Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 13 september 2005, 08:40   #41
jolene
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 april 2005
Berichten: 9
Standaard

Het is inderdaad zo dat de overgrote meerderheid er links is en soms inhakken op rechts. Maar ik kan moeilijk een quota opleggen van '30 % rechts'. Als links en rechts ongeveer evenredig vertegenwoordigd zijn, dan krijg je naar mijn mening veel betere discussies.
__________________
Need to USE.
jolene is offline  
Oud 13 september 2005, 12:42   #42
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
En over wat is forumlid Labyrinth dan wel malcontent?

Egidius
Eventjes een vorig bericht plakken

De maatschappij zoals ze is vind ik niet zo mooi. Materialisme, individualisme, eigenbelang, plundering van Moeder Aarde, massavernietigingswapens, wereldheerschappij dat stoort mijn persoonlijk idealisme.... mijn innerlijke balans.
Het ' Alles voor de Vrijheid, de Vrijheid voor het kapitaal ' vind ik maar niets..... maar voor het VB stemmen als alternatief, ah non, je passe merci....... Dan liever voor die sociale dromers die denken dat de wereld echt beter kan. Ik geloof in positieve energie ........ voor wat dan ook.

Tot uw dienst Egidius..... [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by labyrinth on 13-09-2005 at 13:44
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
En over wat is forumlid Labyrinth dan wel malcontent?

Egidius
Eventjes een vorig bericht plakken

De maatschappij zoals ze is vind ik niet zo mooi. Materialisme, individualisme, eigenbelang, plundering van Moeder Aarde, massavernietigingswapens, wereldheerschappij dat stoort mijn persoonlijk idealisme.... mijn innerlijke balans.
Het ' Alles voor de Vrijheid, de Vrijheid voor het kapitaal ' vind ik maar niets..... maar voor het VB stemmen als alternatief, ah non, je passe merci....... Dan liever voor die sociale dromers die denken dat de wereld echt beter kan. Ik geloof in positieve energie ........ voor wat dan ook.

Tot uw dienst Egidius..... [/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
En over wat is forumlid Labyrinth dan wel malcontent?

Egidius
Eventjes een vorig bericht plakken

De maatschappij zoals ze is vind ik niet zo mooi. Materialisme, individualisme, eigenbelang, plundering van Moeder Aarde, massavernietigingswapens, wereldheerschappij dat stoort mijn persoonlijk idealisme.... mijn innerlijke balans.
Het ' Alles voor de Vrijheid, de Vrijheid voor het kapitaal ' vind ik maar niets..... maar voor het VB stemmen als alternatief, ah non, je passe merci....... Dan liever voor die sociale dromers die denken dat de wereld echt beter kan. Ik geloof in positieve energie ........ voor wat dan ook.


Tot uw dienst Egidius..... [/size]
[/edit]
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 13 september 2005 om 12:44.
labyrinth is offline  
Oud 13 september 2005, 14:19   #43
instromaniac
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 2.703
Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

@Geertje
VGK is helemaal niet zo links of politiek correct als je denkt hoor, eerder overwegend progressief maar helemaal niet zo extremistisch als de zogezegde antifa's van deze wereld.

@jolene
Je kan onmogelijk verwachten dat het hier is zoals op het VGK forum, dat is nu eenmaal het forum van een studentenkring met weinig bezoekers. Hoe groter een forum is, hoe moeilijker het is om te modereren en hoe gemakkelijker je minder aangename mensen aantrekt. Het gevolg is dat de anderen die wel deftig willen discussiëren wennen aan de rest en ofwel af en toe mee de idioot uithangen of het gewoon negeren. Veel kan je daar niet aan doen, behalve dan de halve forumpopulatie bannen, wat niet echt een optie is voor een forum dat vrijheid van meningsuiting zeer hoog in het vaandel draagt.

Het enige waar ik me wel aan stoor zijn mensen wiens hobby provoceren of het uitvechten van persoonlijke vetes is, maar gelukkig is het de laatste tijd wat gebeterd door het bannen van bepaalde personen. Ik hou m'n hart echter vast voor de komende verkiezingen
instromaniac is offline  
Oud 1 juni 2012, 00:56   #44
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Deze draad mag ook op slot. Waar is de tijd dat forummers nog konden mee discusiëren over de toekomst van het forum?

