Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juli 2009, 14:59   #41
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

vervolg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Het grote nadeel van privévervoer is dat je zelf moet rijden. Je moet altijd weer terug naar waar je je auto achtergelaten hebt, en als je met een groep bent moet je in dezelfde samenstelling heen en terug.
Je moet niet altijd zelf rijden, hangt er vanaf of de anderen bij je, ook een rijbewijs hebben (ene moet nuchter blijven). Enkel als je in groep wilt blijven en je overeenkomt alle terug bij hun thuis af te zetten, moet je in dezelfde samenstelling terug vertrekken, maar je blijft nog altijd flexibel, en je kunt ook in de late uurtjes nog terug. Doe dat eens met het O.V. als hij überhaupt nog rijd op dat uur...

Of iemand die vroeger terug wil kan een taxi nemen (gaat ook later) of het laatste-O.V. nemen

Citaat:
Met het OV kan ik dingen doen als: Op een zondagnamiddag trein naar A, aangenaam wandelen naar B en dan terug. Of Ik ga om 4 uur naar de stad, mijn vrouw om 6 uur, we treffen elkaar daar om 8 uur voor een film en gaan achteraf tesamen naar huis. OV is op zich ook best flexibel.
Ja, dat kan best zo zijn, maar het vergt enige planning en vaste afspraken, hoedanook is het moeilijk van spontaniteit te spreken, als je of je vrouw plots iets anders invalt, of je treft iemand, of er valt iets voor zodat die planning overhoopt ligt (eventuele taxi is er ook nog...)

Citaat:
Natuurlijk kan het Ov niet aan alle verplaatsingsbehoeften voorzien. Dat hoeft ook niet. Maar met goed OV kom je al een heel eind. Goed OV wil oa zeggen OV dat:
- Op tijd rijd.
- Aangenaam is.
- Goed op elkaar aansluit.
OK

Citaat:
Je kan dus als basis een trein of sneltramanetwerk hebben, met bussen die daar aan gekoppeld zijn. In Vlaanderen nog een probleem, want het Vlaams Gewest heeft over de spoorwegen niks te zeggen.
Juist, triestig genoeg. Er zijn uithoeken in Vlaanderen (N-O-Limburg en Kempen, West-VL) waar zelfs van een minimaal redelijk O.V. helemaal geen sprake is, maar dat zal in het bergachtig CH ook zo zijn.

Citaat:
Ikzelf heb geen auto. Ik ga met de trein naar mijn werk (dagelijks 135 km heen en terug, twee keer een uur ongeveer)
Oh, dat valt zeer goed mee, er zijn heel veel autorijders (pendelaars) die in jouw plaats willen zijn.

Citaat:
en gebruik verder een deelauto als ik een keer een auto nodig heb.
Ziet ge wel , deelauto vind ik ook een goed idee, maar is nog te weinig uitgebreid
Citaat:
Maar dat kan ik onderandere omdat ik in Zwitserland, en niet in België woon..
bestaat in Be ook hoor.

Laatst gewijzigd door Micele : 14 juli 2009 om 15:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 15:08   #42
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
Spijtig dat metro, tram of bus meestal nooit voor je deur stoppen
Citaat:
Spijtig dat metro, tram of bus meestal nooit je kinderen direct van thuis kunnen meenemen
Spijtig dat je een totaal verkeerde woonplaats hebt gekozen; ik kan dat namelijk allemaal wel !
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 15:38   #43
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Spijtig dat je een totaal verkeerde woonplaats hebt gekozen; ik kan dat namelijk allemaal wel !
Neen, ik heb meer de ideale woonplaats, goede centrale ligging (dorpsrand, doodlopende weg) en toch zeer rustig (elk nadeel heeft zijn voordeel), zelfs een bos aan de achterkant als natuurlijk zonnescherm.

Daarbij wat moet ik met die garage in mijn huis en automatische garagepoort als ik geen auto meer heb ?

Ik ga mijn huis niet meer ombouwen hoor (zijvensters zijn ook te klein)...

Laatst gewijzigd door Micele : 14 juli 2009 om 15:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 15:55   #44
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Mooi staaltje van 'thinking inside the tin box', ofte autodenken. "Maar meneer, waar moet ik dan mijn auto parkeren ?" Gewoon thuis laten, of hoogstens aan de buitenste halte van de paardentram. Daar is dat ding trouwens voor uitgevonden : om een (Amerikaanse) boer tot aan de paardentram te brengen.

