Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2021, 14:20   #21
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Helemaal niet. Net zoals de wedden van bijvoorbeeld de magistraten worden de wedden van parlementsleden betaald door gemeenschapsgeld, waaronder mijn (en deze van de burgers natuurlijk) belastingbijdrage aan de gemeenschapsgelden.

En dus: niet aanwezig, geen vergoeding.
Vreemde redenering.

Ik zou veel liever hebben dat partijen waarvan ik niets moet weten (PVDA ofzo), nooit zouden opdagen in het parlement.

Maar waar ik het echt over had:
- de vergoedingen dalen wel degelijk als de parlementariërs niet deelnemen aan stemmingen (met een bepaalde formule)
- de inkomsten van politici zijn gelimiteerd. Het is niet louter de som van hetgeen ze voor al die mandaten afzonderlijk zouden krijgen. Ik ken de methode niet vanbuiten maar volgens mij krijgt BDW niet de volle vergoeding als burgemeester omdat hij al een parlementaire vergoeding heeft (of omgekeerd).
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 14:21   #22
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Vreemde redenering.

Ik zou veel liever hebben dat partijen waarvan ik niets moet weten (PVDA ofzo), nooit zouden opdagen in het parlement.

Maar waar ik het echt over had:
- de vergoedingen dalen wel degelijk als de parlementariërs niet deelnemen aan stemmingen (met een bepaalde formule)
- de inkomsten van politici zijn gelimiteerd. Het is niet louter de som van hetgeen ze voor al die mandaten afzonderlijk zouden krijgen. Ik ken de methode niet vanbuiten maar volgens mij krijgt BDW niet de volle vergoeding als burgemeester omdat hij al een parlementaire vergoeding heeft (of omgekeerd).
Omgekeerd
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 15:59   #23
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

Dat iemand ziek is of niet kan je aan de buitenkant niet altijd zien,
ik zou wel begrijpen dat KouweKippie momenteel heel wat psychische impulsen moet verwerken waar je depri van wordt
en ze heeft natuurlijk de wet aan haar kant + de controlearts zal alleen maar kunnen vaststellen dat ze dringend behoefte heeft aan mentale rust met alles wat op haar afkomt,

er zijn genoeg mensen die al door een ontslag depressief worden,

als ze profiteert moeten de artsen natuurlijk hun verantwoordelijkheid nemen

als tweede vb zou ik volksvertegenwoordiger Vannoppen willen nemen, die aan één of andere ziekte leed en dat was zeker niet geveinsd

een goed statuut rechtvaardigt ook sociale bescherming,

toch zijn er statuten (bv leerkrachten) waar in vermeld is dat je lichamelijk in staat moet zijn om je taak te kunnen vervullen
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 16:09   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Vreemde redenering.

Ik zou veel liever hebben dat partijen waarvan ik niets moet weten (PVDA ofzo), nooit zouden opdagen in het parlement.
Hij wil dat maar niet snappen he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 20:09   #25
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Iedereen zit maar te kappen op El Kaouakibi. Wellicht terecht.
Ze heeft de regels van het graaien niet begrepen, en nu geeft ze de andere politici een slechte naam.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 20:41   #26
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik betaal mensen met een gedeelte van mijn belastinggeld om te zetelen, niet om afwezig te zijn. In de feiten doet De Wever maar net hetzelfde als El Kaouakibi. Te weten: afwezig zijn.

En dus een prikklok: om zo laat binnengekomen, om zo laat het parlement verlaten. En zoveel wordt er betaald. En regelmatig checken of die parlementsleden die geprikt hebben in het begin, ook nog daadwerkelijk aanwezig zijn op het einde van de zitting. Het zal vlug gedaan zijn met profiteurs zoals Bartje.
Even een misverstand uit de wereld helpen mijn beste...

