Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 november 2012, 11:01   #1
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.042
Standaard de sociale partners....bende nitwitten!

http://ikgabouwen.knack.be/bouwen-re...0201403951.htm

De bouw is nu ook in paniek geraakt.Op 7 juli 2013 moet Belgie zijn archeologisch arbeiders/bediendenstatuut gelijkgeschakeld hebben,zoals vrijwel overal elders in de beschaafde wereld.Dat is geen grote verrassing,daar wordt al van in de jaren negentig vorige eeuw voor gepleit,en die deadline staat er al een paar jaren!

Maar doordat de sociale partners geen keuze durven/willen maken in de wolk van ontslag-,aanwervings-,vakantieregelingen,ancienniteitsvoorwaarden en wat dies meer zij,een wolk die ZIJZELF gemaakt hebben, zullen ze waarschijnlijk de handdoek gooien, en zullen werknemers- en werkgevers-vertegenwoordigers ELKAAR beschuldigen.
Vervolgens zal de regering,noodgedwongen,een bijl nemen en een knoop doorhakken.
Vervolgens zullen werknemers- en werkgevers-vertegenwoordigingen de regering de schuld geven....

En allemaal omdat de "vertegenwoordigers" van de sociale partners niet DURVEN aan hun eigen leden maatregelen (doen) opleggen die,het moet gezegd,pijn zullen doen aan hun aangesloten leden...



Laatst gewijzigd door kelt : 1 november 2012 om 11:04.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 11:42   #2
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
http://ikgabouwen.knack.be/bouwen-re...0201403951.htm

De bouw is nu ook in paniek geraakt.Op 7 juli 2013 moet Belgie zijn archeologisch arbeiders/bediendenstatuut gelijkgeschakeld hebben,zoals vrijwel overal elders in de beschaafde wereld.Dat is geen grote verrassing,daar wordt al van in de jaren negentig vorige eeuw voor gepleit,en die deadline staat er al een paar jaren!

Maar doordat de sociale partners geen keuze durven/willen maken in de wolk van ontslag-,aanwervings-,vakantieregelingen,ancienniteitsvoorwaarden en wat dies meer zij,een wolk die ZIJZELF gemaakt hebben, zullen ze waarschijnlijk de handdoek gooien, en zullen werknemers- en werkgevers-vertegenwoordigers ELKAAR beschuldigen.
Vervolgens zal de regering,noodgedwongen,een bijl nemen en een knoop doorhakken.
Vervolgens zullen werknemers- en werkgevers-vertegenwoordigingen de regering de schuld geven....

En allemaal omdat de "vertegenwoordigers" van de sociale partners niet DURVEN aan hun eigen leden maatregelen (doen) opleggen die,het moet gezegd,pijn zullen doen aan hun aangesloten leden...


Als we nu al eens moesten durven in vraag stellen of er niet een deel van de zogenaamde "verworven rechten " , een deel onverantwoorde en onrealistische zaken zijn .

Een Eindejaarspremie , Ja, als het kan .
Verlofgeld , Natuurlijk .

Maar , een dertiende maand ? er zijn toch maar twaalf maanden . Dus weg er mee .

Ziekte verlof , ten laste van de werkgever ? waarom ? waarom heb je een verzekering en wat is het doel daarvan ? Ik bedoel waarom moet een werkgever die op de koop toe nog eens verzekerd is ook , ten slotte opdraaien voor de eerste ziektedagen van zijn werknemer .
Geheel onlogisch en onverantwoord .

Ontslag . wanneer een werkgever geen of minder werk heeft , waarom moet hij dan een werknemer die hij niet meer kan gebruiken aan hoge ontslagvergoeding geven . Absurd .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 11:47   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Als we nu al eens moesten durven in vraag stellen of er niet een deel van de zogenaamde "verworven rechten " , een deel onverantwoorde en onrealistische zaken zijn .

Een Eindejaarspremie , Ja, als het kan .
Verlofgeld , Natuurlijk .

Maar , een dertiende maand ? er zijn toch maar twaalf maanden . Dus weg er mee .

Ziekte verlof , ten laste van de werkgever ? waarom ? waarom heb je een verzekering en wat is het doel daarvan ? Ik bedoel waarom moet een werkgever die op de koop toe nog eens verzekerd is ook , ten slotte opdraaien voor de eerste ziektedagen van zijn werknemer .
Geheel onlogisch en onverantwoord .

Ontslag . wanneer een werkgever geen of minder werk heeft , waarom moet hij dan een werknemer die hij niet meer kan gebruiken aan hoge ontslagvergoeding geven . Absurd .
En om het extra ingewikkeld te houden; de regering heeft vorige week beslist dat economische werkloosheid beboet wordt.
De werkgever moet dus voortaan boete betalen als hij te weinig werk heeft.

