Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 2 juni 2012, 09:55   #61
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Met creëerde met dit forum een gemeenschap, een 'community'. Blijkbaar was dat een onbedoeld neveneffect van een forum dat de pretentie heeft autoritair gerund te worden als ik Pontifex moet geloven. Jammer.
Beste,

Als de beheerder een bepaald doel voor ogen heeft met zijn forum, dan is autoritaire bijsturing onvermijdelijk. Dat behoeft geen uitleg, het is evident.


Citaat:
Daarnaast komt er bij de organisatie van een forum ook een verantwoordelijkheid kijken naar de maatschappij toe. Assange van Wikileaks waarschuwde voor de privatisering van de censuur in het westen. Dit kan dan legaal bevonden worden, maar of het ethisch is is een andere zaak.
Maatschappelijke verantwoordelijkheid van een forum, kan een optie zijn, maar het lijkt me verre van een verplichting. Als dit forum daar volgens u niet aan voldoet, dan kan ik enkel mededelen dat deelname hier absoluut geen verplichting is...


Citaat:
De moderatie dient m.i. niet lichtzinnig om te gaan met haar autoritaire macht. Zeggen dat het niet nodig is respect te hebben voor forumleden, dat democratische inspraak ongewenst is toont de mijns inziens beperkte ambitie van dit forum, voor een deel ontdaan van een samenlevingsbevorderende visie. Een privaat initiatief dient geen excuus te zijn voor autoritarisme.
Wij hebben duidelijk een totaal andere visie op het concept van een internetforum. Het lijkt me maar al te evident dat diegene die het forum financiert, ook de beleidslijnen uitstippelt. Als u die te autoritair vindt, dan kan ik er niks aan doen wanneer u uw heil elders gaat zoeken, of een anderssoortig forum opstart. In het laatste geval mag u er hier zelfs een eenmalige reclame voor maken.

Citaat:
Pretenderen dat discussies niet over het forum zelf dienen te gaan is engdenkend. Het is logisch dat die discussies gevoerd zullen worden door forumleden, en in plaats van die discussies te sluiten zou de moderatie ze eerder dienen te stimuleren en een dialoog aangaan met forummers...een dialoog tussen gelijken...jawel.
Jammer voor u: het forum wordt u hoofdzakelijk aangeboden om politieke discussies aan te gaan. Inspraak over het beheer blijft beperkt tot een suggestie, waar het beheer alsnog zijn zin kan mee doen: implementeren of negeren.

Pontifex.
Pontifex is offline  
Oud 2 juni 2012, 09:58   #62
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste,

Als de beheerder een bepaald doel voor ogen heeft met zijn forum, dan is autoritaire bijsturing onvermijdelijk. Dat behoeft geen uitleg, het is evident.


Maatschappelijke verantwoordelijkheid van een forum, kan een optie zijn, maar het lijkt me verre van een verplichting. Als dit forum daar volgens u niet aan voldoet, dan kan ik enkel mededelen dat deelname hier absoluut geen verplichting is...


Wij hebben duidelijk een totaal andere visie op het concept van een internetforum. Het lijkt me maar al te evident dat diegene die het forum financiert, ook de beleidslijnen uitstippelt. Als u die te autoritair vindt, dan kan ik er niks aan doen wanneer u uw heil elders gaat zoeken, of een anderssoortig forum opstart. In het laatste geval mag u er hier zelfs een eenmalige reclame voor maken.

Jammer voor u: het forum wordt u hoofdzakelijk aangeboden om politieke discussies aan te gaan. Inspraak over het beheer blijft beperkt tot een suggestie, waar het beheer alsnog zijn zin kan mee doen: implementeren of negeren.

Pontifex.
Participeert u zelf nog in dit forum?
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse
Munglik is offline  
Oud 2 juni 2012, 10:00   #63
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Tja, de privatisering van de censuur...Op school, in het leger, en in het bedrijfsleven mag je ook al zo je mond ver opentrekken. Laat eens kijken. Op school ben ik als studentenleider geboycot. In het leger heb ik als KRO zelf mijn ontslag gegeven. In het bedrijfsleven ben ik beurtelings de deur gewezen en het afgetrapt als zijnde rooie Eno.. Tot zover mijn ervaringen met autoritaire structuren. Gelukkig heb ik nooit een vader gehad of dat werd pedi- of patricide... Dat laat natuurlijk het ergste verhopen voor de afloop van mijn activiteiten op een autoritair forum...Ik geef toe dat mij daarbij enige triestheid overvalt.
Beste,

Ik heb er alle begrip voor dat het deprimerend is om tot de vaststelling te komen, dat u in feite deelneemt aan een autoritair gestuurd gebeuren. Maar ik heb ook goed nieuws: wanneer u binnen het kader blijft dat het beheer en de moderatie u aanbiedt, nl. het op een normale wijze voeren van politiek debat, dan zal u verbazend weinig last hebben van wat u als overdreven autoritair ingrijpen aanstipt.

