet. Of ongeldig. In die tijd werd er nog niet elektronisch gestemd en kon je je afkeer voor de belgische politiek op je stembrief kenbaar maken.

Door hetgeen er aan "Belgische ziektes" aan de oppervlakte kwam in het Dutrouxtijdperk werd mijn politiek bewustzijn wakker geschud. Op zeer korte tijd beende ik daarna mijn politieke analfabetisme bij, en dat is zo gebleven. Wat desondanks niet veranderde zijn de steeds weer in andere vormen opduikende Belgische ziektes. De lafheid en onderdanige kruiperigheid van zowel de "Vlaamse" politici van de traditionele partijen als hun belgisch-nationalistische kiesvee....en de machteloosheid van de ontwaakte Vlaamsbewuste burgers om daar verandering in te brengen.

Geniet er maar met volle teugen van dat jij je aan de "goede kant" van het Belgisch-politieke spectrum bevindt. Niets is immers voor eeuwig. Zelfs Belgique niet. Belgique bestaat nog ondanks dat het een absurd apenland is. De werkelijke machthebbers hebben niet alleen de touwtjes nog altijd in hun anti-Vlaamse handen, ze hebben zelfs de steun van gehersenspoelde "Vlaamse" volgelingen.
En toch zullen ze ooit het pleit verliezen. Daar zullen niet de Vlaams-nationalisten verantwoordelijk voor zijn maar de vele ongeneeslijke en vergevorderde ziektes waar Belgique al sinds zijn ontstaan aan lijdt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 19:28   #582
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Belgische nationalisten hebben weinig kans om te worden zoals ik. Je mag dus op twee oren (blijven) slapen.

Die inprenting heeft ook bij mij vrij lang gedaan wat de bedoeling was. Tot het Dutroux schandaal losbarstte.

Mijn afkeer en desinteresse stamde hoofdzakelijk uit de wetenschap dat de kiezer een machteloze pion was in het politieke steekspel. Een steekspel dat de "Vlamingen" tot in den treure verloren. Bang als ze waren om voor collaborateurs, nazi's, racisten, en godbetert separatisten te worden gerekend. Het enige separatisme dat niet wordt gedemoniseerd door de werkelijke machthebbers van dit land en hun volgelingen is het gewelddadige separatisme van 1830.

Tot het Dutrouxschandaal losbarstte hoorde ik bij de veel te grote groep die zich om de genoemde redenen van de politiek afkeerde, maar die zich desalniettemin moest onderwerpen aan de Belgische opkomstdwang. Ik stemde uit protest nooit anders dan Vlaams-nationalistisch....of niet. Of ongeldig. In die tijd werd er nog niet elektronisch gestemd en kon je je afkeer voor de belgische politiek op je stembrief kenbaar maken.

Door hetgeen er aan "Belgische ziektes" aan de oppervlakte kwam in het Dutrouxtijdperk werd mijn politiek bewustzijn wakker geschud. Op zeer korte tijd beende ik daarna mijn politieke analfabetisme bij, en dat is zo gebleven. Wat desondanks niet veranderde zijn de steeds weer in andere vormen opduikende Belgische ziektes. De lafheid en onderdanige kruiperigheid van zowel de "Vlaamse" politici van de traditionele partijen als hun belgisch-nationalistische kiesvee....en de machteloosheid van de ontwaakte Vlaamsbewuste burgers om daar verandering in te brengen.

