Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 oktober 2007, 21:17   #81
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Enige uitspraken vanuit het grote Spirit :

" Er is inhoudelijk niets mis met onze partij" .

En...

" Er is noodzaak en ruimte voor onze linksliberale partij " .

En :

" Het enige probleem is dat we geen kiezers hebben "
Zij leden over enkele jaren aan de zelfde ziekte als het huidige Spa bestuur. Ik deed toen enige opmerkingen die weggelachen werden.
Ze bestaan dus nu electoraal niet meer.
Ik doe nu dezelfde opmerkingen bij de Spa.
Ik vrees dat....
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 22:05   #82
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Spirit begon (en het staat nog altijd in zijn naam, met de letter "i") als een INTEGRAAL DEMOCRATISCHE partij. Democratie begint intern.
Dit is nu vervangen door een manager die wordt aangetrokken!

Spirit was voor het houden van referendums: ze schaften het af...

Spirit was sociaal, progressief (de "s" en de "p" in haar letterwoord) maar als het er op aankwam wilden ze de vaste benoemingen afschaffen, en daarenboven de werkloosheidssteun in de tijd beperken, waren ze geil op het generatiepakt. Van consequent zijn gesproken!

Het "internationalisme" van Spirit is beperkt tot avonturen met vreemde partijtjes, waarvan sommigen zo links zijn als mijn achterste een bron is van parfums...

Indien we dit samenvatten: de s is weg van Spirit, de p ook , twee "i"s.
Blijft over: RT.
RT is dus een prutspartij en de kiezer heeft haar daar voor "beloond". Exit RT.
PRIT zou wel een naam kunnen zijn die de lading dekt...
Heeft men mss nodig om binnenkort de brokken in sp-a, veroorzaakt door de ericsons van deze wereld, te lijmen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 06:59   #83
sn00py
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Berichten: 1.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Zij leden over enkele jaren aan de zelfde ziekte als het huidige Spa bestuur. Ik deed toen enige opmerkingen die weggelachen werden.
Ze bestaan dus nu electoraal niet meer.
Ik doe nu dezelfde opmerkingen bij de Spa.
Ik vrees dat....
ik hoop dat...
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 14:48   #84
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Spirit heeft dus een nieuwe partijvoorzitter.

Gisteren stonden ze aan de rand van de afgrond.
Vandaag gaan ze een stapje verder.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 15:04   #85
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Spirit heeft dus een nieuwe partijvoorzitter.

Gisteren stonden ze aan de rand van de afgrond.
Vandaag gaan ze een stapje verder.
Vandaag hebben ze ook een nieuwe ondervoorzitster: Nelly Maes.
Met plezier zag ik hoe ze de parachutiste Fauzaya Talhaouia de weg versperde: op een volmaakt valse manier kwam deze immers haar plannen om europarlementslid te worden dwarsbomen: een van de "geniale" invallen van de debiele Lambert.
Loontje komt om haar boontje...
Waarom Nelly Maes dan geen voorzitster werd is mij een raadsel. Ze weegt een ton meer als de huidige voorzitster. Deze grijze eminentie heeft immers een ervaring die in Vlaanderen alleen aanwezig is in grote partijen en een overtuigingskracht die enorm is.
Maar ze is allicht niet de beste vriendjes met de debielen in de partij, zoals... enfin, de meesten onder hen natuurlijk
De kwade tongen zullen mij "Shandenfreude" verwijten. Feit is dat ik mijn kandidatuur als Europarlementslid onmiddellijk introk toen Nelly kandidaat was. Maar zij werd dan weer vervangen door de "groene" Fauzaya".
Ik herinner mij dat deze voor het Spirit gebouw stond te aarzelen, bij haar kandidatuurstelling en aan mij vroeg waar Spirit gehuisvest was.
Sic transit gloria mundi. Fauzaya heeft ooit nog eens de arbeidsmigratie verdedigd Mijn woedende uitval hierover bewaar ik met plezier op het internet (www.ericferemans.be) voor de liefhebbers. Haar voorstel werd toen overigens dezelfde dag afgevoerd...

De jongens en meisjes van Spirit hebben er nu tenminste één flinke politica bij, hopelijk kan ze hen wat elementaire politieke inzichten bijbrengen.
Ik vrees, de krabbenmand kennende waarin ze zit, dat het haar zwanenzang wordt, samen met de rest van de club.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 15 oktober 2007 om 15:08.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 15:29   #86
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Oud = out.

Spirit is een moderne linksliberale partij.
Fossielen zouden het verstand moeten hebben om de fakkel door te geven aan jonge genieen.

Benieuwd naar de uitspraken van " het meiske".

