Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 maart 2012, 20:54   #121
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het is fossiel energie, doet er niet toe, hoe minder je verbruikt hoe beter zo simpel is het
Je voorstel komt weer extra goed uit voor de vervuilendste brandstof, de diesel. Je rijdt toch niet toevallig met zo eentje ?

Mmmh, weet je wat ik zal dan de jaarlijkse verkeerstaks aanpassen naar Duits model, zowat 3,5 maal zoveel als een benzine, maar dan naar Belgische maatstaf pakweg x 10 (komma een nul naar rechts)
Citaat:
Hubraumsteuer
Benziner 20,0 € pro angefangene 100 cm3
Diesel 95,0 € pro angefangene 100 cm3

http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfa...m_1._Juli_2009
bvb 2000 cc- 11 PK - Benzine betaald dan maar iets meer (400 €) als nu:
Citaat:
Verkeersbelasting (jaarlijks)
Auto's - Minibus (geldig tot 30 juni 2012)
PK Ess./Di. Supp.LPG
3 PK 74 € + 89 €
4 PK 74 € + 89 €
5 PK 92 € + 89 €
6 PK 133 € + 89 €
7 PK 174 € + 89 €
8 PK 215 € + 149 €
9 PK 257 € + 149 €
10 PK 297 € + 149 €
11 PK 386 € + 149 €
http://www.autogids.be/belasting-op-...FcOFDgod8Qxc3Q
Verkeerstaks is toch maar geldig tot 30 juni 2012, Paul.
Di Rupo zal dit zeker wel lezen, dat kan hij al ondertussen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 26 maart 2012 om 21:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 20:57   #122
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je voorstel komt weer extra goed uit voor de vervuilendste brandstof, de diesel. Je rijdt toch niet toevallig met zo eentje ?

Mmmh, weet je wat ik zal dan de jaarlijkse verkeerstaks aanpassen naar Duits model, zowat 3,5 maal zoveel als een benzine, maar dan naar Belgische maatstaf pakweg x 10 (komma een nul naar rechts)
in mijn voorstel kost diesel 5% meer dan benzine ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 21:12   #123
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
in mijn voorstel kost diesel 5% meer dan benzine ?
Oei dan heb ik je voorstel niet begrepen.
Citaat:
in feite zouden ze all fossiel brandstoffen moeten belasten aan 0.5euro per 10kWh
Dieselauto: verbruik 6 liter/100 km x 10 kWh/liter = 60 kwh/100 km x 0,5 € = 30 € /100 km
Benzineauto: verbruik 8 liter x 9 kWh/liter = 72 kWh/100 km x 0,5 € = 36 € /100 km

Deze benzineauto verbruikt 33 % meer en is uiteindelijk 20 % duurder volgens jouw 0,5 €/10 kWh. Neen ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 26 maart 2012 om 21:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2012, 13:52   #124
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard het eens schoon weer en....

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...-uur-tijd.aspx

yep....deze zondag is een komplete ramp,zelfs in een land met zowat het dichtste wegennet op deze planeet.

Oostende schijnt momenteel zelfs "onbereikbaar" te zijn met de wagen...daar ligt nochtans nogal wat infrastruktuur naartoe.Een stad die een evenement organiseert wordt nu verschrikkelijk "bestraft" door de "hordes uit de Vlaamse schaamverkavelingen".Straks gaan de bewoners nog eisen van hun stadsbestuur om alstublief te stoppen met evenementen.(mensen willen in hun eigen stad ook wel eens een rustige vakantiedag denk ik zo?)

Zie je,politici kunnen onze verkeersknoop niet oplossen,het zijn wij,gewone mensen die moeten stoppen met ons als onnozele lemmingen te gedragen....uit pure verveling zoekend naar een genotje...

O ja....het is vandaag ook duidelijk dat brandstoffen veel en veel te goedkoop zijn,wat kon onze schatkist hier een slaatje uit geslagen hebben aan 2€/liter en tolheffing

Laatst gewijzigd door kelt : 27 mei 2012 om 13:56.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2012, 18:30   #125
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

[quote=kelt;6141097]
Oostende schijnt momenteel zelfs "onbereikbaar" te zijn met de wagen.../QUOTE]

Niet waar, dat zeggen ze zodat er niet nóg meer mensen naar Oostende gaan.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2012, 20:22   #126
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

[quote=From_Vlaanderen;6141334]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Oostende schijnt momenteel zelfs "onbereikbaar" te zijn met de wagen.../QUOTE]

Niet waar, dat zeggen ze zodat er niet nóg meer mensen naar Oostende gaan.
Dan is er toch stront aan de knikker hé!
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 07:29   #127
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In blinde theorie ja, maar hij verbruikte wel stroom pakweg 20 kWh/100 km, reken dat maar eens om aan huidige dagstroomprijs + btw en zet die prijs dan terug om in equivalent diesel of benzine, ik schat zowat op 3 liter of meer per 100 km.

