Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 3 januari 2011, 20:44   #21
poekieJ
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Berichten: 2.164
Standaard

Het wordt hier nooit van je leven de Verenigde staten van Europa. Ik geloof zelfs niet dat er nog meer eenheid (kan) kom(t/en) dan er nu is. Als er ons iets te wachten staat is er terug meer verdeeldheid, met als ultiem (ramp)scenario de het barsten van de unie en de euro. Watch my words.
poekieJ is offline  
Oud 3 januari 2011, 21:00   #22
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Het echte rampscenario is dat dat "rampscenario" nooit zou gebeuren.
Pelgrim is offline  
Oud 3 januari 2011, 21:29   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
ze hebben het toch altijd over vlaams vlaams en nog eens vlaams.. wat voor onzin
En kunt u ook uitleggen waar de onzin volgens u zit?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 3 januari 2011, 21:31   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Het wordt hier nooit van je leven de Verenigde staten van Europa. Ik geloof zelfs niet dat er nog meer eenheid (kan) kom(t/en) dan er nu is. Als er ons iets te wachten staat is er terug meer verdeeldheid, met als ultiem (ramp)scenario de het barsten van de unie en de euro. Watch my words.
Inderdaad, uit de reportage gisteren over het Griekse ambtenarenapparaat en de wijze waarop die staat bestuurd wordt, kunnen we concluderen dat het weinig waarschijnlijk is dat de euro een gegeven blijft zoals we die nu kennen. Er zal vroeg of laat een ingrijpende hervorming moeten gebeuren. De kans op een VSE is daarom heel klein: de economische verschillen zijn te groot, de culturele ook. Niet mijn woorden, wel van een aantal deskundigen die geïnterviewd werden.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 3 januari 2011, 21:32   #25
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
Ik snap echt niet dat men zich daar zo druk kan overmaken.
Het worden in de toekomst toch de Verenigde Staten van Europa, idem als in VS. Engels wordt de voertaal en Chinees de tweede taal. Er worden alle lessen in het engels gegeven aan de universiteit hier). Ze zouden zich beter bezig houden met sociaal-economische problemen en staatshervorming zonder splitsing (wat voor nut heeft dat toch?). Waarom houdt een flamigant zich vast aan de geschiedenis sinds 1750 enz...?
Les 1: je hoeft dat helemaal niet te snappen;
Les 2: je hoeft het helemaal niet te respecteren;
Les 3: je hoeft het zelfs niet te aanvaarden;
Les 4: je hoeft het niet te steunen;
Les 5: face it.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 3 januari 2011, 21:36   #26
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
ze hebben het toch altijd over vlaams vlaams en nog eens vlaams.. wat voor onzin
Als het zo'n onzin is, waarom maak je je er dan zo druk in? Laat ons toch doen met onze onzin. Gun ons dan toch onze onzin. Jij de jouwe.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 3 januari 2011, 21:41   #27
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Telepathie bestaat wél !!!
Misschien nog niet bij u maar dat komt wel...
Wat denk ik nu?
Vito is offline  
Oud 3 januari 2011, 21:41   #28
HomoErgaster
Burger
 
Geregistreerd: 3 december 2010
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
zo belangrijk?
Best wel ja. Het kan ook aan mij liggen, maar ik begreep er niks van tot ik de pos van Zwartengeel las.
HomoErgaster is offline  
Oud 4 januari 2011, 05:20   #29
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Neen, je snapt het inderdaad ECHT niet.
Dit soort van cultuurrelativisme is bovendien echt wel iets typisch voor Vlaanderen. In andere landen, en zelfs in Franstalig België, ga je dit nauwelijks tegenkomen, want daar beschouwt men de eigen taal en cultuur als iets vanzelfsprekends.
Zwartengeel is offline  
Oud 4 januari 2011, 08:39   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.366
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
Ik snap echt niet dat men zich daar zo druk kan overmaken.
Het worden in de toekomst toch de Verenigde Staten van Europa, idem als in VS. Engels wordt de voertaal en Chinees de tweede taal. Er worden alle lessen in het engels gegeven aan de universiteit hier). Ze zouden zich beter bezig houden met sociaal-economische problemen en staatshervorming zonder splitsing (wat voor nut heeft dat toch?). Waarom houdt een flamigant zich vast aan de geschiedenis sinds 1750 enz...?
Het is mijn politieke overtuiging dat wij best gediend zijn met een overheid die als volgt georganiseerd is:
- gemeente
- Vlaanderen
- EU die evolueert (rap of traag) naar een VSE.

Daarnaast heb ik mijn ideeën over andere maatschappelijke problemen (fiscus, solidariteit en verantwoordelijkheid, munt, defensie, ekonomie en handel ...).

Wat is daar nu mis mee, behalve dat jij vindt dat ik me vergis ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online  
Oud 4 januari 2011, 11:52   #31
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.480
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is mijn politieke overtuiging dat wij best gediend zijn met een overheid die als volgt georganiseerd is:
- gemeente
- Vlaanderen
- EU die evolueert (rap of traag) naar een VSE.

Daarnaast heb ik mijn ideeën over andere maatschappelijke problemen (fiscus, solidariteit en verantwoordelijkheid, munt, defensie, ekonomie en handel ...).

Wat is daar nu mis mee, behalve dat jij vindt dat ik me vergis ?
-gemeente
-regio( provincie?)
-euregio (met grenzen die afhankelijk zijn volgens onderwerp van beslissing. vb indien er moet beslist worden over Nederlandstalig onderwijs liggen die grenzen heel anders dan als het over De Maas gaat.)
-(VS.)Eu.
pajoske is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be