Autoritarisme en afwezigheid van respect voor de forummer is niet wat dit forum nodig heeft Pontifex.

U schaadt het forum met uw houding mijns inziens.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 juni 2012 om 00:58.
Johan Bollen is offline  
Oud 1 juni 2012, 01:17   #45
de Wakkere burger
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 mei 2012
Locatie: Adrianopolis
Berichten: 444
Standaard

het nivo is wat gezakt de laatste maanden maar de pakjes nieuwe moed liggen al klaar
de Wakkere burger is offline  
Oud 1 juni 2012, 11:27   #46
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Deze draad mag ook op slot.
Beste,

Ik vraag me wel af waarom u een draad van +7 jaar oud oprakelt.
Enkel om te verzoeken hem te sluiten?

Citaat:
Waar is de tijd dat forummers nog konden mee discusiëren over de toekomst van het forum?
Ik snap het.
U wil aantonen dat zeven jaar terug discussie over het forum meer mogelijk was.dan nu.
Hebben die 7 jaar discussie iets opgeleverd?

In feite is discussie over het forum totaal onnodig: u kan zelf het forum gestalte geven en het modelleren naar uw wens door op het forum gedegen discussies op te starten en in andere discussies gefundeerde argumenten pro en contra te formuleren.
Verder: niet trollen, niet schelden, niet spammen, geen clanwars voeren, geen zielige banpuntspelletjes spelen, .....
Als iedereen op die wijze meewerkt, dan zal het forum beantwoorden aan wat grosso modo wenselijk is voor oprichter en deelnemers.




Citaat:
Autoritarisme en afwezigheid van respect voor de forummer is niet wat dit forum nodig heeft Pontifex.
Hier gaat uw redenering de mist in als gevolg van een foutieve opvatting van de aard van een forum.
Een forum hoeft niet te beantwoorden aan demokratische regels.
Een forum wordt opgericht en gefinancierd door de gastheer, en die bepaalt het gevoerde beleid, met of zonder inspraak, om het door hem beoogde soort forum al dan niet met succes te bekomen.
Bij het modereren is het onvermijdelijk dat je disrespect betoont voor uitingen die niet in overeenstemming zijn met de bedoeling van de gastheer die het forum aanbiedt.
En geef toe, moeten we scheldpartijen, getroll, persoonlijke aanvallen, spam, flooding en andere ontsierende elementen respect betonen?
Ik dacht het niet.
Als sommigen zich daar herhaaldelijk laten toe verleiden, dan krijg je ook wat minder respect voor hun forumpersonage, en als het de spuigaten uitloopt, dan gooi ik buiten.
Is dat gebrek aan respect?
Misschien.
Hen laten begaan, betekent in elk geval geen respect voor zij die een ernstig debat willen voeren.

Citaat:
U schaadt het forum met uw houding mijns inziens.
Maak mijn optreden overbodig door het debat te voeren in de geest van wat ik hierboven aangeef, ik vraag niet liever.


Pontifex
Pontifex is offline  
Oud 1 juni 2012, 11:58   #47
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Hou allemaal toch eens op met zeuren over de werking van dit forum.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 1 juni 2012, 13:11   #48
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste,

Ik vraag me wel af waarom u een draad van +7 jaar oud oprakelt.
Enkel om te verzoeken hem te sluiten?

Ik snap het.
U wil aantonen dat zeven jaar terug discussie over het forum meer mogelijk was.dan nu.
Hebben die 7 jaar discussie iets opgeleverd?

In feite is discussie over het forum totaal onnodig: u kan zelf het forum gestalte geven en het modelleren naar uw wens door op het forum gedegen discussies op te starten en in andere discussies gefundeerde argumenten pro en contra te formuleren.
Verder: niet trollen, niet schelden, niet spammen, geen clanwars voeren, geen zielige banpuntspelletjes spelen, .....
Als iedereen op die wijze meewerkt, dan zal het forum beantwoorden aan wat grosso modo wenselijk is voor oprichter en deelnemers.