Geniet er maar met volle teugen van dat jij je aan de "goede kant" van het Belgisch-politieke spectrum bevindt. Niets is immers voor eeuwig. Zelfs Belgique niet. Belgique bestaat nog ondanks dat het een absurd apenland is. De werkelijke machthebbers hebben niet alleen de touwtjes nog altijd in hun anti-Vlaamse handen, ze hebben zelfs de steun van gehersenspoelde "Vlaamse" volgelingen.
En toch zullen ze ooit het pleit verliezen. Daar zullen niet de Vlaams-nationalisten verantwoordelijk voor zijn maar de vele ongeneeslijke en vergevorderde ziektes waar Belgique al sinds zijn ontstaan aan lijdt.
Het is voor Vlaanderen een goede zaak dat, in de nasleep van de islam-aanslagen, een hele hoop rotzooi rond "Bruxelles" en haar PS/MR/Défi partij-epigonen onbarmhartig in het licht van de schijnwerpers werd geplaatst. Ze komen er sterk beschadigd uit, de 19 baronieën en hun zes politie-zones. De horeca-sector is in een openlijke opstand tegen het gefrustreerd mannetje Mayeur. Als er nog wat extra zou kunnen boven gespit worden in de onderzoekscommissie dreigt het nog erger te worden. Laurette Mitraillette begint blijkbaar nattigheid te voelen want ze heeft gisteren flink van haar tetter gemaakt in die commissie. Ze was niet akkoord met de persoon van de Nederlandstalige experts Fijnhoudt en De Ruyver. Waarom was niet zo duidelijk.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 19:43   #583
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het is voor Vlaanderen een goede zaak dat, in de nasleep van de islam-aanslagen, een hele hoop rotzooi rond "Bruxelles" en haar PS/MR/Défi partij-epigonen onbarmhartig in het licht van de schijnwerpers werd geplaatst. Ze komen er sterk beschadigd uit, de 19 baronieën en hun zes politie-zones. De horeca-sector is in een openlijke opstand tegen het gefrustreerd mannetje Mayeur. Als er nog wat extra zou kunnen boven gespit worden in de onderzoekscommissie dreigt het nog erger te worden. Laurette Mitraillette begint blijkbaar nattigheid te voelen want ze heeft gisteren flink van haar tetter gemaakt in die commissie. Ze was niet akkoord met de persoon van de Nederlandstalige experts Fijnhoudt en De Ruyver. Waarom was niet zo duidelijk.
Laurette retteketet is de beschermheilige van Mayeur. Verder hoef je niet te zoeken. Zij is eveneens de patrones van de PS, en die partij heeft zowel in Wallonië als in Bruxelles de dikste vinger in de politieke pap.

http://www.tijd.be/dossier/krant/PS_...&ts=1461840316

Het kan bijgevolg nog even duren duren alvorens Laurette retteketet madam NON volgt.

Of is er iemand die de Belgische machthebbers HIER al kritiek op heeft horen geven?

Citaat:
"Onkelinx en Di Rupo hebben antiterreurbeleid tegengehouden"
do 24/03/2016 17:36
datum van het artikel do 24/03/2016 17:36
Belga
"Het was PS die rond de eeuwwisseling een doeltreffend beleid tegen terreur heeft tegengehouden." Dat zegt Marc Verwilghen (Open VLD), minister van Justitie in de eerste regering-Verhofstadt. De liberaal wijst uitdrukkelijk in de richting van Elio Di Rupo en Laurette Onkelinx.

Marc Verwilghen was minister van Justitie van 1999 tot 2003. Elio Di Rupo was op dat moment partijvoorzitter van PS en Laurette Onkelinx was vicepremier en minister van Werkgelegenheid onder Verhofstadt.

"Als minister van Justitie kreeg ik waarschuwingen van de federale politie over wat er gaande was in Brussel", zegt Verwilghen. "Zij verwittigden me dat we vroeg of laat excessen zouden zien in de hoofdstad. Toen ik dat aankaartte in de regering werd ik door PS uitgelachen en als populist weggezet."

Verwilghen stelde onder meer voor de Belgische nationaliteit in te trekken van veroordeelde zware criminelen met een dubbele nationaliteit. "PS verweet mij toen dat ik staatlozen zou creëren, hoewel het ging om personen met de dubbele nationaliteit. Philippe Moureaux, destijds senator en burgemeester van Molenbeek, verweet me een racist te zijn."

"In de aanbevelingen van de commissie-Dutroux was een regeling als spijtoptant opgenomen", vervolgt de ex-minister. "Dat is persoonlijk geblokkeerd door Elio Di Rupo. Als dat niet was gebeurd, hadden we een instrument in handen om extremistische milieus binnen te dringen."
"Niet gesteund door Verhofstadt"

Verwilghen werd naar eigen zeggen ook niet gesteund door premier Guy Verhofstadt (Open VLD). "Hij vroeg me het los te laten, omdat hij PS toch niet kon overtuigen. Di Rupo kon de regering met een vingerknip laten vallen", besluit Verwilghen.
http://m.deredactie.be/#!/snippet/56...f2062a6460b1ca
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 22:05   #584
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Belgische nationalisten hebben weinig kans om te worden zoals ik. Je mag dus op twee oren (blijven) slapen.
Euuuu? Wat?
Ik ben geen Belgische nationalist, hoor?