Voor de Opel Ampera plug-in-hybride/zuiver electrisch gereden tijdens de eerste 70 km, kwam ik al op ~ 2,7 liter benzine/100 km uit (verbruik 17,5 kWh/100 km, > 4 €/100 km), en de BTW op de stroomprijs rekende ik niet mee.

Dat meten ze ook. Maar de BIV is op de CO2 die uit de uitlaat komt tijdens de testcyclus, en zolang daar geen brandstofmotor mee hoeft te draaien is die 0 (pure E-auto). Bij hybrides nemen ze de hulpmodus (electromotor+brandstofmotor). En die electromotor is zeer efficient door zijn enorm koppel in stadsverkeer tijdens stop en go. En de testcyclus is vooral of ~ 2/3 stop en go stadsverkeer met max snelheden van 15, 30, en 50 kmh. Lijkt dan wel een fietstoerist op een electrofiets die zijn benen passief laat meezwengelen.
eigenlijk mag je die 20kWh elektriciteit gewoon rekenen op de manier dat hij meestal zal opgewekt worden in de auto zelf. Stel dat de motor dan 40% efficient de benzine converteert, dan verbruikt die wagen om die elektromotor-batterij tandem op te vullen ongeveer 20/0.4 = 50kwh = 5liter verbruik.
Dat zou dus het resultaat van de test moeten zijn, in feite is de test dus toch bruikbaar maar moet een eiking bestaan van het verbruik voor het opladen van de batterij
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 08:29   #128
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Oei dan heb ik je voorstel niet begrepen.

Dieselauto: verbruik 6 liter/100 km x 10 kWh/liter = 60 kwh/100 km x 0,5 € = 30 € /100 km
Benzineauto: verbruik 8 liter x 9 kWh/liter = 72 kWh/100 km x 0,5 € = 36 € /100 km

Deze benzineauto verbruikt 33 % meer en is uiteindelijk 20 % duurder volgens jouw 0,5 €/10 kWh. Neen ?
http://www.ecoscore.be/hoe-bereken-j...ndstofverbruik

hier dat artikel is duidelijk denk ik, die mensen zijn bezig met ecoscore.

Neem nu gewoon 1euro/kg CO2, dan kom je uit op 2.6euro/liter diezel en 2.4euro per liter benzine, en 1.6euro per liter LPG, en 2.7euro per kg CNG
Per liter uitdrukken is duidelijk wat er gebeurt aan de pomp, maarkilogram zie je dan de echte cijfers
aardgas 2.666euro/kg
diesle 3.162euor/kg
beznine 3.189euro/kg
LPG 3.027euro/kg

Nu op het vlak van verbruik wordt dus duidelijk dat je per liter uw kWh per kilogram brandstof is ongeveer allemaal evenveel...

Diesel 13,1736526946
Benzine 13,3333333333
LPG 12,7272727273
Aardgas 14kwh.kg....

Het enige dat je nog kunt over discuteren is de hoeveelheid CO2 die varieert tussen de 72% - 82% en dus die variatie levert inderdaad een ander CO2 gehalte per kg , dus inderdaad aardgas is de milieuvriendelijkste...

Nu Naar CO2 toe geredeneerd Micele, in uw extreme redenering zou jij een auto die bvb op 1kg benzine rijdt, penaliseren ten opzicht van een diesel die op 1kg fossiele brandstof rijdt..

Wel ik zou zeggen, niet doen, het heeft geen zin dat je technologie in een bepaalde richting duwt.... tenzij de richting van aardgas, en dan moet je vooral denken aan FLEX-motors die zowel thuis tanken op aardgas als onder de baan benzine/diesel tanken.

Dus moest ik nu een VISIE beleid doen dan is het
HYBRIDE-FLEXMOTORS maximaal bevoordelen.