Hier gaat uw redenering de mist in als gevolg van een foutieve opvatting van de aard van een forum.
Een forum hoeft niet te beantwoorden aan demokratische regels.
Een forum wordt opgericht en gefinancierd door de gastheer, en die bepaalt het gevoerde beleid, met of zonder inspraak, om het door hem beoogde soort forum al dan niet met succes te bekomen.
Bij het modereren is het onvermijdelijk dat je disrespect betoont voor uitingen die niet in overeenstemming zijn met de bedoeling van de gastheer die het forum aanbiedt.
En geef toe, moeten we scheldpartijen, getroll, persoonlijke aanvallen, spam, flooding en andere ontsierende elementen respect betonen?
Ik dacht het niet.
Als sommigen zich daar herhaaldelijk laten toe verleiden, dan krijg je ook wat minder respect voor hun forumpersonage, en als het de spuigaten uitloopt, dan gooi ik buiten.
Is dat gebrek aan respect?
Misschien.
Hen laten begaan, betekent in elk geval geen respect voor zij die een ernstig debat willen voeren.

Maak mijn optreden overbodig door het debat te voeren in de geest van wat ik hierboven aangeef, ik vraag niet liever.


Pontifex
Waarom zo'n verzuurde toon?

Als nu ook al de moderatoren zich verongelijkt gaan voelen, dan is er eindelijk een consensus tussen alle partijen op dit forum: iedereen voelt zich verongelijkt. We kunnen dan misschien de naam veranderen in azijnpissers.politics.be

Het is maar een grapje hé...
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 1 juni 2012, 13:15   #49
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Waarom zo'n verzuurde toon?

Als nu ook al de moderatoren zich verongelijkt gaan voelen, dan is er eindelijk een consensus tussen alle partijen op dit forum: iedereen voelt zich verongelijkt. We kunnen dan misschien de naam veranderen in azijnpissers.politics.be

Het is maar een grapje hé...
Nietzsche is offline  
Oud 1 juni 2012, 15:13   #50
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste,

Ik vraag me wel af waarom u een draad van +7 jaar oud oprakelt.
Enkel om te verzoeken hem te sluiten?

Ik snap het.
U wil aantonen dat zeven jaar terug discussie over het forum meer mogelijk was.dan nu.
Hebben die 7 jaar discussie iets opgeleverd?

In feite is discussie over het forum totaal onnodig: u kan zelf het forum gestalte geven en het modelleren naar uw wens door op het forum gedegen discussies op te starten en in andere discussies gefundeerde argumenten pro en contra te formuleren.
Verder: niet trollen, niet schelden, niet spammen, geen clanwars voeren, geen zielige banpuntspelletjes spelen, .....
Als iedereen op die wijze meewerkt, dan zal het forum beantwoorden aan wat grosso modo wenselijk is voor oprichter en deelnemers.




Hier gaat uw redenering de mist in als gevolg van een foutieve opvatting van de aard van een forum.
Een forum hoeft niet te beantwoorden aan demokratische regels.
Een forum wordt opgericht en gefinancierd door de gastheer, en die bepaalt het gevoerde beleid, met of zonder inspraak, om het door hem beoogde soort forum al dan niet met succes te bekomen.
Bij het modereren is het onvermijdelijk dat je disrespect betoont voor uitingen die niet in overeenstemming zijn met de bedoeling van de gastheer die het forum aanbiedt.
En geef toe, moeten we scheldpartijen, getroll, persoonlijke aanvallen, spam, flooding en andere ontsierende elementen respect betonen?
Ik dacht het niet.
Als sommigen zich daar herhaaldelijk laten toe verleiden, dan krijg je ook wat minder respect voor hun forumpersonage, en als het de spuigaten uitloopt, dan gooi ik buiten.
Is dat gebrek aan respect?
Misschien.
Hen laten begaan, betekent in elk geval geen respect voor zij die een ernstig debat willen voeren.

Maak mijn optreden overbodig door het debat te voeren in de geest van wat ik hierboven aangeef, ik vraag niet liever.

