Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 9 november 2007, 19:18   #1
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.957
Standaard Er zijn geen complotten noch bochten.

Bij de historische stemming van woensdag hebben de Vlamingen voor de eerste keer eendrachtig een gerechtvaardigde eis doorgedrukt in het parlement. De prodedure van BHV is gestart en dit is een procedure zonder toegevingen. De Vlamingen hebben zich niet geschikt naar de dreigementen van de Franstaligen en dat zint een aantal extreem progressieve en Belgicistische opiniemakers niet. Het gaat over Bart Brinckman van De Standaard/HNB, Luc Van Der Kelen van HLN en Yves Desmedt van De Morgen.

De Vlamingen hadden gewonnen en de Franstaligen, zeker Olivier Maingain waren plat op de buik gegaan. Dat konden de volksverraders van de media niet verkroppen en ze begonnen meteen na de stemming met negatieve beeldvorming en sfeerschepping. De stemming was één groot complot, het was een pyrrusoverwinning. Deze 3, alsook de rest van de Vlaamse PC-media waren razend omwille van de stemming, dus zouden ze kost wat kost Leterme en het kartel bij de publieke opinie breken. Dat lukt bij een aantal naïve mensen die klakkeloos de complottheoriën uit de kranten overnemen, maar niet bij een doorwinterde nationaal solidarist als ik. Ik baseer mij op de feiten en niet op geroddel van drie doorwinterde Belgicisten. Ook aan een woord van Jo Vandeurzen en Bart Dewever hecht ik meer geloof dan aan de prietpraat van Yves Desmedt.

Om inzicht te krijgen en door de leugens en bedrog te zien van de Belgicistische pers, kijken we nog eens naar de feiten van deze historische politieke week.

Dinsdag 6 november:

Formateur Yves Leterme doet een voorstel omtrent BHV. In dit voorstel worden een aantal grote en onaanvaardbare toegevingen gedaan, onder andere worden de faciliteitengemeenten quasi opgegeven aan de Franstaligen. Pas op het voorstel van Leterme was beter dan de huidige situatie nu, waar mensen in Vilvoorde kunnen stemmen voor Franstalige lijsten. Dit zou niet meer kunnen, enkel in de 6 faciliteitengemeenten. Maar voor een uitspraak van het grondwettelijk hof moet je eigenlijk geen toegevingen doen en zeker geen zo'n grote. Dit voorstel van Leterme was gewoon onaanvaardbaar en heeft zijn geloofwaardigheid aangetast. Dit kan toch moeilijk deel uitmaken van een complot, tenzij men zichzelf wil vernietigen.

De Franstaligen schoten het voorstel af, omdat ze toch wel in een heel deel Vlaamse gemeenten in de Rand niet meer konden opkomen met Brusselse lijsten. De Vlaamse partijen stemden wel ermee in, om de druk bij de Franstaligen te leggen. NVA stemde pas dinsdagavond laat ermee in omdat ze dan goed wisten dat de Franstaligen dit niet gingen goedkeuren. In het voorstel van Leterme zat bijvoorbeeld ook geen uitbreiding van Brussel.

Woensdag 7 november

Het masker van Olivier Maigain valt af en vertelt onomwonden wat hij vindt van Leterme en het kartel. Dit uit pure frustatie omdat de Vlamingen niet zoals in de tijde van Verhofstadt tot nog grotere toegevingen kwamen. De weg lag open voor een historische stemming in de kamer, waar de parlementaire procedure geopend werd voor de splisting van BHV. Yves Leterme en het kartel hielden woord, bij gebrek aan een akkoord zouden ze de splitsingsvoorstellen eenzijdig stemmen in de kamercommissie. Wat ook gebeurd is en de enige juiste beslissing van de Vlamingen. Immers zoals Gerolf Annemans woensdag, naast geit Gennez, terecht opmerkte, een splitsing via deze weg, is er één zonder toegevingen aan de Franstaligen en zo hoort het ook.

Ondertussen zag Didier Reynders zijn droom door de uitspraken van Maigain zijn droom voor een regering zonder de PS in rook opgaan. Want bij een stemming zou oranje blauw dood zijn. Hij was razend en dwong dan ook Maigain om een bocht van 180 graden te maken. Het waren dus de Franstaligen die aan politieke kontendraaierij deden en niet de Vlamingen.
De Vlamingen hadden gedaan wat ze moesten doen inzake BHV. Misschien, hadden ze wel nog kunnen dreigen dat wanneer de Franstaligen een vertragingsmaneuver zouden gebruiken dat CD&V/NVA bijvoorbeeld niet meer zou deelnemen aan de regering. Dit zou een echte regimecrisis hebben veroorzaakt en ik vrees dat de geesten voor deze meer separatistische weg nog niet rijp zijn. Maar woensdag was al bij al een zeer mooie dag voor Vlaanderen.