Yup...ze doen hun best ons te kelderen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 12:10   #4
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En om het extra ingewikkeld te houden; de regering heeft vorige week beslist dat economische werkloosheid beboet wordt.
De werkgever moet dus voortaan boete betalen als hij te weinig werk heeft.

Yup...ze doen hun best ons te kelderen.
Jep , straks moeten we als werkgever schrik hebben als de telefoon gaat , en er een klant belt , Stel dat hij een job voor je heeft en je moet mensen aannemen dan moet je zeggen oei , maar dan moet ik mensen aannemen en die is een contract voor het leven , kan jj me een opdracht geven voor 30 jaar ? want ik moet die kerel tot zijn pensioen in dienst houden of hij kost me een fortuin .


Dergelijk toestanden remmen het aannemen van mensen sterk af . en werken falingen in de hand .

je bent straks genoodzaakt om om de 3 a 4 jaar eens de boeken neer te leggen om eens grote kuis te houden . en van een deel onverantwoorde en ongewilde contracten en opgelegde maatregelen verlost te raken .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 21:07   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.042
Standaard

Onze regering,die nu geen kanten meer uitkan zou nu wel een beetje hulp kunnen gebruiken van de "sociale partners"...Alleen maar critiseren dat "een BTW-verhoging echt niet kan" is niet langer voldoende.Inderdaad kan een BTW-verhoging niet,en raken aan de index ook niet,en ARCOPAR-aandelen beschouwen als gewone aandelen van een waardeloos geworden instelling ook niet,en Dexia nog wat miljarden toestoppen om rustig verder te sterven ook niet,en de pensioenbom nog wat laden met verse springstof ook niet....o ja vergeten we nog die vermaledijde fiscale poortjes niet waarmee multinationals ons leegzuigen,ook niet aankomen zeker?

Zie je,tegen de tijd dat een groep politici die ik graag aan de macht zou zien komen aan de macht komt is er enkel nog een ruine om over te presideren....dan zal plotseling,bruut en compromisloos MOETEN kunnen wat nu gepland en langzaam zou kunnen(Nederlandse stijl)....En wiens "schuld" zal het dan weer zijn?

echt,dit KAN zo niet verder,NIKS kan blijkbaar,voor NIEMAND...

Laatst gewijzigd door kelt : 2 november 2012 om 21:08.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 01:31   #6
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En om het extra ingewikkeld te houden; de regering heeft vorige week beslist dat economische werkloosheid beboet wordt.
De werkgever moet dus voortaan boete betalen als hij te weinig werk heeft.

Yup...ze doen hun best ons te kelderen.
Dat is dan de zoveelste oerdomme beslissing.
Wat enkel tot gevolg zal hebben dat meer mensen zolang mogelijk tewerkgesteld worden met tijdelijke contracten of er sneller tot ontslag wordt overgegaan wat vooral voor arbeiders in de eerste zes maanden van hun contract onbeperkte duur prima kan, de werkgever betaald dan slechts een week opzegvergoeding.
Dankzij die maatregels valt de werkzekerheid voor mensen met grotere afstand tot de arbeidsmarkt nog wat meer weg...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 01:38   #7
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Als we nu al eens moesten durven in vraag stellen of er niet een deel van de zogenaamde "verworven rechten " , een deel onverantwoorde en onrealistische zaken zijn .

Een Eindejaarspremie , Ja, als het kan .
Verlofgeld , Natuurlijk .

Maar , een dertiende maand ? er zijn toch maar twaalf maanden . Dus weg er mee .

Ziekte verlof , ten laste van de werkgever ? waarom ? waarom heb je een verzekering en wat is het doel daarvan ? Ik bedoel waarom moet een werkgever die op de koop toe nog eens verzekerd is ook , ten slotte opdraaien voor de eerste ziektedagen van zijn werknemer .
Geheel onlogisch en onverantwoord .

Ontslag . wanneer een werkgever geen of minder werk heeft , waarom moet hij dan een werknemer die hij niet meer kan gebruiken aan hoge ontslagvergoeding geven . Absurd .
Ja, hallo??
Ik draag van mijn loon ontzettend veel belasting af, dus wanneer ik even ziek ben, lijkt het me niet meer dan normaal dat ik gewaarborgd loon krijg.
Ziekte is trouwens geen verlof he?

Ontslag..het lijkt me normaal dat je rechten opbouwt naarmate je langer in dienst bent, en dus een opzegvergoeding krijgt gebaseerd op ancienniteit.
Hoog?? Den k het niet tot vijf jaar voor een bediende drie maanden, en voor een arbeider pas na vijf jaar iets van 35 dagen.
Hoog is dat dus helemaal niet.

Een dertiende maand is een verkeerde uitdrukking, het gaat steeds over een eindejaarspremie die niet eens verplicht is voor werkgevers, dus waarom maak je daar een punt van? " Als het kan" lijkt me geen eerlijke regeling, wanneer dit in je arbeidsovereenkomst staat, heb je daar gewoon recht op.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be