Het is zoals "Maar, meneer, die digitale foto's zijn zo duur ! Ik heb laatst bij de fotograaf een reeks laten afdrukken en dat heeft mij een fortuin gekost !!" Ondertussen hebben ze wel drie beeldschermen in huis waar ze die foto's op kunnen bekijken, maar die knop in dat hoofd, die raakt natuurlijk nooit omgedraaid.
De knop omdraaien

mobiliteit = TIJD + KOSTPRIJS

je moet van gemeente pimperzele naar stad -x
je neemt daar de trijn naar bvb grootstad - y
en dan ga je volle snelheid naar brussel city
dan neem je daar de metro naar een stuk buiten brussel

Wat kost het met de auto ? bvb 0.3 euro /km totaal, 0.05euro brandstof/km en 1 uur tijd x 2
en wat kost het met openbaaér vervoer ? bvb 15euro per rit en 1:30 per rit

Wat kost de 'marginale extra rit ?' bvb 0.05euro/km
wat kost het 'totaal openbaar vervoer inclusief subsidies' ? bvb 30euro per rit...

als je die vier vragen beantwoord hebt voor elke persoon individueel, komt uw puzzel vanzelf tot een oplossing, en begrijp je waarom mensen nog pendelen of niet...
begrijp je ook waarom je mensen moet motiveren om openbaar te rijden of integendeel waarom de redenering van privé vervoer zijn sterkt eheeft.

Wanneer ben je bereid meer te betalen voor een oplossing ? als hij SNELLER is...
Wanneer ben je bereid een nadeel erbij te nemen van een oplossing ? als zij goedkoper is...

hoe kun je het openbaar vervoer aantrekkelijker maken ? door de trein bvb te VERDUBBELEN in snelheid zorg je voor een onklopbare tijdswinst die de auto nooit meer kan inhalen... dat is spelen met uw sterkte

hoe kun je het verder aanvullen ? door een doorgedreven analyse van wie waar naartoemoet, en vanuit die vervoersproblematiek de oplossing zoeken die voor de grote middenmaat past... Je zou bvb de GSM mobiliteit kunnen gebruiken om te traceren van waar punt A tot punt B de mobiliteitsbehoefte bestaat. Een doorgedreven analyse zou heel verhelderend kunnen werken...
Als er een kantoor is die bvb in Noordkwartier ligt, en die een zwakke verbinding heeft vanaf 7.00u, kun je met die informatie inderdaad een behoefte invullen...
enzovoort.
Nu ik moet hun werk niet doen, maar ik ben wel zeker dat de analyze op dat vlak nooit echt gevoerd wordt

Laatst gewijzigd door brother paul : 14 juli 2009 om 15:59.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 16:00   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Awel, onze beste openbaar vervoer liefhebbers.

Wie van jullie kan me de bussen en uurregeling geven om van het Vilvoordse Jan Portaels ziekenhuis tot aan Sara Lee Coffee and tea -Douwe Egberts Grimbergen te geraken, met de volgende issue.
Maandag-donderdag 22u starten 6u gedaan.
Op vrijdag 20 uur beginnen en zaterdag om 4 uur gedaan.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 17:19   #46
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
Neen, ik heb meer de ideale woonplaats, goede centrale ligging
Dat blijkt, ja. Gelukkig dat de belastingbetaler de meerkost van dit o zo sociale gedrag betaalt, dat dan ook nog eens beloond wordt via het kadastrale inkomen...
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 20:36   #47
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Meneertje heeft niet opgemerkt hoe Londen, toch geen klein stadje, resoluut voor nieuwe tramlijnen heeft gekozen om z'n infarct op te lossen. Of hoe Bordeaux er dankzij zijn tramlijn erin geslaagd is zich helemaal te vernieuwen, onde rimpuls van de bepaald niet linkse Alain Juppé...

Maar wat kan meneertje überhaupt opmerken met de verplaatsingswijze van zijn voorkeur ? Goddank zijn de 6 miljoen Vlamingen ontsnapt aan dit totale gebrek aan visie op en kennis van mobiliteit !

