Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 april 2014, 19:01   #121
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Heeft U dan zelf beslist Nederlands te leren ? U kon het al spreken alvorens U iets kon beslissen ?
Natuurlijk. Dat valt immers onder "hoogbegaafdheid"...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 19:05   #122
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik heb het op papier staan in het eindverslag van de gerechtsdeskundige.

Dat kan je niet hebben he middelmatige vriend?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 19:09   #123
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.842
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb het op papier staan in het eindverslag van de gerechtsdeskundige.

Dat kan je niet hebben he middelmatige vriend?
Ah ok dat werpt dan al een heel ander licht op de zaak ...
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 19:19   #124
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb het op papier staan in het eindverslag van de gerechtsdeskundige.
Jaja, 't zal wel... En als we d�*t niet geloven, maak je ons wel iets anders wijs zeker?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 19:22   #125
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is een van die punten waarop ik iets voorsta op de gemiddelde mens, ik was als 12 jarige reeds viertalig. Door te luisteren naar Radio/TV/platen en dergelijke.
Bijvoorbeeld het Duits leerde ik door een tweetal maanden naar de "Didi Hallervoordenshow" te kijken op ZDF.

Toen ik als zeventienjarige soldaat in Duitsland lag waren er daar (Duitse) burgers die, toen ze begrepen dat ik geen Duitser was, het niet eens geloofden. Ik ben in staat van op een paar weken tijd het plaatselijke accent foutloos te leren spreken.

Het is een van die zaken die onder de noemer "hoogbegaafdheid" vallen.
wees toch zo bescheiden niet.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 19:28   #126
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Jaja, 't zal wel... En als we d�*t niet geloven, maak je ons wel iets anders wijs zeker?
Mijn account is gehackt, geloof je dat ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 21:39   #127
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
wees toch zo bescheiden niet.
Oh, het heeft niets met bescheidenheid te maken. Je kan misschien wel denken dat het syndroom van Asperger leuk is om te hebben, maar dat is niet zo. En voor elke hoogbegaafd aspect dat dit met zich meebrengt zijn er een aantal kanten aan waar ik de normale mens niet in kan volgen.

Ik zou liever normaal zijn zoals jullie, de middelmatigheid zou ik er met graagte bijnemen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 21:50   #128
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ah ok dat werpt dan al een heel ander licht op de zaak ...
Duim maar morgen, mijn beroep wordt behandeld.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 22:15   #129
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Oh, het heeft niets met bescheidenheid te maken. Je kan misschien wel denken dat het syndroom van Asperger leuk is om te hebben, maar dat is niet zo. En voor elke hoogbegaafd aspect dat dit met zich meebrengt zijn er een aantal kanten aan waar ik de normale mens niet in kan volgen.

Ik zou liever normaal zijn zoals jullie, de middelmatigheid zou ik er met graagte bijnemen.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat u intellectuele superioriteit ziet waar er geen is. Ik zou het gewoon bij 'anders' houden.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 22:21   #130
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Duim maar morgen, mijn beroep wordt behandeld.
allez, "break a leg"
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 22:31   #131
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat u intellectuele superioriteit ziet waar er geen is. Ik zou het gewoon bij 'anders' houden.
Ik ben beter met talen dan de gemiddelde mens, dat is gewoon een feit.

Verder zou ik mezelf, als autist, niet bepaald een intellectuele superioriteit toemeten, eerder het tegendeel. Misschien moet je meer precies aanduiden waar u die indruk hebt opgedaan
Hetgene waar mijn kracht wel om draait is mijn geheugen, ik vergeet raar of zelden iets.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 22 april 2014 om 22:51.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 22:48   #132
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Franstaligen verklaarden al herhaaldelijk dat ze zich sinds de opmars van de N-VA niet langer welkom voelden aan de Vlaamse kust.
De Franstaligen riepen hun taalgenoten op om de Vlaamse Kust links te laten liggen en om liever naar de Franse Opaalkust te gaan.
Het zou er beter zijn en ze zouden er overal en altijd ongestoord Frans kunnen spreken.
De leden van de Vlaamse Kust-middenstand zaten reeds met hun handen in hun haar.
Spookbeelden van lege hotels en verlaten winkels doemden op.

Wat blijkt nu .
Ondanks de Franstalige boycot zat de Vlaams Kust proppensvol tijdens de Paasvakantie,
zoals de Franstalige pers zelf moet toegeven.



"La côte belge a fait le plein de touristes durant les vacances de Pâques, a indiqué lundi l'organisation touristique Westtoer.
"Pendant les vacances, nous avons comptabilisé 1,3 million de touristes d'un jour, dont 350.000 au cours du seul week-end de Pâques", a détaillé Westtoer."
En wat zijn uw conclusies?