Hoe zou je dat moeten aanpakken ?

IN feite gaan die flexmotors niet minder verbruiken.... dus als je de benzine naar 3euro per liter laat springen gebeurt er op het eerste zicht niets.

Wat wel zal gebeuren is dat het voor de particulier rendabel wordt om elektriciteit te tanken.... Dus je zou idealiter de fossiele energie in de centrales EVENVEEL moeten takseren... jawel, aardgas in de centrales die via een STEG 60% efficient worden omgezet, komen uit op een fossiele belasting van 14kw*.6= 8.4kwh elektriciteit. 0.3euro per kWh... Hoe kun je die belasting doen dalen als elektriciteitsproducent: biogas, windmolens, zonnepanelen en kernenergie. We zitten nu te lullen over die 100euro die mensen moeten betalen voor die zonnepanelen MWh, maar zie hoe lullig dat is, als je nog maar een taks zou invoeren zoals ik hier voorstel zit je al aan 300euro per MWH. op slag zijn al die zonnepanelen gewoon EQUITAXEREND bevoordeelt zoals het moet ten opzichte van fossiele brandstoffen of je verdient de installatie terug in 2 jaar tijd;... Je zou zelfs kunnen inbeelden dat je een FOSSIELE neutraliserende taks van 2OOeuro/MWH op de kerncentrales heft, gezien ze 25terawatth maken, komt dat overeen met een nucleaire rente van.... jawel 500miljoen euro... Voila, zo'n taksering brengt de overheid alleen al voor de elektriciteit momenteel een 1miljard op, en zou dus zakken doordat particulieren gewoon investeren in windmolens/zonnepanelen/biogas.... zonder één zak subsidies te geven..
Uiteraard moet je die 1miljard compenseren door een equivalente lastenverlaging op inkomsten uit arbeid...
Dus als jegoedkoop wilt tanken met een hybrid, leg je voldoende zonnepanelen op uw dak PUNT.

Derde optie om goedkoop te tanken met een flexmotor, is aardgas. Aan de fantastiche prijs van 0.6euro/m3 per 10kWh is dat natuurlijk een koopje vergeleken met die 3euro/liter voor benzine. Dus je moet ook daar beginnen met een taks in te voeren tot 3euro/m3. Je hoort iedereen al pruttelen... mijn huisverwarming wordt onbetaalbaar 5x duurder. Dat is juist en niet juist. Het wordt duurder, maar in feite kunnen alle huizen op hun kousen 10x minder verbruiken. In een passiefenergiehuis produceert uw huis zelfs meer energie dan het nodig heeft. Dus wat houdt er u tegen ?? Nu is het allemaal te goedkoop opgelost. We zouden in principe in een zeroenergiewoning moeten wonen, en onze mobiliteit op aardgas moeten doen...
IN elk geval je zet het prijspunt tussen de twee in een eerste 10jaar, en je verdubbelt dus de kostprijs van aardgas. Wat dan gezellig 1.2euro/M3 kost, en je zult kunnen kiezen. Ik tank thuis aardgas of ik tank benzine aan 1.6... of ik hang mijn auto aan het net aan nachttarief of windmolentarief, of zonnepaneeltarief dus laten we zeggen altijd het goedkoopste....

MOest je dit plannetje invoeren, komt de taksering van huisbrandolie nog een serieus klakske erbij. Heden betalen we bijna geen belasting op onze verwarming, maar dan komt er wel een belastinginkomst binnen van dik 1miljard. ook terug uiteraard gebruiken om de lasten op arbeid te doen zakken. PReferentieel in een paar groeisectoren zoals energietechnieken...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 14:13   #129
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
http://www.ecoscore.be/hoe-bereken-j...ndstofverbruik

hier dat artikel is duidelijk denk ik, die mensen zijn bezig met ecoscore.

Neem nu gewoon 1euro/kg CO2, dan kom je uit op 2.6euro/liter diezel en 2.4euro per liter benzine, en 1.6euro per liter LPG, en 2.7euro per kg CNG
Per liter uitdrukken is duidelijk wat er gebeurt aan de pomp, maarkilogram zie je dan de echte cijfers
aardgas 2.666euro/kg
diesle 3.162euor/kg
beznine 3.189euro/kg
LPG 3.027euro/kg

Nu op het vlak van verbruik wordt dus duidelijk dat je per liter uw kWh per kilogram brandstof is ongeveer allemaal evenveel...

