Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juni 2007, 10:35   #21
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Waarom haal je nu al voor de 2de keer in deze draad er curves bij over de gemiddelde globale temperatuur, terwijl je onderwerp toch Groenland is?

Citaat:
Wat betreft de sterke en snelle smelting van Groenland in de eerste helft van de vorige eeuw ga ik op zoek naar een verklaring.
Het globale beeld zag er toen zo uit:

grafiek

Het globale gemiddelde van de recentste decennia lag (dat moet 'ligt' zijn) hier duidelijk hoger dan dat van in de jaren 20 - 40.
Er moet dus daar iets specifiek geweest zijn waardoor de ijskap sneller en sterker smolt ondanks een lagere globale temperatuur en een lager CO2-gehalte als nu. Gisteren 10:20
daar = Groenland

Moest het correct zijn wat in de papers staat die je aanhaalde, wat is dan jouw verklaring voor dit fenomeen?
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 14 juni 2007 om 10:38.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 19:02   #22
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat klopt inderdaad.
Maar wij hebben de cyclus nu verstoord. Normaal gezien zou groenland in deze periode niet mogen opwarmen. En idd, hiermee gaat het sneller dan ooit.

Ik heb problemen met de uitspraak "niet mogen opwarmen".Moesten onze weersmodellen korrect zijn,dan zou een dergelijke pretentieuze ( ) uitspraak OK zijn.Maar zelfs het weer van overmorgen exact voorspellen is nog steeds een hele klus...... laat staan wilde uitspraken doen over ganse regio's....

Misschien kan denemarken zich binnenkort afvragen wat het gaat doen met de "onverwacht snelle" toename van bruikbaar land
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 21:19   #23
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
daar = Groenland

Moest het correct zijn wat in de papers staat die je aanhaalde, wat is dan jouw verklaring voor dit fenomeen?
Waarom twijfel je eigenlijk aan papers die niet in lijn liggen met wat jij verwacht?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 22:48   #24
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Waarom twijfel je eigenlijk aan papers die niet in lijn liggen met wat jij verwacht?

Twijfel is een groot woord, maar ik neem niet zomaar alles aan wat ik zie.
Ik kan de volledige paper niet inkijken, dat vind ik heel ambetant. Aan enkel een abstractje heb je weinig.
Bij de papers uit de 'mainstream' kan ik dat meestal wel, of anders zoek ik naar ander materiaal. Die zoektocht heeft nu niéts opgeleverd...
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 10:31   #25
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Maar ik ben nu te moe om artikels te zoeken die iets anders beweren.
Daarnaast vraag ik me af wat voor zin het heeft om terug te kijken en te wijzen naar het verleden, behalve onze schuldgevoelens reduceren en onszelf wijsmaken dat het dan allemaal nog zo erg niet is misschien?
(Waardoor we tijd verliezen om te voorkomen dat het erger wordt.)
Ja zeg, gaan we een beetje in de klimatologische geschiedenis van onze planeet zitten kijken.

Beetje tegen de consensus aanschoppen, ja. What's next?

Want schuldgevoelens MOETEN er zijn. Hoe kunnen we anders het klimaat terug veranderen?
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 10:50   #26
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Eigenlijk is het afsmelten van het ijs op de poolkappen geen slechte zaak hoor.

De natuur heeft immers de eigenschap om steeds zelf een evenwicht te zoeken en daar zelf oplossingen voor te vinden.

Wel het afsmelten van de ijskappen zal bepaalde zones onbewoonbaar maken en de natuur er terug een kans geven.

Maar daar het stijgen van de zeespiegel zal er onder de overbevolking van de mensen ook opruiming gehouden worden en enkel de slimste en sterkste zullen deze natuurlijke selectie overleven en voor een verstandiger en sterker menselijk nageslacht zorgen.


Dus eigenlijk zouden we de natuur beter een handje helpen de ijskappen nog sneller te doen smelten.
Zodat de dommerikken geen kans krijgen om zich te laten helpen door de slimme mensen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 16:50   #27
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Twijfel is een groot woord, maar ik neem niet zomaar alles aan wat ik zie.
Ik kan de volledige paper niet inkijken, dat vind ik heel ambetant. Aan enkel een abstractje heb je weinig.
Bij de papers uit de 'mainstream' kan ik dat meestal wel, of anders zoek ik naar ander materiaal. Die zoektocht heeft nu niéts opgeleverd...

