Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juli 2017, 05:35   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
2020. Ze komen rijkelijk te laat....
Ook die goedkoopste Tesla is nog te duur voor de gewone man en je moet het tijd geven, 2020 is bijna hoor.

Binnen dit en 10 jaar zullen we wel allemaal electrisch rijden, het is niet meer tegen te houden. Maar daarvoor heb je betaalbare modellen nodig van de bestaande merken met een deftig bereik (+400km) en een niet al te lange oplaadtijd.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 06:45   #22
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik geloof het management van Volvo toch iets meer dan bompa Dieselverslaafden op dit forum hoor....
De Chinese firma Volvo zal toegang verkrijgen tot de (Chinese) batterij-cel produktiecapaciteit....

De andere merken zullen die capaciteit (en het gaat over IMMENSE aantallen,zelfs per individuele wagen)zelf moeten bouwen (hetgeen de Moffen al aan het voorbereiden zijn) of heel nederig in China gaan aankopen,want die batterijen en hun technologie zijn wat olie en gas zijn voor de huidige leveranciers......materiaal waarmee gehandeld ,maar ook "gepolitiekt" kan worden....

Maar misschien zullen de Tesla-Panasonic produktiefaciliteiten (waarvan er mogelijk ook eentje naar Europa komt) wel willen leveren aan een redelijke prijs.....

Er is ook de problematiek van verschillende,vrij zeldzame,metalen en mineralen waarmee men magneten veel kleiner en efficienter maakt (het is heus niet toevallig dat die kleine "supermagneetjes" uit China komen).....Deze materialen worden enkele in China en de Russische Federatie in interessante hoeveelheden aangetroffen en ondanks decennialang onderzoek zijn ze nog niet echt vervangbaar....

pech....pech...pech...voor de Europese fabrikanten
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 30 juli 2017 om 06:48.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 07:21   #23
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Ook die goedkoopste Tesla is nog te duur voor de gewone man en je moet het tijd geven, 2020 is bijna hoor.

Binnen dit en 10 jaar zullen we wel allemaal electrisch rijden, het is niet meer tegen te houden. Maar daarvoor heb je betaalbare modellen nodig van de bestaande merken met een deftig bereik (+400km) en een niet al te lange oplaadtijd.
Tegen 2040 zal de helft van de nieuwe wagens electrisch zijn, de andere helft niet en de meesten hier zullen zelf dat niet eens meemaken.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 10:03   #24
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Tegen 2040 zal de helft van de nieuwe wagens electrisch zijn, de andere helft niet en de meesten hier zullen zelf dat niet eens meemaken.
Tegen 2040 gaan er al andere opties zijn dan elektrische batterijen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 10:16   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Euh.

Model 3 basis is 215 mijl range (350 km) en long range is 300 mijl range (500 km). Dit is EPA range, geen NEDC range (die veel te optimistisch is). EPA klopt over het algemeen wel.

Als dat niet bruikbaar voor dagelijks gebruik is, in combinatie met hun supercharger netwerk, dan zal nooit een electrische wagen bruikbaar voor u zijn.

Ik weet niet waar gij familie hebt, maar ge geraakt daar overal in Belgie mee....en verder.
Thuis laden kan ik vergeten, of ik moet al een luchtleiding van aan mijn meter op zolder naar de overkant van't straat gaan hangen.
Da's dus al elke keer naar het laadstation van Tesla in Machelen gaan karren. Met het verkeer in de buurt van Brussel, tof om te doen. Er is een reden waarom we lokaal ons verplaatsen met de motorscooter.

Ander voorbeeld. Naar mijn schoonmoeder rijden is 130 km heen enkel.
Ja, het kan dus. Maar, dan ga je lokaal niet te veel moeten doen en lokaal laden kan je wel vergeten in't midden nergens.

En om in een rit van 90 minuten een stop van een half uur in te gaan lassen, dan wordt de trein al bijna een optie.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 10:17   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Tegen 2040 gaan er al andere opties zijn dan elektrische batterijen.
Dan gaan we toch een paar ferme technologische doorbraken nodig hebben.
En ik volg dat soort technologie wel op, en helaas zie ik niet veel aan de horizon.

Misschien U wel?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 15:18   #27
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Anyway, ik vind het een dure kar.

Ideale electrische wagen, maar 42k euro voor basismodelleke en dan nog eens 8k euro voor long range batterij en 8k voor autopilot, 1k voor kleurke....60k.

