Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Stem-intenties p.be JUNI 2023
CD&V 1 2,22%
VLD 7 15,56%
Vooruit 2 4,44%
NVA 12 26,67%
VB 12 26,67%
PVDA 4 8,89%
GROEN 0 0%
andere partij 4 8,89%
Prins Laurent (blanco/ongeldig) 3 6,67%
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 september 2023, 12:39   #41
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Ge verkeerd duidelijk in moeilijkheden.
Start een enquête waar medeforummers u situeren dat kan u wellicht van uw kwelling verlossen.
Ik zie het niet als een kwelling. Het kan zelfs eerder bevrijdend werken geen partijkeurslijf te dragen.

Moesten we niet eens op ideeën of concrete voorstellen kunnen stemmen in België. Maar zelfs over winter of zomer uur acht men hier 'het volk' niet in staat een duidelijke opinie uit te brengen. Maar waarom acht men het dan wel in staat zogezegde 'vertegenwoordigers' gegroepeerd in partijen te 'kiezen'? Dat lijkt me juist veel complexer.

De argwaan van de politieke kaste tegenover rechtstreekse democratie geeft van het bestaande systeem een ietwat verdachte geur van poging tot volkscontrole, eerder dan het omgekeerde, een poging uiting te geven aan medebeslissingsrecht vanwege de bevolking.

Laatst gewijzigd door Bach : 16 september 2023 om 12:47.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 12:47   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat de kiesintenties van de (aktieve) forummers genoegzaam gekend zijn.
1. VB
2. NVA
3. Blanco
Gij beschouwt Uzelf dus niet als een aktieve forummer
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 12:54   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik zie het niet als een kwelling. Het kan zelfs eerder bevrijdend werken geen partijkeurslijf te dragen.
Het is een beetje eigenaardig om te beschouwen dat als ge U uitspreekt over waar ge zou voor stemmen, ge dat beschouwt als een partijkeurslijf te dragen.

De partij waarvoor ge stemt moet helemaal geen keurslijf zijn, dat moet zelfs niet eens overeenkomen met uw politieke ideeen. Dat is gewoon de zet op het schaakbord die ge denkt het beste te zetten, meer niet. Het is niet omdat ge een pion vooruit schuift dat ge in het keurslijf van de pionnen zit he.

Ik heb VB gestemd, en dat is waarschijnlijk wat ik zou doen, maar er is bijna niks in het VB programma dat ik ALS DUSDANIG zou willen verwezenlijkt zien.

Het is enkel zo dat ik denk dat een stem voor het VB:

1) tenminste niet kan gebruikt worden om een zever-coalitie mee te verschonen

2) het de partij is die waarschijnlijk een heel klein beetje minder hard op de rem zou gaan staan mocht mijn echt politiek idee, het massief "wegdoen" van makakken, gerealiseerd kunnen worden, hoewel haar eigen programma op dat vlak daar lichtjaren ver van verwijderd is.

3) het de enige partij is die een onafhankelijk Vlaanderen ook zonder zever naar voren schuift, waarvan ik denk dat het de enige gezond verstand oplossing is in Belgie, als we consensueel willen zijn.

Kortom, ik zit mijlenver van gelijk welk partijprogramma, maar uit de ver weg zijnde constellatie van partijen die beschikbaar zijn in de lijst, zit het VB in enige aspecten, een piepklein beetje meer in mijn richting dan de anderen.

Een echt genocidaire partij die echt mijn ideeen draagt is er bijlange niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 september 2023 om 12:57.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 13:02   #44
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is een beetje eigenaardig om te beschouwen dat als ge U uitspreekt over waar ge zou voor stemmen, ge dat beschouwt als een partijkeurslijf te dragen.

De partij waarvoor ge stemt moet helemaal geen keurslijf zijn, dat moet zelfs niet eens overeenkomen met uw politieke ideeen. Dat is gewoon de zet op het schaakbord die ge denkt het beste te zetten, meer niet. Het is niet omdat ge een pion vooruit schuift dat ge in het keurslijf van de pionnen zit he.

Ik heb VB gestemd, en dat is waarschijnlijk wat ik zou doen, maar er is bijna niks in het VB programma dat ik ALS DUSDANIG zou willen verwezenlijkt zien.

Het is enkel zo dat ik denk dat een stem voor het VB:

1) tenminste niet kan gebruikt worden om een zever-coalitie mee te verschonen

2) het de partij is die waarschijnlijk een heel klein beetje minder hard op de rem zou gaan staan mocht mijn echt politiek idee, het massief "wegdoen" van makakken, gerealiseerd kunnen worden, hoewel haar eigen programma op dat vlak daar lichtjaren ver van verwijderd is.

3) het de enige partij is die een onafhankelijk Vlaanderen ook zonder zever naar voren schuift, waarvan ik denk dat het de enige gezond verstand oplossing is in Belgie, als we consensueel willen zijn.