Het zogezegde Waaltje pesten aan de kust is onzin?
De zogezegde boycot door de Walen is onzin?

Meer dan concluderen dat je met bullshit komt aandraven valt er blijkbaar niet uit te puren.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 22:55   #133
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik ben beter met talen dan de gemiddelde mens, dat is gewoon een feit.

Verder zou ik mezelf, als autist, niet bepaald een intellectuele superioriteit toemeten, eerder het tegendeel. Misschien moet je meer precies aanduiden waar u die indruk hebt opgedaan
Hetgene waar mijn kracht wel om draait is mijn geheugen, ik vergeet raar of zelden iets.
Laat maar Xenophon. Dit is niets voor dit forum. Ik ken je niet genoeg.

Toch dit. Je stelt dat je zelf hoogbegaafd bent en je gesprekspartners op dit forum noem je 'middelmatig'. Dat lijkt me een 'ongelukkige' manier om de situatie samen te vatten. Je kan dat best anders formuleren. Correcter ook. Niet alle mensen ontwikkelen zich in dezelfde richting. En je hebt breedspectrum antibiotica en gerichte antibiotica. Als je de beeldspraak begrijpt.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 april 2014 om 23:10.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 00:07   #134
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wie zijn dat, die "DE Franstaligen"?
Nogmaals het bewijs dat de Belgen dat communautaire gezever - dat overigens alleen in politieke middens bestaat - spuugzat zijn.
Ook u mag een poging wagen aan het beantwoorden van mijn stellingen:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
1) Als alle Belgen bij (grond)wet gelijk zijn, waarom hebben de Walen extra faciliteiten/(grond)wetten nodig rondom Brussel?
Ter verduidelijking: bij de regeringsvorming spraken de Walen altijd over de bescherming van de franstalige rechten in en rondom Brussel. Welke rechten, en waarom?? Of is iedereen dan toch niet zo gelijk voor de Belgische (grond)wet... ?
2) Hoe verklaar je de verdere verfransing, want het zal toch niet zijn omdat de Walen Nederlands willen/kunnen spreken... Laat staan respecteren
De Waal heeft zich NIET aangepast en zijn (grond)wettelijke discriminerende en minachtende superioriteit zonder scrupules arrogant uitgebuit met Vlaams geld.
Vlaanderen zou naar het Europees hof moeten gaan wegens discriminatie.

Doorheen de regels meen ik tevens ook nog te lezen dat de Walen zeker tevreden waren toen ze hun (grond)wettelijke superioriteit als minderheid kregen, en nu als "dank" hun meerderheid gebruiken om de Vlaming nog verder te onderdrukken en grond (lees: Brussel) op te eisen -om nog verder zich aan te passen/uit te breiden...


Kortom Raf: laten we dit "communautaire gezever - dat overigens alleen in politieke middens bestaat - & het spuugzat zijn" snel oplossen, en alles, maar dan ook alles schrappen en terugzetten naar de jaren stilletjes voordat er ook maar 1 woord werd gesproken, neen nog vroeger, voordat er ook maar 1 woord werd gedacht over de Waalse faciliteiten. OK?


Dit soort discussies draait zogoed als altijd uit op het communautaire.



Verder on topic.
Dat een Vlaming talen kan, wil en zal spreken, is algemeen geweten. Dat een Waal dit niet doet, is ook algemeen geweten.
Onlangs is er gezegd dat, ik meende zelfs door politici, dat het aanpassen van de Vlaming nadelig is voor zijn cultuur en voor de gesprekspartner. Kortom: blijf Nederlands praten. Geen NL, geen bier !
In Brussel is het zelfs erger: geen NL, geen medische verzorging !!

Dus laat de Walen maar naar FR gaan, en dat ze al de wannabe pseudo-Walen ook maar meenemen, zodat deze eens lekker op hun plaats worden gezet door echte Fransen en dat ze hun echte afkomst misschien willen erkennen ipv te verloochenen om zich beter te voelen.

.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 23 april 2014 om 00:17.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 06:15   #135
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Gewoon, zoals elke leerling moet kiezen welke godsdienstles - of moraal of hoe noemen ze het tegenwoordig - ze volgen, ze laten kiezen welke taal ze willen leren.

Dat dit uiteraard een taal moet zijn uit het basispakket Duits, Engels, Spaans of Frans, spreekt vanzelf.
Een beperkte vrijheid dus, terwijl uw argumenten op een totale vrijheid steunen. Nuance.

Dit gezegd zijnde, in Wallonië hebben de leerlingen die beperkte vrijheid wel. Niks belet Vlaanderen om een soortgelijke keuze te maken, al lijkt mij een systeem met verplichte taallessen (de drie nationale + Engels) beter.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 07:47   #136
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Laat ons eerst beginnen met de Vlaming wat talen betreft vrije keuze te geven, zoals de normale vrije mensen dat doen.