Diesel 13,1736526946
Benzine 13,3333333333
LPG 12,7272727273
Aardgas 14kwh.kg....

Het enige dat je nog kunt over discuteren is de hoeveelheid CO2 die varieert tussen de 72% - 82% en dus die variatie levert inderdaad een ander CO2 gehalte per kg , dus inderdaad aardgas is de milieuvriendelijkste...

Nu Naar CO2 toe geredeneerd Micele, in uw extreme redenering zou jij een auto die bvb op 1kg benzine rijdt, penaliseren ten opzicht van een diesel die op 1kg fossiele brandstof rijdt..

Wel ik zou zeggen, niet doen, het heeft geen zin dat je technologie in een bepaalde richting duwt.... tenzij de richting van aardgas, en dan moet je vooral denken aan FLEX-motors die zowel thuis tanken op aardgas als onder de baan benzine/diesel tanken.

Dus moest ik nu een VISIE beleid doen dan is het
HYBRIDE-FLEXMOTORS maximaal bevoordelen.

Hoe zou je dat moeten aanpakken ?

IN feite gaan die flexmotors niet minder verbruiken.... dus als je de benzine naar 3euro per liter laat springen gebeurt er op het eerste zicht niets.

Wat wel zal gebeuren is dat het voor de particulier rendabel wordt om elektriciteit te tanken.... Dus je zou idealiter de fossiele energie in de centrales EVENVEEL moeten takseren... jawel, aardgas in de centrales die via een STEG 60% efficient worden omgezet, komen uit op een fossiele belasting van 14kw*.6= 8.4kwh elektriciteit. 0.3euro per kWh... Hoe kun je die belasting doen dalen als elektriciteitsproducent: biogas, windmolens, zonnepanelen en kernenergie. We zitten nu te lullen over die 100euro die mensen moeten betalen voor die zonnepanelen MWh, maar zie hoe lullig dat is, als je nog maar een taks zou invoeren zoals ik hier voorstel zit je al aan 300euro per MWH. op slag zijn al die zonnepanelen gewoon EQUITAXEREND bevoordeelt zoals het moet ten opzichte van fossiele brandstoffen of je verdient de installatie terug in 2 jaar tijd;... Je zou zelfs kunnen inbeelden dat je een FOSSIELE neutraliserende taks van 2OOeuro/MWH op de kerncentrales heft, gezien ze 25terawatth maken, komt dat overeen met een nucleaire rente van.... jawel 500miljoen euro... Voila, zo'n taksering brengt de overheid alleen al voor de elektriciteit momenteel een 1miljard op, en zou dus zakken doordat particulieren gewoon investeren in windmolens/zonnepanelen/biogas.... zonder één zak subsidies te geven..
Uiteraard moet je die 1miljard compenseren door een equivalente lastenverlaging op inkomsten uit arbeid...
Dus als jegoedkoop wilt tanken met een hybrid, leg je voldoende zonnepanelen op uw dak PUNT.

Derde optie om goedkoop te tanken met een flexmotor, is aardgas. Aan de fantastiche prijs van 0.6euro/m3 per 10kWh is dat natuurlijk een koopje vergeleken met die 3euro/liter voor benzine. Dus je moet ook daar beginnen met een taks in te voeren tot 3euro/m3. Je hoort iedereen al pruttelen... mijn huisverwarming wordt onbetaalbaar 5x duurder. Dat is juist en niet juist. Het wordt duurder, maar in feite kunnen alle huizen op hun kousen 10x minder verbruiken. In een passiefenergiehuis produceert uw huis zelfs meer energie dan het nodig heeft. Dus wat houdt er u tegen ?? Nu is het allemaal te goedkoop opgelost. We zouden in principe in een zeroenergiewoning moeten wonen, en onze mobiliteit op aardgas moeten doen...
IN elk geval je zet het prijspunt tussen de twee in een eerste 10jaar, en je verdubbelt dus de kostprijs van aardgas. Wat dan gezellig 1.2euro/M3 kost, en je zult kunnen kiezen. Ik tank thuis aardgas of ik tank benzine aan 1.6... of ik hang mijn auto aan het net aan nachttarief of windmolentarief, of zonnepaneeltarief dus laten we zeggen altijd het goedkoopste....

