Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 september 2008, 17:55   #41
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maf Bekijk bericht
Zolang het de anderen maar zijn die naar de zelfmoord gedreven worden door een blind graaizuchtig systeem, , is er voor jou blijkbaar weinig reden om geëxiteerd te raken.
Ook niet om na te denken. Voor u is dat blijkbaar wel een probleem. Sterkte!
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 19:15   #42
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Met 'aantal mensen is geen probleem' bedoelde ik eigenlijk te zeggen 'huidig aantal mensen...'. Verdere bevolkingsaanwas lijkt me inderdaad ongewenst. Daarom zou ik (áls ik iets te zeggen had) streven naar een 2-kinderen-politiek. Met 2 kinderen per gezin kun je perfect de economie draaiende houden, zorgen voor de ouden van dagen en zal heeeel geleidelijk het aantal mensen iets afnemen. (ervan uitgaande dat er ook weleens mensen onvruchtbaar zijn, geen kinderen wensen of sterven voordat ze kinderen op de wereld hebben gezet).

2ha pp is een gemiddelde. Als we ons hier koloniseren zou best kunnen blijken dat de vruchtbare grond en het zachte en vochtige klimaat van België perfect 4 Belgen per ha kan huisvesten, voeden en ruimte bieden.

Helemaal akkoord
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 19:30   #43
Dope
Gouverneur
 
Dope's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 1.335
Standaard

wat is dat, wereldvrede?
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 19:30   #44
Dope
Gouverneur
 
Dope's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 1.335
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Dope : 24 september 2008 om 19:30.
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 20:31   #45
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Het aantal mensen is het probleem niet. Het gedrag van die mensen is het probleem. Met het huidige aantal zouden we perfect in harmonie met de natuur kunnen leven, als we ons gelijkmatiger over de aarde zouden verspreiden, onze voetafdruk enorm zouden beperken, tevreden zouden zijn met minder bezittingen, minder vakantie, minder belastende activiteiten en een eerlijkere verdeling van grondstoffen en ruimte. Verder wonen, werken en recreëren zo inrichten dat het kan met weinig vervoer en vervuiling. Tenslotte alle vervuilende technologie, chemicaliën en stoffen vervangen voor duurzame oplossingen.
begint u dan almaar te stoppen met hier berichten te sturen want dit kost energie. doe binnen een paar maanden een dikkere trui aan in plaats van uw verwarming op te zetten.
eet en drink nog enkel de noodzakelijk dingen om te overleven
uw huisje niet te groot bouwen en teveel hout verbruiken en ga zo maar door.

U verschiet hoe groot uw voetdruk op deze planeet is en bent u bereid om een heel pak op te geven en in een ander land te gaan leven omdat belgië overbevolkt is?

en u spreekt u tegen, enerzijds moeten we ons meer verspreiden op aarde en anderzijds moeten we de vervoerskosten voor naar ons werk en thuis te gaan verminderen?
ofwel ga je meer uiteen en moet de mens meer afstanden af leggen ofwel ga je korter bijeen je kunt niet beiden tergelijkertijd doen

en alle technologie, chemicaliën en stoffen vervangen door duurzame oplossingen zegt u? als het allemaal zo simpel was waarom zitten we dan nu nog steeds met aardolie te werken?
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 20:37   #46
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dope Bekijk bericht
dat is onzin
en waarom is dat onzin, kapitalisme steunt op vraag en aanbod maar moet telkens winst blijven maken om te overleven dus moet er steeds een grotere vraag komen en anders zakt de hele pudding in mekaar
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 20:40   #47
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
De voedselcrisis is een kunstmatige, heeft niks met de opwarming te maken.
voorlopig is de voedselcrisis nog kunstmatig maar van zodra de zeespiegel nog verder blijft stijgen komen heel wat kuststeden onder water en waarschijnlijk ook heel wat vruchtbaar land maar al die mensen die wonen in die kustleven zullen ook weer landinwaarts trekken ten koste van vruchtbaar land, hogere zeespiegel = minder land = minder land voor voedselproductie = hogere voedselprijzen
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 20:52   #48
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
1. Nietes. Kijk naar mieren. Ze zijn zeg maar 1 miljoen keer zo klein als ons. Maar ze leven in kolonies van soms miljoenen mieren groot. Sommige zijn weer veel kleiner, afhankelijk van de soort en de omstandigheden. Ze komen over de hele wereld voor. Zijn er te veel mieren? Ik geloof dat ze geen meetbare invloed hebben op het wereldklimaat. Geschat wordt dat de totale biomassa van alle mieren groter is dan die van alle andere dieren op aarde.
Nogmaals: aantal is het probleem niet. Wel als je aantal met de huidige gemiddelde voetafdruk vermenigvuldigt.
mieren zijn kwa organisatie de mens vooruit dat is een feit maar mieren worden instinctief geboren met een voorgeprogrammeerde taak dus men kan dit niet toepassen op de mens dat een individu is. ook al zou de mens in harmonie gaan leven met de natuur dan nog is de voetafdruk van ons veel te groot voor deze aarde

