Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 augustus 2023, 10:34   #181
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik zou maar voorzichtig zijn want zijt maar zeker dat Brugge en Gent met Kortrijk gaan beginnen vechten, desnoods over hun achtergesteld aanvoelende dialecten als nieuwe wereldtaal...
Bwah, dialecten mogen er zijn natuurlijk. Maar sommigen menen, volkomen onterecht, dat je die zomaar overal mag gebruiken. Ik herinner mij dat ik jaren geleden een artikel van Mia Doornaert las waarin ze lucht gaf aan haar ergernis over iets dat haar overkwam in het Brussels Centraal Station. Daar klampte een man haar aan om een inlichting te vragen in verband met een adres waar hij heen moest. Hij vroeg dat in het platste West-Vlaams. Doornaert (die zelf uit Brugge afkomstig is) vestigde er beleefd zijn aandacht op dat hij in Brussel toch beter Nederlands in plaats van W-Vlaams zou spreken. De kerel antwoordde "Mo madam toch! Osse k'ik ier gèn Vlams meug'n klappen!!??? 'K zien hiejr toch in Bèèlghie? "
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2023, 12:13   #182
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Bwah, dialecten mogen er zijn natuurlijk. Maar sommigen menen, volkomen onterecht, dat je die zomaar overal mag gebruiken. Ik herinner mij dat ik jaren geleden een artikel van Mia Doornaert las waarin ze lucht gaf aan haar ergernis over iets dat haar overkwam in het Brussels Centraal Station. Daar klampte een man haar aan om een inlichting te vragen in verband met een adres waar hij heen moest. Hij vroeg dat in het platste West-Vlaams. Doornaert (die zelf uit Brugge afkomstig is) vestigde er beleefd zijn aandacht op dat hij in Brussel toch beter Nederlands in plaats van W-Vlaams zou spreken. De kerel antwoordde "Mo madam toch! Osse k'ik ier gèn Vlams meug'n klappen!!??? 'K zien hiejr toch in Bèèlghie? "
https://static.standaard.be/Assets/I...6&maxwidth=568
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2023, 12:14   #183
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Bwah, dialecten mogen er zijn natuurlijk. Maar sommigen menen, volkomen onterecht, dat je die zomaar overal mag gebruiken. Ik herinner mij dat ik jaren geleden een artikel van Mia Doornaert las waarin ze lucht gaf aan haar ergernis over iets dat haar overkwam in het Brussels Centraal Station. Daar klampte een man haar aan om een inlichting te vragen in verband met een adres waar hij heen moest. Hij vroeg dat in het platste West-Vlaams. Doornaert (die zelf uit Brugge afkomstig is) vestigde er beleefd zijn aandacht op dat hij in Brussel toch beter Nederlands in plaats van W-Vlaams zou spreken. De kerel antwoordde "Mo madam toch! Osse k'ik ier gèn Vlams meug'n klappen!!??? 'K zien hiejr toch in Bèèlghie? "

https://www.youtube.com/watch?v=ZJ0g6BH0iQY
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2023, 13:02   #184
Infowarrior
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 2.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat blijft een goeike !
__________________
Ik ben absoluut géén fan van Alex Jones!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2023, 18:11   #185
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.279
Standaard

Ook de Waalse taal wordt gekenmerkt door een grote dialectverscheidenheid, met soms zeer uitgesproken regionale variaties.
Deze variaties zijn gegroepeerd rond vier grote gebieden: West-Waals (Carolorégien), Centraal-Waals (Namurois), Oost-Waals (Luik) en Zuid-Waals (prov. Luxemburg).
Wees dus niet verbaasd als je Waalse sprekers zich van stad tot stad anders hoort uitdrukken.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2023, 08:02   #186
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ook de Waalse taal wordt gekenmerkt door een grote dialectverscheidenheid, met soms zeer uitgesproken regionale variaties.
Deze variaties zijn gegroepeerd rond vier grote gebieden: West-Waals (Carolorégien), Centraal-Waals (Namurois), Oost-Waals (Luik) en Zuid-Waals (prov. Luxemburg).
Wees dus niet verbaasd als je Waalse sprekers zich van stad tot stad anders hoort uitdrukken.
Ik denk dat zoiets wel in ieder land voorkomt.
Ik schrijf bewust land.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2023, 09:05   #187
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Heerlijk. Nooit eerder gezien.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be