MR lanceert woensdagavond een oproep voor een noodregering met alleen socio-economische elementen, maar de vergadering van CD&V schoot deze piste uiteraard terecht af.

Donderdag

De koning, wellicht onder invloed van Reynders, wil niet dat Leterme zich nog veel bezighoudt met de staatshervorming en dat de kamervoorzitters dit zouden doen. Er moet snel een oranje blauwe regering komen. De NVA lijkt in moeilijk vaarwater terecht te komen en er kwam een nogal onduidelijk antwoord van CD&V. Ze waren blij dat de staatshervorming niet uit de agenda was, maar dit was uiteraard niet voldoende. Ik denk dat Vandeurzen dit ook wel besefte. Wellicht is dan de achterban geraadpleegt en werd het donderdagavond en vrijochtend relatief stil. De beide partijen hielden beraad.

Vandaag.

Het Vlaams kartel en uiteraard dan Open VLD in het zog, eisen garanties voor een staatshervorming bij de regeringsvorming. Wellicht door de achterban te raadplegen en door onderling overleg is men hieruit gekomen. Wel ik hou het Vlaams kartel op zijn woord. Eerder hebben ze de parlementaire procedure gestart voor BHV, wel ik verwacht nu ook een dikke vis in de pan wat betreft staatshervorming. Dit moet gebeuren door een schriftelijke garantie, als een contract, ondertekend door de voorzitters van oranje blauw dat ze allemaal principieel akkoord zijn dat er een staatshervorming nodig is en meer zelfs dat ze alles aan doen om die 2/3 meerderheid te vinden. Met minder neem ik niet genoegen. In de topic: waarschuwing aan het Vlaams Kartel, wilde ik actie zien rond BHV voor 11 november, dit is gebeurd. Nu moet er een schriftelijke garantie zijn en een contract tegen 31 december voor stappen in de staatshervorming.

CD&V, NVA en Leterme hebben in deze dagen geen perfect parcours afgelegd, dat moet ook toegegeven worden, vooral op dinsdag en donderdag. Maar het feit dat op vandaag er nog geen regering is met Vlaamse toegevingen, het feit dat de parlementaire procedure van BHV zonder toegevingen is opgestart, dat het kartel onder loodzware druk van allerlei machtige Belgicistische krachten en niet in het minst de pers, toch nog standhoudt, verdient zeker ook een pluim.

Ik doe niet mee aan de afbraakpolitiek van Belgicistische opiniemakers van de weinige regime politici die het wel goed bedoelen. Die mensen verdienen zeker onze steun en als ze falen, dan moet er onverbiddelijk geevalueerd worden. Maar nog voor de staatshervorming gaat beginnen zijn er hier al zuurpuimen op het forum die zeggen dat ze er niets gaan van bakken. Net zoals er hier in juni op het forum dachten dat CD&V/NVA plat op de buik zouden gaan op korte termijn. Wel de feiten hebben ieder van ons geleerd dat deze mensen nog een kans verdienen. Waren ze van echt slechte wil als Verhofstadt, dan was er allang een nieuwe regering en bakten ze nu zoete broodjes met Van Der Kelen, Brinckman en Desmedt...

Met nationaal solidaristische groet

Max
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 9 november 2007 om 19:24.
Max van Dietschland is offline  
Oud 9 november 2007, 19:25   #2
ZERO
Gouverneur
 
ZERO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 januari 2007
Berichten: 1.114
Standaard

Mijn inziens situeert het probleem zich binnen CD&V:
-Ofwel is er daar een machtsstrijd tussen ouwe Belgisisten(H. Van Rompuy, Martens,...) en de jongere meer Vlaams gezinde garde.
-Ofwel beseffen ze dat ze met een fugu-optie zitten. Die 800 000 stemmen vertegenwoordigen een potentiële macht. Ze kunnen nu direct terug de macht grijpen, als ze de staatshervorming laten vallen. En voor een partij die sinds eind WW II quasi onafgebroken mee de lakens uitdeelde is zoiets erg verleidelijk.
Anderzijds beseffen ze goed genoeg dat het onzorgvuldig gebruiken van hun stemmen puur gif is.
__________________
De Witte Pion
ZERO is offline  
Oud 9 november 2007, 20:05   #3
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