Trouwens : 40 jaar geleden ? Was dat niet ongeveer het ogenblik waarop pijnlijk duidelijk werd dat de ondermeer de omschakeling van tram naar auto van na de oorlog onhoudbaar zou zijn ?? Trefwoord : 'Club van Rome'.
Zeer achterlijk.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 21:05   #48
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Dat blijkt, ja. Gelukkig dat de belastingbetaler de meerkost van dit o zo sociale gedrag betaalt, dat dan ook nog eens beloond wordt via het kadastrale inkomen...
Interessant, leg toch eens uit wie eigenlijk voor de kosten voor mijn huis en eigen privé-vervoer (spaargeld, afbetaling lening, onderhoud, allerlei kosten waar vlijtig BTW op betaald wordt) opkomt ?

Toch mooi, dat men mij (en familie) - als jarenlange belastingbetaler - toch ook nog wat gunt ?

Ik gun het met mijn belastingen ook anderen. Dus met mijn belastingen gun ik mezelf eigendom, en die mag ik nog zelf uitkiezen ( 9 km van mijn werk ).

Ken je tax liberation day ? In Be werk ik vanaf september voor mezelf, die 8 maanden ervoor werk ik voor "anderen" (gemeenschap en staat).

Maar ik gun het "de anderen", dat ze ook van mijn belastingen (o.a autobelastingen) "profiteren".

Stel nu eens voor er bestond enkel "O.V." ?
De dan zeer talrijke bussen, belbussen en taxi´s, fietsen enz... hebben uiteraard ook de openbare weg nodig, wie gaat die openbare wegen dan betalen, onderhouden, vernieuwen, enz... ?

Laatst gewijzigd door Micele : 14 juli 2009 om 21:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 21:17   #49
Odoric
Partijlid
 
Geregistreerd: 30 juni 2009
Berichten: 262
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Meneertje heeft niet opgemerkt hoe Londen, toch geen klein stadje, resoluut voor nieuwe tramlijnen heeft gekozen om z'n infarct op te lossen. Of hoe Bordeaux er dankzij zijn tramlijn erin geslaagd is zich helemaal te vernieuwen, onde rimpuls van de bepaald niet linkse Alain Juppé...

Maar wat kan meneertje überhaupt opmerken met de verplaatsingswijze van zijn voorkeur ? Goddank zijn de 6 miljoen Vlamingen ontsnapt aan dit totale gebrek aan visie op en kennis van mobiliteit !

Trouwens : 40 jaar geleden ? Was dat niet ongeveer het ogenblik waarop pijnlijk duidelijk werd dat de ondermeer de omschakeling van tram naar auto van na de oorlog onhoudbaar zou zijn ?? Trefwoord : 'Club van Rome'.
Dan moet je nog bedenken dat dat groot lawaai uit Oostende nog de meest capabele LDD politicus is. De rest is maar een samengeraapt zootje ongeregeld dat slapend rijk wil worden maar van politiek inzicht noch van innovatief initiatief geen kaas gegeten heeft.
__________________
Political power grows out of the barrel of a gun -Mao Zedong-
Odoric is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 07:08   #50
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je moet niet altijd zelf rijden, hangt er vanaf of de anderen bij je, ook een rijbewijs hebben (ene moet nuchter blijven). Enkel als je in groep wilt blijven en je overeenkomt alle terug bij hun thuis af te zetten, moet je in dezelfde samenstelling terug vertrekken, maar je blijft nog altijd flexibel, en je kunt ook in de late uurtjes nog terug. Doe dat eens met het O.V. als hij überhaupt nog rijd op dat uur...
Waar ik woon rijd het OV op donderdag, vrijdag en zaterdagavond de hele nacht door. Op andere avonden gaat de laatste bus naar mijn huis net na middernacht. Is overigens heel erg goed geregeld: Het maakt niet uit waar je woont als je om middernacht op het stationsplein bent dan geraak je nog thuis...

