Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juli 2009, 12:34   #41
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.098
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik beslis uiteindelijk zelf nietwaar, uw goede raad word netjes vertikaal geklasseerd.

Ik hou nu eenmaal van goed eten, en mijn vrouwtje, schoonmoeder en tante zorgen nu eenmaal voor goed eten.

En het milieu, uiteindelijk word ik ook maar wormen of grasvoer. Dat gaat het verschil niet maken.
ik zit in dezelfde gewichtsklasse en klop u met 2kg, na een regiem van 5kg weliswaar
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 14:48   #42
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Een idioot aan 120 is nog steeds levensgevaarlijk.
Enkele jaren terug is er een kleine tegen een lijnbus gelopen (gelukkig niet dood). De bus in kwestie reed 28 km/u in een zone dertig. Eén of andere snul van de Fietsersbond komt zich dan belachelijk maken door te pleiten voor een uitbreiding van de zone dertig.
Trouwens: mijn eerste ongeval (tegen dertig per uur achterin een file gereden) heb ik gehad omdat ik was afgeleid door een prachtig stel borsten. Vrouwen verplichten een burka te dragen in het verkeer?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 15:52   #43
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

even off-topic, is da een 997 met klasiek targa dak in uw avatar Libro?? Enne, is da custom gemaakt of wa?
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 15:54   #44
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
auto afpakken en levenslang rijverbod (agressievelingen zijn dat meestal voor het leven)
Wat haalt het uit ... ik ken iemand die intussen al meer dan 5 jaar rijdt zonder rijbewijs (herhaaldelijk een aantal ongevallen veroorzaakt in dronken toestand) ... een rijbewijs intrekken wil niet zeggen dat er niet meer gereden wordt
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 16:47   #45
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Wat haalt het uit ... ik ken iemand die intussen al meer dan 5 jaar rijdt zonder rijbewijs (herhaaldelijk een aantal ongevallen veroorzaakt in dronken toestand) ... een rijbewijs intrekken wil niet zeggen dat er niet meer gereden wordt
Wel, hij betaalt zich dan in ieder geval blauw aan boetes en schadevergoedingen.

Kosten zal het hem......als ge zonder rijbewijs een accident maakt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 17:23   #46
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Voor mij is denk ik zo'n 27 jaar geleden dat ik dit meemaakte:

Slechts één keer ben ik heel erg boos geworden.
Op de Route Napoleon, het was al een beetje schemerig, zat een zeer agressieve Fransoos uit Parijs in zijn gloednieuwe BX mij te treiteren. Plakken, toeteren, lichtsignalen en dat kilometers lang. Die man zijn hoofd werd steeds roder en bozer. Het zweet brak me los.
Met een Datsun 100A gaat het nou eenmaal niet zo snel en ik heb slechts beperkte berg-ervaring.
Mijn maat lag achterin te pitten, een Indo van 90 kg, en die werd wakker en dat zag die knoflookvreter niet.
We hebben hem klem gereden - het gestalte van die maat van me heeft toch op hem indruk gemaakt - en hem handgebarend verzocht zijn auto te verlaten en daarna ging die BX een stukje ravein in.
We lieten hem in het bijna donker achter in zijn onderbroek.
Maar God heeft ons wel gestraft, we kregen later in Montreux een lekke koppakking, al het vakantie geld op aan de reparatie. Was toen al zo'n 400 Euro in Zw.Francs denk ik.
En je zit later toch met een schuldgevoel, van "ging dat niet een beetje te ver" en de stress, "heeft die man ons kenteken genoteerd" ?
Maar wat had dat plakken, toeteren en signaleren op een weg die niet geschikt is om in te halen voor zin ?
Is inmiddels allemaal zo'n 27 jaar geleden en verjaard.

Pas sinds een zwaar ongeluk vijf jaar geleden ben ik rustiger gaan rijden. Ik en mijn vrouw kwam uit Kleef (D) en reden via de dijkweg langs de Rijn om in het gehucht Tolkamer een kopje koffie drinken. We moesten linksaf, dus keurig voorgesorteerd en knipperlichten aan. Ik kijk in mijn spiegel en in een seconde zie ik "die man, die is er met zijn gedachten niet bij, dat gaat verkeerd".
Hij knalde met zo 'n 70 achterop en we werden naar de andere kant van de weg geworpen en daar gepakt door een tegenligger die ook zo 'n 70 reed. Drie auto's total-loss, maar dankzij de kreukelzones en airbags geen kwetsuren, maar moesten toch naar hiet ziekenhuis voor foto's van onze nekken. Eén van die andere chauffeurs had wel een fikse hoofwond.
Aardigheidje: beide chauffeurs die ons aanreden waren ex-klasgenoten van elkaar.
Dit was dus geen geval van agressie maar van onoplettendheid.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 18:34   #47
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Voor mij is denk ik zo'n 27 jaar geleden dat ik dit meemaakte:

Slechts één keer ben ik heel erg boos geworden.
Op de Route Napoleon, het was al een beetje schemerig, zat een zeer agressieve Fransoos uit Parijs in zijn gloednieuwe BX mij te treiteren. Plakken, toeteren, lichtsignalen en dat kilometers lang. Die man zijn hoofd werd steeds roder en bozer. Het zweet brak me los.
Met een Datsun 100A gaat het nou eenmaal niet zo snel en ik heb slechts beperkte berg-ervaring.
Mijn maat lag achterin te pitten, een Indo van 90 kg, en die werd wakker en dat zag die knoflookvreter niet.
We hebben hem klem gereden - het gestalte van die maat van me heeft toch op hem indruk gemaakt - en hem handgebarend verzocht zijn auto te verlaten en daarna ging die BX een stukje ravein in.
We lieten hem in het bijna donker achter in zijn onderbroek.
Maar God heeft ons wel gestraft, we kregen later in Montreux een lekke koppakking, al het vakantie geld op aan de reparatie. Was toen al zo'n 400 Euro in Zw.Francs denk ik.
En je zit later toch met een schuldgevoel, van "ging dat niet een beetje te ver" en de stress, "heeft die man ons kenteken genoteerd" ?
Maar wat had dat plakken, toeteren en signaleren op een weg die niet geschikt is om in te halen voor zin ?
Is inmiddels allemaal zo'n 27 jaar geleden en verjaard.

Pas sinds een zwaar ongeluk vijf jaar geleden ben ik rustiger gaan rijden. Ik en mijn vrouw kwam uit Kleef (D) en reden via de dijkweg langs de Rijn om in het gehucht Tolkamer een kopje koffie drinken. We moesten linksaf, dus keurig voorgesorteerd en knipperlichten aan. Ik kijk in mijn spiegel en in een seconde zie ik "die man, die is er met zijn gedachten niet bij, dat gaat verkeerd".
Hij knalde met zo 'n 70 achterop en we werden naar de andere kant van de weg geworpen en daar gepakt door een tegenligger die ook zo 'n 70 reed. Drie auto's total-loss, maar dankzij de kreukelzones en airbags geen kwetsuren, maar moesten toch naar hiet ziekenhuis voor foto's van onze nekken. Eén van die andere chauffeurs had wel een fikse hoofwond.
Aardigheidje: beide chauffeurs die ons aanreden waren ex-klasgenoten van elkaar.
Dit was dus geen geval van agressie maar van onoplettendheid.

Zo gebeuren erg veel ongevallen IMO. Ze hebben nu ondertussen al 4 keer tegen mij gereden en 3 keer door onoplettendheid (één keer door te weinig afstand).
Je hebt overigens inderdaad geluk gehad met dat ongeval,wat voor auto had je toen?
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 18:55   #48
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ Bekijk bericht
Zo gebeuren erg veel ongevallen IMO. Ze hebben nu ondertussen al 4 keer tegen mij gereden en 3 keer door onoplettendheid (één keer door te weinig afstand).
Je hebt overigens inderdaad geluk gehad met dat ongeval,wat voor auto had je toen?
Opel Corsa, ik moet zeggen dat de kreukelzone en vooral de airbags goed gewerkt hebben.
In mijn oude Datsun of Simca had ik het stuur in mijn pens gekregen en was mijn hoofd tegen de ruit geslagen.
We hadden net onze dochter op scoutingkamp ergens in de bossen bij Nijmegen gebracht en gingen daarna winkelen in Kleef.
Als zij op de achterbank had gezeten was ze dood of tenminste zwaargewond geweest. En ik kijk nu zeker bij het afslaan nog beter uit dan voor het ongeluk.
Ik hou altijd vodoende afstand, plak ook nooit.
Alleen jammer dat anderen dan weer nodig vinden om er zich er tussen te proppen.
Kinderen op fietsen en zeker de kleinere laat ik altijd voor, net als moeders met kinderen.
Verkeer is geven en nemen, een auto is in principe aan wapen.
Het enige waar ik me schuldig aan maak is dat ik 's nachts nog weleens wil planken op de snelwegen, gewoon kijken wat mijn 1.6 i kan.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 19:20   #49
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
even off-topic, is da een 997 met klasiek targa dak in uw avatar Libro?? Enne, is da custom gemaakt of wa?
Da's de RUF Greenster, een volledig electrische 911 met de carrosserie naar het voorbeeld van de klassieke targa (kleur en binnenkleding incluis).
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 20:17   #50
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Opel Corsa, ik moet zeggen dat de kreukelzone en vooral de airbags goed gewerkt hebben.In mijn oude Datsun of Simca had ik het stuur in mijn pens gekregen en was mijn hoofd tegen de ruit geslagen.
Inderdaad, een kameraad van mij is ook eens in zijn flank aangereden tegen 70 km/u toen hij in zijn Corsa zat. Hij is ook gewoon weg kunnen wandelen.
Maar je hebt ook veel geluk gehad, als het een jeep of vrachtwagen was geweest had het misschien anders geweest.


Citaat:
We hadden net onze dochter op scoutingkamp ergens in de bossen bij Nijmegen gebracht en gingen daarna winkelen in Kleef.
Als zij op de achterbank had gezeten was ze dood of tenminste zwaargewond geweest.
En ik kijk nu zeker bij het afslaan nog beter uit dan voor het ongeluk.
Ik hou altijd vodoende afstand, plak ook nooit.
Alleen jammer dat anderen dan weer nodig vinden om er zich er tussen te proppen.
Kinderen op fietsen en zeker de kleinere laat ik altijd voor, net als moeders met kinderen.
Verkeer is geven en nemen, een auto is in principe aan wapen.
Het enige waar ik me schuldig aan maak is dat ik 's nachts nog weleens wil planken op de snelwegen, gewoon kijken wat mijn 1.6 i kan.
Enge gedachte...
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be