Maar waarom ben u zo geniaal, en hoe kan ik zo geniaal worden als u?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Die inprenting heeft ook bij mij vrij lang gedaan wat de bedoeling was. Tot het Dutroux schandaal losbarstte.

Mijn afkeer en desinteresse stamde hoofdzakelijk uit de wetenschap dat de kiezer een machteloze pion was in het politieke steekspel. Een steekspel dat de "Vlamingen" tot in den treure verloren. Bang als ze waren om voor collaborateurs, nazi's, racisten, en godbetert separatisten te worden gerekend. Het enige separatisme dat niet wordt gedemoniseerd door de werkelijke machthebbers van dit land en hun volgelingen is het gewelddadige separatisme van 1830.

Tot het Dutrouxschandaal losbarstte hoorde ik bij de veel te grote groep die zich om de genoemde redenen van de politiek afkeerde, maar die zich desalniettemin moest onderwerpen aan de Belgische opkomstdwang. Ik stemde uit protest nooit anders dan Vlaams-nationalistisch....of niet. Of ongeldig. In die tijd werd er nog niet elektronisch gestemd en kon je je afkeer voor de belgische politiek op je stembrief kenbaar maken.

Door hetgeen er aan "Belgische ziektes" aan de oppervlakte kwam in het Dutrouxtijdperk werd mijn politiek bewustzijn wakker geschud. Op zeer korte tijd beende ik daarna mijn politieke analfabetisme bij, en dat is zo gebleven. Wat desondanks niet veranderde zijn de steeds weer in andere vormen opduikende Belgische ziektes. De lafheid en onderdanige kruiperigheid van zowel de "Vlaamse" politici van de traditionele partijen als hun belgisch-nationalistische kiesvee....en de machteloosheid van de ontwaakte Vlaamsbewuste burgers om daar verandering in te brengen.
Wow, u vertelt héél interessante dingen, maar hoe kan ik zo geniaal worden als u?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Geniet er maar met volle teugen van dat jij je aan de "goede kant" van het Belgisch-politieke spectrum bevindt.
Nééé, ik wil weten hoe ik zo uitmuntend als u kan worden!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niets is immers voor eeuwig. Zelfs Belgique niet. Belgique bestaat nog ondanks dat het een absurd apenland is. De werkelijke machthebbers hebben niet alleen de touwtjes nog altijd in hun anti-Vlaamse handen, ze hebben zelfs de steun van gehersenspoelde "Vlaamse" volgelingen.
Maar hoe heb u die hersenspoeling vermeden?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En toch zullen ze ooit het pleit verliezen. Daar zullen niet de Vlaams-nationalisten verantwoordelijk voor zijn maar de vele ongeneeslijke en vergevorderde ziektes waar Belgique al sinds zijn ontstaan aan lijdt.
Ik ben zéér droevig want u wil uw geheim niet delen met een gewone sterveling zoals ik!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 28 april 2016 om 22:06.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 22:19   #585
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is juist die hereniging met het moederland die Belgische nationalisten niet zien zitten. Zij zitten liever onder de knoet van de collaborateurs van de separatisten van 1830. De "Latijnse" cultuur ligt hen dichter aan het hart dan die van het land waar ze op gewelddadige wijze van werden gescheiden.
Ik voel mij toch een beetje ongemakkelijk met dat begrip moederland zoal ge dat hier stelt.
Toen in 1648 de scheiding der Nederlanden werd bezegeld bleef Spanje in het zuiden de baas terwijli de opstand lukte boven die scheidingslijn. Dat was nu eenmaal de weerslag van een gekonsolideerde militaire situatie.
Maar is het noorden daarom het moederland ??
Als bakermat van de Nederlanden beschouw ik eerder het graafschap Vlaanderen.
Waarmee ik echter niet wil zeggen dat het moederland zou in het zuiden liggen.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 28 april 2016 om 22:31.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 22:42   #586
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar hoe heb u die hersenspoeling vermeden?
Mijn grootnederlandisme werd getriggerd toen ik als middelbare scholier de verkiezingsuitslagen uit de Brusselse kieskantons las in de krant en keer op keer vaststelde dat het aantal stemmen uitgebracht op Vlaamse partijen achteruitging. Ik ben mij gaan informeren naar de oorsprong van dat verfransingsmechanisme en kwam erbij uit dat het allemaal niet waar zou zijn geweest als de Nederlanden in 1830 één zouden zijn gebleven en de Belgische opstand van 1830 zou zijn mislukt, net zoals die in 1790.
Veel meer had ik niet nodig om Grootnederlander te worden.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 19:04   #587
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Mijn grootnederlandisme werd getriggerd toen ik als middelbare scholier de verkiezingsuitslagen uit de Brusselse kieskantons las in de krant en keer op keer vaststelde dat het aantal stemmen uitgebracht op Vlaamse partijen achteruitging. Ik ben mij gaan informeren naar de oorsprong van dat verfransingsmechanisme en kwam erbij uit dat het allemaal niet waar zou zijn geweest als de Nederlanden in 1830 één zouden zijn gebleven en de Belgische opstand van 1830 zou zijn mislukt, net zoals die in 1790.
Veel meer had ik niet nodig om Grootnederlander te worden.
Ja, u had ik niets gevraagd, maar dank u om mij uit te leggen hoe u 'ingeprent' werd.

