Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 oktober 2008, 20:09   #1
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard simpel vraagje

Blijkt dat vrijwel alle herbiciden uit de handel genomen zijn (althans degenen die wel werken). Wat willen ze nu dat wij doen, gaan wonen in een wildernis ? Ik zie het onkruid al links en rechts de straten overwoekeren gewoon weg omdat ze het niet meer kunnen bijhouden. Persoonlijk vrij idiote maatregelen als je het mij vraagt.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 23:17   #2
Jedd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2008
Berichten: 3.629
Standaard



en weer een probleem van de baan

en ge kunt er nog kaas van maken op de koop toe !
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 23:53   #3
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Blijkt dat vrijwel alle herbiciden uit de handel genomen zijn (althans degenen die wel werken). Wat willen ze nu dat wij doen, gaan wonen in een wildernis ? Ik zie het onkruid al links en rechts de straten overwoekeren gewoon weg omdat ze het niet meer kunnen bijhouden. Persoonlijk vrij idiote maatregelen als je het mij vraagt.
Snoeien, uittrekken ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 06:57   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Snoeien, uittrekken ?
Mijn trotoir blijft onkruidvrij dankzij wegenzout. Gedurende de zomer elke maand net voor een regenbui alle kiertjes even inzouten, en voila, niks onkruid.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 10:22   #5
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mijn trotoir blijft onkruidvrij dankzij wegenzout. Gedurende de zomer elke maand net voor een regenbui alle kiertjes even inzouten, en voila, niks onkruid.
Das ook vergif van de hoge klasse en ik weet niet hoe uwen auto daar van denkt: maar de mijne is niet blij met wegenzout
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 10:29   #6
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht


en weer een probleem van de baan

en ge kunt er nog kaas van maken op de koop toe !
Zie je het al gebeuren : op iedere hoek van de straat een geit of iets in die aard.

Sorry, maar praktisch is het niet.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 10:31   #7
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Snoeien, uittrekken ?
Dat is hetgeen ze nu ook doen en tegen dat ze aan het einde van de straat komen, kunnen ze in het begin al terug opnieuw beginnen trekken ... niet erg praktisch nietwaar.

We kunnen het natuurlijk ook verbranden met gas, meer CO2 in de lucht duwen en de week erop terug onkruid hebben staan omdat de wortels niet kapot zijn...
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 11:50   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Das ook vergif van de hoge klasse en ik weet niet hoe uwen auto daar van denkt: maar de mijne is niet blij met wegenzout
Mijne auto krijgt zijn portie wegenzout van de gebruikelijke bron, daar niet van.

En dat zout een vergif is voor planten is eigenlijk zo'n beetje de reden waarom ik het op mijn auto- en onkruidvrije trotoir gooi.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 14:27   #9
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Het beste is alles vol beton gieten. Beton is esthetisch verantwoord. Beton is mooi.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 21:45   #10
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
(...)
En dat zout een vergif is voor planten is eigenlijk zo'n beetje de reden waarom ik het op mijn auto- en onkruidvrije trotoir gooi.
Er zijn ook zoutminnende onkruiden. Eens die jouw trottoir gevonden hebben zal je die dan wel moeten uittrekken.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 05:57   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Er zijn ook zoutminnende onkruiden. Eens die jouw trottoir gevonden hebben zal je die dan wel moeten uittrekken.

Ik heb die groeiende zoutvatvreters nog niet gezien. Dus, ik moet nog niet veel uittrekken.

Oh, wie weet, er zijn nog enkele natuurlijke substanties die niet overeenkomen met planten.
En uiteindelijk, alles is giftig, naar gelang de hoeveelheden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 07:18   #12
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

http://64.233.183.104/search?q=cache...lnk&cd=3&gl=be
Citaat:
...
In onze zoektocht naar beschikbare bronnen viel het ons op hoe weinig hierover gepubliceerd is.

Ook de wetgever is van oordeel dat het intensief gebruik van bestrijdingsmiddelen moet afgebouwd worden: decreet van 21 december 2001. – “decreet houdende vermindering van het gebruik van bestrijdingsmiddelen door openbare diensten in het Vlaamse Gewest”. Met dit decreet verbiedt de Vlaamse Overheid het gebruik van bestrijdingsmiddelen op het openbaar domein vanaf 2004. Aan de Openbare besturen wordt een overgangsmogelijkheid aangeboden door middel van een reductieplan maar ten laatste tegen 1 januari 2015 moeten alle bestrijdingsmiddelen uit het straatbeeld verdwenen zijn.

