Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 oktober 2008, 21:37   #1
Marcel2
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 oktober 2008
Berichten: 1
Standaard Luchtkwaliteit

Ik vind dat de luchtkwaliteit in Vlaanderen, bijvoorbeeld op de as Antwerpen - Brussel -en in deze steden zelf- dikwijls zeer slecht is. Op erge dagen, zoals vandaag, word ik er echt niet goed van. Die roetachtige reuk zowel buiten als binnen op kantoor of thuis. Ik krijg er geïrriteerde luchtwegen van en gevoel van misselijkheid. De lucht is dus bij momenten zodanig slecht dat je er onmiddellijk last van krijgt. Kan je nagaan wat het effect is op de gezondheid op langere termijn. Het verbaast mij eigenlijk dat je hier zo weinig over hoort in de media.
Ook de overheid lijkt zich van geen kwaad bewust. Maar ja, dat zijn we in dit land al gewoon...

Laatst gewijzigd door Marcel2 : 3 oktober 2008 om 21:37.
Marcel2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 13:39   #2
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Het vervelende is natuurlijk dat we allemaal serieuze inspanningen moeten leveren om de lucht weer zuiver te krijgen. Iedereen zou dus afstand moeten doen van zijn auto, motor of bromfiets. Iedereen moet heel zuinig worden met energie. Iedereen moet dingen die door de industrie worden gemaakt (en dat is zowat alles ...) vermijden of tot het uiterste minimum beperken. Dan is er kans dat we weer een gezonde lucht kunnen inademen.
Doet u daaraan mee?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 16:40   #3
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik laat mijne (zuinige nieuwe ) dieselauto in de week binnen staan. Ik wandel/fiets naar het werk en doe de rest van mijn verplaatsingen ook zoveel mogelijk auto loos.

Enkel in het weekend is het een vrijheid om savonds gewoon relax te kunnen uitgaan. Zonder auto is dat niet mogelijk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 21:32   #4
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcel2 Bekijk bericht
Ik vind dat de luchtkwaliteit in Vlaanderen, bijvoorbeeld op de as Antwerpen - Brussel -en in deze steden zelf- dikwijls zeer slecht is. Op erge dagen, zoals vandaag, word ik er echt niet goed van. Die roetachtige reuk zowel buiten als binnen op kantoor of thuis. Ik krijg er geïrriteerde luchtwegen van en gevoel van misselijkheid. De lucht is dus bij momenten zodanig slecht dat je er onmiddellijk last van krijgt. Kan je nagaan wat het effect is op de gezondheid op langere termijn. Het verbaast mij eigenlijk dat je hier zo weinig over hoort in de media.
Ook de overheid lijkt zich van geen kwaad bewust. Maar ja, dat zijn we in dit land al gewoon...
3 oktober, dat was gisteren. Slechte luchtkwaliteit? Heb er IRCEL op nageslagen: overal in het land alleen groen en blauw, maw: lage tot zeer lage niveaus van vervuiling. Waar zit jij ergens?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be