Is er iemand die mij kan uitleggen hoe ik 'inprenting' kan vermijden?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 19:48   #588
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Ach Jack.
Als de EU implodeert zijn we al heel blij.
Een nazi die tegen een ééngemaakt Europa is ...
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 19:58   #589
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Ik voel mij toch een beetje ongemakkelijk met dat begrip moederland zoal ge dat hier stelt.
Toen in 1648 de scheiding der Nederlanden werd bezegeld bleef Spanje in het zuiden de baas terwijli de opstand lukte boven die scheidingslijn. Dat was nu eenmaal de weerslag van een gekonsolideerde militaire situatie.
Maar is het noorden daarom het moederland ??
Als bakermat van de Nederlanden beschouw ik eerder het graafschap Vlaanderen.
Waarmee ik echter niet wil zeggen dat het moederland zou in het zuiden liggen.
het Noorden is niet het moederland. Het noorden is net zo goed de helft, soit, tweederde van het moederland als het zuiden.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 20:34   #590
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
het Noorden is niet het moederland. Het noorden is net zo goed de helft, soit, tweederde van het moederland als het zuiden.

Belgie is ons moederland. Zowel van de huidige Walen als van de huidige Vlamingen. Al de rest is romantisch gezwets over zogenaamde Verenigde Nederlanden. Een zogenaamde eenheid dan , die nooit echt in de realiteit heeft bestaan. En nooit zal bestaan.

Meer woorden moet men daar niet aan vuil maken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 april 2016 om 20:37.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 20:45   #591
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Belgie is ons moederland. Zowel van de huidige Walen als van de huidige Vlamingen. Al de rest is romantisch gezwets over zogenaamde Verenigde Nederlanden. Een zogenaamde eenheid dan , die nooit echt in de realiteit heeft bestaan. En nooit zal bestaan.

Meer woorden moet men daar niet aan vuil maken.
De term "moederland" lijkt me bij uitstek "romantisch gezwets" te zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 20:56   #592
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De term "moederland" lijkt me bij uitstek "romantisch gezwets" te zijn.
Helemaal niet. Het is gewoon de zuivere waarheid. Neem nu het begrip 'Vlaanderen' zoals we dit nu begrijpen. Dit staatkundig-juridisch begrip is ontstaan uit en in België. Zonder België bestond dit niet. Belgie is het moederland van het huidige Vlaanderen. Vaneiges.

En dus, nogmaals, al dat gepalaver over de Verenigde Nederlanden is een maat voor niets. Deze eenheid heeft nooit echt bestaan en zal nooit bestaan. De zogenaamde 'Verenige Nederlanden' zijn een fictie van romantische en wat verwarde geesten.

