Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 4 mei 2011, 15:57   #41
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Waarom geen vierde keuze en koppig Nederlands blijven spreken?
Dat is optie 1.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline  
Oud 4 mei 2011, 15:58   #42
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Die zijn dan waarschijnlijk in grote mate verknecht. Of kunnen ze volgens u overal terecht in het Nederlands? Get real.
Dat is de typische kromredenering. Alle Vlamingen die er in slagen om samen te leven met anderstaligen zijn verknechte of slechte Vlamingen. Tja. Uiteraard kan je in Brussel niet overal terecht in het Nederlands maar om daar nu direct een daad van agressie tegen de Vlamingen in te zien gaat wel heel ver.
solidarnosc is offline  
Oud 4 mei 2011, 15:59   #43
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Dat is optie 1.
Jouw optie 1 omhelst veel meer. Ondermeer een knieval. Waarom zou consequent Nederlands blijven spreken een knieval moeten inhouden? Wat de franstaligen kunnen, kunnen de Vlamingen toch ook?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 4 mei 2011, 16:01   #44
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dat is de typische kromredenering. Alle Vlamingen die er in slagen om samen te leven met anderstaligen zijn verknechte of slechte Vlamingen. Tja. Uiteraard kan je in Brussel niet overal terecht in het Nederlands maar om daar nu direct een daad van agressie tegen de Vlamingen in te zien gaat wel heel ver.
Geen woorden in mijn mond leggen aub. Ik heb nergens 'slechte Vlamingen' gezegd en nergens 'aggresie tegen de Vlamingen'.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline  
Oud 4 mei 2011, 16:01   #45
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Jouw optie 1 omhelst veel meer. Ondermeer een knieval. Waarom zou consequent Nederlands blijven spreken een knieval moeten inhouden? Wat de franstaligen kunnen, kunnen de Vlamingen toch ook?
In Brussel begin ik ook altijd in het Nederlands om daarna eventueel over te schakelen op een andere taal als het echt niet gaat. Mijn ervaring is dat zeer veel Franstaligen de moeite doen om Nederlands te spreken of zich excuseren wanneer ze dat niet kunnen. Maar ja ik ben dan ook maar een verknechte Vlaming hé.
solidarnosc is offline  
Oud 4 mei 2011, 16:02   #46
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Geen woorden in mijn mond leggen aub. Ik heb nergens 'slechte Vlamingen' gezegd en nergens 'aggresie tegen de Vlamingen'.
Verknechte Vlamingen vind ik persoonlijk een grotere belediging dan slechte Vlamingen. Ik word liever uitgemaakt voor slechte Vlaming dan een "verknechte" Vlaming.
solidarnosc is offline  
Oud 4 mei 2011, 16:04   #47
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Vlaming wordt ook hoe langer hoe meer een belediging. Niet dat Belg zoveel beter is, verre van zelfs.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 4 mei 2011 om 16:04.
Scarabaeida is offline  
Oud 4 mei 2011, 16:04   #48
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Verknechte Vlamingen vind ik persoonlijk een grotere belediging dan slechte Vlamingen. Ik word liever uitgemaakt voor slechte Vlaming dan een "verknechte" Vlaming.
Dat mag u vinden, maar alsnog geen woorden in mijn mond leggen.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline  
Oud 4 mei 2011, 16:08   #49
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
In Brussel begin ik ook altijd in het Nederlands om daarna eventueel over te schakelen op een andere taal als het echt niet gaat. Mijn ervaring is dat zeer veel Franstaligen de moeite doen om Nederlands te spreken of zich excuseren wanneer ze dat niet kunnen. Maar ja ik ben dan ook maar een verknechte Vlaming hé.
Mijn ervaring leert dat zeer veel Vlamingen de moeite doen om Frans te spreken en dat Franstaligen het omgekeerde bijna nooit doen.
Dan heb ik het zelfs nog niet over Brussel maar over de Vlaamse rand.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline  
Oud 4 mei 2011, 16:10   #50
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Mijn ervaring leert dat zeer veel Vlamingen de moeite doen om Frans te spreken en dat Franstaligen het omgekeerde bijna nooit doen.
Dan heb ik het zelfs nog niet over Brussel maar over de Vlaamse rand.
