Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 augustus 2009, 21:52   #21
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Ze moeten ons nog wa trager door de Kennedytunnel sturen
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 23:12   #22
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
In de staten waar ik gereden heb kan ik alleen maar zeggen chapeau voor zulke goede wegen! 'k Zeg niet dat je daar geen putten zult vinden hier en daar, maar dit zal uitermate miniem zijn in vergelijking met Belgique.
Je anekdotische kennis reikt overduidelijk veel verder dan de mijne, maar hier en daar putten? In sommige streken zitten er putten in de wegen zoals jij die hier in België nergens vindt (ik denk dan aan LA, Chicago, toch niet bepaald arme uithoeken van het land). Dat jij daar dan niet hebt rondgereden, boeit me eigenlijk weinig. De twee links die je hebt bijgevoegd, zijn eigenlijk irrelevant, want dat is een Nederlandse autoblog, waarvan eentje om te zeuren over een eventuele tolheffing. Als het aantal potholes in de VS toch zo minimiem is in vergelijking met de VS, kom dan ook eens met cijfers i.p.v. met jouw toeristische indrukken.

Uiteraard weet je het beter dan de gouverneur van Michigan die het wegennetwerk van die staat "the pits" noemt:

http://blogs.usatoday.com/ondeadline...or-michig.html

Vanzelfsprekend dienen plannen om het verkeersinfarct in de VS op te lossen nergens toe:

http://www.usatoday.com/travel/colum...terstitialskip

Ook in New England zijn er geen problemen:

http://www.usatoday.com/weather/news...potholes_N.htm

Sommige misleide geesten beweren dat er toch iets aan de niet bestaande problemen gedaan moet worden:

http://www.usatoday.com/news/washing...terstitialskip

Bon, ik maak me weinig illusies dat je ook maar een van deze links zal aanklikken, want op een ander is het toch allemaal beter. Veel succes bij de verhuis!
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 23:16   #23
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.150
Standaard

Nu mijn stelling daarrond is deze

vergelijk het aantal doden tov van het kilometer wegennet
je ziet dat iedereen ongeveer evenveel doden heeft, tenzij oostenrijk... en dat duitsland het meest doden heeft per 1000km wegen.
Je zou natuurlijk kunnen denken als we de wegen verdubbelen, verdubbelt het aantal doden op de wegen ? Aan oostenrijk te zien niet, per kilometer halveert bijna het aantal doden. uiteraard wil dit gewoon zeggen dat het aantal doden niet stijgt noch daalt door het wegennetwerk te verdubbelen.

doden/1000km wegen
nederlands 5,69
belgium 6,54
france 5,63
germany 7,56
australie 3,08

vergelijk het dan met het aantal meter wegdek je krijgt per inwoner
je ziet dat nederland, en dutisland heel zuinig zijn met wegen, als je weet dat een wagen 5meter neemt, dan weet je zelfs als iedereen zou rijden, dat je gewoon bumperklevend rondrijdt en geen 3meter overblijft om in te voegen...
dus op dat vlak is Frankrijk en Belgie iets royaler aangelegd...

Maar kijk eens wat een luxe oostenrijk heeft... dus de inwoner heeft daar gewoon 25 meter wegdek... Bovendien als je weet dat de kans om iemand omver te kegelen zakt naarmate je meer wegdek voorziet.... Dus je zou het aantal doden kunnen doen dalen door gewoon meer wegdek te voorzien... Waar je dus verlost geraakt van het verband tussen het aantal doden per 1000km, want meer wegen leidt dus niet meer tot meer doden vanaf 25m/inwoner.

nederland 8,44
belgie 15,3
frankrijk 13,31
duitsland 7,94
oostenrijk 25

gerelateerd per voertuig wordt het nog duidelijker
weg/voertuig
nl 15,64
be 25,7
fr 21,65
ge 11,78
au 40,91
dus een auto in oostenrijker heeft 40meter voor zich als iedereen op de weg zit en heeft notabene om de helft minder kans om iemand omver te rijden..
, een auto in duitsland 10meter lebensraum en kan om de 7 meter iemand omverknallen.