Citaat:
Bart De Wever kan als parlementslid niet in een intercommunale zetelen. De Antwerpse sjerp levert hem ruim 132.000 euro bruto per jaar op. Door het loonplafond - indien je naast parlementair ook schepen of burgemeester bent, kun je nooit meer dan 1,5 keer je parlementaire wedde trekken - verdient hij geen cent extra aan zijn mandaat in de federale kamer.
Graag tot uw dienst...

https://www.hln.be/antwerpen/dit-ver...tici~a12455ed/
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 08:00   #27
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

En opnieuw verzuipen waalse politici enige zelfdiscipline in een plas water. Net zoals de profstampers wil Bouchet nu ook weer dat enkele burgers niet aan dezelfde wetten worden onderworpen als de rest,
Splitsen die zooi
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 08:39   #28
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
De prikklok zonder controle er op; je gaat prikken en daarna het stad in, je komt terug uitprikken als de dag om is?
Ook je vriend kan prikken terwijl je thuis zit, elk om beurt, beiden moeten zwijgen.
Dat zijn veel voorkomende gevallen bij de overheid instanties.
Ik heb dat in het verleden eens meegemaakt dat er mensen waren die dat deden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 13:01   #29
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ook al is dat in uw voordeel ??

Je wil toch enkel maar dat iemand die door openbare fondsen betaald wordt, echt werkt, als dat werk in uw voordeel is he. Dat je wil dat een verpleegster in het ziekenhuis werkt als jij daar ligt, ja, dat begrijp ik. Maar dat jij wil dat een politieagent werkt en U dus een boete geeft, dat gaat er bij mij niet in.

In welke mate heb jij er persoonlijk voordeel bij dat zij zetelt dan wel thuis zit ?
Uiteindelijk gaat het om de organisatie van een gemeenschap. Het is anders niet te verklaren dat de bewoners van Congo, een zeer rijk land aan grondstoffen, arm zijn. En bewoners van een land arm aan grondstoffen zoals Japan toch vrij welstellend zijn.
Een gemeenschap moet toegevoegde waarde creëren en die daarna rechtvaardig verdelen. Het drama van ons land dat de verdeling vroeger via religie en nu via taalnationalisme gebeurt. Een tiental elkaar tegenwerkende bestuursvormen is niet efficiënt. Het einddoel zou verbetering van de levenskwaliteit van alle burgers moeten zijn. Huidskleur, religie of taal gebruiken komt vooral een elite ten goede
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 14:05   #30
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En dus een prikklok: om zo laat binnengekomen, om zo laat het parlement verlaten. En zoveel wordt er betaald. En regelmatig checken of die parlementsleden die geprikt hebben in het begin, ook nog daadwerkelijk aanwezig zijn op het einde van de zitting. Het zal vlug gedaan zijn met profiteurs zoals Bartje.
Een prikklok is zowat het meest inefficiënte systeem om productief werken aan te moedigen. Het is een systeem dat misschien werkt in een fabriek met bandwerk. Maar niet in een bedrijf of in de politiek waar de meerwaarde niet gegenereerd wordt door aanwezig zijn maar door wezenlijk een bijdrage te doen (door middel van creativiteit of kritisch handelen bv). Iemand die 100% aanwezig is maar zijn mond niet durft open te doen is totaal nutteloos in een parlement.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 10:03   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Een prikklok is zowat het meest inefficiënte systeem om productief werken aan te moedigen. Het is een systeem dat misschien werkt in een fabriek met bandwerk. Maar niet in een bedrijf of in de politiek waar de meerwaarde niet gegenereerd wordt door aanwezig zijn maar door wezenlijk een bijdrage te doen (door middel van creativiteit of kritisch handelen bv). Iemand die 100% aanwezig is maar zijn mond niet durft open te doen is totaal nutteloos in een parlement.
Parlementairen doen enkel wat hun partij van hen verwacht. Alleen een heel grote uitzondering zal tegen het partijdictaat durven ingaan, wetend dat zijn/haar parlementair mandaat van zijn/haar partijdiscipline afhangt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 10:19   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Uiteindelijk gaat het om de organisatie van een gemeenschap. Het is anders niet te verklaren dat de bewoners van Congo, een zeer rijk land aan grondstoffen, arm zijn. En bewoners van een land arm aan grondstoffen zoals Japan toch vrij welstellend zijn.
Een gemeenschap moet toegevoegde waarde creëren en die daarna rechtvaardig verdelen. Het drama van ons land dat de verdeling vroeger via religie en nu via taalnationalisme gebeurt. Een tiental elkaar tegenwerkende bestuursvormen is niet efficiënt. Het einddoel zou verbetering van de levenskwaliteit van alle burgers moeten zijn. Huidskleur, religie of taal gebruiken komt vooral een elite ten goede
Als het unitaire België efficiënt was geweest was het land niet gefederaliseerd.