Tenzij het in uw rampscenario past natuurlijk.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 18:17   #28
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tenzij het in uw rampscenario past natuurlijk.
Tot zover uw veronderstelling.

Nog van die interessante bijdragen over hoe ik volgens u ben?
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 juni 2007 om 18:18.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 18:58   #29
delcom
Burgemeester
 
Geregistreerd: 22 juni 2007
Locatie: Zelzate
Berichten: 564
Standaard

Daarnaast vraag ik me af wat voor zin het heeft om terug te kijken en te wijzen naar het verleden, behalve onze schuldgevoelens reduceren en onszelf wijsmaken dat het dan allemaal nog zo erg niet is misschien?
(Waardoor we tijd verliezen om te voorkomen dat het erger wordt.)
citaat geplaatst door groentje


als je te moe bent om te kijken naar het verleden, op wat steunen je statistieken en berekeningen dan?

het is onderhand bewezen dat we steeds in een kleinere circel rond de zon draaien, we komen dichter dus, hierdoor word het hier logischer wijs warmer, dus als je beweert dat het ons schuld is dat de ijskap afsmelt bedoel je daar enkel mee dat het onze schuld is dat we dichter bij de zon draaien.

Laatst gewijzigd door delcom : 24 juni 2007 om 19:00.
delcom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 18:50   #30
de kat
Partijlid
 
de kat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
Daarnaast vraag ik me af wat voor zin het heeft om terug te kijken en te wijzen naar het verleden, behalve onze schuldgevoelens reduceren en onszelf wijsmaken dat het dan allemaal nog zo erg niet is misschien?
(Waardoor we tijd verliezen om te voorkomen dat het erger wordt.)
citaat geplaatst door groentje


als je te moe bent om te kijken naar het verleden, op wat steunen je statistieken en berekeningen dan?

het is onderhand bewezen dat we steeds in een kleinere circel rond de zon draaien, we komen dichter dus, hierdoor word het hier logischer wijs warmer, dus als je beweert dat het ons schuld is dat de ijskap afsmelt bedoel je daar enkel mee dat het onze schuld is dat we dichter bij de zon draaien.
Dan zou je eigenlijk nog meer maatregelen moeten gaan treffen, niet soms?
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 22:41   #31
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Ja zeg, gaan we een beetje in de klimatologische geschiedenis van onze planeet zitten kijken.

Beetje tegen de consensus aanschoppen, ja. What's next?

Want schuldgevoelens MOETEN er zijn. Hoe kunnen we anders het klimaat terug veranderen?

__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 23:01   #32
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Eigenlijk is het afsmelten van het ijs op de poolkappen geen slechte zaak hoor.
Het is geen slechte zaak omdat ze enorme hoeveelheden energie en dus warmte absorberen, hierdoor gaat de opwarming van de aarde trager.
Maar onze buffer zoetwatervoorraden gaan er zo wel aan, inclusief het leven dat erop bestaat.
Indien ze volledig smelten zal het albedo-effect ook weg zijn, een bijkomend positieve feedback mechanisme dus.

Citaat:
De natuur heeft immers de eigenschap om steeds zelf een evenwicht te zoeken en daar zelf oplossingen voor te vinden.
Ja zeker. De aarde zal er niet door vergaan, en de natuur overwint uiteindelijk toch.
De vraag is alleen wat met het leven op deze planeet. Ik weet niet of je je ervan bewust bent, maar in Zuid-Oost-Azië, Zuid- en Oost-Europa en Groot-Brittannië bijvoorbeeld kampen ze momenteel met extreme weersomstandigheden. Ik kan dit niet rechtstreeks relateren aan climate change, maar het kan er wel mee gerelateerd zijn. Om maar te zeggen dat we met zes miljard mensen zijn en nog een heleboel dieren die graag willen overleven.
Als je daar niet mee inzit hoeft het ook geen betoog dat bv. de zeeën ongelofelijk vervuild zal worden indien volldige regio's met hun industriegebieden, steden, auto's, ... onderlopen. Ik ben niet zeker of de natuur hier wel zo snel (binnen 1000den jaren?) van kan herstellen. En wat is herstellen?