Pontifex

Laatst gewijzigd door Pontifex : 2 juni 2012 om 10:00.
Pontifex is offline  
Oud 2 juni 2012, 10:02   #64
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Participeert u zelf nog in dit forum?
Beste,

Ik ben niet politiek geëngageerd of geïnteresseerd.
Is dat geen mooie garantie op objectiviteit?

Pontifex.
Pontifex is offline  
Oud 2 juni 2012, 10:02   #65
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste,

Ik ben niet politiek geëngageerd of geïnteresseerd.
Is dat geen mooie garantie op objectiviteit?

Pontifex.
Vanwaar dan de interesse in het modereren van dit forum?
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse
Munglik is offline  
Oud 2 juni 2012, 10:04   #66
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Vanwaar dan de interesse in het modereren van dit forum?
Een vriendendienst aan de oprichter en beheerder van dit forum.

Pontifex.
Pontifex is offline  
Oud 2 juni 2012, 10:05   #67
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Een vriendendienst aan de oprichter en beheerder van dit forum.

Pontifex.
Ok.
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse
Munglik is offline  
Oud 2 juni 2012, 10:09   #68
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Tja, de privatisering van de censuur...Op school, in het leger, en in het bedrijfsleven mag je ook al zo je mond ver opentrekken. Laat eens kijken. Op school ben ik als studentenleider geboycot. In het leger heb ik als KRO zelf mijn ontslag gegeven. In het bedrijfsleven ben ik beurtelings de deur gewezen en het afgetrapt als zijnde rooie Eno.. Tot zover mijn ervaringen met autoritaire structuren. Gelukkig heb ik nooit een vader gehad of dat werd pedi- of patricide... Dat laat natuurlijk het ergste verhopen voor de afloop van mijn activiteiten op een autoritair forum...Ik geef toe dat mij daarbij enige triestheid overvalt.
Dergelijke openhartige introspectie is een grote stap in jouw erkenning dat jouw problemen niet hun oorzaak vinden bij de anderen of de moderatie hier op dit forum.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 2 juni 2012, 15:15   #69
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht

De reden van het oprakelen van deze draad had ik snel door: klagen over gebrek aan inspraak. Mijn visie daarop is hierboven duidelijk uiteengezet.
Veel door te hebben was er niet aan mijns inziens. 'Klagen' is ook niet het juiste woord hier. Het gebruik van dit woord is wel veelzeggend.

Verdere discussie met u over dit thema is zinloos. U voert uit volgens uw eigen zeggen. De discussie over forumpolitiek dient op een ander niveau gevoerd te worden. Dat u van deelname aan die discussie de forummers wil uitsluiten is echter geen goede politiek.

Verder wens ik u succes en objectiviteit bij uw taak. Er zijn hier verschillende individuen die reeds verschillende malen permanent gebannen zijn maar blijkbaar een manier hebben gevonden om telkens terug te komen voor een paar duizend posts, mensen die inhoudelijke discussies kapot maken. Daar ligt een interessantere taak om de kwaliteit van het forum te bevorderen dan het sluiten van draden in dit subforum.

Nu weidt ik me verder aan inhoudelijke discussie over andere thema's zoals mijn gewoonte geworden is, het jammer vindend dat hier draden gesloten werden zonder dat er een stellingname van de moderatie volgde. Blijkbaar dienen de forummers enkel 'dankbaarheid' te tonen voor de mogelijkheid te 'mogen' deelnemen, een erg beperkte visie. Moest het mijn forum zijn ik zou tegen de moderators zeggen: "Laat het succes u niet naar het hoofd stijgen".
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 juni 2012 om 15:16.
Johan Bollen is offline  
Oud 2 juni 2012, 15:58   #70
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Veel door te hebben was er niet aan mijns inziens. 'Klagen' is ook niet het juiste woord hier. Het gebruik van dit woord is wel veelzeggend.

Verdere discussie met u over dit thema is zinloos. U voert uit volgens uw eigen zeggen. De discussie over forumpolitiek dient op een ander niveau gevoerd te worden. Dat u van deelname aan die discussie de forummers wil uitsluiten is echter geen goede politiek.

Verder wens ik u succes en objectiviteit bij uw taak. Er zijn hier verschillende individuen die reeds verschillende malen permanent gebannen zijn maar blijkbaar een manier hebben gevonden om telkens terug te komen voor een paar duizend posts, mensen die inhoudelijke discussies kapot maken. Daar ligt een interessantere taak om de kwaliteit van het forum te bevorderen dan het sluiten van draden in dit subforum.