De "verdeling" van de welvaart is tot op vandaag voor een groot deel religieus geïnspireerd. Of erger. Dat heeft niets met taalnationalisme te maken maar met de jaarlijkse miljardentransfers van Vlaanderen richting Franstalig België.
Na tientallen jaren van miljarden overdrachten naar Wallonië is daar geen Waal beter van geworden. En DAT, Valentinus, ligt NIET aan het taalnationalisme, maar aan de schaamteloze laksheid van de Waalse, én de "nationale" regering.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 17:19   #33
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Parlementairen doen enkel wat hun partij van hen verwacht. Alleen een heel grote uitzondering zal tegen het partijdictaat durven ingaan, wetend dat zijn/haar parlementair mandaat van zijn/haar partijdiscipline afhangt.
Dat is voor een groot stuk natuurlijk correct, zeker als er gestemd moet worden. Maar ik mag toch hopen dat daar nog iemand zijn mond durft open doen en in debat gaan. Anders kunnen we dat circus beter meteen afschaffen wegens 0 toegevoegde waarde.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 18:10   #34
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als het unitaire België efficiënt was geweest was het land niet gefederaliseerd.

De "verdeling" van de welvaart is tot op vandaag voor een groot deel religieus geïnspireerd. Of erger. Dat heeft niets met taalnationalisme te maken maar met de jaarlijkse miljardentransfers van Vlaanderen richting Franstalig België.
Na tientallen jaren van miljarden overdrachten naar Wallonië is daar geen Waal beter van geworden. En DAT, Valentinus, ligt NIET aan het taalnationalisme, maar aan de schaamteloze laksheid van de Waalse, én de "nationale" regering.
Daarin verschillen wij van mening. Reeksen getallen kan je op verschillende manieren rangschikken. Ik kan niet geloven dat Eupen een netto-ontvanger is. Het is een welvarende streek. De regio onder Brussel waarschijnlijk ook niet. Maasmechelen of Aalst zullen waarschijnlijk meer zieken en werkelozen hebben. Persoonlijk ken ik Vlamingen die in het Zuiden zijn gaan wonen omdat daar de mogelijkheden en verplichtingen voor tewerkstelling minder dwingend zijn. Er zijn ook minder bedrijven en ze liggen op grotere afstand. De splitsingen met zijn vele regeringen zijn er vooral gekomen omdat de macht van de CVP afnam door de afnemende religiositeit. Zij hebben toen voor taal gekozen in de hoop de macht te kunnen houden.
De enorme kost heeft niet tot verbetering van de levenskwaliteit geleid. Eerder het tegendeel. De universiteiten van Hasselt en Maastricht zijn op hetzelfde ogenblik begonnen. Je moet ze nu eens vergelijken. De enige die er beter van zijn geworden is elite die zich beroept op Nationalisme. Ik denk dat je daar eerder de schaamteloosheid moet zoeken.
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 18:21   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Uiteindelijk gaat het om de organisatie van een gemeenschap. Het is anders niet te verklaren dat de bewoners van Congo, een zeer rijk land aan grondstoffen, arm zijn. En bewoners van een land arm aan grondstoffen zoals Japan toch vrij welstellend zijn.
Dat is misschien juist het punt. Een land dat arm is aan grondstoffen, wordt niet aangevallen, en leert zijn plan trekken. Een land dat rijk is aan grondstoffen, heeft dat oftewel zelf leren exploiteren voor anderen konden binnenvallen, of is anders gewoon een prooi voor machtiger volkeren die op die grondstoffen azen he.

