Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 december 2010, 18:11   #21
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Die reactie vind ik een beetje overdreven, Henri. De meesten vragen hier gewoon om af en toe te testen of iemand nog steeds zijn rijbewijs waard is op basis van vaardigheid in het verkeer. Dat is niet om ouderen te pesten, maar wel om de veiligheid in het verkeer te verhogen.
Als ge de krant en even op naleest en de statistieken bekijkt zijn het niet de ouderen die voor de meeste problemen zorgen, maar de jongeren.

Haal die uit het verkeer en het wordt een pak veiliger.
(ja ik weet het het probleem met die redenering is )

Maar ik ben ook voorstander van een medische keuring vanaf pakweg 65
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)

Laatst gewijzigd door Alboreto : 31 december 2010 om 18:12.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2010, 18:35   #22
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

http://internationaltransportforum.o...ad/pdf/age.pdf

Valt - procentueel - nog mee voor Be, qua verkeersdoden (+ 65 jaar) tov de jongere weggebruikers.

Wel alle weggebruikers, niet alleen specifiek automobilisten.

verkeersdoden (+65 jaar) / inwoners:
http://internationaltransportforum.o...d/pdf/risk.pdf
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 31 december 2010 om 18:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 16:45   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Voor de senioren: rijschool of rij-opfrissing op de Autobahn

http://www.youtube.com/watch?v=RfqYV...eature=related
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2011, 11:01   #24
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Voor de senioren: rijschool of rij-opfrissing op de Autobahn

http://www.youtube.com/watch?v=RfqYV...eature=related
Vanaf welke leeftijd is de inschrijving, 60+, 70+ of 80+?
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2011, 05:22   #25
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Voor de senioren: rijschool of rij-opfrissing op de Autobahn

http://www.youtube.com/watch?v=RfqYV...eature=related
Ik denk dat het niet veel zal helpen, kijk maar:

Spookrijder komt om bij ongeval op E40 in Affligem

Verkeer AFFLIGEM - Een spookrijder is vrijdagnamiddag om het leven gekomen na een zwaar ongeval op de E40 in de richting van Brussel. Het ongeval veroorzaakte een kilometers lange file, vooral in de richting van Gent. Een combinatie van avondspits en weekendverkeer naar de kust.
Een 82-jarige spookrijder raakte vrijdagnamiddag rond 15.30 uur een andere wagen op de E40. Een van de wagens kwam op zijn dak terecht. Een andere wagen tolde om zijn as en kwam tientallen meters verder tot stilstand.

Daarbij raakte de spookrijder ernstig gewond. De hulpdiensten probeerden hem nog te reanimeren, maar op weg naar het ziekenhuis overleed de man aan zijn verwondingen. In de andere wagen vielen geen gewonden.

Door het ongeval waren twee van de drie rijstroken op de E40 richting Brussel versperd. Dat bleef geruime tijd zo, meldde Hajo Beeckman van het Vlaams Verkeerscentrum. Het parket vorderde immers een verkeersdeskundige om de omstandigheden van het ongeval te onderzoeken.

De file door het ongeval groeide. In de richting van Brussel moest er een kwartier tot een halfuur aangeschoven worden, aldus Beeckman, van Erpe-Mere tot in Affligem.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110325_105

Ik denk echt dat het bij deze leeftijd niet meer verantwoord is te rijden, uitzonderingen daar gelaten. Maar dat moet dan per persoon goed bekeken worden.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!

Laatst gewijzigd door stropke : 26 maart 2011 om 05:23.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2011, 05:36   #26
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Hup de volgende:

Spookrijdende brommobiel op A2vr 25 mrt 2011, 21:38

Spookrijdende brommobiel op A2 NEDERWEERT - De politie heeft vrijdagavond rond half negen op de A2 in Weert een 79-jarige man uit Hunsel aangehouden die bij Maasbracht met zijn brommobiel de snelweg op was gereden, en dan ook nog tegen het verkeer in. Hij veroorzaakte al spookrijdend twee aanrijdingen. Wonder boven wonder raakte niemand gewond, zei een woordvoerster van de politie vrijdagavond.