MAX, je kan niet enerzijds stellen dat Leterme een grote fout heeft gemaakt door het voorstel dat hij deed, en anderzijds stellen dat hij niet plat op de buik ging. Contradicio in terminis!
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 9 november 2007, 20:16   #4
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Binnen de CD&V is er inderdaad een deel dat echt werk wil maken van die staatshervorming, maar vergeet niet dat er nog steeds veel Belgicisten in die partij zitten, genre Van Rompuy, Eyskens en de ACW-ers. Pas nog een opiniestuk van Belgicist Eyskens gezien waarin hij opriep om snel een regering te vormen, met nauwelijk verholen kritiek op Leterme. Net zoals anderen geloof ik dat er een serieuze machtstrijd bezig is in de CD&V. Dat verklaart ook het geknoei rond de boodschap van gisteren, het is enkel dankzij de N-VA dat dit voorstel uiteindelijk is afgeschoten.
Herr Oberst is offline  
Oud 9 november 2007, 20:17   #5
jukke
Burger
 
Geregistreerd: 18 juli 2007
Berichten: 148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Binnen de CD&V is er inderdaad een deel dat echt werk wil maken van die staatshervorming, maar vergeet niet dat er nog steeds veel Belgicisten in die partij zitten, genre Van Rompuy, Eyskens en de ACW-ers. Pas nog een opiniestuk van Belgicist Eyskens gezien waarin hij opriep om snel een regering te vormen, met nauwelijk verholen kritiek op Leterme. Net zoals anderen geloof ik dat er een serieuze machtstrijd bezig is in de CD&V. Dat verklaart ook het geknoei rond de boodschap van gisteren, het is enkel dankzij de N-VA dat dit voorstel uiteindelijk is afgeschoten.
Vandeurzen en Leterme zijn ACW'ers. Toch niet bepaald de grootste belgicisten van het moment me dunkt. Dit om maar aan te tonen dat je stelling direct de prullemand in kan...
__________________
Hans1: Wanneer ga je eindelijk eens antwoorden op de vlaggenkwestie? Promoot de BUB om Belgische vlaggen op de Vlaamse feestdag op te hangen?
jukke is offline  
Oud 9 november 2007, 20:20   #6
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Binnen de CD&V is er inderdaad een deel dat echt werk wil maken van die staatshervorming, maar vergeet niet dat er nog steeds veel Belgicisten in die partij zitten, genre Van Rompuy, Eyskens en de ACW-ers. Pas nog een opiniestuk van Belgicist Eyskens gezien waarin hij opriep om snel een regering te vormen, met nauwelijk verholen kritiek op Leterme. Net zoals anderen geloof ik dat er een serieuze machtstrijd bezig is in de CD&V. Dat verklaart ook het geknoei rond de boodschap van gisteren, het is enkel dankzij de N-VA dat dit voorstel uiteindelijk is afgeschoten.
Correcte analyse.
robert t is offline  
Oud 9 november 2007, 20:23   #7
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Binnen de CD&V is er inderdaad een deel dat echt werk wil maken van die staatshervorming, maar vergeet niet dat er nog steeds veel Belgicisten in die partij zitten, genre Van Rompuy, Eyskens en de ACW-ers. Pas nog een opiniestuk van Belgicist Eyskens gezien waarin hij opriep om snel een regering te vormen, met nauwelijk verholen kritiek op Leterme. Net zoals anderen geloof ik dat er een serieuze machtstrijd bezig is in de CD&V. Dat verklaart ook het geknoei rond de boodschap van gisteren, het is enkel dankzij de N-VA dat dit voorstel uiteindelijk is afgeschoten.
idd, NV-A zorgt wel vr de vasthoudendheid aan de vlaamse eisen.