Pontifex
Pontifex.
Stop eens met met je in alle bochten te wringen om te toch maar het absoluut gelijk te proberen krijgen. Je hebt geen gelijk, en dit wordt aangetoond door forumleden die het forum nog willen koesteren als een platform waar de kwaliteit ook eens mag heersen.
Als de normen veranderen, verander dan ook het forumreglement, want ondertussen dekt de vlag de lading niet meer.
Of je kiest voor kwaliteit waar ook wel eens mag gelachen worden ( K&K), of je reduceert de normen van dit forum tot het "Facebook"gehalte, waar van alles een karikatuur mag worden gemaakt.
Het volstaat niet te antwoorden met "wij zijn maar vrijwilligers die zich belangeloos inzetten". Achterhaald. Transparantie en eerlijkheid omtrent de normen, zonder een achterhaald forumreglement, daar gaat het om.
Onderschat het forumpubliek niet. Als jullie zo blijven doorgaan wordt politics niet meer dat een faceboekgroepje waarvan dertien in een dozijn. Ik heb de indruk dat de moderatie daar ook steeds minder wakker van ligt. Spijtig.

Misschien ook nog deze draad sluiten. Dit zou het toppunt zijn. En ondertussen niet willen begrijpen dat iemand reageert binnen een draad van enkele jaren geleden. Tja, wat wil je, je zou als forumlid beginnen schrik krijgen van een suggestie naar de moderatie toe.

Vriendelijke groet

Rudy
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 1 juni 2012 om 15:19.
Rudy is offline  
Oud 1 juni 2012, 15:22   #51
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Pontifex.
Stop eens met met je in alle bochten te wringen om te toch maar het absoluut gelijk te proberen krijgen. Je hebt geen gelijk, en dit wordt aangetoond door forumleden die het forum nog willen koesteren als een platform waar de kwaliteit ook eens mag heersen.
Als de normen veranderen, verander dan ook het forumreglement, want ondertussen dekt de vlag de lading niet meer.
Of je kiest voor kwaliteit waar ook wel eens mag gelachen worden ( K&K), of je reduceert de normen van dit forum tot het "Facebook"gehalte, waar van alles een karikatuur mag worden gemaakt.
Het volstaat niet te antwoorden met "wij zijn maar vrijwilligers die zich belangeloos inzetten". Achterhaald. Transparantie en eerlijkheid omtrent de normen, zonder een achterhaald forumreglement, daar gaat het om.
Onderschat het forumpubliek niet. Als jullie zo blijven doorgaan wordt politics niet meer dat een faceboekgroepje waarvan dertien in een dozijn. Ik heb de indruk dat de moderatie daar ook steeds minder wakker van ligt. Spijtig.

Misschien ook nog deze draad sluiten. Dit zou het toppunt zijn. En ondertussen niet willen begrijpen dat iemand reageert binnen een draad van enkele jaren geleden. Tja, wat wil je, je zou als forumlid beginnen schrik krijgen van een suggestie naar de moderatie toe.

Vriendelijke groet

Rudy
lees deze draad dan ook eens echt...

Het gezeur over het 'forumniveau' eindigde al na amper 3 pagina's...verstandige mensen toen...
Eigenzinnig is offline  
Oud 1 juni 2012, 16:16   #52
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
lees deze draad dan ook eens echt...
Het gezeur over het 'forumniveau' eindigde al na amper 3 pagina's...verstandige mensen toen...
Begin maar zelf eerst m'n reactie van zojuist grondig te lezen, in plaats van te refereren naar postings van zeven jaar geleden toen je nog geen weet had van dit forum.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 1 juni 2012 om 16:20.
Rudy is offline  
Oud 1 juni 2012, 16:50   #53
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Begin maar zelf eerst m'n reactie van zojuist grondig te lezen, in plaats van te refereren naar postings van zeven jaar geleden toen je nog geen weet had van dit forum.
wou je niet zeggen: 'toen je nog in pampers liep' ?

..een 'ancien' argument van aan de toog.....
Eigenzinnig is offline  
Oud 1 juni 2012, 16:59   #54
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
wou je niet zeggen: 'toen je nog in pampers liep' ?

..een 'ancien' argument van aan de toog.....
Man toch. Ik had een bemerking naar de moderatie toe, en terecht, wegens het zienbaar veranderen van de evolutie op dit forum gedurende de laatste acht jaar.
Verkoop uw symplistische verkoopsargumenten aan uw toog aub, waar je je thuis voelt.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline  
Oud 1 juni 2012, 19:12   #55
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Met creëerde met dit forum een gemeenschap, een 'community'. Blijkbaar was dat een onbedoeld neveneffect van een forum dat de pretentie heeft autoritair gerund te worden als ik Pontifex moet geloven. Jammer.