Heb je rationele argumenten daartegen?
U pleit dus om het voorbeeld van de Franstalige gemeenschap te volgen?

1- Vrije keuze van 2e taal.
2- Vrije keuze om een beperkt aantal lessen in een andere dan de officiële taal te volgen.

Alhoewel ik redenen heb om in Vlaanderen voor Frans als tweede taal te kiezen zou ik mij toch ook kunnen vinden in dat voorstel.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 08:08   #137
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.842
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Een beperkte vrijheid dus, terwijl uw argumenten op een totale vrijheid steunen. Nuance.

Dit gezegd zijnde, in Wallonië hebben de leerlingen die beperkte vrijheid wel. Niks belet Vlaanderen om een soortgelijke keuze te maken, al lijkt mij een systeem met verplichte taallessen (de drie nationale + Engels) beter.
Ik ben ook voorstander voor vrije keuzes allerhande echter sommige dingen zijn noodzakelijk...Engels als tweede taal wereldwijd bijvoorbeeld.....Trouwens als je vandaag de dag nu al geen Engels kent ben je heel beperkt in je gaan en staan...
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 08:13   #138
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.842
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
U pleit dus om het voorbeeld van de Franstalige gemeenschap te volgen?

1- Vrije keuze van 2e taal.
2- Vrije keuze om een beperkt aantal lessen in een andere dan de officiële taal te volgen.

Alhoewel ik redenen heb om in Vlaanderen voor Frans als tweede taal te kiezen zou ik mij toch ook kunnen vinden in dat voorstel.
Frans als tweede taal....? En de Walen ? Duits of Italiaans als tweede taal en sommigen Nederlands ? Allemaal tijd en veel energie voor niets....Waar kan je nog terecht met Frans behalve dan in Frankrijk ? Zelfs een jonge Spanjaard begrijpt geen woord Frans meer en een jonge Duitser al helemaal niet.....Een jonge Chinees Rus of japanner kent hoogstwaarschijnlijk ...Inderdaad Engels....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 08:28   #139
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Frans als tweede taal....? En de Walen ? Duits of Italiaans als tweede taal en sommigen Nederlands ? Allemaal tijd en veel energie voor niets....Waar kan je nog terecht met Frans behalve dan in Frankrijk ? Zelfs een jonge Spanjaard begrijpt geen woord Frans meer en een jonge Duitser al helemaal niet.....Een jonge Chinees Rus of japanner kent hoogstwaarschijnlijk ...Inderdaad Engels....
ook geen jota engels buiten
yes en no

Daar lopen ze nu allemaal heel hoog mee op maar ze vergeten dat het destijds slechts twee stemmen gescheeld heeft of men sprak vandaag Nederlands in Amerika in plaats van Engels.

Wanneer ge boven Parijs vliegt en je roept de verkeerstoren op kun je, ook al is de radiocommunicatie-taal Engels, dat ook maart beter in het Frans doen. De kans is anders zeer groot dat ze zich van kromme haas houden. Na dat ge antwoord ontvangen hebt en ze niet meer kunnen doen alsof ze u niet ontvangen hebben kan je dan verder gaan in het Engels. Meermaals zelf meegemaakt toen ik nog mijn vliegbrevet had.

Laatst gewijzigd door Garry : 23 april 2014 om 08:41.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 08:43   #140
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Frans als tweede taal....? En de Walen ? Duits of Italiaans als tweede taal en sommigen Nederlands ? Allemaal tijd en veel energie voor niets....Waar kan je nog terecht met Frans behalve dan in Frankrijk ? Zelfs een jonge Spanjaard begrijpt geen woord Frans meer en een jonge Duitser al helemaal niet.....Een jonge Chinees Rus of japanner kent hoogstwaarschijnlijk ...Inderdaad Engels....
Frans als tweede taal in het Nederlandstalig onderwijs, en Nederlands in het Franstalig onderwijs heeft in België het voordeel dat je de taal van een groot deel van de landgenoten waarmee handel gedreven wordt kent.
Een tweede voordeel is dat de een een Germaanse en de andere een Romaanse taal is. Wie zoals in het Waalse immersieonderwijs Nederlands als tweede taal koos kan daardoor zijn achterstand van de kennis van de Engelse taal op zeer korte tijd inhalen.
Voor een Nederlandstalige is de link met andere Romaanse talen gelegd, en vice versa voor de Franstalige.

Maar omdat niet alle leerlingen de bekwaamheid hebben om (de basis) van meerdere talen te leren, of omdat voor sommigen het niet nuttig is meer dan een tweede taal te kennen, kan ik mij dan ook vinden in de argumentatie die pleit voor keuzevrijheid.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be