Binnen de tsjeven zitten er idd nog veel belgicisten, mr dat zijn oude krokodillen. De jongere generatie is vlaamsgezinder. Al moeten we natuurlijk afwachten wat er van terecht gaat komen uiteindelijk.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 9 november 2007, 20:33   #8
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jukke Bekijk bericht
Vandeurzen en Leterme zijn ACW'ers. Toch niet bepaald de grootste belgicisten van het moment me dunkt. Dit om maar aan te tonen dat je stelling direct de prullemand in kan...
Ik had het dan ook eerder over degenen die actief zijn in het ACW, genre Jan Renders. Men mag de invloed van deze man niet overschatten, maar zéker niet onderschatten.
Herr Oberst is offline  
Oud 9 november 2007, 20:38   #9
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
MAX, je kan niet enerzijds stellen dat Leterme een grote fout heeft gemaakt door het voorstel dat hij deed, en anderzijds stellen dat hij niet plat op de buik ging. Contradicio in terminis!
Om beeldspraak te gebruiken: het voorstel van Leterme was serieus onder de lat door, maar was niet plat op de buik.

Plat op de buik, was het compromis van paars inzake BHV, dat zelfs Geert Lambert te gortig vond.

Toch is het voorstel van Leterme structureel onvoldoende en het moest er ooit nog een voorstel moeten komen, zal het beter moeten, lees boven de lat door. Een kleine financiële toegeving naar Brussel is het einde niet, de rest is dat wel.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 9 november 2007, 20:39   #10
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik had het dan ook eerder over degenen die actief zijn in het ACW, genre Jan Renders. Men mag de invloed van deze man niet overschatten, maar zéker niet onderschatten.
Het leuke is echter dat een aantal ACW'ers door het kartel veel meer Vlaams gezind zijn geworden. Jan Renders slaapt dezer dagen niet rustig denk ik.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 9 november 2007, 20:45   #11
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.957
Standaard

Wat die artikels over complotten, verraad betreft van deze ochtend. Wel als je een artikel leest van Bart Brinckman, Yves Desmet en Luc Van Der Kelen, dient men best op zijn hoede te zijn. Immers deze mannen zijn allemaal zeer Belgicistisch en zijn er op uit de positie van een aantal Vlaams gezinde politici te ondermijnen en dan zeker het kartel. Dit komt uiteraard doordat ze nog steeds gefrustreerd zijn dat de Vlamingen hun numerieke meerderheid hebben laten tellen. Zeker Brinckman en Desmet zijn echte volksverraders, daar neem je toch niet alles klakkeloos over.

Ik begrijp nog steeds niet hoe zelfs Vlaams nationalisten in die val zijn getrapt.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 9 november 2007, 21:15   #12
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
idd, NV-A zorgt wel vr de vasthoudendheid aan de vlaamse eisen.

Binnen de tsjeven zitten er idd nog veel belgicisten, mr dat zijn oude krokodillen. De jongere generatie is vlaamsgezinder. Al moeten we natuurlijk afwachten wat er van terecht gaat komen uiteindelijk.
Ik denk dat u daar de situatie overschat, meer correct in mijn opinie dan is: De jongere generatie is niet vlaamsgezinder, die hebben alleen begrepen dat er met een belgisch programma geen punten meer te behalen zijn bij de verkiezingen. Met een vlaams programma halen ze meer stemmen maar dat maakt van hen geen vlamingen.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 9 november 2007, 21:32   #13
jukke
Burger
 
Geregistreerd: 18 juli 2007
Berichten: 148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik had het dan ook eerder over degenen die actief zijn in het ACW, genre Jan Renders. Men mag de invloed van deze man niet overschatten, maar zéker niet onderschatten.
De CD&V is veel meer dan enkel het ACW. Bovendien wil ik wel eens wijzen op het gegeven dat het ACW veel meer is dan het ACV? Natuurlijk leeft het deels dankzij het ACV. Maar naast het ACV is er nog een heel belangrijk onderdeel namelijk de CM. Ik heb een Justart al veel minder de belgische zaak horen verdedigen. Naast deze twee grote organisaties zijn er ook nog andere organisaties als bijvoorbeeld KWB, familiehulp. En daar is het strikt belgicistisch denken wel heel erg ver zoek...
__________________
Hans1: Wanneer ga je eindelijk eens antwoorden op de vlaggenkwestie? Promoot de BUB om Belgische vlaggen op de Vlaamse feestdag op te hangen?
jukke is offline  
Oud 9 november 2007, 22:59   #14
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Groot gelijk met heel je analyse, Max.

Het is inderdaad jammer om te zien hoe Vlaamsgezinden zich door Belgicistische opinie"makers" laten opstoken tegen mensen die serieus hun best doen om meer bevoegdheden naar Vlaanderen te krijgen.

Ik vind dat we Leterme en co 100% moeten steunen zolang ze consequent hun weg volgen en Vlaanderen niet verraden. Pas bij écht verraad moeten ze afgestraft worden. We moeten hen steunen in wat ze goed doen, en hen corrigeren in wat ze verkeerd doen.
lomeanor is offline  
Oud 9 november 2007, 23:42   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.817
Standaard

Hola!

