Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 4 januari 2017, 16:03   #21
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
De oostfronters waren een stel naïeve beinvloedbare jongeren die met hun daden niets, maar dan niets hebben bereikt, uitgezonderd dat ze zich zelf een miserabel leven hebben gegeven. En terecht. Wie mee heult met een bezetter verdient niet beter. Verraders zijn het uitschot van de samenleving.
toch op basis van retroactieve wetten ...
Anna List is offline  
Oud 4 januari 2017, 16:07   #22
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Hummhmmm definieer in deze "verraders" & "degene die meeheult met de bezetter", niet toen, bijna 'n eeuw geleden, maar extrapoleer dat even naar 't heden.
Fijn opgemerkt. Personen die meeheulen met de islambezetting zijn de hedendaagse verraders. Zij hopen op een postje in de toekomstige Belgische islamitische staat.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 4 januari 2017 om 16:15.
Lukkas is offline  
Oud 4 januari 2017, 16:54   #23
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Hummhmmm definieer in deze "verraders" & "degene die meeheult met de bezetter", niet toen, bijna 'n eeuw geleden, maar extrapoleer dat even naar 't heden.
Bijna een eeuw geleden? Ik had het niet over 1918, maar over 1944. Ge gaat toch de collaboratie van de 2e WO niet minimaliseren omdat het 'bijna een eeuw geleden' was?
geertvdb is offline  
Oud 4 januari 2017, 16:57   #24
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Fijn opgemerkt. Personen die meeheulen met de islambezetting zijn de hedendaagse verraders. Zij hopen op een postje in de toekomstige Belgische islamitische staat.
Er is geen islambezetting. En als atheist vind ik de islam nu niet mijn favoriete godsdienst. Maar er is geen islambezetting.
geertvdb is offline  
Oud 4 januari 2017, 17:09   #25
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Bijna een eeuw geleden? Ik had het niet over 1918, maar over 1944. Ge gaat toch de collaboratie van de 2e WO niet minimaliseren omdat het 'bijna een eeuw geleden' was?
Ik was toen nog lang niet geboren, moet ik me nu schuldig voelen?
Bovendien heb ik geen collaborateurs in mijn familie, wel 'n paar die nauwelijks levend uit Buchenwald kwamen, waaronder mijn opa, zijn broer werd gefusilleerd op 't dorpsplein tegen de kerkmuur en nog 'n andere broer overleefde Buchenwald niet. Hun namen staan op de gedenkplaat van de plaatselijke begraafplaats.

Mijn vraag staat nog steeds open trouwens.

Laat maar, ik zie dat je in de gehersenspoelde ontkenningsfase zit.
SDX is offline  
Oud 4 januari 2017, 17:12   #26
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Fijn opgemerkt. Personen die meeheulen met de islambezetting zijn de hedendaagse verraders. Zij hopen op een postje in de toekomstige Belgische islamitische staat.
Churchill had daar 'n zeer gevatte uitspraak voor;

"An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last."
SDX is offline  
Oud 4 januari 2017, 22:48   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Isis is inderdaad te vergelijken met een bende mislukkelingen.

Gelijk de hells angels en ander soortgelijke groepen bij ons: niewaards die zich met geweld wat denken zich achting te kunnen verschaffen. Karaktergestoorden.

Maar helaas: die wetenschap maakt die gasten niet minder gevaarlijk.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 5 januari 2017, 09:04   #28
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Hummhmmm definieer in deze "verraders" & "degene die meeheult met de bezetter", niet toen, bijna 'n eeuw geleden, maar extrapoleer dat even naar 't heden.
De parallel is er : zowel de oostfronters als de Is terroristen konden/kunnen best sneuvelen in rusland/syrië. Dat is de ideale oplossing. Het alternatief is dat als ze (jammer genoeg...) levend terugkeerden/keren dat ze dan maximaal bestraft werden/worden volgens de mogelijkheden van de strafwet.
En om het woord vooral niet te vermijden : overheidsrepressie en epuratie maatregelen zouden een must moeten zijn voor terugkerende syrië strijders.
Dringend tijd dat de regering Michel daar werk van maakt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 5 januari 2017, 10:50   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De parallel is er : zowel de oostfronters als de Is terroristen konden/kunnen best sneuvelen in rusland/syrië.
...
U bent hardvochtig.
In het tijdskader van toen, werden jongemannen door pastoors opgeroepen om te gaan strijden tegen het goddeloze communisme.