Citaat:
3. 2 Hectare is 20.000ha per gemeenschap van 10.000 mensen. 2 miljoen ha per gemeenschap van 1 miljoen mensen. Als je overal in kolonies gaat wonen, de kolonie omringd door natuur, de grootte van de kolonie afhankelijk van de omstandigheden, dan kan er heel veel plaats overblijven voor natuur. Waar we vanaf moeten is een kavel grond van 1.080m2, industrieterreinen die half braak liggen of die in gebruik zijn als caravanstalling, iedere rijke dochter haar eigen paard, met eigen stal en eigen weitje.
mooi op papier, maar in praktijk nooit haalbaar

Citaat:
4. Halveren kan iedereen al zonder concessies te doen. Anders organiseren is al voldoende. Hoeveel tv's heeft een gezin van 4 in huis, hoeveel pc's, hoeveel messen, hoeveel stoelen. Zwembad in eigen tuin is totale onzin. Nu is er een mentaliteit van 'wat de buurman heeft wil ik ook'. Misschien moeten we het eens proberen met 'ik hoef niet wat de buurman ook niet heeft'.
iedereen een gewoon huisje en tuintje geven met enkel basisvoorziening en een frigo voor een volle maag is al onmogelijk met meer dan 6 miljard mensen, ga dan alvast maar op zoek naar 2 nieuwe planeten zoals aarde om te zorgen voor genoeg voedsel, zoetwater, en grond

Citaat:
5. De kolonies moeten grotendeels zelfvoorzienend zijn. Wonen en werken gebeurd binnen de kolonie. Elke kolonie leeft zoals de omgeving dat mogelijk maakt, beperkt toegevoegd uit andere kolonies. Wereldeconomie blijft bestaan, maar beperkt. Dus zo weinig mogelijk tarwe uit Nederland naar Indonesië en rijst uit Indonesië naar Nederland. Iedere kolonie heeft zijn eigen warmtekrachtcentrale die gestookt wordt op zelf geproduceerde biomassa.
zoals ik al zei mooi op papier, in de praktijk onmogelijk

Citaat:
6. Het hoeft niet vandaag. Ik heb het over langere termijn.
het zal nooit gaan en waarom?

omdat de mens altijd een vervuilende parasiet zal blijven die maar zal blijven doorkweken als konijnen en blijdt door consumeren tot op een moment dat de aarde de rekening zal presenteren met hongersnood, oorlog, chaos, rampen, en zoveel meer als gevolg
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 11:48   #49
maf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 juni 2007
Berichten: 615
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ook niet om na te denken. Voor u is dat blijkbaar wel een probleem. Sterkte!
Ik heb geen enkel probleem met weinig reden om na te denken over jouw bijdragen aangezien ik ook weinig geëxiteerd raak erover.