Citaat:
Een gemeenschap moet toegevoegde waarde creëren en die daarna rechtvaardig verdelen.
Natuurlijk niet. Een gemeenschap moet de arena verschaffen waar de leden het goed tegen elkaar kunnen opnemen he. En als die arena goed in elkaar zit, dan zal het tegen elkaar opnemen leiden tot het sluiten van mutueel voordelige pacten.

Dat is zoals in de natuur, waar het natuurlijke kader prooien en roofdieren het moet toelaten om maximaal met elkaar te confronteren, zodat de wapenwedloop het hardste gaat zonder dat een van beide het onderspit delft: dan krijgt men de best geevolueerde, hardst getrainde, en best mogelijke prooien die zich het beste kunnen verdedigen, en roofdieren die het meest performante zijn. Eens zo een groep voldoende ver is geevolueerd dat zij het veel harder hebben gedaan dan hun buren, kunnen zij hun buren onder de voeten lopen en hun levensruimte vergroten.

De beste organisatie van een gemeenschap is dus die waarin iedereen tot het uiterste van zijn performantie wordt gedreven, en waar de zwakkeren systematisch verdwijnen. Dat maakt elke performer sterker en sterker, en maakt het volk in zijn geheel dus sterker. Eens dat volk door "zelftraining in het vechten" veel sterker is geworden dan zijn buren, kan het die onder de voeten lopen, en als dusdanig winnen in belangrijkheid.

Dat is exact hoe het met Japan is gegaan, en met Congo he. Door hevige interne strijd zijn de Japanners bijzonder performant geworden. De Congolezen leefden in een tribaal aards paradijs, tot zij door veel performantere Europeanen uiteraard onder de voeten werden gelopen.

Hoe meer levensruimte en resources zo een volk heeft, hoe harder het er nog kan tegenaan gaan. Maar het grote gevaar is natuurlijk van op zijn lauweren gaan te zitten, eens het gemakkelijk wordt, zich over de zwakken gaan te ontfermen, vatsig te worden, denken dat alles beter gebeurt zodat iedereen in de "weelde" kan delen, en zwakte promoot.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 september 2021 om 18:25.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 18:25   #36
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als het unitaire België efficiënt was geweest was het land niet gefederaliseerd.

De "verdeling" van de welvaart is tot op vandaag voor een groot deel religieus geïnspireerd. Of erger. Dat heeft niets met taalnationalisme te maken maar met de jaarlijkse miljardentransfers van Vlaanderen richting Franstalig België.
Na tientallen jaren van miljarden overdrachten naar Wallonië is daar geen Waal beter van geworden. En DAT, Valentinus, ligt NIET aan het taalnationalisme, maar aan de schaamteloze laksheid van de Waalse, én de "nationale" regering.
Het unitaire België werkte erg goed, tot er door het embryonale federalisme begin jaren 1970 de absurde wafelijzerpolitiek ontstond. Wel waren er legitieme verzuchtingen op taalgebied van de Vlaamse beweging, maar die zijn door de taalwetgeving vanaf 1873 gaandeweg opgelost. Maar die taalproblematiek staat los van hoe men de staat inricht. Zo is het perfect morgenlijk om een eenheidsstaat te hebben met grondwettelijk afgebakende taalgebieden.

Het lijkt me dat een zieke Waal die zijn hospitaalfactuur mede kan bepalen door de bestaande nationale solidariteit wel degelijk beter wordt van de geldstromen tussen de Belgische burgers.
BWarrior is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 18:35   #37
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is misschien juist het punt. Een land dat arm is aan grondstoffen, wordt niet aangevallen, en leert zijn plan trekken. Een land dat rijk is aan grondstoffen, heeft dat oftewel zelf leren exploiteren voor anderen konden binnenvallen, of is anders gewoon een prooi voor machtiger volkeren die op die grondstoffen azen he.