PS...
Het is "schadenfreude".
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 19:42   #87
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Spirit: We zijn fout? DOORDOEN!!!

Na de ongewenste omvorming van een "integraal democratische" partij naar een "top to bottom" gemanagede partij, na de omvorming van een "sociaal progressieve" partij naar een zogenaamde links-liberale partij strafte de kiezer Spirit massaal af.
De "grote boodschap" van Lambert (het slinks liberalisme) werd niet gesmaakt, ze stond als een tang op een dik varken.
Het omvormen van een ultra democratische partij (�* la d66 in zijn hippe jaren) naar een marketinggezelschap, met "adviseurs" en strikt geleidt vanuit de top had geen enkel resultaat: naast Lambert werd hoegenaamd niemand verkozen bij de laatste parlementsverkiezingen.
Lambert trad echter niet af. Dit past in zijn wereldvreemde en eigenwijze denktrant die er op neerkomt: "De kiezer heeft ons prachtige links-liberale project niet begrepen". Dat kon haast niet. Lambert, een derderangs jurist en grote blaaskaak liet zijn tekstjes door ultra liberalen schrijven in het tijdschrift "Link" (sic!) zoals door de broer van Verafstoot. Hijzelf is niet slim genoeg om een nieuw soort politiek te bedenken, laat staan om die door te drukken en zijn talent om te inspireren met wat hij zelf niet eens begreep was nul. Ter verdediging moet ik wel stellen dat de teksten vooral een erectie bezorgden aan de echte opdrachtgevers: Hugo Shiltz en andere "haute finance" Vlamingen....
Nu dit alles tot een catastrofe leidde, en de marketingjongens in feite met pek en pluimen en met in hun gat de "linksliberale" teksten zouden moeten naar huis worden gestuurd geeft Spirit niet op: een marketinglady wordt uit het niets tevoorschijn gehaald (meer bepaald uit het woestijngebied Lier, slagtoneel van vele gevechten onder "madammen").
Een "onafhankelijke", die net driehonderd stemmen bijeenkreeg op een lijst van de eerste Spirit voorzitster Els van Weert en die de volledig journaille van de VRT op haar kop kreeg omdat die nu eenmaal willen onafhankelijk zijn met hun berichtgeving, en een manager die dat niet is niet kunnen smaken werd aangetrokken.
Haar ervaring in het omhoogvallen is illuster: van omroepster tot netwerkoverste van één en ketnet is verbazingwekkend snel geweest.
Haar verhaast vertrek uit diverse functies toen bleek dat ze "iets had" met de grote baas (haar baas) was dan weer een even forse neerwaartse beweging.
Toch heeft zij, met haar nieuwe vriend, die de openbare omroep verliet voor lucratievere oorden en onze vrouwentijdschriften en media blaadjes (ook HUMO!) bestiert wel een serieuze hoop relaties opgebouwd (no pun intended) die ze kan aanwenden om hier en daar haar goestingske te doen.
Dit is dus geen klein yupje: het is een grote! Een CHIQUE madame, die nu het links-liberalisme gaat verkondigen, sè!
Grappige details: op de Spirit website wordt wel aangekondigd dat ze een intentieverklaring HEEFT (je vindt nergens ooit iets inhoudelijks over deze dame, enkel over haar carrière stappen) maar ze tevens niet op de website zet. Ik denk dat er dus nu druk wordt geschreven.
Ze is de enige kandidaat, zodat de "integrale democratie" (één van de i's van het letterwoord Spirit) ook weer tevergeefs in dit sloganesk partijnaampje staat te pronken. Geen avonturen meer, geen discussie en JAWEL: er is weer een sportdag voorzien voor de leden.
Hopelijk wordt er weer in dezelfde karntonnendozen gestemd met ja en neen en lijdt het milieu derhalve niet onder teveel publicaties die de integrale democratie vereist maar via papierverbruik tot ontbossing leiden
Het is niet eens triestig hoe een zogenaamd linkse partij nu volmaakt rechts wordt. Het is eerder lachwekkend.
Het zal me benieuwen wat de Sp.a top gaat aanvangen met dit rijke koekoeksjong in zijn kartel nest: voederen? Er uit schoppen?
Voor Spa rood mensen moet de verduidelijking die Spirit biedt in de werkwijze (ondemocratisch) van deze partij een opluchting zijn. Enige discussie over de meerwaarde van Spirit is ondertussen duidelijk overbodig geworden.
Bij het "communiceren" door Spirit blijkt overigens dat vooral "marketing" strategen en een triumviraat aan de top de boel nog in handen hebben.
De partij zonder stemmen, nog steeds onderhouden door de Sp.a top blijft gretig het liberalisme en de autoritaire bestuursvorm prefereren boven de interne democratie en het sociaal en progressief denken.
De laatste moge het licht uitdoen
En toch. Toch vind ik dit in potentie nog niet zo'n slecht politiek opzet deze Spirit. Naam zou moeten veranderen natuurlijk en er zouden een paar mensen moeten opstaan die het gedachtengoed van die partij duidelijker zouden moeten kunnen verwoorden.