Je moet de draad van een betoog eens correct leren vasthouden. Sterkte!
maf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 11:55   #50
maf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 juni 2007
Berichten: 615
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Tegen overbevolking hoeven we in principe de vrouwen niet eens mee te krijgen, al wordt het nattuurlijk veel makkelijker als iedereen bewust wordt en meewerkt.
WTF??
maf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 13:28   #51
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
voorlopig is de voedselcrisis nog kunstmatig maar van zodra de zeespiegel nog verder blijft stijgen komen heel wat kuststeden onder water en waarschijnlijk ook heel wat vruchtbaar land maar al die mensen die wonen in die kustleven zullen ook weer landinwaarts trekken ten koste van vruchtbaar land, hogere zeespiegel = minder land = minder land voor voedselproductie = hogere voedselprijzen
En wat gaan die landinwaarts doen, welk land gaan ze inpalmen ? Het land dat rechtmatig mijn eigendom is, dan zullen ze er toch voor mogen vechten, want dat land betekent uiteindelijk ook mijn overleven en dat van mijn familie.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 13:52   #52
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
En wat gaan die landinwaarts doen, welk land gaan ze inpalmen ? Het land dat rechtmatig mijn eigendom is, dan zullen ze er toch voor mogen vechten, want dat land betekent uiteindelijk ook mijn overleven en dat van mijn familie.
daar heb je gelijk in, deze problematiek zal er dan ook nog eens bovenop komen.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 14:43   #53
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maf Bekijk bericht
WTF??
Ik herhaal
Citaat:
Tegen overbevolking hoeven we in principe de vrouwen niet eens mee te krijgen, al wordt het nattuurlijk veel makkelijker als iedereen bewust wordt en meewerkt.
en verduidelijk;

Stel dat je alle mannen zover krijgt dat ze gewetensvol hun condoom aantrekken, het zou in principe volstaan.
Het gaat natuurlijk stukken makkelijker als ook de vrouwen overtuigd worden van de noodzaak tot afbouw.
Hoe breder de bewustwording, hoe beter, dat spreekt vanzelf.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 14:50   #54
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
En wat gaan die landinwaarts doen, welk land gaan ze inpalmen ? Het land dat rechtmatig mijn eigendom is, dan zullen ze er toch voor mogen vechten, want dat land betekent uiteindelijk ook mijn overleven en dat van mijn familie.

Vandaar ook dat overbevolking "HET PROBLEEM" is en niet klimaatsverandering.
Klimaatsverandering is een probleem, maar van 2e orde.
Het is afgeleid uit onze aantallen en onze manier van consumeren.
Het verdwijnt vanzelf als we het probleem van eerste orde (overbevolking) aanpakken, samen met nog een hele hoop andere (de meeste) problemen die hier hun oorsprong in vinden.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 14:51   #55
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.626
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Ik herhaal


en verduidelijk;

Stel dat je alle mannen zover krijgt dat ze gewetensvol hun condoom aantrekken, het zou in principe volstaan.
Het gaat natuurlijk stukken makkelijker als ook de vrouwen overtuigd worden van de noodzaak tot afbouw.
Hoe breder de bewustwording, hoe beter, dat spreekt vanzelf.
Nog gemakkelijker zou sterlisatie van 99% van de mannen zijn.

Een doorgedreven genetische controle om alle foute genen uit de mannelijke zak te filteren, en dat ene procentje mannen genadelooste leegmelken. Dan kunnen "slimmere" mensen dan een doorsnee hormonen gedreven holbewoner beslissen welke vrouwen er toch kinderen kunnen krijgen.

(mijn schrijfsels hoeven niet mijn standpunt in realiteit weer te geven.)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 15:02   #56
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nog gemakkelijker zou sterlisatie van 99% van de mannen zijn.

Een doorgedreven genetische controle om alle foute genen uit de mannelijke zak te filteren, en dat ene procentje mannen genadelooste leegmelken. Dan kunnen "slimmere" mensen dan een doorsnee hormonen gedreven holbewoner beslissen welke vrouwen er toch kinderen kunnen krijgen.

(mijn schrijfsels hoeven niet mijn standpunt in realiteit weer te geven.)
Efficient: jazeker

Rasverbetering: hoogst waarschijnlijk (als je er in slaagt om objectieve criteria te laten naleven).

Wenselijk: Als je het puur rationeel benadert kan ik er in komen dat sommigen dit wenselijk achten.
Zelf wijs ik nietegenstaande de rationele argumenten op de meest categorieke wijze deze manier van handelen van de hand.
Een mens is (vooralsnog) geen computer.
Ik hou van rationaliteit, maar ze moet wat mij betreft gepaard gaan met een zekere menselijkheid.
Naar mijn gevoel ontbreekt het hieraan in dit voorstel.

Laatst gewijzigd door satiper : 25 september 2008 om 15:05.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 20:26   #57
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Ik voel hier zo'n beetje de übermensch mentaliteit opkomen...sorry maar niet mee akkoord.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be