Citaat:
Wel het afsmelten van de ijskappen zal bepaalde zones onbewoonbaar maken en de natuur er terug een kans geven.
Zo simpel is het niet. Waar gaan al die ecologische vluchtelingen naar toe? Kunnen ze ergens naartoe? Wat met al het vuil dat in de zee terechtkomt?
Tegen dat de ijskappen gesmolten zijn zal de planeet anders zijn dan hoe we ze nu kennen, wie weet waar de omstandigheden het gunstigst zullen zijn voor graan en rijst te planten? En als we dat weten, hoe krijgen we het daar op tijd zodat we de voedselvoorziening kunnen garanderen?
Prangerder en dichter bij ons bed: hoe komen we aan genoeg drinkbaar water?

Citaat:
Maar daar het stijgen van de zeespiegel zal er onder de overbevolking van de mensen ook opruiming gehouden worden en enkel de slimste en sterkste zullen deze natuurlijke selectie overleven en voor een verstandiger en sterker menselijk nageslacht zorgen.
Enkel de rijksten denk ik eerder.


Citaat:
Dus eigenlijk zouden we de natuur beter een handje helpen de ijskappen nog sneller te doen smelten.
Zodat de dommerikken geen kans krijgen om zich te laten helpen door de slimme mensen.
Je zit in een trein, de remmen hebben het begeven. De trein is niet meer te stoppen, en de machinist is er al lang afgesprongen. De bestemming is onbekend, maar gezien de trein steeds sneller en sneller gaat ... Een groep wetenschappers waarschuwt je voor naderend onheil. Blijf jij erop of probeer je samen met de wetenschappers de trein te stoppen?
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 23:06   #33
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tenzij het in uw rampscenario past natuurlijk.
Dat is uw mening.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 00:07   #34
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Ik heb mijn rubberbootje al klaar staan in mijn kelder
Ik heb het mijn veiligheidshalve op zolder gelegd en opgeblazen
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 17:42   #35
delcom
Burgemeester
 
Geregistreerd: 22 juni 2007
Locatie: Zelzate
Berichten: 564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Dan zou je eigenlijk nog meer maatregelen moeten gaan treffen, niet soms?
tja, misschien een groot valscherm monteren dat we de vaart wat kunnen minderen
delcom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 19:26   #36
de kat
Partijlid
 
de kat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
tja, misschien een groot valscherm monteren dat we de vaart wat kunnen minderen
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 23:23   #37
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
het is onderhand bewezen dat we steeds in een kleinere circel rond de zon draaien, we komen dichter dus, hierdoor word het hier logischer wijs warmer,
in januari (de winter dus) staat de aarde 5.000.000.000.000 meter DICHTER bij de zon dan in juli

Tot zover je simpele logica.

Laatst gewijzigd door jules : 27 juni 2007 om 23:44.
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 07:13   #38
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Het is geen slechte zaak omdat ze enorme hoeveelheden energie en dus warmte absorberen, hierdoor gaat de opwarming van de aarde trager.
Maar onze buffer zoetwatervoorraden gaan er zo wel aan, inclusief het leven dat erop bestaat.
Indien ze volledig smelten zal het albedo-effect ook weg zijn, een bijkomend positieve feedback mechanisme dus.
ZoetWaterprobleem is eenvoudig op te lossen.

Citaat:
Ja zeker. De aarde zal er niet door vergaan, en de natuur overwint uiteindelijk toch.
De vraag is alleen wat met het leven op deze planeet. Ik weet niet of je je ervan bewust bent, maar in Zuid-Oost-Azië, Zuid- en Oost-Europa en Groot-Brittannië bijvoorbeeld kampen ze momenteel met extreme weersomstandigheden. Ik kan dit niet rechtstreeks relateren aan climate change, maar het kan er wel mee gerelateerd zijn. Om maar te zeggen dat we met zes miljard mensen zijn en nog een heleboel dieren die graag willen overleven.
Ik heb reeds een paar maal gepost op welke manier dit veroorzaakt word door de mens.
Het is alleen een andere kijk op het probleem en je heb het zo door.
Doe je oogkleppen weg en je zal zien wat er moet gebeuren om de wereld te redden.