MOest je dit plannetje invoeren, komt de taksering van huisbrandolie nog een serieus klakske erbij. Heden betalen we bijna geen belasting op onze verwarming, maar dan komt er wel een belastinginkomst binnen van dik 1miljard. ook terug uiteraard gebruiken om de lasten op arbeid te doen zakken. PReferentieel in een paar groeisectoren zoals energietechnieken...
In heel je circus rond CO² vergeet je even de uitstoot van roet en andere vervuilende stoffen.
En dan vergeet je nog eens dat de uitstoot ook afhankelijk is van de rijsteil.
En dan je verhaal rond hybride, een opgeklopt verhaal dat niet eens juist is.
Het verbruik van een hybride ligt rond de 6l/100km, terwijl dat van een conventionele wagen slechts rond de 4l/100km ligt.
En neem dan nog eens het prijsverschil bij aankoop. Een kleine conventionele wagen kost rond de 13.000€, de goedkoopste hybride gaat al snel naar de 25.000€. Plus extra vervuiling bij productie en ontmanteling.
Aardgas is trouwens minder milieuvriendelijk dan men doet uitschijnen.
Om te beginnen moet men daarvoor pijpleidingen leggen, niet direct milieuvriendelijk in productie, maar ook niet in aanleg, daar men daarvoor de grond diep moet omwoelen en bomen moet rooien.
Daarna moet men deze leidingen controlen en voor de controle vliegen er enkel in Vlaanderen dagelijks 6 helicopers rond, varen er 4 schepen op onze binnenwateren en rijden er meer dan 100 voertuigen rond.
En dan zullen we eens beginnen over de opslag en aanvoer van onze aardgas.
Die aanvoer gebeurd met zeeschepen. Niet direct milieuvriendelijk.
En ook de opslag van die aardgas is niet direct milieuvriendelijk.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 14:13   #130
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
http://www.ecoscore.be/hoe-bereken-j...ndstofverbruik

hier dat artikel is duidelijk denk ik, die mensen zijn bezig met ecoscore.

Neem nu gewoon 1euro/kg CO2, dan kom je uit op 2.6euro/liter diezel en 2.4euro per liter benzine, en 1.6euro per liter LPG, en 2.7euro per kg CNG
Per liter uitdrukken is duidelijk wat er gebeurt aan de pomp, maarkilogram zie je dan de echte cijfers
aardgas 2.666euro/kg
diesle 3.162euor/kg
beznine 3.189euro/kg
LPG 3.027euro/kg

Nu op het vlak van verbruik wordt dus duidelijk dat je per liter uw kWh per kilogram brandstof is ongeveer allemaal evenveel...

Diesel 13,1736526946
Benzine 13,3333333333
LPG 12,7272727273
Aardgas 14kwh.kg....

Het enige dat je nog kunt over discuteren is de hoeveelheid CO2 die varieert tussen de 72% - 82% en dus die variatie levert inderdaad een ander CO2 gehalte per kg , dus inderdaad aardgas is de milieuvriendelijkste...

Nu Naar CO2 toe geredeneerd Micele, in uw extreme redenering zou jij een auto die bvb op 1kg benzine rijdt, penaliseren ten opzicht van een diesel die op 1kg fossiele brandstof rijdt..

Wel ik zou zeggen, niet doen, het heeft geen zin dat je technologie in een bepaalde richting duwt.... tenzij de richting van aardgas, en dan moet je vooral denken aan FLEX-motors die zowel thuis tanken op aardgas als onder de baan benzine/diesel tanken.

Dus moest ik nu een VISIE beleid doen dan is het
HYBRIDE-FLEXMOTORS maximaal bevoordelen.

Hoe zou je dat moeten aanpakken ?

IN feite gaan die flexmotors niet minder verbruiken.... dus als je de benzine naar 3euro per liter laat springen gebeurt er op het eerste zicht niets.