Occasie Model S lijkt me dan een betere keuze. Met free supercharger.
Kijk eens naar de hoge prijzen...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 15:27   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
2020. Ze komen rijkelijk te laat....
Idd tegen 2020 rijdt het Tesla Model Y. Die de grootste sprong gaat maken qua productie-automatisering. Dat wil wslk zeggen goedkoper dan het Model 3 per range of beter per grootte accupack.

Citaat:
https://electrek.co/2017/05/03/tesla...ver-2019-2020/

During a conference call with analysts following Tesla’s first quarter financial results, CEO Elon Musk said that the Model Y, Tesla’s upcoming all-electric crossover, will be coming in “2020” or “late 2019” at best.

Musk describes the vehicle as key to Tesla’s achieving its goal of 1 million cars per year in 2020.

The timing is a little later than expected by industry watchers since a one-year production ramp up was anticipated for the vehicle to hit a production rate that would have contributed to Tesla’s overall production goal of 1 million units by 2020.

He confirmed that the vehicle will be built on a new platform, which is a change in Tesla’s plans since the company had previously disclosed plans to build the vehicle on the same platform as the Model 3.

The CEO mentioned a big change coming with the new platform: Tesla will get rid of the 12-volt battery architecture. It means no more lead-acid battery and a different way to power in-car electronics. Musk says that they will reduce the overall wiring significantly and simplify the production process.

Less wiring harness means easier automation in the production process and Musk plans a completely different – more automated – production line for the Model Y. He said that the Model 3 production lines will be comparable to the best lines in the industry while the Model Y line will be “something else”.

As for previously features of the Model Y, Tesla hasn’t released a ton of information about the vehicle, but Musk has said that the vehicle will feature ‘Falcon Wing’ doors like the Model X, which has been controversial among Tesla enthusiasts.

Last year, we asked our readers if they would want Falcon Wings on their Model Y and out of the 5,480 Electrek readers who took the poll, 58% said that they didn’t want the more complexed door system.

Considering we now learn that the vehicle will be on a new platform further down the road, I would assume that nothing is set in stone at this point.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 30 juli 2017 om 15:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 15:43   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Thuis laden kan ik vergeten, of ik moet al een luchtleiding van aan mijn meter op zolder naar de overkant van't straat gaan hangen.
En indien men nu eens een laadpaal aanvraagt ergens aan die straat?

Citaat:
http://pers.infrax.be/eerste-van-250...ns-ingehuldigd

Laadpaal op verzoek

Publieke laadpalen zijn ook cruciaal voor wie niet de mogelijkheid heeft in of rond de woning een privé-oplaadpunt te plaatsen.

Kun je thuis niet opladen en is er geen (of onvoldoende) publieke laadinfrastructuur in je buurt? Dan kun je, vandaag reeds, kosteloos de plaatsing van een publieke laadpaal in je buurt aanvragen via Eandis of Infrax, afhankelijk van welke netbeheerder actief is in de gemeente waar je woont:

Het opladen zelf gebeurt tegen betaling, op dezelfde manier als bij de andere 2500 publieke laadpalen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 30 juli 2017 om 15:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 17:24   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Ook die goedkoopste Tesla is nog te duur voor de gewone man en je moet het tijd geven, 2020 is bijna hoor.

Binnen dit en 10 jaar zullen we wel allemaal electrisch rijden, het is niet meer tegen te houden. Maar daarvoor heb je betaalbare modellen nodig van de bestaande merken met een deftig bereik (+400km) en een niet al te lange oplaadtijd.
Die gaan naar 10 minuten voor een middenklasse E-wagen (50-60 kWh batterij) en 15 minuten voor een E-wagen met heel grote batterij (90-100 kwh).
De eerste twee CCS 350 kW-laadpalen staan in Berlijn:
https://electrek.co/2017/07/14/porsc...rging-station/
(aangezien Audi hetzelfde 95 kWh-accupack gaat hebben zullen die binnenkort ook wel in België komen)

Uiteraard als de (nieuwe) E-wagens het toelaten.
Citaat:
They are using the CCS connector and while Porsche claims that it already has the backend to support 350 kW charge rate, it can currently charge at 50 to 150 kW until vehicles can support higher charge rates. They had to develop a new transformer in order to support the charge points.

When Porsche unveiled the Mission E, they claimed that their 800-volt charging system would be able to charge up the Mission E’s battery pack to 80% in about 15 minutes. They also said that they were working for the ultra fast-charging infrastructure to also work with Tesla and other EVs.