Geen afstraffing dus bij onecht verraad.

Kijk toch maar uit met Leterme want voor mij heeft die net iets té goed in zijn kaarten laten kijken. En het zijn niet wat je noemt Vlaamse maar door en door Belgische.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 10 november 2007, 01:12   #16
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik denk dat u daar de situatie overschat, meer correct in mijn opinie dan is: De jongere generatie is niet vlaamsgezinder, die hebben alleen begrepen dat er met een belgisch programma geen punten meer te behalen zijn bij de verkiezingen. Met een vlaams programma halen ze meer stemmen maar dat maakt van hen geen vlamingen.
zo kan men het ook zien, dan zijn de liberalen op dit punt eerlijker, zij zeggen tenminste onomwonden dat ze vlaanderen gerust willen verkopen ( en ja, bewijzen genoeg ten tijde van Verhofstadt ). en de soccen eigenlijk, net als de groenen.

mr je opinie kan wel een grond van waarheid bevatten, enkel vanuit een opportunistisch standpunt ijveren vr meer vlaanderen, tenzij men eigenlijk voor het behoud van het huidige belgie is.De tijd zal het uitwijzen.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 10 november 2007, 01:15   #17
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Groot gelijk met heel je analyse, Max.

Het is inderdaad jammer om te zien hoe Vlaamsgezinden zich door Belgicistische opinie"makers" laten opstoken tegen mensen die serieus hun best doen om meer bevoegdheden naar Vlaanderen te krijgen.

Ik vind dat we Leterme en co 100% moeten steunen zolang ze consequent hun weg volgen en Vlaanderen niet verraden. Pas bij écht verraad moeten ze afgestraft worden. We moeten hen steunen in wat ze goed doen, en hen corrigeren in wat ze verkeerd doen.
idd, en hen indien ze hun beloftes verzaken afstraffen.

al bij al genomen is het idd best om hen te steunen zolang ze Vlaanderen dienen, wat de reden ook moge wezen, zolang vlaanderen maar krijgt waar het recht op heeft.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 10 november 2007, 01:20   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het leuke is echter dat een aantal ACW'ers door het kartel veel meer Vlaams gezind zijn geworden. Jan Renders slaapt dezer dagen niet rustig denk ik.
Welke ACW'ers binnen de partijtop dan wel? Namen a.u.b.!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 10 november 2007, 01:24   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Wat die artikels over complotten, verraad betreft van deze ochtend. Wel als je een artikel leest van Bart Brinckman, Yves Desmet en Luc Van Der Kelen, dient men best op zijn hoede te zijn. Immers deze mannen zijn allemaal zeer Belgicistisch en zijn er op uit de positie van een aantal Vlaams gezinde politici te ondermijnen en dan zeker het kartel. Dit komt uiteraard doordat ze nog steeds gefrustreerd zijn dat de Vlamingen hun numerieke meerderheid hebben laten tellen. Zeker Brinckman en Desmet zijn echte volksverraders, daar neem je toch niet alles klakkeloos over.

Ik begrijp nog steeds niet hoe zelfs Vlaams nationalisten in die val zijn getrapt.
De discussie lijkt me helemaal niet te gaan over het waarheidsgehalte van de pers. Al lang weten we immers dat een welbepaalde pers met een zekere korrel moet gelezen worden.

Alleen moet u mij eens iets verklaren: hoe verklaart u dat na het uitbrengen van de koninklijke nota de CD&V hiermee instemt, waarbij er dus een regering zonder staatshervorming wordt gevormd met Leterme als formateur. Ik kan hieruit slechts afleiden dat Leterme hiermee heeft ingestemd en dus zijn eerdere verkiezingsbelofte heeft ingeslikt. En kunt u mij garanderen dat de koninklijke nota in niets door Leterme werd beïnvloed, ingefluisterd of opgesteld? Heeft u daar zekerheden over?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 10 november 2007, 01:25   #20
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hola!

Geen afstraffing dus bij onecht verraad.

Kijk toch maar uit met Leterme want voor mij heeft die net iets té goed in zijn kaarten laten kijken. En het zijn niet wat je noemt Vlaamse maar door en door Belgische.
snapt u niet dat mensen zoals u de loden bol aan de enkel van de Vlaamse zaak is?
giserke is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be