Wat wel zal gebeuren is dat het voor de particulier rendabel wordt om elektriciteit te tanken.... Dus je zou idealiter de fossiele energie in de centrales EVENVEEL moeten takseren... jawel, aardgas in de centrales die via een STEG 60% efficient worden omgezet, komen uit op een fossiele belasting van 14kw*.6= 8.4kwh elektriciteit. 0.3euro per kWh... Hoe kun je die belasting doen dalen als elektriciteitsproducent: biogas, windmolens, zonnepanelen en kernenergie. We zitten nu te lullen over die 100euro die mensen moeten betalen voor die zonnepanelen MWh, maar zie hoe lullig dat is, als je nog maar een taks zou invoeren zoals ik hier voorstel zit je al aan 300euro per MWH. op slag zijn al die zonnepanelen gewoon EQUITAXEREND bevoordeelt zoals het moet ten opzichte van fossiele brandstoffen of je verdient de installatie terug in 2 jaar tijd;... Je zou zelfs kunnen inbeelden dat je een FOSSIELE neutraliserende taks van 2OOeuro/MWH op de kerncentrales heft, gezien ze 25terawatth maken, komt dat overeen met een nucleaire rente van.... jawel 500miljoen euro... Voila, zo'n taksering brengt de overheid alleen al voor de elektriciteit momenteel een 1miljard op, en zou dus zakken doordat particulieren gewoon investeren in windmolens/zonnepanelen/biogas.... zonder één zak subsidies te geven..
Uiteraard moet je die 1miljard compenseren door een equivalente lastenverlaging op inkomsten uit arbeid...
Dus als jegoedkoop wilt tanken met een hybrid, leg je voldoende zonnepanelen op uw dak PUNT.

Derde optie om goedkoop te tanken met een flexmotor, is aardgas. Aan de fantastiche prijs van 0.6euro/m3 per 10kWh is dat natuurlijk een koopje vergeleken met die 3euro/liter voor benzine. Dus je moet ook daar beginnen met een taks in te voeren tot 3euro/m3. Je hoort iedereen al pruttelen... mijn huisverwarming wordt onbetaalbaar 5x duurder. Dat is juist en niet juist. Het wordt duurder, maar in feite kunnen alle huizen op hun kousen 10x minder verbruiken. In een passiefenergiehuis produceert uw huis zelfs meer energie dan het nodig heeft. Dus wat houdt er u tegen ?? Nu is het allemaal te goedkoop opgelost. We zouden in principe in een zeroenergiewoning moeten wonen, en onze mobiliteit op aardgas moeten doen...
IN elk geval je zet het prijspunt tussen de twee in een eerste 10jaar, en je verdubbelt dus de kostprijs van aardgas. Wat dan gezellig 1.2euro/M3 kost, en je zult kunnen kiezen. Ik tank thuis aardgas of ik tank benzine aan 1.6... of ik hang mijn auto aan het net aan nachttarief of windmolentarief, of zonnepaneeltarief dus laten we zeggen altijd het goedkoopste....

MOest je dit plannetje invoeren, komt de taksering van huisbrandolie nog een serieus klakske erbij. Heden betalen we bijna geen belasting op onze verwarming, maar dan komt er wel een belastinginkomst binnen van dik 1miljard. ook terug uiteraard gebruiken om de lasten op arbeid te doen zakken. PReferentieel in een paar groeisectoren zoals energietechnieken...
In heel je circus rond CO² vergeet je even de uitstoot van roet en andere vervuilende stoffen.
En dan vergeet je nog eens dat de uitstoot ook afhankelijk is van de rijsteil.
En dan je verhaal rond hybride, een opgeklopt verhaal dat niet eens juist is.
Het verbruik van een hybride ligt rond de 6l/100km, terwijl dat van een conventionele wagen slechts rond de 4l/100km ligt.
En neem dan nog eens het prijsverschil bij aankoop. Een kleine conventionele wagen kost rond de 13.000€, de goedkoopste hybride gaat al snel naar de 25.000€. Plus extra vervuiling bij productie en ontmanteling.
Aardgas is trouwens minder milieuvriendelijk dan men doet uitschijnen.
Om te beginnen moet men daarvoor pijpleidingen leggen, niet direct milieuvriendelijk in productie, maar ook niet in aanleg, daar men daarvoor de grond diep moet omwoelen en bomen moet rooien.
Daarna moet men deze leidingen controlen en voor de controle vliegen er enkel in Vlaanderen dagelijks 6 helicopers rond, varen er 4 schepen op onze binnenwateren en rijden er meer dan 100 voertuigen rond.
En dan zullen we eens beginnen over de opslag en aanvoer van onze aardgas.
Die aanvoer gebeurd met zeeschepen. Niet direct milieuvriendelijk.
En ook de opslag van die aardgas is niet direct milieuvriendelijk.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be