Vergelijkt u die jongens van toen, met terroristen van isis van nu ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 5 januari 2017, 11:00   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De parallel is er : zowel de oostfronters als de Is terroristen konden/kunnen best sneuvelen in rusland/syrië. Dat is de ideale oplossing. Het alternatief is dat als ze (jammer genoeg...) levend terugkeerden/keren dat ze dan maximaal bestraft werden/worden volgens de mogelijkheden van de strafwet.
En om het woord vooral niet te vermijden : overheidsrepressie en epuratie maatregelen zouden een must moeten zijn voor terugkerende syrië strijders.
Dringend tijd dat de regering Michel daar werk van maakt.
als die Oostfronters verraders waren toen ze vertrokken, waarom heeft men dan retroactieve wetten moeten stemmen om hen te kunnen veroordelen???
Anna List is offline  
Oud 5 januari 2017, 11:07   #31
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Nee, dat is juist wat de westerse IS'ers doen.

Je moet opletten, dpg.
Hij lijkt dat niet te beseffen. Ofwel doet hij alsof...
quercus is offline  
Oud 5 januari 2017, 11:10   #32
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Red face

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Weer de zoveelste westerling die zich daar best thuis voelt... Maar 'k wil hier niemand tot onfrisse praktijken aanzetten , hoor.

http://www.demorgen.be/buitenland/de...content=middag

Toen IS-woordvoerder Abu Muhammad al-Adnani deze zomer gedood werd in een drone-aanval, volgde een zekere Abu al-Hassan al-Muhajir hem op als nieuwe nummer twee van de terreurorganisatie. De Canadese journalist Graeme Wood kon achterhalen dat achter die naam een 33-jarige jihadi uit Texas schuilgaat.
...

Zijn vrouw en vier kinderen hebben intussen alle contact verbroken en keerden terug naar Texas. Volgens zijn vader, een oud-militair, heeft zijn zoon John "in elke belangrijke fase van zijn leven de foute beslissingen gemaakt". Maar dat hij altijd "een volger" is geweest, weerleggen de getuigenissen die de Canadese journalist kon optekenen uit de mond van andere jihadi’s. Voor hen is Georgelas de man die weet hoe hij Amerikanen moet aanspreken, hoe hij ze bang kan maken en moet rekruteren om mee te vechten in de wereldwijde strijd van Islamitische Staat.
In ieder geval is IS een gruwelhaven voor (vooral) jonge moslims in het die van geen hout pijlen meer weten te maken in hun thuisland, hun draai niet kunnen vinden het Westen met dito eigen waarden die haaks staan op de islam , of die reeds herhaaldelijk in conflict zijn gekomen met het gerecht. Voeg daarbij een contigent idealisten die denken dat een archaïsche islam alles zal oplossen en men heeft zowat het profiel van de IS-strijder.

Hoe dan ook: verliezen zullen ze!

En waarom? Wel, omdat Allah blijkbaar niet aan de kant staat van moordenaars, groepsverkrachters, misbruikers van jonge kinderen, en gepatenteerde sadisten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 januari 2017 om 11:24.
Het Oosten is offline  
Oud 5 januari 2017, 11:15   #33
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In ieder geval is IS een gruwelhaven voor (vooral) jonge moslims in het Westen die van geen hout pijlen meer weten te maken, hun draai niet kunnen vinden het Westen met dito eigen waarden die haaks staan op de islam , of reeds herhaaldelijk in conflict zijn gekomen met het gerecht. Voeg daarbij een contigent idealisten die denken dat een archaïsche islam alles zal oplossen en men heeft zowat het profiel van de IS-strijder.