Daarnaast komt er bij de organisatie van een forum ook een verantwoordelijkheid kijken naar de maatschappij toe. Assange van Wikileaks waarschuwde voor de privatisering van de censuur in het westen. Dit kan dan legaal bevonden worden, maar of het ethisch is is een andere zaak.

De moderatie dient m.i. niet lichtzinnig om te gaan met haar autoritaire macht. Zeggen dat het niet nodig is respect te hebben voor forumleden, dat democratische inspraak ongewenst is toont de mijns inziens beperkte ambitie van dit forum, voor een deel ontdaan van een samenlevingsbevorderende visie. Een privaat initiatief dient geen excuus te zijn voor autoritarisme.

Pretenderen dat discussies niet over het forum zelf dienen te gaan is engdenkend. Het is logisch dat die discussies gevoerd zullen worden door forumleden, en in plaats van die discussies te sluiten zou de moderatie ze eerder dienen te stimuleren en een dialoog aangaan met forummers...een dialoog tussen gelijken...jawel.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 juni 2012 om 19:13.
Johan Bollen is offline  
Oud 1 juni 2012, 19:21   #56
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Met creëerde met dit forum een gemeenschap, een 'community'. Blijkbaar was dat een onbedoeld neveneffect van een forum dat de pretentie heeft autoritair gerund te worden als ik Pontifex moet geloven. Jammer.

Daarnaast komt er bij de organisatie van een forum ook een verantwoordelijkheid kijken naar de maatschappij toe. Assange van Wikileaks waarschuwde voor de privatisering van de censuur in het westen. Dit kan dan legaal bevonden worden, maar of het ethisch is is een andere zaak.

De moderatie dient m.i. niet lichtzinnig om te gaan met haar autoritaire macht. Zeggen dat het niet nodig is respect te hebben voor forumleden, dat democratische inspraak ongewenst is toont de mijns inziens beperkte ambitie van dit forum, voor een deel ontdaan van een samenlevingsbevorderende visie. Een privaat initiatief dient geen excuus te zijn voor autoritarisme.

Pretenderen dat discussies niet over het forum zelf dienen te gaan is engdenkend. Het is logisch dat die discussies gevoerd zullen worden door forumleden, en in plaats van die discussies te sluiten zou de moderatie ze eerder dienen te stimuleren en een dialoog aangaan met forummers...een dialoog tussen gelijken...jawel.
Nog zo'n geval dat zijn vermeende (al)macht verwarde met sexuele aantrekkingskrachten...

Men had hém beter gewaarschuwd dat em toch niet zo'n beest in bed was..


On topic : ik moet toegeven dat het sluitingsuur in dit subforum best wat verlengd mag worden..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 1 juni 2012 om 19:22.
Eigenzinnig is offline  
Oud 1 juni 2012, 20:48   #57
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Er zijn ergere dingen op deze aardbol.
zoals de apocalyps
eno2 is offline  
Oud 1 juni 2012, 20:51   #58
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Met creëerde met dit forum een gemeenschap, een 'community'. Blijkbaar was dat een onbedoeld neveneffect van een forum dat de pretentie heeft autoritair gerund te worden als ik Pontifex moet geloven. Jammer.

Daarnaast komt er bij de organisatie van een forum ook een verantwoordelijkheid kijken naar de maatschappij toe. Assange van Wikileaks waarschuwde voor de privatisering van de censuur in het westen. Dit kan dan legaal bevonden worden, maar of het ethisch is is een andere zaak.

De moderatie dient m.i. niet lichtzinnig om te gaan met haar autoritaire macht. Zeggen dat het niet nodig is respect te hebben voor forumleden, dat democratische inspraak ongewenst is toont de mijns inziens beperkte ambitie van dit forum, voor een deel ontdaan van een samenlevingsbevorderende visie. Een privaat initiatief dient geen excuus te zijn voor autoritarisme.

