Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > DHL
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

DHL Alle discussies omtrent DHL kunnen hier, en enkel hier, terecht.

 
 
Discussietools
Oud 10 januari 2004, 17:18   #21
jintro
Burger
 
Geregistreerd: 10 juni 2003
Locatie: Genk
Berichten: 114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Als DHL naar bierset komt, is dat goed nieuws voor Zuid Limburg!

Momenteel is er een serieuze mensenvlucht zodat Zuid Limburg zo goed als leeg wordt!
Met een degelijk uitgebouwde luchthaven in de buurt, trekt dat ook mensen en economische activiteiten in die regio aan!

Pech voor Peumanske!
De luchthaven van Beek (Nederland) ligt ook vlakbij Limburg.
Er is bovendien al samenwerking tussen de universiteiten van de twee Limburgen.
Frieda Brepoels strijd trouwens al jaren tegen de systematische achterstelling van het spoor in Limburg. Van Hasselt naar Luik sporen om in Maastricht te geraken is immers niet zo bevorderlijk voor de samenwerking tussen de unief van Diepenbeek (Hasselt) en deze van Maastricht.
Van een Limburgse mensenvlucht heb ik nog niets gehoord.
Wat heeft 'Peumanske' trouwens met de nachtvluchten te maken?
Zuid-Limburg kampt met een serieus werkgelegenhedstekort. Vele mensen zijn verplicht om in elke dag met de trein naar Leuven Brussel of Hasselt te rijden. Midden-Limburg is een geïndustrialiseerd gebied, maar de rest van de provincie is grotendeels agrarisch gebied. Daarom is elke vorm van regionale ontwikkeling goed. De spoorontsluiting mag eens werk van gemaakt worden, Steve zit er al 10jaar over te kelen en de Ijzeren Rijn geraakt ook niet uit de startblokken (zou een zegen zijn voor Lommel en omstreken.)
Diepenbeek is trouwens geen deelgemeente van Hasselt. Ik dacht ooit ergens opgevangen te hebben dat ze een lightrail of tram verbinding wouden maken tussen Diepenbeek en Maastricht.

Jintro
jintro is offline  
Oud 10 januari 2004, 17:22   #22
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door danyvivi
Gewoonweg schandalig.
Zelfs achtervallend, daar haar partijgenoot-minister, het dossier tracht op te lossen via een spreidingsplan. Zoals het vroeger was.
Awel ? Dan IS het nu toch opgelost ? Waarom denk je dat Mevr Van Weert dat kwam vertellen en Anciaux himself niet ?

(Nu valt die Spirit-truuk minder op !)
Descartes Jr is offline  
Oud 10 januari 2004, 17:27   #23
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jintro
Zuid-Limburg kampt met een serieus werkgelegenhedstekort. Vele mensen zijn verplicht om in elke dag met de trein naar Leuven Brussel of Hasselt te rijden. Midden-Limburg is een geïndustrialiseerd gebied, maar de rest van de provincie is grotendeels agrarisch gebied. Daarom is elke vorm van regionale ontwikkeling goed. De spoorontsluiting mag eens werk van gemaakt worden, Steve zit er al 10jaar over te kelen en de Ijzeren Rijn geraakt ook niet uit de startblokken (zou een zegen zijn voor Lommel en omstreken.)
De ijzeren Rijn wordt al gebruikt door D&L logistics.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline  
Oud 10 januari 2004, 17:29   #24
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Als DHL naar bierset ??

De DHL winsten voor Wallonië.

Het nachtlawaai voor de Limburgers.

Heel slim gespeeld door de Walen.
Draaien we dat even om: DHL in Zaventem? De winsten voor Vlaanderen, het lawaai voor de Waals-Brabanders. Heel slim van de Vlamingen.
Hahaha! Als belgicist had je beter moeten opletten toen men in de les aardrijkskunde de kaart van België bestudeerden!

Zaventem ligt namelijk volledig in Vlaams-Brabant (ten noorden van Brussel, er ligt dus een gans gewest én nog een strook Vlaamse gemeenten tussen Zaventem en Waals-Brabant), alle opstijgende en dalende vliegtuigen doen dat dus ook boven de Vlaams-Brabantse gemeenten die rond Zaventem liggen. Wanneer ze Waals-Brabant bereiken hangen ze al hoog in de lucht. Waarom denk je dat er geen Waals-Brabantse actiegroepen zijn tegen de nachtvluchten of de expanse van Zaventem?

