Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 september 2016, 22:53   #61
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.016
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Als de netbeheerder een grondige reden heeft jou (tijdelijk) zonder stroom te zetten dan kunnen ze dat ook zonder smartgrid hoor.
Dat is een algemeen afschakelplan.

We hebben het hier over het feit of de netbeheerder jouw auto-of andere batterij naar zijn goeddunken zou kunnen gebruiken.

Pittige discussie, laat maar komen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2016, 23:03   #62
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
We hebben het hier over het feit of de netbeheerder jouw auto-of andere batterij naar zijn goeddunken zou kunnen gebruiken.
1) Neen dat kan die niet, want je kunt jouw E-auto tenslotte naar jouw behoefte programmeren.

Ik vind hier net een E-wagen die je zo kunt programmeren de huisbatterij en dus de huishoudelijke stroom mee te ondersteunen, kan zelfs andere auto´s bijladen:
Citaat:
http://www.pv-magazine.de/nachrichte...zen_100021989/

Eine Besonderheit des Fahrzeugs ist Fenecon zufolge, dass der e6 auch andere Elektroautos mit Strom versorgen kann und bei Bedarf als mobile Stromquelle zur Verfügung steht. Zudem sei eine Rückladung des gespeicherten Stroms ins Netz oder in ein stationäres Stromspeichersystem möglich.
2) Bij een huisbatterij zal het van de wetgeving afhangen, ttz hoe de installatie verplicht zal worden, indien men omvormer of huisbatterij niet zelf mag programmeren of gewoon uitschakelen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 september 2016 om 23:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2016, 06:24   #63
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.150
Standaard

Het zal wel weer in belgie zijn dat ze een model uitvinden waar de gebruiker van die thuisbatterij niet betaald zal worden
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2016, 08:27   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Motorolie ? Je bedoelt fossiele wagens ? Hebben ze geen antivries in Noorwegen? LOL
Een electrische wagen zal veel eerder rijden in de winter dan een fossiele wagen, want die zou wel eens niet willen starten omdat de batterij te slap is.

Hoe winterkoud is het volgens jou aan de Zuid- en Westkust van Noorwegen waar de grootste steden liggen? bvb gemiddelde minimumtemperatuur in januari?
Wil je het niet verstaan misschien ?
'k Zal het duidelijker stellen:
toen ik in 1996 een week in Stockholm moest zijn voor het werk, zag ik daar een aantal wagens (niet alle, want op die plaats in Zweden is het niet zo erg nodig) met een stopcontact een beetje discreet onder de bumper.
Op die manier kan men in zeer koude streken de auto inpluggen op de elektriciteit, zodat je olie en koelwater een minimum temperatuur aanhouden. Meteen als je start, heb je ook redelijk warme lucht uit je ventilatiemonden; als je al geen systeem hebt dat permanent ventileert om je interieur en ramen rijmvrij te houden.
(In Siberië is het simpel: in de vroege herfst wordt beslist dat ze hun auto's, bulldozers, graafmachines niet meer stilleggen: de motoren blijven draaien, dag en nacht, weekend of niet, tot in de late lente van het volgend jaar.)

Peugeot heeft zelfs op een zeker ogenblik een beperkte serie wagens zo aangeboden, ook in Vlaanderen, maar dat kende niet veel succes.
De boodschap destijds was dat starten met een zo voorverwarmd systeem is veel milieuvriendelijker.

Ik kan me inbeelden dat in zeer koude streken nu het dilemma is: elektrische wagens hebben geen last van koude motoren, maar de capaciteit van de batterijen ....

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2016, 15:55   #65
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wil je het niet verstaan misschien ?
'k Zal het duidelijker stellen:
toen ik in 1996 een week in Stockholm moest zijn voor het werk, zag ik daar een aantal wagens (niet alle, want op die plaats in Zweden is het niet zo erg nodig) met een stopcontact een beetje discreet onder de bumper.
Op die manier kan men in zeer koude streken de auto inpluggen op de elektriciteit, zodat je olie en koelwater een minimum temperatuur aanhouden. Meteen als je start, heb je ook redelijk warme lucht uit je ventilatiemonden; als je al geen systeem hebt dat permanent ventileert om je interieur en ramen rijmvrij te houden.
(In Siberië is het simpel: in de vroege herfst wordt beslist dat ze hun auto's, bulldozers, graafmachines niet meer stilleggen: de motoren blijven draaien, dag en nacht, weekend of niet, tot in de late lente van het volgend jaar.)

Peugeot heeft zelfs op een zeker ogenblik een beperkte serie wagens zo aangeboden, ook in Vlaanderen, maar dat kende niet veel succes.
De boodschap destijds was dat starten met een zo voorverwarmd systeem is veel milieuvriendelijker.
.
Je beeld je dingen in die enkel voor fossiele auto´s gelden, een E-wagen heeft nu echt genoeg aan batterijcapaciteit die hoeft men niet persé in te pluggen.

Wat men wel kan doen is natuurlijk inpluggen zodat de auto koel wordt (airco) bij hete zomerdagen buiten, of voorverwarmd in de winter, zodat men toch met 100 % volgeladen accupack in een reeds optimaal geklimatiseerde wagen kan vertrekken (dit gaat ook met app via smartphone), dat scheelt toch wat rijbereik betreft indien men pas onderweg de airco of verwarming een lange tijd volle bak moeten laten draaien.