Als je dan kijkt naar het aantal inwoners/voertuig, zie je dat nederland zijn statistiek naar beneden trekt door de mobiliteit zwaar te belasten.. hebben ze daar record weinig auto's per inwoner vergeleken met de rest van europa.

nl 1,85
be1,68
fr 1,63
ge1,48
au 1,64


Dus om die doden/miljoen inwoners te beredeneren
Nederland heeft gewoon dramatisch minder auto's per inwoner door hun zware lasten op de auto. Ondanks die zware lasten hebben ze bijna de helft zo weinig ruimte om rond te krossen. Dus dit verklaart hun laag getal, hun probleem is wegbelast.
Duitsland heeft dus inderdaad ondanks zijn enorm aantal voertuigen,vooral dankzij krenterige wegeninfrastructuur een record laag weinig doden, inderdaad.

Oostenrijk scoort daarentegen ook goed, dankzij een 4x royalere wegeninfrastructuur heeft iedereen plaats genoeg om rond te tuffen...

nl 48
be 100
fr 75
ge 60
au 77

Dus belgie kan kiezen: auto's meer belasten... en mobiliteit zo terugschroeven op zijn nederlands. Is bovendien budgettair en CO2 gerelateerd een sterke maatregel.
Belgie kan ook het aantal wegen nog verdubbelen zeg maar.... zodat we de auto's meer ruimte geven om rond te rijden en veel minder kans om ongelukken te veroorzaken. In elk geval moet een verdubbelen van ons wegennetwerk bvb ertoeleiden dat we bvb 20-30% minder rijden omdat je gewoon minder omwegen moet maken. Neem nu bvb de rit Gent- Mechelen....
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 00:32   #24
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Je anekdotische kennis reikt overduidelijk veel verder dan de mijne, maar hier en daar putten? In sommige streken zitten er putten in de wegen zoals jij die hier in België nergens vindt (ik denk dan aan LA, Chicago, toch niet bepaald arme uithoeken van het land). Dat jij daar dan niet hebt rondgereden, boeit me eigenlijk weinig. De twee links die je hebt bijgevoegd, zijn eigenlijk irrelevant, want dat is een Nederlandse autoblog, waarvan eentje om te zeuren over een eventuele tolheffing. Als het aantal potholes in de VS toch zo minimiem is in vergelijking met de VS, kom dan ook eens met cijfers i.p.v. met jouw toeristische indrukken.

Uiteraard weet je het beter dan de gouverneur van Michigan die het wegennetwerk van die staat "the pits" noemt:

http://blogs.usatoday.com/ondeadline...or-michig.html

Vanzelfsprekend dienen plannen om het verkeersinfarct in de VS op te lossen nergens toe:

http://www.usatoday.com/travel/colum...terstitialskip

Ook in New England zijn er geen problemen:

http://www.usatoday.com/weather/news...potholes_N.htm

Sommige misleide geesten beweren dat er toch iets aan de niet bestaande problemen gedaan moet worden:

http://www.usatoday.com/news/washing...terstitialskip

Bon, ik maak me weinig illusies dat je ook maar een van deze links zal aanklikken, want op een ander is het toch allemaal beter. Veel succes bij de verhuis!
Ze zeggen soms wel eens dat het gras niet altijd groener is op een ander, maar in dit geval is dit wel zo! De Belgische wegen zijn gewoon schandalig slecht in vergelijking met die in de V.S. 'k Heb het verschil zelf gezien en ondervonden en daar kan geen enkele link tegen op!
__________________
You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same!
David Icke
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 05:35   #25
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Ik vond de wegen in Zuid-Afrika en Cuba goed te doen. Gambia was iets minder...
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 13:01   #26
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
Belgie kan ook het aantal wegen nog verdubbelen zeg maar....
En dus het onderhoud per stuk wegtraject nog eens halveren...
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 13:31   #27
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Ze zeggen soms wel eens dat het gras niet altijd groener is op een ander, maar in dit geval is dit wel zo! De Belgische wegen zijn gewoon schandalig slecht in vergelijking met die in de V.S. 'k Heb het verschil zelf gezien en ondervonden en daar kan geen enkele link tegen op!
Je bent voorspelbaar. Ik heb nochtans zelf een tijdje in de vs gewoond en heb er vorig jaar nog een kleine 4000 km gereden (traject Chicago-NOLA). De links dienden alleen om mijn ervaringen te ondersteunen (dat heet bronnen, jij hebt er geen).
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 17:50   #28
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.150
Standaard