Citaat:
Ja, dat kan best zo zijn, maar het vergt enige planning en vaste afspraken, hoedanook is het moeilijk van spontaniteit te spreken, als je of je vrouw plots iets anders invalt, of je treft iemand, of er valt iets voor zodat die planning overhoopt ligt (eventuele taxi is er ook nog...)
De dienstregeling van het OV in CH is van die aard dat juist spontaan van gedacht veranderen erg makkelijk is. Zeker omdat de dienstregeling makkelijk te memoriseren is. En de SBB heeft een programmaatje geschreven voor je GSM waarmee je de dienstregeling van het hele OV op zak hebt. Gewoon op de "ik wil naar huis" knop tikken en je GSM schat waar je bent (eventueel met de ingebouwde GPS) en zegt je waar de dichstbijzijnde halte is, wanneer daar de eerstvolgende bus, tram of trein vertrekt, waar je moet overstappen...
Kinderspel eigenlijk.

Citaat:
Juist, triestig genoeg. Er zijn uithoeken in Vlaanderen (N-O-Limburg en Kempen, West-VL) waar zelfs van een minimaal redelijk O.V. helemaal geen sprake is, maar dat zal in het bergachtig CH ook zo zijn.
In de bergachtige delen van CH wonen ook niet zoveel mensen. De meeste Zwitsers wonen op het plateau tussen de Alpen en de Jura, en dat gebied is minder bergachtig, en heeft en ruimtelijke structuur en bevolkingsdichtheid die goed met België te vergelijken is.

Citaat:
Ziet ge wel , deelauto vind ik ook een goed idee, maar is nog te weinig uitgebreid bestaat in Be ook hoor.
Het bestaat in België wel nog niet op de schaal die het in CH heeft. Ik heb een jaar na aankomst in CH min auto verkocht. Het deelautsysteem waar ik lid van ben heeft meer dan 2000 auto's verspreid over het hele land. Bij mij in de straat staan er twee, op fietsafstand een stuk of twintig. En zowat bij elk station staat er een deelauto, wat handig is als ik eens ergens heen moet waar het OV niet komt. En er zijn ook leuke autotjes bij. De Cabrio's bij het station van Lugano heb ik al een paar keer gebruikt. Zo heb ik een auto voor een weekendje in Ticino maar hoef ik niet uren in de file te staan voor de Gotthard tunnel
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 07:20   #51
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Awel, onze beste openbaar vervoer liefhebbers.

Wie van jullie kan me de bussen en uurregeling geven om van het Vilvoordse Jan Portaels ziekenhuis tot aan Sara Lee Coffee and tea -Douwe Egberts Grimbergen te geraken, met de volgende issue.
Maandag-donderdag 22u starten 6u gedaan.
Op vrijdag 20 uur beginnen en zaterdag om 4 uur gedaan.
Vilvoorde - Grimbergen lijkt me een ideale afstand om met de fiets te doen.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 07:42   #52
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Vilvoorde - Grimbergen lijkt me een ideale afstand om met de fiets te doen.
Je zou het zo denken, ware het niet dat ik een paar probleempjes heb die me het gebruik van een betaalbare fiets ontzeggen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 07:56   #53
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
Maar ik gun het "de anderen", dat ze ook van mijn belastingen (o.a autobelastingen) "profiteren".
Je kent mijn standpunt : een correcte prijszetting voor mobiliteit en alles wat ermee samenhangt (ook, en vooral zelfs, de fiscaliteit errond. Wat betreft het openbaar domein en aanhorigheden (nutsleidingen allerhande) zie ik het zo : er is een basis waarop iedereen gratis recht heeft, en alles wat er bovenop komt is te betalen. Nu betaalt jan met zijn vier meter façade in de Marktstraat voor zijn aansluitingen evenveel als Jean in zijn villa in de Boswegel, maar Jean heeft een laag kadastraal inkomen en Jan een hoog. Ha ja, zo dicht bij allerlei 'interessante' infrastructuur !

'Omgekeerde herverdeling', en niet alleen fiscaal. Want wat gebeurt ? Jean werkt op de markt en komt dus elke dag voorbij Jan gereden met zijn SUV ("Maar meneer, ik kan niet anders, er is hier geen openbaar vervoer in de Boswegel !" ), die allerlei gassen en partikeltjes uitstoot die Jan zijn leven een stuk inkorten.
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.

Laatst gewijzigd door nihao : 15 juli 2009 om 07:57.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 09:57   #54
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Awel, onze beste openbaar vervoer liefhebbers.