Citaat:
Als je daar niet mee inzit hoeft het ook geen betoog dat bv. de zeeën ongelofelijk vervuild zal worden indien volldige regio's met hun industriegebieden, steden, auto's, ... onderlopen. Ik ben niet zeker of de natuur hier wel zo snel (binnen 1000den jaren?) van kan herstellen. En wat is herstellen?
Het zal idd een extra grote vervuiling geven.
En je hebt het mss nog niet gezien, maar zelfs voor dit probleem heeft de natuur reeds een oplossing gevonden.

Citaat:
Zo simpel is het niet. Waar gaan al die ecologische vluchtelingen naar toe? Kunnen ze ergens naartoe? Wat met al het vuil dat in de zee terechtkomt?
Tegen dat de ijskappen gesmolten zijn zal de planeet anders zijn dan hoe we ze nu kennen, wie weet waar de omstandigheden het gunstigst zullen zijn voor graan en rijst te planten? En als we dat weten, hoe krijgen we het daar op tijd zodat we de voedselvoorziening kunnen garanderen?
Prangerder en dichter bij ons bed: hoe komen we aan genoeg drinkbaar water?
Ach, ik maak mij zelfs niet druk over deze problemen van jou.
De meeste ecologische vluchtelingen zullen gedood worden door mens en natuur.
De natuur is reeds bezig met haar eigen middelen tegen deze vervuiling.
En rijst en ander voedsel kan ook op andere manieren gewonnen worden.
En zelfs drinkwater is geen echt probleem, ook daar bestaan eenvoudige oplossingen voor.




Citaat:
Enkel de rijksten denk ik eerder.
Je kan niet alles kopen met geld, en de meeste rijken zullen het juist niet overleven.

Citaat:
Je zit in een trein, de remmen hebben het begeven. De trein is niet meer te stoppen, en de machinist is er al lang afgesprongen. De bestemming is onbekend, maar gezien de trein steeds sneller en sneller gaat ... Een groep wetenschappers waarschuwt je voor naderend onheil. Blijf jij erop of probeer je samen met de wetenschappers de trein te stoppen?
Ik heb reeds een hele tijd geleden, de raadgevende wetenschappers de rug gekeerd.
Hun verhaal over de oorzaken en oplossingen is volgens mij totaal fout.
De oorzaken zitten niet in onze transportmiddelen en slechts voor een deel in ons brandstofgebruik.
Je kan dus eigenlijk zeggen dat ik reeds voor de machinist van de trein gesprongen ben en de oorzaak nog heb gezien voor de trein te snel reed.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2007, 12:02   #39
delcom
Burgemeester
 
Geregistreerd: 22 juni 2007
Locatie: Zelzate
Berichten: 564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules Bekijk bericht
in januari (de winter dus) staat de aarde 5.000.000.000.000 meter DICHTER bij de zon dan in juli

Tot zover je simpele logica.
het is wel met simpele logica dat men uiteindelijk tot oplossingen kan komen.

je kan trouwens geen appelen met peren vergelijken, als je wil vergelijken moet je dezelfde maanden met voorgaande jaren vergelijken, dan zal je zien dat mijn simpele logica een logica naar waarheid is !
delcom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2007, 12:05   #40
delcom
Burgemeester
 
Geregistreerd: 22 juni 2007
Locatie: Zelzate
Berichten: 564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Het is geen slechte zaak omdat ze enorme

Je zit in een trein, de remmen hebben het begeven. De trein is niet meer te stoppen, en de machinist is er al lang afgesprongen. De bestemming is onbekend, maar gezien de trein steeds sneller en sneller gaat ... Een groep wetenschappers waarschuwt je voor naderend onheil. Blijf jij erop of probeer je samen met de wetenschappers de trein te stoppen?
eindelijk komen we aan de kern van de zaak, ik ben ten zeerste geïntereseert in het wetenschappelijk onderzoek, maar dan wel in die vorm waar men de zaken naar waarheid kan aantonen. het hedendaags probleem is dat er met die onderzoeken zodanig veel geld verdient word dat men de mensen verschillende zaken moet blijven wijsmaken om die intussen winstgevende machine draaiende te houden, of zijn we het zogenaamde gat in de ozonlaag al vergeten misschien?
delcom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be