ja het is bonton om gewoon een mening te hebben zonder ook maar enige bewijsvoering ervoor nodig te hebben: de wegen van belgie zijn slecht.
Dat punt is het bewijs van de stelling volgens mij.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 17:53   #29
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
En dus het onderhoud per stuk wegtraject nog eens halveren...
je kunt misschien gewoon bepaalde wegen die te slecht zijn niet meer gebruiken, gezien we alles redundant gaan gebouwd hebben.
Heb je 40meter wegruimte per belg, en maak je van het wegeninfrastructuur een volledig genetwerkte design.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 20:09   #30
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Je bent voorspelbaar. Ik heb nochtans zelf een tijdje in de vs gewoond en heb er vorig jaar nog een kleine 4000 km gereden (traject Chicago-NOLA). De links dienden alleen om mijn ervaringen te ondersteunen (dat heet bronnen, jij hebt er geen).
Ik hoef hier niemand te overtuigen en dat moet u ook niet van mij! 'k Heb trouwens niet gevraagd achter uw links. Het enigste wat ik doe is mijn mening geven over de staat van de Belgische wegen en die zijn ronduit slecht! Elk normaal mens die wat opmerkzaam is kan zien dat de Belgische wegen een ramp zijn. Het beste bewijs is gewoon door Belgenland rijden en het met je eigen ogen bekijken.
__________________
You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same!
David Icke

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 11 augustus 2009 om 20:17.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 20:19   #31
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Nu mijn stelling daarrond is deze
..........
Leerzaam maar ik mis het wegtransport in het plaatje.
Ook het aantal op en afritten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 21:24   #32
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Ik hoef hier niemand te overtuigen en dat moet u ook niet van mij! 'k Heb trouwens niet gevraagd achter uw links. Het enigste wat ik doe is mijn mening geven over de staat van de Belgische wegen en die zijn ronduit slecht! Elk normaal mens die wat opmerkzaam is kan zien dat de Belgische wegen een ramp zijn. Het beste bewijs is gewoon door Belgenland rijden en het met je eigen ogen bekijken.
ik denk dat je overdrijft. Rij gewoon eens rond in europa, en je zult waarschijnlijk nogal sterk relativeren wat jij hier nu zo lekker veralgemeent.

Ik vind onze autostrades prettig rijden, ik vind de secondaire wegen allemaal goed onderhouden. Ik vind hooguit dat er lokale kleine wegjes zijn die na de winter wat kramiekig worden door de vorstschade.


Nu alles wat je bouwt moet je onderhouden, en het onderhoud van ons wegennet vraagt dus enorm veel inspanning.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 21:27   #33
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Leerzaam maar ik mis het wegtransport in het plaatje.
Ook het aantal op en afritten.
Het aantal meter wegdek per auto klopt natuurlijk niet als je weet dat alle straten om te beginnen dubbel liggen... (tweerichting) En dat autostrades zesdubbel liggen.

Dus je moet niet noodzakelijk meer wegen aanleggen, je kunt ook gewoon meer stroken bouwen...

Feit is natuurlijk dat NL en GE met hetzelfde budget hun wegen dubbel zo goed kunnen onderhouden. Het zal wel dat verschil zijn dat we zien.

Laatst gewijzigd door brother paul : 11 augustus 2009 om 21:28.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 21:38   #34
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik denk dat je overdrijft. Rij gewoon eens rond in europa, en je zult waarschijnlijk nogal sterk relativeren wat jij hier nu zo lekker veralgemeent.Ik vind onze autostrades prettig rijden, ik vind de secondaire wegen allemaal goed onderhouden. Ik vind hooguit dat er lokale kleine wegjes zijn die na de winter wat kramiekig worden door de vorstschade.
Nu alles wat je bouwt moet je onderhouden, en het onderhoud van ons wegennet vraagt dus enorm veel inspanning.
Alé leuk voor jou dat jij de Belgische wegen niet zo slecht vindt, maar ik houd er nu éénmaal een andere mening op na. 'k Heb vandaag op de E313 gereden en ik werd onnozel van het slechte wegdek. 50 meter zwarte beton dat vervolgens overgaat naar een ander soort beton met de bijhorende putten en hobbels in natuurlijk. 't Was net of ik in een trein zat!!! Ze kunnen beter een voorbeeld nemen aan de Duitse autostrades, die allemaal geasfalteerd zijn met fluisterbeton en een goede afwatering!!
__________________
You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same!
David Icke
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 21:41   #35
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik denk dat je overdrijft. Rij gewoon eens rond in europa, en je zult waarschijnlijk nogal sterk relativeren wat jij hier nu zo lekker veralgemeent.