Hoe dan ook: verliezen zullen ze!
IS wel.
Maar de islam ook ?
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 5 januari 2017, 11:35   #34
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
IS wel.
Maar de islam ook ?

Dat hangt van ons Westerlingen af. De islam moet hier geen kans krijgen. Geen enkele! Hierin moet men onverbiddelijk zijn. Dus zeker geen nieuwe moskees bij om nu maar wat te zeggen. We graven ons eigen graf als we verder doen zoals de overheid nu bezig is.

Nooit vergeten: de verdraagzaamheid houdt op bij de onverdraagzaamheid van de andere.

En maak u maar geen illusie: de islam is onverdraagzaam. Wie dit niet gelooft, moet zich maar eens de moeite doen de koran grondig te bestuderen. En dan heb ik het nog niet eens over de islamitische rechtsleer.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 januari 2017 om 11:44.
Het Oosten is offline  
Oud 5 januari 2017, 11:38   #35
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat hangt van ons Westerlingen af. De islam moet hier geen kans krijgen. Geen enkele! Hierin moet men onverbiddelijk zijn.
Dus je stemt VB ?
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 5 januari 2017, 11:42   #36
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Dus je stemt VB ?
Waarom zou dat wel moeten? Het zijn juist de andere partijen, de beleidspartijen, die het geweer van schouder moeten veranderen. Het VB is niets, kan niets en zal nooit iets kunnen. Schreeuwen aan de kant is zowat hun enige wapen.

Gelijk hebben is één zaak (met sommige standpunten van het VB inzake de islam kan ik me zeker vinden. Ik zeg dit zonder enige schroom) maar gelijk krijgen is een andere zaak.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 januari 2017 om 11:49.
Het Oosten is offline  
Oud 5 januari 2017, 11:47   #37
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
U bent hardvochtig.
In het tijdskader van toen, werden jongemannen door pastoors opgeroepen om te gaan strijden tegen het goddeloze communisme.

Vergelijkt u die jongens van toen, met terroristen van isis van nu ?

.
Ik zie meer gelijkenissen dan verschillen.
Sociologisch zie ik één groot verschil : er is geen geschiedkundig bewijs dat de betrokken jongemannen toen reeds losers waren die het criminele pad opgingen. Terwijl dat laatste vrij massaal het geval blijkt te zijn met de losers die nu naar Syrië trekken.
Maar in de twee gevallen was/is het best dat die misdadigers nooit meer terugkeren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 5 januari 2017, 11:47   #38
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Waarom zou dat wel moeten? Het zijn juist de andere partijen, de beleidspartijen, die het geweer van schouder moeten veranderen. Het VB is niets, kan niets en zal nooit iets kunnen. Schreeuwen aan de kant zo zowat hun enige wapen.
Omdat je zei dat de islam hier geen kans moet krijgen en het van de westerlingen af hangt.

Wat doe jij concreet dan ? Wachten tot er een politiek het geweer van schouder verandert ? Mooi engagement is dat...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 5 januari 2017, 11:49   #39
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Waarom zou dat wel moeten? Het zijn juist de andere partijen, de beleidspartijen, die het geweer van schouder moeten veranderen. Het VB is niets, kan niets en zal nooit iets kunnen. Schreeuwen aan de kant zo zowat hun enige wapen.

Gelijk hebben is één zaak (met sommige standpunten van het VB inzake de islam kan ik me zeker vinden. Ik zeg dit zonder enige schroom) maar gelijk krijgen is een andere zaak.
Alleen als er een opstand komt, anders in geen duizend jaar.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline  
Oud 5 januari 2017, 11:49   #40
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als die Oostfronters verraders waren toen ze vertrokken, waarom heeft men dan retroactieve wetten moeten stemmen om hen te kunnen veroordelen???
Wellicht omdat de toen bestaande strafwetgeving niet kon voorzien dat er ooit nog landgenoten samen met de bezetter tegen een derde land zouden gaan vechten ?
Net zoals Jan Jambon en Koen Geens nu met de limieten zitten in het strafwetboek die maken dat zij problemen hebben om al de teruggekeerde syriëstrijders te laten veroordelen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be