Over de haute-finance van de SPa zullen we maar zwijgen. Vandenbroucke heeft nog ooit eens geld willen verbranden. Maar daar gaan we het niet meer over hebben.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 20:57   #88
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Vandaag hebben ze ook een nieuwe ondervoorzitster: Nelly Maes.
Met plezier zag ik hoe ze de parachutiste Fauzaya Talhaouia de weg versperde: op een volmaakt valse manier kwam deze immers haar plannen om europarlementslid te worden dwarsbomen: een van de "geniale" invallen van de debiele Lambert.
Loontje komt om haar boontje...
Waarom Nelly Maes dan geen voorzitster werd is mij een raadsel. Ze weegt een ton meer als de huidige voorzitster. Deze grijze eminentie heeft immers een ervaring die in Vlaanderen alleen aanwezig is in grote partijen en een overtuigingskracht die enorm is.
Maar ze is allicht niet de beste vriendjes met de debielen in de partij, zoals... enfin, de meesten onder hen natuurlijk
De kwade tongen zullen mij "Shandenfreude" verwijten. Feit is dat ik mijn kandidatuur als Europarlementslid onmiddellijk introk toen Nelly kandidaat was. Maar zij werd dan weer vervangen door de "groene" Fauzaya".
Ik herinner mij dat deze voor het Spirit gebouw stond te aarzelen, bij haar kandidatuurstelling en aan mij vroeg waar Spirit gehuisvest was.
Sic transit gloria mundi. Fauzaya heeft ooit nog eens de arbeidsmigratie verdedigd Mijn woedende uitval hierover bewaar ik met plezier op het internet (www.ericferemans.be) voor de liefhebbers. Haar voorstel werd toen overigens dezelfde dag afgevoerd...

De jongens en meisjes van Spirit hebben er nu tenminste één flinke politica bij, hopelijk kan ze hen wat elementaire politieke inzichten bijbrengen.
Ik vrees, de krabbenmand kennende waarin ze zit, dat het haar zwanenzang wordt, samen met de rest van de club.
nochtans met Bettina Geysen heeft Spirit al een voetje binnen bij de VRT... Spirit is meer de bertje een geertje
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 20:59   #89
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Vandaag hebben ze ook een nieuwe ondervoorzitster: Nelly Maes.
Met plezier zag ik hoe ze de parachutiste Fauzaya Talhaouia de weg versperde: op een volmaakt valse manier kwam deze immers haar plannen om europarlementslid te worden dwarsbomen: een van de "geniale" invallen van de debiele Lambert.
Loontje komt om haar boontje...
Waarom Nelly Maes dan geen voorzitster werd is mij een raadsel. Ze weegt een ton meer als de huidige voorzitster. Deze grijze eminentie heeft immers een ervaring die in Vlaanderen alleen aanwezig is in grote partijen en een overtuigingskracht die enorm is.
Maar ze is allicht niet de beste vriendjes met de debielen in de partij, zoals... enfin, de meesten onder hen natuurlijk
De kwade tongen zullen mij "Shandenfreude" verwijten. Feit is dat ik mijn kandidatuur als Europarlementslid onmiddellijk introk toen Nelly kandidaat was. Maar zij werd dan weer vervangen door de "groene" Fauzaya".
Ik herinner mij dat deze voor het Spirit gebouw stond te aarzelen, bij haar kandidatuurstelling en aan mij vroeg waar Spirit gehuisvest was.
Sic transit gloria mundi. Fauzaya heeft ooit nog eens de arbeidsmigratie verdedigd Mijn woedende uitval hierover bewaar ik met plezier op het internet (www.ericferemans.be) voor de liefhebbers. Haar voorstel werd toen overigens dezelfde dag afgevoerd...

De jongens en meisjes van Spirit hebben er nu tenminste één flinke politica bij, hopelijk kan ze hen wat elementaire politieke inzichten bijbrengen.
Ik vrees, de krabbenmand kennende waarin ze zit, dat het haar zwanenzang wordt, samen met de rest van de club.
dwepen met Nelly Maes... de toekomst van Spirit ?

je hebt het zinkend schip verlaten... leedvermaak is niet op zijn plaats he feremans
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 21:56   #90
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
PS...
Het is "schadenfreude".
Ik maakte een typo, jij een spellingsfout: Het is in het Duits ALTIJD met een hoofdletter.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be