En meer energie ga ik in deze discussie niet meer steken voorlopig.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 april 2016 om 21:03.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 21:10   #593
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Helemaal niet. Het is gewoon de zuivere waarheid. Neem nu het begrip 'Vlaanderen' zoals we dit nu begrijpen. Dit staatkundig-juridisch begrip is ontstaan uit en in België. Zonder België bestond dit niet. Belgie is het moederland van het huidige Vlaanderen. Vaneiges.

En dus, nogmaals, al dat gepalaver over de Verenigde Nederlanden is een maat voor niets. Deze eenheid heeft nooit echt bestaan en zal nooit bestaan. De zogenaamde 'Verenige Nederlanden' zijn een fictie van romantische en wat verwarde geesten.

En meer energie ga ik in deze discussie niet meer steken voorlopig.
België is zoals Nigel Farage het ook treffend zei: "a non-country". Lijkt mij duidelijk.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 29 april 2016 om 21:30.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 21:28   #594
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
België is zoals Nigel Farage het ook treffend zei: "a non country". Lijkt mij duidelijk.
Nigel Farage... Een zwetser van formaat. Toch een beter voorbeeld kiezen in het vervolg.

Neen, als u toch per se een voorbeeld wil van een 'non country', dan zijn het wel de zogenaamde 'Verenigde Nederlanden'.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 21:34   #595
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Nigel Farage... Een zwetser van formaat. Toch een beter voorbeeld kiezen in het vervolg.

Neen, als u toch per se een voorbeeld wil van een 'non country', dan zijn het wel de zogenaamde 'Verenigde Nederlanden'.
Dat België een "non-country" gaat best wel ver, dat geef ik ook toe, maar nadenken over heroriëntatie lijkt mij wel zinvol. Nigel Farage zet mij tot nadenken, u dus kennelijk niet. Wij Noord Nederlanders reflecteren graag.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 21:40   #596
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Helemaal niet. Het is gewoon de zuivere waarheid.
Door uw woordkeuze bevestigt u het nogmaals. België is gewoon een staat. Spreken in dat verband over moederland en waarheid, is niet anders dan "puur romantisch gezwets".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 21:41   #597
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En dus, nogmaals, al dat gepalaver over de Verenigde Nederlanden is een maat voor niets. Deze eenheid heeft nooit echt bestaan en zal nooit bestaan. De zogenaamde 'Verenige Nederlanden' zijn een fictie van romantische en wat verwarde geesten.
Wel, dan hebt u echt niet goed gelezen wat sommige mensen schrijven. Het gaat bij hen zeker niet om "romantisch nationalisme" of "verwarde bovenkamer".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 21:42   #598
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Nigel Farage... Een zwetser van formaat. Toch een beter voorbeeld kiezen in het vervolg.
De man zegt heel pertinente zaken. Of vindt u de EU ook een toppunt van democratie?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2016, 00:30   #599
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Helemaal niet. Het is gewoon de zuivere waarheid. Neem nu het begrip 'Vlaanderen' zoals we dit nu begrijpen. Dit staatkundig-juridisch begrip is ontstaan uit en in België. Zonder België bestond dit niet. Belgie is het moederland van het huidige Vlaanderen. Vaneiges.
En als ik het begrip Vlaanderen nu eens NIET neem zoals we het nu begrijpen...?

---------------------------------------------------------------------------------------
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En dus, nogmaals, al dat gepalaver over de Verenigde Nederlanden is een maat voor niets. Deze eenheid heeft nooit echt bestaan en zal nooit bestaan. De zogenaamde 'Verenige Nederlanden' zijn een fictie van romantische en wat verwarde geesten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jules Destree, aan de Sire...
En dus, nogmaals, al dat gepalaver over België is een maat voor niets. Deze eenheid heeft nooit echt bestaan en zal nooit bestaan. Het zogenaamde 'België' is een fictie van romantische en wat verwarde geesten.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 30 april 2016 om 00:31.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2016, 17:08   #600
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
En als ik het begrip Vlaanderen nu eens NIET neem zoals we het nu begrijpen...?

---------------------------------------------------------------------------------------




Dat is vreemd, bijna dezelfde tekst?
Heel vreemd....
U moet wel een gigantisch geheugen hebben om dit te weten!!
Nigel Farage heeft dus toch wel een punt..
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 30 april 2016 om 17:13.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be