Ongelofelijk eigenlijk wat een dwaze dingen jij soms kan verkondigen. Denk jij echt nooit eens na voor je iets schrijft?
zorroaster is offline  
Oud 10 januari 2004, 18:05   #25
Ericmagnus
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 oktober 2003
Berichten: 87
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "Groen
DHL wilt uitbreiden maar dan word qua nachtlawaai de situatie in Zaventem onleefbaar.
Dus moet DHL wel uitwijken naar een andere luchthaven. Aangezien Bierset (wat idd zeer dicht bij Limburg ligt) een goed alternatief is, kan het Bierset worden.
Kunnen ze geen gratis oorstoppekes uitdelen aan de mensen die in de buurt van Zaventem wonen ??? Goedkoop en praktisch !
Ericmagnus is offline  
Oud 10 januari 2004, 18:10   #26
Philips Inc.
Minister-President
 
Philips Inc.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: Op deze doorgedraaide wereldbol
Berichten: 4.314
Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ericmagnus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "Groen
DHL wilt uitbreiden maar dan word qua nachtlawaai de situatie in Zaventem onleefbaar.
Dus moet DHL wel uitwijken naar een andere luchthaven. Aangezien Bierset (wat idd zeer dicht bij Limburg ligt) een goed alternatief is, kan het Bierset worden.
Kunnen ze geen gratis oorstoppekes uitdelen aan de mensen die in de buurt van Zaventem wonen ??? Goedkoop en praktisch !
Oostende, Deurne, Ursel, etc .... Waarom niet in Vlaanderen?
__________________
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 10 januari 2004, 18:57   #27
robby h
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: kortrijk
Berichten: 26
Standaard

Nu zijn de problemen er natuurlijk he, maar ik heb een tijdje geleden al eens met het idee geleefd dat zaventem een nachtvliegveld moest inrichten, laat het iets verder gelegen zijn en laat daar dan de nachtvluchten stijgen, het vergroot de capaciteit voor overdag en bovendien met het geval van DHL zou je deze daar ook voor kunnen laten fungeren, DHL MOET in Vlaanderen blijven en niet naar Wallonië gaan, er bestaan toch oplossingen voor, maar daar zijn ze te lomp voor om dat et ontwikkelen.!!!! liever waalse vriendjes spijzen.

groeten
robby h is offline  
Oud 10 januari 2004, 18:58   #28
robby h
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: kortrijk
Berichten: 26
Standaard

is het niet?
robby h is offline  
Oud 10 januari 2004, 19:03   #29
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robby h
Nu zijn de problemen er natuurlijk he, maar ik heb een tijdje geleden al eens met het idee geleefd dat zaventem een nachtvliegveld moest inrichten, laat het iets verder gelegen zijn en laat daar dan de nachtvluchten stijgen, het vergroot de capaciteit voor overdag en bovendien met het geval van DHL zou je deze daar ook voor kunnen laten fungeren, DHL MOET in Vlaanderen blijven en niet naar Wallonië gaan, er bestaan toch oplossingen voor, maar daar zijn ze te lomp voor om dat et ontwikkelen.!!!! liever waalse vriendjes spijzen.

groeten
En hoe geraken de vliegtuigen van het tweede vliegveld naar DHL? En waar in het nu al overbevolkte Vlaams-Brabant gaat het tweede vliegveld liggen?
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline  
Oud 10 januari 2004, 19:06   #30
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation

Draaien we dat even om: DHL in Zaventem? De winsten voor Vlaanderen, het lawaai voor de Waals-Brabanders. Heel slim van de Vlamingen.
Hahaha! Als belgicist had je beter moeten opletten toen men in de les aardrijkskunde de kaart van België bestudeerden!

