Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 november 2017, 14:58   #141
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
OK.

En wat is die bezettingsgraad dan, met als achtergrond dat een gemiddelde trein in dit land iets van een 130 passagierskm per treinkm heeft? En dat elke reizigerskm gemiddeld ruim 28 cent gemeenschapsgeld opslokt.
130 passagiers per trein gemiddeld voor dubbeldektreinen die 1000 mensen kunnen vervoeren betekend dat een bezettingsgraad van 13% goed bezig

Kweethet scorpio, je gaat me weer tegensprekn.. We gaan nog royaal zijn: stel dat de gemiddelde trein 500 mensen kan vervoeren, dan is de bezettingsgraad 26%

In de privé kun je u niet permitteren om met 26% bezettingsgraad te werken.. Vliegtuigen proberen ze 75% te vullen..

26% is 3x rijden met een lege trein voor elke volle trein die jij beweert die er altijd rijden tijdens de piekuren...
Dus mijn stelling zit er zo niet naast hé, dat de treinen meestal leeg rijden..

Laatst gewijzigd door brother paul : 4 november 2017 om 15:03.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2017, 17:22   #142
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
130 passagiers per trein gemiddeld voor dubbeldektreinen die 1000 mensen kunnen vervoeren betekend dat een bezettingsgraad van 13% goed bezig

Kweethet scorpio, je gaat me weer tegensprekn.. We gaan nog royaal zijn: stel dat de gemiddelde trein 500 mensen kan vervoeren, dan is de bezettingsgraad 26%

In de privé kun je u niet permitteren om met 26% bezettingsgraad te werken.. Vliegtuigen proberen ze 75% te vullen..

26% is 3x rijden met een lege trein voor elke volle trein die jij beweert die er altijd rijden tijdens de piekuren...
Dus mijn stelling zit er zo niet naast hé, dat de treinen meestal leeg rijden..
In sommige gevallen kom je zelfs niet aan die 13%, maar zitten er slechts 5 �* 6 personen op een trein.
Daarom ook dat er geen treinen rijden 's nachts.
Buiten de spitsuren kan men het dus gerust stellen met 1/10 van de capaciteit van het aanbod, doch het komt zeer duur om voor elk ogenblik van de dag een trein met de juiste capaciteit samen te stellen.
Een treincombinatie van 500 passagiers afkoppelen naar een treinstel van 250 passagiers neemt al snel enkele manuren in beslag.
Economisch gezien is het goedkoper om een lijn buiten de spitsuren met overcapaciteit te bedienen, dan die treinstellen steeds aan te passen naar de vraag van de daluren.
En dan moet men die overbodige treinstellen ook nog eens ergens kwijt kunnen gedurende de daluren.
En dan moet het treinstel op de juiste tijd op de juiste plaats zijn om de afgekoppelde treinstellen terug aan te koppelen voor de pikuren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2017, 21:33   #143
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Tegen beter weten in kan ik het niet laten toch nog eens te reageren ondanks mijn eerdere belofte, gezien de veronderstellingen en flutberekeningen weer rond vliegen dat het een lieve lust is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
130 passagiers per trein gemiddeld voor dubbeldektreinen die 1000 mensen kunnen vervoeren betekend dat een bezettingsgraad van 13% goed bezig

Kweethet scorpio, je gaat me weer tegensprekn.. We gaan nog royaal zijn: stel dat de gemiddelde trein 500 mensen kan vervoeren, dan is de bezettingsgraad 26%
Wees maar gerust dat ik je weer ga tegenspreken. Als je zou ophouden met cijfers uit je achterste te toveren zou dat misschien niet nodig zijn. Ten eerste begrijp je duidelijk niet wat een gemiddelde bezettingsgraad is. Het wil NIET zeggen dat er op de gemiddelde dubbeldekstrein met 1000 plaatsen maar 130 man zit. Indrukwekkend hard zelfs niet. Dat je dat hier zelfs durft te beweren is verbijsterend op zich voor iemand die beweert aan de universiteit gestudeerd te hebben.

De gemiddelde trein is GEEN dubbeldekstrein van 1000 zitplaatsen, en de gemiddelde trein vervoert geen 500 mensen. Stop met cijfers uit je reet te toveren! Buiten de spits vind je amper dubbeldekkers op volle lengte, en rijden de meeste treinen met kortere samenstellingen: één stelletje van twee of drie enkeldeksrijtuigen. Op de treinen met meer capaciteit zal ook meer volk zitten, want da's de reden waarom ze meer capaciteit hebben!