Ik vind onze autostrades prettig rijden, ik vind de secondaire wegen allemaal goed onderhouden. Ik vind hooguit dat er lokale kleine wegjes zijn die na de winter wat kramiekig worden door de vorstschade.


Nu alles wat je bouwt moet je onderhouden, en het onderhoud van ons wegennet vraagt dus enorm veel inspanning.
Zo is het.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 21:44   #36
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Het aantal meter wegdek per auto klopt natuurlijk niet als je weet dat alle straten om te beginnen dubbel liggen... (tweerichting) En dat autostrades zesdubbel liggen.

Dus je moet niet noodzakelijk meer wegen aanleggen, je kunt ook gewoon meer stroken bouwen...

Feit is natuurlijk dat NL en GE met hetzelfde budget hun wegen dubbel zo goed kunnen onderhouden. Het zal wel dat verschil zijn dat we zien.
Speelt meer zwaar vervoer daarbij geen rol ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 21:46   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Alé leuk voor jou dat jij de Belgische wegen niet zo slecht vindt, maar ik houd er nu éénmaal een andere mening op na. 'k Heb vandaag op de E313 gereden en ik werd onnozel van het slechte wegdek. 50 meter zwarte beton dat vervolgens overgaat naar een ander soort beton met de bijhorende putten en hobbels in natuurlijk. 't Was net of ik in een trein zat!!! Ze kunnen beter een voorbeeld nemen aan de Duitse autostrades, die allemaal geasfalteerd zijn met fluisterbeton en een goede afwatering!!
Waarom zijn er dan altijd werken ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 21:58   #38
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Alé leuk voor jou dat jij de Belgische wegen niet zo slecht vindt, maar ik houd er nu éénmaal een andere mening op na. 'k Heb vandaag op de E313 gereden en ik werd onnozel van het slechte wegdek. 50 meter zwarte beton dat vervolgens overgaat naar een ander soort beton met de bijhorende putten en hobbels in natuurlijk. 't Was net of ik in een trein zat!!! Ze kunnen beter een voorbeeld nemen aan de Duitse autostrades, die allemaal geasfalteerd zijn met fluisterbeton en een goede afwatering!!
Ja de duitse autostrades zijn top...
Dat bedoel ik juist, ze hebben er gewoon de helft minder... En met gewoon hetzelfde budget de helft minder autostrades onderhouden moet je toch wel zien zeker...

Misschien hebben we ons teveel gefocuseerd op kwantiteit ipv kwaliteit.

Laatst gewijzigd door brother paul : 11 augustus 2009 om 22:03.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 22:00   #39
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Speelt meer zwaar vervoer daarbij geen rol ?
Ik denk niet dat NL en BE bvb op vlak van zwaar vervoer veel verschil maken...
Volgens mij moet gewoon altijd alles de weg op, al probeer je dat via rivieren of treinen nog een paar 100 km uit te stellen. Omdat nu eenmaal alles bij de consument moet geraken, en dat niet alle consumenten/bedrijven/distributiecentra een rivierloskade aan de achterdeur en een spoorwegstation aan de zijdeur hebben.

Dus vanwaar die natte fantazien altijd komen dat de spoorweg alle problemen moet oplossen weet ik eigenlijk niet ?

Ik zou denken als de spoorweg morgen de goederen dubbel zo snel kan vervoeren, zeg maar 200km/u als target, dat ze terug meespelen, maar voorlopig zijn ze uitgerangeerd door de vrachtwagen...

Laatst gewijzigd door brother paul : 11 augustus 2009 om 22:02.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 22:04   #40
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ja de duitse autostrades zijn top...
Ook de E40 ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be