Pretenderen dat discussies niet over het forum zelf dienen te gaan is engdenkend. Het is logisch dat die discussies gevoerd zullen worden door forumleden, en in plaats van die discussies te sluiten zou de moderatie ze eerder dienen te stimuleren en een dialoog aangaan met forummers...een dialoog tussen gelijken...jawel.
Pet af voor deze ernstige bijdrage
Idem voor Rudy

Laatst gewijzigd door eno2 : 1 juni 2012 om 20:59.
eno2 is offline  
Oud 1 juni 2012, 22:20   #59
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Tja, de privatisering van de censuur...Op school, in het leger, en in het bedrijfsleven mag je ook al zo je mond ver opentrekken. Laat eens kijken. Op school ben ik als studentenleider geboycot. In het leger heb ik als KRO zelf mijn ontslag gegeven. In het bedrijfsleven ben ik beurtelings de deur gewezen en het afgetrapt als zijnde rooie Eno.. Tot zover mijn ervaringen met autoritaire structuren. Gelukkig heb ik nooit een vader gehad of dat werd pedi- of patricide... Dat laat natuurlijk het ergste verhopen voor de afloop van mijn activiteiten op een autoritair forum...Ik geef toe dat mij daarbij enige triestheid overvalt.

Laatst gewijzigd door eno2 : 1 juni 2012 om 22:25.
eno2 is offline  
Oud 2 juni 2012, 09:42   #60
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als de normen veranderen, verander dan ook het forumreglement, want ondertussen dekt de vlag de lading niet meer.
Of je kiest voor kwaliteit waar ook wel eens mag gelachen worden ( K&K), of je reduceert de normen van dit forum tot het "Facebook"gehalte, waar van alles een karikatuur mag worden gemaakt.
Beste,

Ik heb geen idee over welke veranderende normen u het heeft, maar ongeacht die veranderingen is de doelstelling van het forum politics.be een platform te bieden voor politieke discussie.
Zolang die doelstelling door de beheerder behouden blijft, zie ik geen reden om mijn moderatiebeleid te wijzigen.

Citaat:
Het volstaat niet te antwoorden met "wij zijn maar vrijwilligers die zich belangeloos inzetten". Achterhaald. Transparantie en eerlijkheid omtrent de normen, zonder een achterhaald forumreglement, daar gaat het om.
Dat is nooit mijn excuus geweest, hoewel er enige geldigheid in steekt.
Persoonlijk heb ik weinig nood aan een reglement om te beoordelen waar een discussie ontspoort en op gepaste wijze in te grijpen. Het zijn integendeel de debaters die het vaakst aandring op een handleiding en een regelgeving, niet steeds om er zichzelf aan te houden, maar ook om anderen geband te krijgen....


Citaat:
Onderschat het forumpubliek niet. Als jullie zo blijven doorgaan wordt politics niet meer dat een faceboekgroepje waarvan dertien in een dozijn. Ik heb de indruk dat de moderatie daar ook steeds minder wakker van ligt. Spijtig.
Kwaliteit komt in de eerste plaats van de deelnemers. Wij kunnen het onkruid wieden, maar als niemand een mooie bloem plant, dan kom je nooit tot een prachtig forumtuintje....
Citaat:
Misschien ook nog deze draad sluiten. Dit zou het toppunt zijn. En ondertussen niet willen begrijpen dat iemand reageert binnen een draad van enkele jaren geleden.
Deze draad zal inderdaad ten gepasten tijde gesloten worden, wanneer ik vind dat de relevantste dingen erin gezegd zijn.
De reden van het oprakelen van deze draad had ik snel door: klagen over gebrek aan inspraak. Mijn visie daarop is hierboven duidelijk uiteengezet.

Citaat:
Tja, wat wil je, je zou als forumlid beginnen schrik krijgen van een suggestie naar de moderatie toe.
Ik denk dat velen een fout concept hebben wat betreft suggesties. Ze verwarren het met een bevel waarop liefst de dag ervoor al moet gereageerd worden ter voldoening van diegene die de suggestie aanbrengt. Als dat niet het geval is, wensen ze er toch eindeloos te blijven over doorbomen. U zal intussen gemerkt hebben dat zulks in dit forumonderdeel niet het geval is.


Pontifex.
Pontifex is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be