Most electric vehicle manufacturers have been backing the CCS standard since it has been working on a protocol to allow a 350 kW charge rate.
(Veel) sneller laden zal navenant aan een (veel) hogere stroomprijs zijn, wie trager wil laden - 50 - 100 -150 kW gaan de meeste zijn - zal minder betalen. Lijkt me logisch, want ook die paalinfra kost geld.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 30 juli 2017 om 17:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 18:08   #31
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Tegen 2040 zal de helft van de nieuwe wagens electrisch zijn, de andere helft niet en de meesten hier zullen zelf dat niet eens meemaken.
Over 20 jaar wordt geen ICE wagen mer verkocht.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 18:20   #32
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Vergeet niet: de electrische wagen is geen "auto", maar een technologieproduct, een computer op wielen.

Ook al is die nog duurder dan een ICE wagen, de uptake gaat gigantisch snel gaan eenmaal er voldoende aanbod is. Daarom dat men ook een prijs van 25k euro voor een 60 kW wagen als grens stelt voor massa opname door de markt.

Een iphone was ook dubbel tot driedubbel zo duur als een gewone gsm. Met die gewone gsm kon je toch ook perfect bellen en smsen, en de batterij ging veel langer mee.

Hoeveel gewone gsms worden er nog gebruikt en verkocht ? Motorola, Ericsson, Nokia....allemaal kapot kwa gsm. De autofabrikanten kunnen best dit in acht nemen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 18:26   #33
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Over 20 jaar wordt geen ICE wagen meer verkocht.
Ja fantaseer maar verder.

Pas in 2035 zullen er volgens Bloomberg evenveel electrische wagens als ICE wagens verkocht worden.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 18:30   #34
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Model 3 wordt geopend en gestart door middel van een app op uw smartphone. Als reserve is er een kaartje beschikbaar waarmee ze de wagen kunnen openswipen en starten.

Full autopilot mogelijkheden.

Software updates over the air.

Supercharger network, live beschikbaarheid te controleren.

Remote control met smartphone (dit vind ik echt cool, bond stijl gadget).

....

Dat een 50'er die gewone wagens gewend is, dit niet aanspreekt kan ik begrijpen. Maar een millenial die opgegroeid is met gsms en computers vindt dit geweldig. En belangrijker dat een lederen interieur, veel knoppen, een stoer geluid.....een connected device dat als functie heeft vervoer.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 18:32   #35
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ja fantaseer maar verder.

Pas in 2035 zullen er volgens Bloomberg evenveel electrische wagens als ICE wagens verkocht worden.
Tegen 2040 zullen er meer verkocht worden, in elk geval zullen er dan nog steeds +/- 60.000.000 ICE wagens verkocht worden.


dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 18:36   #36
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ja fantaseer maar verder.

Pas in 2035 zullen er volgens Bloomberg evenveel electrische wagens als ICE wagens verkocht worden.
Willen we wedden ? Men is nu jaar na jaar de projecties voor solar bij aan het stellen...naar boven. Niemand had verwacht dat de technologie zo snel zo goedkoop ging worden.

Die projecties van bloomberg nemen technologische doorbraken in de batterijproductie, de electromotoren, hard- en software, AI voor zelfrijdende systemen, enz....niet mee in acht. En die zitten er aan komen. Ze nemen gewoon een geprojecteerde prijsverlaging gebaseerd op prijsverlagingen in het verleden. Zo werkt de technologie niet.

Ook hiernaast staat perovskite solar cells ook op het punt door te breken, strontgoedkope zonne energie voor iedereen die een dak heeft. Benzine gaat gewoon te duur worden om uw auto mee te vullen.

Over 10 jaar is particulier autobezit in stedelijke gebieden overigens een ding van het verleden: wil je een auto, open je de app en laat je eentje afkomen...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 18:39   #37
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Tegen 2040 zullen er meer verkocht worden, in elk geval zullen er dan nog steeds +/- 60.000.000 ICE wagens verkocht worden.


Die curve gaat de komende jaren stelselmatig naar boven bijgesteld worden.

Je moet me niet geloven hoor. Maar ik merk bij mij op het werk dat mijn collegas ook allemaal lopen te azen op electrische wagens. Iedereen zit te wachten....als er een paar een fatsoenlijk model op de markt smijten, dat in voldoende getallen beschikbaar is, is het hek van de dam.