Kortom, ik zit mijlenver van gelijk welk partijprogramma, maar uit de ver weg zijnde constellatie van partijen die beschikbaar zijn in de lijst, zit het VB in enige aspecten, een piepklein beetje meer in mijn richting dan de anderen.

Een echt genocidaire partij die echt mijn ideeen draagt is er bijlange niet.
De meeste mensen tonen een partij trouw. In België meer dan op vele andere plaatsen zelfs. Het keurslijf legt men zichzelf op in feite. Je kan de gevolgen daarvan goed merken op dit forum. Het verziekt vele discussies. Wat de partij beslist wordt per definitie verdedigt. Wat de oppositie zegt is bijna per definitie niet goed. Schoofzak is daar een voorbeeld van meen ik.

Psychologisch is dat een bekend fenomeen. De gemaakte keuze wordt verdedigt ten opzichte van de keuze die men niet maakte zelfs al gaat het om totaal irrelevante zaken zoals kiezen tussen een rode en blauwe bal. Toont ook dat de mens meer een groepswezen, een volger, is dan hij vaak van zichzelf denkt.

Het zelfde geldt ook voor de eigen theorie over het leven. Men kan er slaaf van worden tot in de blindheid. Niet waar?

Laatst gewijzigd door Bach : 16 september 2023 om 13:07.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 13:02   #45
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Heel veel tekst om toch maar een persoonlijke sneer te kunnen geven.

Ik had er in de 1e poll niet aan gedacht onbeslist als optie te geven. Had ik beter gedaan. Voor consistentie hou ik dat hier aan. Niet ideaal. Het staat letterlijk in de opening.

Vul niet in, vink “prins Laurent” aan.

Je ben ook vrij om NIET te reageren he Bach. Heel die zever weeral. Echt jongen…
Mee eens.

Dat slap gelul gaat écht nergens over...

In een binair systeem zoals de VS heeft is er nog een zekere relevantie voor de categorie 'onbeslist' in een poll. Maar hier ? Dit is gewoon serieel willen moeilijk en tegendraads doen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 13:09   #46
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Klopt >>> net als in Rusland is iedereen hier (buiten de parasieten aangezwengeld door hun politieke stoottroepen) natuurlijk >>> hier door al de jaren politieke manipulatie totaal ongeïnteresseerd apathisch

Politiek enkel nog iets is (zoals in Rusland) voor hen die er financieel aan verdienen!!!

Dit in schril contrast waar de Zwitsers via referendum heel bewust kiezen hoe ze willen leven. Waar de politiek de gekozen mogelijkheid uitvoeren.
Bullshit. Politiek is iets voor alle burgers. Mede om die reden hebben we (principieel) opkomstplicht in België. Het systeem is zo gemaakt dat men een maximaal aantal burgers wil laten/moeten stemmen.

Het hybride zwitserse systeem met een mix van gewone verkiezingen en referenda over alles & nog wat is nodeloos complex en in veel gevallen blijft 50% van de burgers gewoon thuis in plaats van te gaan stemmen of aan het zoveelste referendum deel te nemen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 13:10   #47
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De meeste mensen tonen een partij trouw.
Kijk, als mensen partijtrouw zijn, dan is dat zo, en dan zullen zij zich met plezier in een partij keurslijf laten steken, want dat is precies wat het wil zeggen, partij trouw zijn he. Die gaan dus geen bezwaren hebben tegen een partij keurslijf want het is blijkbaar - volgens U toch - wat ze zelf willen.

Maar waarom gij "uw idee over een kiesdaad" wil beschouwen als in een partijkeurslijf gestoken worden als ge dat niet wilt, mag joost weten he.

"als je in een bar kan kiezen tussen spuitwater, coca cola, pepsi cola of Leffe, wat kies je dan ?" is dan volgens U de mensen dwingen in een keurslijf van drankvoorkeur gestoken te worden, omdat er sommige mensen zijn die altijd trouw blijven aan 1 drank en dat natuurlijk OOK uiten bij het bestellen van een drankje ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 13:13   #48
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mee eens.

Dat slap gelul gaat écht nergens over...

In een binair systeem zoals de VS heeft is er nog een zekere relevantie voor de categorie 'onbeslist' in een poll. Maar hier ? Dit is gewoon serieel willen moeilijk en tegendraads doen.
De reacties op mijn bijdragen hier komen me nogal weinig vrijheidsrespecterend over. Mag ik nog een eigen mening hebben aub?