Zaventem ligt namelijk volledig in Vlaams-Brabant (ten noorden van Brussel, er ligt dus een gans gewest én nog een strook Vlaamse gemeenten tussen Zaventem en Waals-Brabant), alle opstijgende en dalende vliegtuigen doen dat dus ook boven de Vlaams-Brabantse gemeenten die rond Zaventem liggen. Wanneer ze Waals-Brabant bereiken hangen ze al hoog in de lucht. Waarom denk je dat er geen Waals-Brabantse actiegroepen zijn tegen de nachtvluchten of de expanse van Zaventem?

Ongelofelijk eigenlijk wat een dwaze dingen jij soms kan verkondigen. Denk jij echt nooit eens na voor je iets schrijft?
Dat weet ik ook wel, sukkel, lees verder: ik zei "hier klopt iets niet". Natuurlijk is het lawaai voor ons. Maar dan is het lawaai van Bierset ook voor de Luikenaars, en niet voor de Limburgers, zoals Clemens poneerde. Want Bierset ligt naar mijn bescheiden mening, en met mijn aardrijkskundekennis (waar overigens niets mis mee is danku) nog steeds in de provincie Luik.
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 10 januari 2004, 19:12   #31
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Want Bierset ligt naar mijn bescheiden mening, en met mijn aardrijkskundekennis (waar overigens niets mis mee is danku) nog steeds in de provincie Luik.
Maar de startbaan eindigt wel net vòòr de gemeentegrens van Zichen-Zussen-Bolder (Riemst). En dat is volop Vlaanderen.

Neem er uw aardrijkskundeschriftje van meester Flurk maar bij
Descartes Jr is offline  
Oud 10 januari 2004, 19:30   #32
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

Tussen Grace-Hologne (waar Bierset deel van uitmaakt) en Riemst liggen de gemeentes Awans, Ans, Juprelle, en Bassenge(Bitsingen). Dan moet u mij die laatste uitspraak eens uitleggen...
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 10 januari 2004, 19:39   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.642
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Heb je al;ooit eens de vormen van gemeentes gezien Foundation?
En de vorm en lengte van een startbaan?

Ik heb niet gecontroleerd dat Descartes woorden kloppen. maar weet wel dat de grootste klachten van vliegtuiglawaai niet komen van mensen die er vlak bij wonen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline  
Oud 10 januari 2004, 19:42   #34
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Heb je al;ooit eens de vormen van gemeentes gezien Foundation?
En de vorm en lengte van een startbaan?

Ik heb niet gecontroleerd dat Descartes woorden kloppen. maar weet wel dat de grootste klachten van vliegtuiglawaai niet komen van mensen die er vlak bij wonen.
Euh..klinkt logisch. 8) Verklaar dat eens a.u.b.
solidarnosc is offline  
Oud 10 januari 2004, 19:47   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.642
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
maar weet wel dat de grootste klachten van vliegtuiglawaai niet komen van mensen die er vlak bij wonen.
Klinkt niet logisch? Ik heb dat nochtans al verklaard.In de Bierset topic.

Citaat:
Wie denk je dat het meeste vocaal is op politiek vlak. 5000 huizenbewoners type "gewoon" of 500 Villabewoners?
Wie haalt er de media? Niet de persoon die zijn schouders ophaalt, en vind dat ze van zijn werk moeten afblijven?
Of het langdradig zeurend maatpak.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline  
Oud 10 januari 2004, 19:49   #36
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Citaat:
maar weet wel dat de grootste klachten van vliegtuiglawaai niet komen van mensen die er vlak bij wonen.
Klinkt niet logisch? Ik heb dat nochtans al verklaard.In de Bierset topic.

Citaat:
Wie denk je dat het meeste vocaal is op politiek vlak. 5000 huizenbewoners type "gewoon" of 500 Villabewoners?
Wie haalt er de media? Niet de persoon die zijn schouders ophaalt, en vind dat ze van zijn werk moeten afblijven?
Of het langdradig zeurend maatpak.
Ik dacht al dat het hoger aantal villa's per vierkante km een mogelijke verklaring was.
solidarnosc is offline  
Oud 10 januari 2004, 23:43   #37
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

De luchthaven van Bierset ligt langs de A15, een eindje buiten Luik, in het zuid-oosten van Grace-Hollogne, netjes recht ten westen van Luik centrum. De gemeente Grace-Hollogne is grenst bijlange niet aan Limburg, er ligt zelfs minstens 5 kilometer tussen, gevormd door de vrij langwerpige gemeentes Awans en Ans. Tussen de luchthaven zelf en het bewoonde Limburg schat ik een afstand van 10 kilometer.

