Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

 
 
Discussietools
Oud 6 februari 2006, 14:44   #1
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard 1.5 miljard moslims

In de wereld zijn er ongeveer 1.5 miljard moslims. Ik vraag mij af of die allemaal die actie steunen door het boycoten van deense ander producten. Het kan ook zijn om dat ze niet durven door de isamitsche facsiten want hitler had ook maar 5% van de bevolking nodig om aan de macht te blijven en de rest van de bevolking leefde in pure angst zou dit bij de moslims dan ook zoz zijn.
Piet Hein is offline  
Oud 6 februari 2006, 14:47   #2
numarx
Minister
 
numarx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2003
Berichten: 3.388
Standaard

Ja. Dat zal wel kunnen.
numarx is offline  
Oud 6 februari 2006, 14:52   #3
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Als de helft van de moslims al kan lezen en schrijven zal dat veel zijn. Maar men hoeft niet te kunnen lezen en schrijven, of zelfs de Qur'an te kennen, om een moslim te zijn.

Een Brusselse jongere, werkloos, armoedig, allochtoon en zonder toekomst, mag zich van mij evenzeer een moslim noemen, en zich vervoegen bij de Islamitische jongerenwerkingen.
Raven is offline  
Oud 6 februari 2006, 14:58   #4
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

De "vrije keuze" van een godsdienst is in de meeste gevallen inderdaad een fictie. Ik ken een jongedame die gewoon een hoofddoek opzette, haar verloofde vertelde dat hij met sex tot na een huwelijk moet wachten, varkensvlees afzwoer, de ramadan en andere moslimfeesten meedoet en hupsakee een nieuwe moslim is ontstaan !

Er zijn inderdaad milieus waar "moslim" zijn "in" is en op zich kan dat zelfs geen kwaad.. Vanuit eenzelfde hang naar spiritualiteit kan overigens ook andere religie nieuwe volgelingen vinden.

Misschien een nieuwe actie om atheïsme terug "hip" te maken ?
1handclapping is offline  
Oud 6 februari 2006, 14:59   #5
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort Bekijk bericht
In de wereld zijn er ongeveer 1.5 miljard moslims. Ik vraag mij af of die allemaal die actie steunen door het boycoten van deense ander producten. Het kan ook zijn om dat ze niet durven door de isamitsche facsiten want hitler had ook maar 5% van de bevolking nodig om aan de macht te blijven en de rest van de bevolking leefde in pure angst zou dit bij de moslims dan ook zoz zijn.
Ja, vandaar dat in Algerije diezelfde fundi's van het Fez en de daaraan gelinkte GIA, die door het volk op democratische wijze aan een verkiezingsoverwinning werden geholpen, na de annulatie van de uitslag door het leger, naderhand 140.000 Algerijnen de dood injaagden.
De Algerijnen wisten heel goed waarvoor ze kozen. Ik denk dat het een paar maand geleden niet anders was in Iran, toen het volk op democratische wijze besloot de hervormingen terug te draaien door een halve zool als een Ahmadinejad als president aan te stellen, terwijl ze duivels goed wisten dat hij een fundi is.
Waarom denk je dat in een land als Egypte de Moslimbroederschap decnnialang buiten de wet was gesteld? Naar ik geloof mochten ze onlangs weer wel meedoen, was het tijdens gemeenteraadsverkiezingen, en boekten ze forse winst.
http://www.afrikanieuws.nl/index.php?PageID=685
Verscheidene andere islamitische landen hebben hun extremistische partijen aan banden gelegd uit angst voor dergelijke nachtmerrie-scenario's. Vandaar dat veel moslimlanden in naam ondemocratisch heten te zijn, maar o wee, waren ze wel democratisch!!!
Ik denk dat er wel meer dan 5 procent fundamentalisten rondlopen Axel, écht wel!
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 6 februari 2006, 16:07   #6
Knipp
Banneling
 
 
Knipp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: Virtuix Omni
Berichten: 7.552
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht

Een Brusselse jongere, werkloos, armoedig, allochtoon en zonder toekomst, mag zich van mij evenzeer een moslim noemen, en zich vervoegen bij de Islamitische jongerenwerkingen.
Nou van mij mag hij ook kommunist worden, getuige van jehova of vlaams belanger, zolang hij zichzelf niet opblaast op een bus ben ik best tevreden.

Maar zijn daarmee de achterliggende sociale problemen opgelost ?

Gaan we de armoede en de werkloosheid oplossen door
ons te bekeren tot de islam ?

Of nee - wacht - we moeten gewoon de kranten verbieden cartoons te publiceren en alle problemen gaan smelten voor de zon ( als allah het wil )

want het leek heel even alsof ik de zon aanbad

Laatst gewijzigd door Knipp : 6 februari 2006 om 16:11.
Knipp is offline  
Oud 6 februari 2006, 16:53   #7
vooruit
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Berichten: 1.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Nou van mij mag hij ook kommunist worden, getuige van jehova of vlaams belanger, zolang hij zichzelf niet opblaast op een bus ben ik best tevreden.

Maar zijn daarmee de achterliggende sociale problemen opgelost ?

Gaan we de armoede en de werkloosheid oplossen door
ons te bekeren tot de islam ?

Of nee - wacht - we moeten gewoon de kranten verbieden cartoons te publiceren en alle problemen gaan smelten voor de zon ( als allah het wil )

want het leek heel even alsof ik de zon aanbad
sluit ik mij helemaal bij aan
vooruit is offline  
Oud 6 februari 2006, 16:58   #8
vooruit
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Berichten: 1.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Misschien een nieuwe actie om atheïsme terug "hip" te maken ?
Atheïsme is "hip"! Alleen houden atheïsten geen weekelijkse vergadering, dus ze vallen minder op. Het zelfde geldt voor vrijzinnigheid in het algemeen.

Laatst gewijzigd door vooruit : 6 februari 2006 om 16:59.
vooruit is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be