Over keurslijven gesproken Patrick. Merkt u het niet?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 13:13   #49
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Waarom kan ik maar één stem uitbrengen?
Bij de echte verkiezingen heb ik altijd twee stemmen (volmacht).
Ga je BLOK stemmen met de Volmacht ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 13:13   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De gemaakte keuze wordt verdedigt ten opzichte van de keuze die men niet maakte zelfs al gaat het om totaal irrelevante zaken zoals kiezen tussen een rode en blauwe bal. Toont ook dat de mens meer een groepswezen, een volger, is dan hij vaak van zichzelf denkt.
Voor mensen die zo zijn is er geen probleem want die zitten al in zo een keurslijf en die willen dat. En voor zij waar dat niet van toepassing is, is het niet van toepassing he.

Kijk, de dag dat het VB zich gaat verzetten tegen de vrijheid om moslim kinderen ineen te slaan, en O-VLD een wet wil maken die goeie burgers toelaat om moslim kinderen af te maken, heeft O-VLD mijn stem zonder problemen he, en kunnen ze er bij het VB naar fluiten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 13:15   #51
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, als mensen partijtrouw zijn, dan is dat zo, en dan zullen zij zich met plezier in een partij keurslijf laten steken, want dat is precies wat het wil zeggen, partij trouw zijn he. Die gaan dus geen bezwaren hebben tegen een partij keurslijf want het is blijkbaar - volgens U toch - wat ze zelf willen.

Maar waarom gij "uw idee over een kiesdaad" wil beschouwen als in een partijkeurslijf gestoken worden als ge dat niet wilt, mag joost weten he.

"als je in een bar kan kiezen tussen spuitwater, coca cola, pepsi cola of Leffe, wat kies je dan ?"
is dan volgens U de mensen dwingen in een keurslijf van drankvoorkeur gestoken te worden, omdat er sommige mensen zijn die altijd trouw blijven aan 1 drank en dat natuurlijk OOK uiten bij het bestellen van een drankje ?

Onbeslist : 'giet het allemaal maar samen in 1 glas' ?

Want als je tegen de ober zegt dat je nog 'onbeslist' bent gaat hij je na een kwartier toch wel vriendelijk maar beslist vragen om de zaak te verlaten denk ik.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 13:15   #52
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, als mensen partijtrouw zijn, dan is dat zo, en dan zullen zij zich met plezier in een partij keurslijf laten steken, want dat is precies wat het wil zeggen, partij trouw zijn he. Die gaan dus geen bezwaren hebben tegen een partij keurslijf want het is blijkbaar - volgens U toch - wat ze zelf willen.

Maar waarom gij "uw idee over een kiesdaad" wil beschouwen als in een partijkeurslijf gestoken worden als ge dat niet wilt, mag joost weten he.

"als je in een bar kan kiezen tussen spuitwater, coca cola, pepsi cola of Leffe, wat kies je dan ?" is dan volgens U de mensen dwingen in een keurslijf van drankvoorkeur gestoken te worden, omdat er sommige mensen zijn die altijd trouw blijven aan 1 drank en dat natuurlijk OOK uiten bij het bestellen van een drankje ?
Het keurslijf trekt men zichzelf aan. Ik wil niet zeggen dat iedereen die op een partij stemt zo iets aan heeft.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 13:17   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De reacties op mijn bijdragen hier komen me nogal weinig vrijheidsrespecterend over. Mag ik nog een eigen mening hebben aub?

Over keurslijven gesproken Patrick. Merkt u het niet?
Maar gij kunt uw eigen poll opendoen he. Hier zijt ge in de poll van Voltian die zijn eigen redenen heeft om een keuzepakket aan te bieden. U daarover beklagen is toch onnozel ? Blijf dan weg uit die poll he. Niemand dwingt U.

Uw beklag maken dat uw keuze in een hokje valt dat samenvalt met andere dingen die Voltian ook niet relevant vindt, is toch eigenaardig. Het verschil dat JIJ wil maken is waarschijnlijk voor Voltian niet relevant voor wat hij wil bekomen met deze poll. Dat is zijn affaire he.

Kijk, mocht ik een poll maken over wie van dit forum goeie burger is en wie makak is zou kunnen uitdraaien over iemand die zit te leuteren over hoe hij een Sjiitische makak is en geen Wahabistische. Kan mij niet schelen voor het doel van die poll he, die moet aangeven hoeveel korte voorhamers gekocht moeten worden
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 13:20   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het keurslijf trekt men zichzelf aan. Ik wil niet zeggen dat iedereen die op een partij stemt zo iets aan heeft.
Als dusdanig is het aangeven op welke partij je deze keer denkt het beste te stemmen toch helemaal niet "U in een partij keurslijf dwingen" ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 13:26   #55
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.276
Standaard

Het enige waar geen rekening is mee gehouden in deze poll zijn de inwoners van bv Brussel, die ook op franstalige lijsten kunnen kiezen en dat ook dikwijls doen.

Ook is er geen rekening gehouden met partijkeuze van zij die bewust willen kiezen op een partij zoals BUB die onder de kiesdrempel blijft.