Nu weidt ik me verder aan inhoudelijke discussie over andere thema's zoals mijn gewoonte geworden is, het jammer vindend dat hier draden gesloten werden zonder dat er een stellingname van de moderatie volgde. Blijkbaar dienen de forummers enkel 'dankbaarheid' te tonen voor de mogelijkheid te 'mogen' deelnemen, een erg beperkte visie. Moest het mijn forum zijn ik zou tegen de moderators zeggen: "Laat het succes u niet naar het hoofd stijgen".
Ik hoop dat je toch af en toe eens blijft uitweiden over meta-forum zaken. Volgens mij is je stem onmisbaar in de goeie richting.
eno2 is offline  
Oud 2 juni 2012, 16:04   #71
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dergelijke openhartige introspectie is een grote stap in jouw erkenning dat jouw problemen niet hun oorzaak vinden bij de anderen of de moderatie hier op dit forum.
Helemaal niet. Die bijdrage was trouwens min of meer badinerend. Het zijn trouwens geen echte problemen maar een levenshouding. het betekent alleen dat terechte , opbouwende critici onterecht onthoofd worden dikwijls in de private maatschappelijke context, zowel als in de openbare, door mensen die graag hun macht misbruiken. Wie zijn kop uitsteekt, loopt het gevaar onthoofd te worden (lees. het zwijgen opgelegd): Dat gebeurt veel meer dan je denkt dat dit het geval is, want zo goed als niks daarvan haalt de gazet noch de rechtbank. Toch niet als het machtsmisbruik op mensen zonder middelen gepleegd wordt.

Over de vaderloze psychologische achtergrond: dat is aardig om weten, ,maar doet er verder als amateur-psychologie niet veel toe.

De grond van de discussie is en blijft is of een Jacobijnse moderatie goed is voor het forum of niet. En over welke graad van pure eigengereidheid onschadelijk of gunstig is.

Natuurlijk is zulke discussie voor mensen met autoritaire insteek volkomen overbodig

Laatst gewijzigd door eno2 : 2 juni 2012 om 16:11.
eno2 is offline  
Oud 3 juni 2012, 09:27   #72
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste,

Ik ben niet politiek geëngageerd of geïnteresseerd.
Is dat geen mooie garantie op objectiviteit?

Pontifex.
Goed tegen clanoorlogen
eno2 is offline  
Oud 5 juni 2012, 23:31   #73
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste,
Ik heb geen idee over welke veranderende normen u het heeft, maar ongeacht die veranderingen is de doelstelling van het forum politics.be een platform te bieden voor politieke discussie.
Zolang die doelstelling door de beheerder behouden blijft, zie ik geen reden om mijn moderatiebeleid te wijzigen
Pontifex
.
Beste Pontitex,

Dit is inderdaad een forum waar politiek een centraal thema is. Niemand die dit ooit heeft betwijfeld.

Ondertussen is dit forum wel gegroeid tot een megaforum. Je zal het de laatste acht jaren niet hebben gemerk dat subfora als Economie, Vakbonden, Links, Rechts (bijvoorbeeld) werden toegevoegd, zo ook het subforum maatschappij.

De doelstelling om een louter politiek forum te behouden is ondertussen al een paar jaar achterhaald. Dat jij je in deze optiek verschuilt achter de beheerder is dan ook voor uw persoonlijke rekening. Wie is uw beheerder ? Maarten Malaise ?

Rudy
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 5 juni 2012 om 23:57.
Rudy is offline  
Oud 6 juni 2012, 00:30   #74
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

En beste Pontifex.

Je had best ook kunnen weten dat het gewraakte forum enkel toegankelijk was en is door wie er is geregistreerd. De teksten konden enkel worden gelezen door wie er is geregistreerd. Dus niet zoals op uw forum politics.be waar iedereen alles kan lezen en zoeken via een zoekrobot zonder te zijn geregistreerd.

Conclusie: de moderatie heeft zich laten bespelen door wie enkele screenshots heeft kunnen smokkelen.

Maar inderdaad. Zich verschuilen achter de beheerder van het forum volstaat.

Vriendelijke groet.

Rudy
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline  
Oud 6 juni 2012, 10:46   #75
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Rudy, wat tracht je te bereiken?
Koenraad Noël is offline  
Oud 6 juni 2012, 10:47   #76
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Rudy, wat tracht je te bereiken?
Amnestie wil hij, veel te vroeg

Raar dat deze draad nog niet gesloten is.

Het beleid van moderatie tov beledigingen en gescheld is ondermaats en voor zover het er is, inconsistent.

De publieke communicatie naar de forummers toe ook.

En bij opbouwende kritiek (meer communicatie, meer bp) is het argument: open zelf een forum.

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 juni 2012 om 10:50.
eno2 is offline  
Oud 6 juni 2012, 10:58   #77
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.858
Standaard

Beste mensen,

Ik heb door de laatste antwoorden de indruk dat er een geval van topic-verwisseling gaande is.
Gezien beide suggesties m.i. afdoende beantwoord werden, en het standpunt van de moderatie duidelijk aangegeven werd, kunnen ze op slot.
Iedereen kan zich opnieuw naar de politieke discussies begeven, onder de voorwaarden van de moderatie, en op het forum zoals het in zijn huidige hoedanigheid bestaat.

Pontifex
Pontifex is offline  
Discussie gesloten


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be