PS: India en China zetten ook volop in op electrische wagens. Waar zouden die 60 miljoen ICE wagens van u nog verkocht worden ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 18:47   #38
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Model 3 wordt geopend en gestart door middel van een app op uw smartphone. Als reserve is er een kaartje beschikbaar waarmee ze de wagen kunnen openswipen en starten.

Full autopilot mogelijkheden.

Software updates over the air.

Supercharger network, live beschikbaarheid te controleren.

Remote control met smartphone (dit vind ik echt cool, bond stijl gadget).

....

Dat een 50'er die gewone wagens gewend is, dit niet aanspreekt kan ik begrijpen. Maar een millenial die opgegroeid is met gsms en computers vindt dit geweldig. En belangrijker dat een lederen interieur, veel knoppen, een stoer geluid.....een connected device dat als functie heeft vervoer.
Hoog speelgoed gehalte, ik heb keyless start en entry.

Ik hoef mijn sleutel niet eens uit mijn broekzak te halen om de wagen te openen en te starten. Er bestaan al langer keycards.
Geen app nodig, geen gsm nodig, gewoon in de auto gaan zitten en op start drukken.

Vertel eens wat die app meer kan ?

Connected device, nog nooit bussen gezien in het buitenland die constant hun positie naar de dynamische borden aan de bushaltes doorgeven zodat daar in real time de aan en vertrektijden staan ?

Remote Control , wauw echt , mits de juiste connecties kom je aan een remotecontrol app voor zo goed als iedere wagen, gezien men aan de produktielijnen in veel gevallen alle functies van een wagen automatisch test.

Van lichten aan, zetelverstelling tot klapdeur openen.

Serieus vertel eens iets meer overtuigender dan die speeltjes die je zonet opsomde.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 18:50   #39
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Willen we wedden ? Men is nu jaar na jaar de projecties voor solar bij aan het stellen...naar boven. Niemand had verwacht dat de technologie zo snel zo goedkoop ging worden.

Die projecties van bloomberg nemen technologische doorbraken in de batterijproductie, de electromotoren, hard- en software, AI voor zelfrijdende systemen, enz....niet mee in acht. En die zitten er aan komen. Ze nemen gewoon een geprojecteerde prijsverlaging gebaseerd op prijsverlagingen in het verleden. Zo werkt de technologie niet.

Ook hiernaast staat perovskite solar cells ook op het punt door te breken, strontgoedkope zonne energie voor iedereen die een dak heeft. Benzine gaat gewoon te duur worden om uw auto mee te vullen.

Over 10 jaar is particulier autobezit in stedelijke gebieden overigens een ding van het verleden: wil je een auto, open je de app en laat je eentje afkomen...
Toch wel, Google maar naar hun meest recente artikels.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 18:55   #40
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Hoog speelgoed gehalte, ik heb keyless start en entry.

Ik hoef mijn sleutel niet eens uit mijn broekzak te halen om de wagen te openen en te starten. Er bestaan al langer keycards.
Geen app nodig, geen gsm nodig, gewoon in de auto gaan zitten en op start drukken.

Vertel eens wat die app meer kan ?
Dus jij kan uw wagen oproepen om tot bij u te rijden door op een knopke te duwen op uw gsm ?

Neen dus.



Citaat:
Connected device, nog nooit bussen gezien in het buitenland die constant hun positie naar de dynamische borden aan de bushaltes doorgeven zodat daar in real time de aan en vertrektijden staan ?
Teslas zijn geen bussen. Waarom heeft de concurrentie dit nog niet ?

Citaat:
Remote Control , wauw echt , mits de juiste connecties kom je aan een remotecontrol app voor zo goed als iedere wagen, gezien men aan de produktielijnen in veel gevallen alle functies van een wagen automatisch test.
Waarom is het niet in productie ? Tesla drijft met deze zaken haar verkoopt sterk op. Het is dus iets waar de markt om staat te springen. Ik toch.
Citaat:
Van lichten aan, zetelverstelling tot klapdeur openen.

Serieus vertel eens iets meer overtuigender dan die speeltjes die je zonet opsomde.
Full autopilot bijvoorbeeld. Uw wagen rijdt, jij kan een dutje doen of uw emails lezen. Status: realiteit, ik ben onlangs meegereden met een consultant van McKinsey die op de E40 opeens zijn laptop opensmeet en emails begon te doen....achter het stuur.

Raar gevoel in het begin, maar de autopilot doet dat goed.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be