Citaat:
Ik kan me inbeelden dat in zeer koude streken nu het dilemma is: elektrische wagens hebben geen last van koude motoren, maar de capaciteit van de batterijen ....
Te verwaarlozen zou ik zeggen, ~#1 % verlies per dag# stilstaan in de kou, en dat niet ingeplugd. Die 1 % aan range heb je rap terug ingehaald door een stukje een paar kmh trager te rijden bvb.

# Ik toon je dat even aan met een filmpje van een Tesla-bestuurder die zijn "85.000 W-auto" 27 dagen in de kou laat staan tijdens putje winter in Noorwegen, natuurlijk gaat zijn rijbereik navenant verminderen, maar ook daarvan heeft hij nog genoeg over. Van 347 km range bij verlaten, naar 246 km na 27 dagen in de kou, dus 29 % capaciteitsverlies bij de Li-ions van Tesla, of ~ 1 %/dag , probeer het maar eens met een fossiele wagen... en dan te starten, ja dan is een standkachel vanop afstand bedienbaar aangeraden...:
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=JEPBkjmS2uE
Tesla Model S vampire drain after 27 days in winter

20.01.2014
I left my 85 kWh Tesla for 27 days to see how much battery was drained.
Ik weet heus wel wat je bedoelt hoor, vooral dieselwagens hadden zo´n voorverwarmd systeem. Ik weet nog dat een Mazda 6 zo´n standkachel als optie gratis aangeboden kreeg tijdens een verkoopactie tijdens enkele maanden, wslk nu nog altijd:
http://www.mazda.nl/mazda-bezitters/...ort/410078750/
http://www.problemcar.nl/nl/particul...l-mazda-6.html

Jij bedoelt dus een standkachel op electriciteit door in te pluggen, waarom zeg je dat niet gewoon? Nee die soort kende ik nog niet (niet in onze streken bekend). In Stockholm was is ook eens 4 dagen maar wel einde juni.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Standkachel idd bestaan er ook op stroom, voor fossiele wagens.
Citaat:
Er zijn ook elektrische versies op netspanning. Deze worden in het motorblok bevestigd op de plaats van een vriesdop, te vergelijken met een dompelaar, en verwarmen dan het motorblok zodat de motor 's winters voorverwarmd kan worden en gemakkelijk start. In koude streken (Canada, Scandinavië) is hiervoor bij parkeerplaatsen vaak een paal met een stopcontact geplaatst waar het verwarmingselement via een tijdschakelaar op kan worden aangesloten.
Maar wat nu plots de relevantie is op mijn post weet ik niet...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 september 2016 om 16:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2016, 16:26   #66
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
Standaard

Singapore of Hong Kong zal wslk meer openbare laadpalen hebben dan Noorwegen...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 september 2016 om 16:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2016, 10:08   #67
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.016
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
1) Neen dat kan die niet, want je kunt jouw E-auto tenslotte naar jouw behoefte programmeren.

Ik vind hier net een E-wagen die je zo kunt programmeren de huisbatterij en dus de huishoudelijke stroom mee te ondersteunen, kan zelfs andere auto´s bijladen:

2) Bij een huisbatterij zal het van de wetgeving afhangen, ttz hoe de installatie verplicht zal worden, indien men omvormer of huisbatterij niet zelf mag programmeren of gewoon uitschakelen.
Ten eerste zou een huisbatterij van voldoende capaciteit verplicht moeten worden bij elke installatie van zonnepanelen anders zijn die zonnepanelen eigenlijk bijna nutteloos (zij produceren electriciteit op momenten dat er het minste behoefte aan is).

Ten tweede moeten die uiteraard door de netwerkbeheerder aangestuurd kunnen worden anders helpt het ook niets.

Het zou dus eigenlijk veel nuttiger zijn om subsidies te geven voor batterijen dan voor zonnepanelen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2016, 10:49   #68
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ten eerste zou een huisbatterij van voldoende capaciteit verplicht moeten worden bij elke installatie van zonnepanelen anders zijn die zonnepanelen eigenlijk bijna nutteloos (zij produceren electriciteit op momenten dat er het minste behoefte aan is).

Ten tweede moeten die uiteraard door de netwerkbeheerder aangestuurd kunnen worden anders helpt het ook niets.

Het zou dus eigenlijk veel nuttiger zijn om subsidies te geven voor batterijen dan voor zonnepanelen.
Zeer correct.

Beter nog: zonnepanelen zonder batterijen subsidieren heeft geen zin.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2016, 14:54   #69
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Mijn kop er af als de eerste vijf jaren van het bestaan van slimme elektriciteitsmeters, deze enkel en alleen gebruikt zullen worden op de meterstand op afstand te lezen, en om van op afstand de toevoer af te sluiten of te heropstarten bij verhuis of wanbetaling.

En meer niet.
Helaas.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2016, 19:47   #70
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn kop er af als de eerste vijf jaren van het bestaan van slimme elektriciteitsmeters, deze enkel en alleen gebruikt zullen worden op de meterstand op afstand te lezen, en om van op afstand de toevoer af te sluiten of te heropstarten bij verhuis of wanbetaling.

En meer niet.
Helaas.

.
Slimme watermeters zijn al in omloop. Een belgische KMO produceert ze. Prachtig stukje techniek. Ze zijn vanop afstand simpel te besturen en je kan in princiepe via een app je verbruik opvolgen.

Waarom zou dit niet kunnen voor electriciteitsmeters is me een raadsel. Het radiosignaal netwerk is er al en heeft bijna volledige dekking vanaf eind dit jaar.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be