Wie van jullie kan me de bussen en uurregeling geven om van het Vilvoordse Jan Portaels ziekenhuis tot aan Sara Lee Coffee and tea -Douwe Egberts Grimbergen te geraken, met de volgende issue.
Maandag-donderdag 22u starten 6u gedaan.
Op vrijdag 20 uur beginnen en zaterdag om 4 uur gedaan.
Doe de groeten aan Mevr Miriklis ginds hé.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 15 juli 2009 om 09:57.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 14:42   #55
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Je kent mijn standpunt : een correcte prijszetting voor mobiliteit en alles wat ermee samenhangt (ook, en vooral zelfs, de fiscaliteit errond. Wat betreft het openbaar domein en aanhorigheden (nutsleidingen allerhande) zie ik het zo : er is een basis waarop iedereen gratis recht heeft, en alles wat er bovenop komt is te betalen. Nu betaalt jan met zijn vier meter façade in de Marktstraat voor zijn aansluitingen evenveel als Jean in zijn villa in de Boswegel, maar Jean heeft een laag kadastraal inkomen en Jan een hoog. Ha ja, zo dicht bij allerlei 'interessante' infrastructuur !
En wat juist heeft " mijn ideale woonplaats, goede centrale ligging" te maken met kadastraal inkomen ? zie mijn (volledig) citaat.

Het kadastraal inkomen van een huis wordt toch berekend op veel meer crtiteria, mss die criteria eens bespreken/kritiseren dan ?
http://www.immoweb.be/NL/pages/Page....section=global

btw ik heb een laag K.I... of is 657 € hoog ? In elk geval ruim onder de 745 € voor klein schrijfgeld.
Ik heb een open bebouwing op een 20 m aan de weg x 24 m diepe bouwplaats, trouwens een sociale verkaveling

Mss kun je wat duidelijker zijn ? Dat blijkt ?

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Neen, ik heb meer de ideale woonplaats, goede centrale ligging (dorpsrand, doodlopende weg) en toch zeer rustig (elk nadeel heeft zijn voordeel), zelfs een bos aan de achterkant als natuurlijk zonnescherm.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao
Dat blijkt, ja. Gelukkig dat de belastingbetaler de meerkost van dit o zo sociale gedrag betaalt, dat dan ook nog eens beloond wordt via het kadastrale inkomen...
Mijn o zo sociaal gedrag ?

Hoe sociaal woon jij, eigenlijk ?

Laatst gewijzigd door Micele : 15 juli 2009 om 15:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 11:46   #56
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Spijtig dat metro, tram of bus meestal nooit je kinderen direct van thuis kunnen meenemen en direct aan de school kunnen uitlaten, of bijna nooit (oudere) personen willekeurig ergens kunnen oppikken en afzetten 24/24h.
Dat je met een auto taxi kan spelen vind ik eerder een nadeel dan een voordeel.
Je kinderen hebben benen. Die komen alleen wel op school. (Hier in CH gaan zelfs kleuters te voet naar school. Welliswaar in groep met een paar oudere kinderen er bij). En juist oudere personen hebben baat bij het OV, want je zal eerder ongeschikt zijn om auto te rijden dan om het OV te nemen.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 11:48   #57
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Je zou het zo denken, ware het niet dat ik een paar probleempjes heb die me het gebruik van een betaalbare fiets ontzeggen.
Het OV hoeft ook niet ieders verplaatsingsproblemen op te lossen. Hoe meer mensen echter het OV nemen, hoe meer plek op de weg voor hen voor wie het OV geen alternatief is...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 13:45   #58
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dus, vanavond stap ik in mijn wagen om op 15 minuten op mijn werk te staan.

Doe dat maar eens met het Oh zo geroemde openbaar vervoer.

Er is maar 1 oplossing mogelijk om het allemaal te verbeteren, werk en wonen kort bij elkaar. Maar da's ook niet goed.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 11:31   #59
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Doe dat maar eens met het Oh zo geroemde openbaar vervoer.
Als het OV in België "geroemd" wordt is dat geheel onverdient. Het Belgische OV heeft nog een heel erg lange weg te gaan voordat het een beetje op een acceptabel niveau komt.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 15:04   #60
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Dat je met een auto taxi kan spelen vind ik eerder een nadeel dan een voordeel.
Amai... , nu zijn mijn argumenten echt op.

Laatst gewijzigd door Micele : 17 juli 2009 om 15:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be