En mijn ervaringen is dat West-Vlamingen altijd hun best doen om AN te spreken en Antwerpenaars nooit.
solidarnosc is offline  
Oud 4 mei 2011, 16:10   #51
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Jouw optie 1 omhelst veel meer. Ondermeer een knieval. Waarom zou consequent Nederlands blijven spreken een knieval moeten inhouden? Wat de franstaligen kunnen, kunnen de Vlamingen toch ook?
Alles kan.
Maar we moeten na 180 jaar toch vaststellen dat het in praktijk enkel in 1 richting werkt.
bgf324 is offline  
Oud 4 mei 2011, 16:11   #52
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dat is de typische kromredenering. Alle Vlamingen die er in slagen om samen te leven met anderstaligen zijn verknechte of slechte Vlamingen. Tja. Uiteraard kan je in Brussel niet overal terecht in het Nederlands maar om daar nu direct een daad van agressie tegen de Vlamingen in te zien gaat wel heel ver.
Daarbij, het zijn altijd de Vlamingen die er in slagen om met anderstaligen samen te leven. Nooit de Franstaligen.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline  
Oud 4 mei 2011, 16:11   #53
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
En mijn ervaringen is dat West-Vlamingen altijd hun best doen om AN te spreken en Antwerpenaars nooit.
Mijn ervaring is dat sommige niet-Antwerpenaars een minderwaardigheidscomplex hebben, waaronder bepaalde West-Vlamingen.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis
Scarabaeida is offline  
Oud 4 mei 2011, 16:12   #54
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
En mijn ervaringen is dat West-Vlamingen altijd hun best doen om AN te spreken en Antwerpenaars nooit.
Dat is leuk, maar doet hier niet terzake.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline  
Oud 4 mei 2011, 16:12   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Tiens. Ik ken tal van Vlamingen die in Brussel wonen en geen van allen staat op het punt om het schip te verlaten en dat zijn dan mietjes in vergelijking met echte Vlamingen als u.
Schoofie en zijn wijfie hebben in Brussel gewoond.
Schoofie zegt: nooit meer, maar zijn wijfie zegt dat met nog veel meer verbetenheid !!
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 4 mei 2011, 16:14   #56
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Alles kan.
Maar we moeten na 180 jaar toch vaststellen dat het in praktijk enkel in 1 richting werkt.
En aan wie ligt dat op de eerste plaats?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 4 mei 2011, 16:14   #57
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
In Brussel begin ik ook altijd in het Nederlands om daarna eventueel over te schakelen op een andere taal als het echt niet gaat. Mijn ervaring is dat zeer veel Franstaligen de moeite doen om Nederlands te spreken of zich excuseren wanneer ze dat niet kunnen. Maar ja ik ben dan ook maar een verknechte Vlaming hé.
'Als het echt niet gaat schakel je over naar een andere taal'. Dat zal ook het resultaat zijn in Halle en Vilvoorde binnen 20 jaar. 'Het zal echt niet anders gaan'. Dat is nu al vaak het geval.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline  
Oud 4 mei 2011, 16:16   #58
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
En aan wie ligt dat op de eerste plaats?
Aan de Franstaligen. Ik zou met plezier willen samenleven met de Franstaligen. Alleen constateer ik dat dat niet mogelijk is omdat we niet kunnen communiceren. We hebben daar nochtans afspraken rond gemaakt in 1960.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline  
Oud 4 mei 2011, 16:17   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Aan het aantal burenruzies voor de vrederechter en persoonlijke ervaringen uit het verleden concludeer ik dat het vaak beter is om elkaar niet te verstaan.
Zoals met de huidige federale regeringsonderhandelingen ??

(let op hé: de optie dat ze mekaar zullen blijven niet-verstaan, en dat er dus geen regering gevormd kan worden; met herverkiezingen en dan nog geen mogelijkheid om een regering te kunnen vormen .... die situatie is niet mijn optie nr 1, maar het is wel een optie die ik niet helemaal ongenegen ben)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 4 mei 2011, 16:17   #60
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
En aan wie ligt dat op de eerste plaats?
Aan wat? Het feit dat België bestaat. Anders was er geen probleem.

Het is nu wel zo, en we zien dat de slechte wil vooral bij de Franstaligen te vinden is.
bgf324 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be