Jammer dat het decreet niet weergeeft waarom het verbod wordt opgelegd.
...
Het 'waarom' van het verbod is vermoedelijk om de overheidsdiensten meer werk te geven. Das weeral zoveel mensen meer afhankelijk van het overheidsbedrijf als werkgever. En intussen maken ze het voor de privé-sector steeds lastiger met administratieve rompslomp, controles, myriaden regels, etc.
Past waarschijnlijk in het plan om over te gaan naar complete staatscontrole over alles. Byebye efficiëntie. Byebye welvaartsstaat. Byebye restantje democratie dat nu nog rest.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 08:54   #13
Juvenalis
Partijlid
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Berichten: 221
Standaard

Een remedie uit de oude doos:

Giet het kookwater van uw pattaten uit op uw voetpad met onkruid.

Garantie: onkruid vrij voetpad (lukt niet met de meeneemchinees)
Juvenalis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 15:46   #14
FerdiEgb
Schepen
 
Geregistreerd: 3 oktober 2008
Locatie: Stabroek
Berichten: 496
Standaard

De voornaamste reden van afbouw is dat een deel van die chemicaliën in het grondwater en/of oppervlaktewater terecht komen.

Of de gevonden hoeveelheden enige invloed hebben op mens of milieu, dat is een goeie vraag. Met de huidige detectiemethoden kunnen ze bij wijze van spreken een klontje suiker dat in het spaarbekken van de AWW (Antwerpse waterwerken) gegooid werd opsporen, maar de kans dat dat invloed heeft op diabetes patienten is totaal onbestaande...

Er bestaan overigens niet-giftige bestrijdingsmiddelen zoals glyfosfaat ("Roundup") die grondig werken via het blad tot de wortels (alleen paardestaart kan er tegen!), maar als ze op de grond terecht komen volledig worden afgebroken door bacteriën.

Volgens mij is er totaal niet aan gerekend wat de alternatieven kosten aan personeel, apparatuur en energieverbruik, tegenover vrijwel géén baten voor het milieu...
FerdiEgb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 16:35   #15
LastMohican
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2008
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 1.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht


en weer een probleem van de baan

en ge kunt er nog kaas van maken op de koop toe !
Hoe maakt ge kaas van die geit ? Geit fijnmalen en laten gisten of zo ?
















PS: jaja ik weet dat hij het over kaas van de MELK van de geit had, maar ik dacht dat het funny was. Zit dan ook aan mijn 3e Duvel. Alles begint funny te worden. Haha belastingen Islam ! Gniffel gniffel :lmao:
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 17:26   #16
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht


en weer een probleem van de baan

en ge kunt er nog kaas van maken op de koop toe !
Ooit geiten gehad? Ik wel, en ze aten alles behalve gras en onkruid: bloemen, schors van jonge bomen en (sier)struiken.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 17:27   #17
Jedd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2008
Berichten: 3.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Ooit geiten gehad? Ik wel, en ze aten alles behalve gras en onkruid: bloemen, schors van jonge bomen en (sier)struiken.
geit heropvoeden.
Laten voelen wie de baas.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 22:21   #18
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FerdiEgb Bekijk bericht
De voornaamste reden van afbouw is dat een deel van die chemicaliën in het grondwater en/of oppervlaktewater terecht komen.

Of de gevonden hoeveelheden enige invloed hebben op mens of milieu, dat is een goeie vraag. Met de huidige detectiemethoden kunnen ze bij wijze van spreken een klontje suiker dat in het spaarbekken van de AWW (Antwerpse waterwerken) gegooid werd opsporen, maar de kans dat dat invloed heeft op diabetes patienten is totaal onbestaande...

Er bestaan overigens niet-giftige bestrijdingsmiddelen zoals glyfosfaat ("Roundup") die grondig werken via het blad tot de wortels (alleen paardestaart kan er tegen!), maar als ze op de grond terecht komen volledig worden afgebroken door bacteriën.

Volgens mij is er totaal niet aan gerekend wat de alternatieven kosten aan personeel, apparatuur en energieverbruik, tegenover vrijwel géén baten voor het milieu...

Ik gebruikte vroeger een diuron product en dan was ik er voor 6 maanden vanaf, inclusief mos. Die hebben ze dan stelselmatig verdund, totdat ik die op het laatst ongeveer om de 14 dagen moest spuiten. Daarna overgestapt op een glyfosfaat want dat gaat ook 14 dagen mee, maar vernietigt geen mos.

Ik vernam dan via een bevriende boer dat ze dat ook willen gaan verbieden....heb mijn voorraad van 20 liter dan maar ingedaan, maar ik vind het BS.

hm dat van afgekookte patatten zal ik eens proberen.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 14:28   #19
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

http://www.kuleuven.be/cwte/viewpic....LE=DOCS&ID=184
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 19:05   #20
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Geen duidelijke bewijzen, geen alternatieven...
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be