Ik woon zelf op 5 km van de luchthaven van Deurne (onder een van de aanvliegroutes) en op 12 km van de militaire basis van Brasschaat. Ze vliegen wel met kleinere toestellen op Deurne, maar ik weet best hoe dat klinkt. Ik weet ook dat het niet zoveel voorstelt. Woont men langs een drukkere baan of een lintweg, dan heeft men minstens evenveel last daarvan. Als ze daar met grotere toestellen vliegen, moet de afstand tot Limburg voldoende zijn om van een vliegtuig niet meer lawaai te hebben dan van een langsdenderende vrachtwagen. En die krijg ik ook elke nacht continu te verwerken (drukke baan).

Meer dan een luxeprobleem zie ik er niet in.

http://www.maporama.com/share/Map.asp?SESSIONID={F4E9D80B-5A1B-42B4-85BF-6E565CB4EDDC}&ZoomSet=7
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 11 januari 2004, 00:21   #38
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Als DHL naar bierset komt, is dat goed nieuws voor Zuid Limburg!

Momenteel is er een serieuze mensenvlucht zodat Zuid Limburg zo goed als leeg wordt!
Met een degelijk uitgebouwde luchthaven in de buurt, trekt dat ook mensen en economische activiteiten in die regio aan!

Pech voor Peumanske!
De luchthaven van Beek (Nederland) ligt ook vlakbij Limburg.
Er is bovendien al samenwerking tussen de universiteiten van de twee Limburgen.
Frieda Brepoels strijd trouwens al jaren tegen de systematische achterstelling van het spoor in Limburg. Van Hasselt naar Luik sporen om in Maastricht te geraken is immers niet zo bevorderlijk voor de samenwerking tussen de unief van Diepenbeek (Hasselt) en deze van Maastricht.
Van een Limburgse mensenvlucht heb ik nog niets gehoord.
Wat heeft 'Peumanske' trouwens met de nachtvluchten te maken?
Peukske is een opgeblazen NVA'erke uit Riemst die blijkbaar nu al last heeft van z'n slaap.

Eerst wilde hij de nederlandse kotstudenten uit z'n kerkdorp weren, omdat die niet genoeg uitgaven in de dorpscafékes!

Er is zoals gezegd wel een probleem met jongerenvlucht uit Zuid Limburg.
Check google!
Het Skill Effect is offline  
Oud 11 januari 2004, 00:31   #39
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Tussen Grace-Hologne (waar Bierset deel van uitmaakt) en Riemst liggen de gemeentes Awans, Ans, Juprelle, en Bassenge(Bitsingen). Dan moet u mij die laatste uitspraak eens uitleggen...
En waarom ziet men dan vanop het (Vlaamse) waterzuiveringsstation van Riemst de eerste signalisatielichten van de startbaan van Bierset ?

Zeg niet dat die RWZI in Wallonië ligt ! Dat aanvaardt het Waalse Gewest nooit !

BTW : en er is sprake van een 'verlenging' van de startbaan. Misschien staat die Vlaamse RWZI zelfs in de weg !!!
Descartes Jr is offline  
Oud 11 januari 2004, 00:46   #40
McDaddy
Partijlid
 
McDaddy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Als DHL naar bierset ??

De DHL winsten voor Wallonië.

Het nachtlawaai voor de Limburgers.

Heel slim gespeeld door de Walen.
Daar hebt ge een punt.

Ik heb vandaag vernomen dat er ook speculaties zijn geweest voor het vliegveld van Brustem bij St.-Truiden i.p.v. Bierset. Dat zou idealer uitkomen, omdat de landingsbanen over landbouwzones gaan, en dus weinig klachten van nachtlawaai zullen zijn.

Maar waarom gaat dat niet door? Logisch. Hier is maar 1 partij in het land dat regeert en dat is de PS met Eliot Di Rupo als dictator
En dat is de reden waarom de speculaties van Brustem van tafel zijn geveegd.
McDaddy is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be