Foto: ANP


De politie hield op de A2 bij Weert het verkeer in zuidelijke richting tegen om meer aanrijdingen te voorkomen. Toen de bejaarde in de fuik van de politie reed, wisten agenten de man tot stoppen te bewegen en aan te houden. De man had een rijbewijs voor een brommobiel, maar dat werd ingevorderd.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9...__.html?p=24,2

Nog meer bewijs nodig? En tijdens mijn werkzaamheden heb ik zelfs genoeg meegemaakt hoe die ouderen aan het stuntelen zijn. Vooral bij wegwerken raken ze de kluts kwijt. Het is een gevaar op de weg en zielig voor hunzelf.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2011, 16:46   #27
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Tja dat is zo'n beetje het probleempje met veel automobilisten; al op jonge leeftijd zitten die met het moto “mijn auto, mijn vrijheid en niemand pakt mij die af” in hun hoofd vastgeroest en dat gaat er niet meer uit - ook niet als ze al op leeftijd zijn en half seniel beginnen worden.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2016, 00:35   #28
MILOURAKKER
Burger
 
Geregistreerd: 14 juni 2012
Berichten: 114
Standaard

Ik ben 63, beroepsmatig zeer actief en gebruik mijn wagen voor mijn job als verzekeraar. Laat mij zeggen dat ik de laatste 4 tot 5 jaar geen enkel ongeval binnen kreeg van een bestuurder van meer dan 65 jaar. Daar en tegen kan ik ook stellen dat de zware ongevallen die ik moet behandelen vooral komen van jonge mannen en de lichtere ongevallen (vooral parkeerschades) van dames van alle leeftijden. Dit wil niet zeggen dat ouderen geen domme dingen doen in het verkeer. Maar deze tendens is al 30 jaar gelijk. Ik zou dus zeggen: ja, ouderen moeten misschien best op een bepaalde leeftijd zich laten onderzoeken, maar stop met de ouderen als onveilige bestuurders te bestempelen.
MILOURAKKER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2016, 05:01   #29
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MILOURAKKER Bekijk bericht
Ik ben 63, beroepsmatig zeer actief en gebruik mijn wagen voor mijn job als verzekeraar. Laat mij zeggen dat ik de laatste 4 tot 5 jaar geen enkel ongeval binnen kreeg van een bestuurder van meer dan 65 jaar. Daar en tegen kan ik ook stellen dat de zware ongevallen die ik moet behandelen vooral komen van jonge mannen en de lichtere ongevallen (vooral parkeerschades) van dames van alle leeftijden. Dit wil niet zeggen dat ouderen geen domme dingen doen in het verkeer. Maar deze tendens is al 30 jaar gelijk. Ik zou dus zeggen: ja, ouderen moeten misschien best op een bepaalde leeftijd zich laten onderzoeken, maar stop met de ouderen als onveilige bestuurders te bestempelen.
Zeg ik ook , er is wel een tendens algemeen dat een oudere een domme lijkt te zijn wat helemaal niet zo is ervaring =niet dom zijn. Er zou algemeen moeten nagekeken worden hoeveel ongevallen je op je kerfstok staan heeft na 30 jaar als actief bestuurder om dan te kunnen oordelen.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2016, 06:31   #30
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Als ge de krant en even op naleest en de statistieken bekijkt zijn het niet de ouderen die voor de meeste problemen zorgen, maar de jongeren.

Haal die uit het verkeer en het wordt een pak veiliger.
(ja ik weet het het probleem met die redenering is )

Maar ik ben ook voorstander van een medische keuring vanaf pakweg 65
baja waarom niet op 45 ... of op 35 en op 25 jaar op die leeftijd kan je ook problemen hebben in je kop .... zie maar rode neuzen dag zelf nog op jongere leeftijd .... (altijd dat gezeik over die ouder generatie leeftijd steekt tegen ) ne mens van 65 is dat een ouwe achterlijke afgetakelde zak ? in uw ogen ??in mijn ogen niet hoor..

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 24 september 2016 om 06:33.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2016, 07:13   #31
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Als ge de krant en even op naleest en de statistieken bekijkt zijn het niet de ouderen die voor de meeste problemen zorgen, maar de jongeren.

Haal die uit het verkeer en het wordt een pak veiliger.
(ja ik weet het het probleem met die redenering is )

Citaat:
Maar ik ben ook voorstander van een medische keuring vanaf pakweg 65
Kijk ik val hier over 2x zie het lig op de lever , ZE gaan mensen doen werken tot 67 en op 65 keuring om met een rijbewijs te rijden ? kan het nog gekker ?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be