Natuurlijk niet. Een gemeenschap moet de arena verschaffen waar de leden het goed tegen elkaar kunnen opnemen he. En als die arena goed in elkaar zit, dan zal het tegen elkaar opnemen leiden tot het sluiten van mutueel voordelige pacten.

Dat is zoals in de natuur, waar het natuurlijke kader prooien en roofdieren het moet toelaten om maximaal met elkaar te confronteren, zodat de wapenwedloop het hardste gaat zonder dat een van beide het onderspit delft: dan krijgt men de best geevolueerde, hardst getrainde, en best mogelijke prooien die zich het beste kunnen verdedigen, en roofdieren die het meest performante zijn. Eens zo een groep voldoende ver is geevolueerd dat zij het veel harder hebben gedaan dan hun buren, kunnen zij hun buren onder de voeten lopen en hun levensruimte vergroten.

De beste organisatie van een gemeenschap is dus die waarin iedereen tot het uiterste van zijn performantie wordt gedreven, en waar de zwakkeren systematisch verdwijnen. Dat maakt elke performer sterker en sterker, en maakt het volk in zijn geheel dus sterker. Eens dat volk door "zelftraining in het vechten" veel sterker is geworden dan zijn buren, kan het die onder de voeten lopen, en als dusdanig winnen in belangrijkheid.

Dat is exact hoe het met Japan is gegaan, en met Congo he. Door hevige interne strijd zijn de Japanners bijzonder performant geworden. De Congolezen leefden in een tribaal aards paradijs, tot zij door veel performantere Europeanen uiteraard onder de voeten werden gelopen.

Hoe meer levensruimte en resources zo een volk heeft, hoe harder het er nog kan tegenaan gaan. Maar het grote gevaar is natuurlijk van op zijn lauweren gaan te zitten, eens het gemakkelijk wordt, zich over de zwakken gaan te ontfermen, vatsig te worden, denken dat alles beter gebeurt zodat iedereen in de "weelde" kan delen, en zwakte promoot.
Dat is een knock-out systeem zonder re-buy.

Een rechtvaardig "heerser" geeft meerdere kans-kaarten. Als jij het toch als Monopoly beziet....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 18:55   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Het unitaire België werkte erg goed, tot er door het embryonale federalisme begin jaren 1970 de absurde wafelijzerpolitiek ontstond. Wel waren er legitieme verzuchtingen op taalgebied van de Vlaamse beweging, maar die zijn door de taalwetgeving vanaf 1873 gaandeweg opgelost. Maar die taalproblematiek staat los van hoe men de staat inricht. Zo is het perfect morgenlijk om een eenheidsstaat te hebben met grondwettelijk afgebakende taalgebieden.

Het lijkt me dat een zieke Waal die zijn hospitaalfactuur mede kan bepalen door de bestaande nationale solidariteit wel degelijk beter wordt van de geldstromen tussen de Belgische burgers.
Als het unitaire België goed werkte was er geen federalisering gekomen.

Hoe goed de taalwetgeving werkt zien we in Brussel.

Wie schulden maakt a volonté kan ze niet op de rug van zijn "solidaire" buur steken. En zeker niet decennialang.

Schuld komt niet vanzelf, en verdwijnt nog minder vanzelf.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 19:03   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als het unitaire België goed werkte was er geen federalisering gekomen.
Dat is eerlijk gezegd niet evident. Er zijn veel dingen die ooit goed werkten, zoals het onderwijs, maar waar men dingen aan moest "veranderen" omdat men anders als verantwoordelijke "niks gedaan" zou hebben.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 19:04   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Dat is een knock-out systeem zonder re-buy.
Dat is niet waar. Als je goed genoeg bent in de strijd, kan je een beperkte nederlaag overleven he, met de reserves die je opgebouwd hebt.

Maar uiteindelijk is de bedoeling niet dat men "kansen krijgt" maar dat enkel het beste overblijft.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be