Ik denk dat dit de reden is dat er ondertussen al 2 forumleden op 'andere partijen' klikten.

Het forum heeft echter een maximaal aantal keuzes in de opmaak van een poll.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 13:28   #56
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar gij kunt uw eigen poll opendoen he. Hier zijt ge in de poll van Voltian die zijn eigen redenen heeft om een keuzepakket aan te bieden. U daarover beklagen is toch onnozel ? Blijf dan weg uit die poll he. Niemand dwingt U.

Uw beklag maken dat uw keuze in een hokje valt dat samenvalt met andere dingen die Voltian ook niet relevant vindt, is toch eigenaardig. Het verschil dat JIJ wil maken is waarschijnlijk voor Voltian niet relevant voor wat hij wil bekomen met deze poll. Dat is zijn affaire he.

Kijk, mocht ik een poll maken over wie van dit forum goeie burger is en wie makak is zou kunnen uitdraaien over iemand die zit te leuteren over hoe hij een Sjiitische makak is en geen Wahabistische. Kan mij niet schelen voor het doel van die poll he, die moet aangeven hoeveel korte voorhamers gekocht moeten worden
Moest uw partij vergeten zijn in de opties zou u schat ik ook een opmerking daarover maken. Om dan te horen 'fuck off naar een andere draad' terwijl ge de enquête maker op een 'technisch' probleem wijst, dat klinkt niet echt democratisch. Niet dat ik ervan uitga dat u dat bent.

Verder poogde ik inhoudelijk mijn positie duidelijk te maken. Een positie die dus niet vertegenwoordigd is in de enquête. Ik denk dat dat mag geweten zijn toch?

Laatst gewijzigd door Bach : 16 september 2023 om 13:30.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 13:28   #57
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar gij kunt uw eigen poll opendoen he. Hier zijt ge in de poll van Voltian die zijn eigen redenen heeft om een keuzepakket aan te bieden. U daarover beklagen is toch onnozel ? Blijf dan weg uit die poll he. Niemand dwingt U.

Uw beklag maken dat uw keuze in een hokje valt dat samenvalt met andere dingen die Voltian ook niet relevant vindt, is toch eigenaardig. Het verschil dat JIJ wil maken is waarschijnlijk voor Voltian niet relevant voor wat hij wil bekomen met deze poll. Dat is zijn affaire he.

Kijk, mocht ik een poll maken over wie van dit forum goeie burger is en wie makak is zou kunnen uitdraaien over iemand die zit te leuteren over hoe hij een Sjiitische makak is en geen Wahabistische. Kan mij niet schelen voor het doel van die poll he, die moet aangeven hoeveel korte voorhamers gekocht moeten worden
Het sji'isme is wijsgerig nog wel de moeite van het bestuderen waard. Aspecten van het gnosticisme werken daarin door.
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 13:33   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Moest uw partij vergeten zijn in de opties zou u schat ik ook een opmerking daarover maken.
Welnee, dan zou ik "andere partij" aanklikken he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 13:35   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Het sji'isme is wijsgerig nog wel de moeite van het bestuderen waard. Aspecten van het gnosticisme werken daarin door.
Dat is heel mooi, maar dat heeft geen invloed op de aankoop van voorhamers he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 13:36   #60
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

On topic: ik vind dit een erg moeilijke poll.

Op Vlaams en Europees vlak neig ik steeds meer naar Vlaams Belang. Op Europees vlak stemde ik daar al eens voor, op Vlaams vlak niet in de hoop dat de N-VA het onderwijs kwaliteitsvoller zou maken, maar daar is niets van in huis gekomen.

Op federaal vlak ben ik sociaal-economisch gezien erg links en zou ik (zoals ik al eens deed) PVDA kunnen stemmen maar het probleem is dat partijen als PVDA, Vooruit en Groen met hun "ethisch" liberalisme en open-grenzen-politiek de maatschappij stukmaken. Ik kan moeilijk voor verloedering stemmen.

Puur technisch gezien vond ik de Zweedse coalitie, ondanks zeer penibele aspecten (zoals de indexsprong), nog min of meer redelijk: er was een zekere rem op al te groteske ontsporingen en zelfs het coronabeleid zou wellicht iets minder dictatoriaal geweest zijn indien Zweeds aan de macht gebleven was. De coalitie is intern gesaboteerd omdat de CD&V zo dom was om Marianne Thyssen naar de EU te sturen en van Peeters een wandelende brok frustratie te maken.

Om Zweeds II mogelijk te maken zou ik op N-VA moeten stemmen maar ik ben niet economisch rechts (echter wel tegen verspilling van overheidsgeld) en voor mij hoeft een verdere splitsing van België niet. Dus federaal weet ik het nog niet.
__________________
De waarheid voorop

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 16 september 2023 om 13:43.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be