Citaat:
In de privé kun je u niet permitteren om met 26% bezettingsgraad te werken..
Nee? Verklaar het Verenigd Koninkrijk dan eens.

Citaat:
Vliegtuigen proberen ze 75% te vullen..
Treinen zijn geen vliegtuigen. Zulke vergelijkingen tussen transportmodi zijn zinloos. Of zullen we er ook de gemiddelde bezettingsgraad van een auto even bijnemen?

Citaat:
26% is 3x rijden met een lege trein voor elke volle trein die jij beweert die er altijd rijden tijdens de piekuren...
Dus mijn stelling zit er zo niet naast hé, dat de treinen meestal leeg rijden..
Je hebt inderdaad, door weer wat met zelfverzonnen cijfers te goochelen, jezelf er van overtuigd dat dat zo is, ja.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2017, 21:48   #144
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

well Scorpio, wat is dan de gemiddelde passagierscapaciteit van de Trevino in Belgie

En ja de bezettingsgraad in Belgie : is in normal Landen Gekend tenzij in bananen republiek belgie. Het worst geraamd op 1.2 het cinder van de buurlanden

He bent op die Manier een propagandist, zonder enige form van cijfermateriaal

Laatst gewijzigd door brother paul : 4 november 2017 om 21:49.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2017, 22:56   #145
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
well Scorpio, wat is dan de gemiddelde passagierscapaciteit van de Trevino in Belgie
De wat? Wat is een trevino? Bedoel je de trein? Dat weet ik niet, net zoals jij. Het verschil is dat ik daarom ook geen uitspraak doe over hoe hoog die bezettingsgraad is, terwijl jij gewoon wat cijfers VERZINT.

Citaat:
En ja de bezettingsgraad in Belgie : is in normal Landen Gekend tenzij in bananen republiek belgie.
Geef er eens een paar dan.

Citaat:
Het worst geraamd op 1.2 het cinder van de buurlanden
En nu in het Nederlands?

Citaat:
He bent op die Manier een propagandist, zonder enige form van cijfermateriaal
Jij hebt evenveel cijfermateriaal als ik. Het verschil is dat ik erken dat ik niet alle cijfermateriaal heb, en dat jij de cijfers die je niet hebt er dan maar gewoon doodleuk zelf bij verzint.

Verklaar het Verenigd Koninkrijk eens, paul. 107 reizigerskilometer per treinkilometer. Door privébedrijven.http://orr.gov.uk/__data/assets/pdf_...port-may11.pdf
P. 256.
Nederland 137, vergelijkbaar met België dus, en Zwitserland, het mekka van de spoorwegen in Europa, 122.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 4 november 2017 om 22:57.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2017, 00:52   #146
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Interessant rapport

En die fouten komen door de spellcheck van ipad
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2017, 09:09   #147
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Er zijn voldoende alternatieven voor de wagen. Soms is het misschien wat puzzelen en aanpassen, maar je geraakt er wel.
Dat zijn pas nonsens.
Momenteel ben ik de motor aan het vervangen van één van onze wagens.
De twee resterende zijn onmisbaar om op twee job locaties te raken die zijn 'vergiftigd' met het steeds vaker voorkomende flexibele werkrooster.
(Riemst - Wellen en Riemst - Regio Brussel)
Zelfs zonder die flexibele werkroosters zou het al een heksentoer zijn om binnen een aanvaardbare tijd die trajecten te overbruggen.

Vervolgens zijn het ook absolute nonsens om te beweren dat verplichte verplaatsingen, eigen aan het leven zelf - betaalbaar en binnen aanvaardbare tijdsintervallen gedaan kunnen worden met fiets of het openbaar vervoer.

Vergeet ook niet dat tot voor kort het beleid erop gericht was op de kleine winkeliers in de dorpen te sluiten ten voordele van grote winkelcentra's buiten de stad. Ga daar eens tellen hoeveel mensen daar arriveren met hun eigen wagen en hoeveel mensen er arriveren met het openbaar vervoer.
Dat is de waarheid over wat u hier beweerd.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2017, 13:27   #148
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dat zijn pas nonsens.
Momenteel ben ik de motor aan het vervangen van één van onze wagens.
De twee resterende zijn onmisbaar om op twee job locaties te raken die zijn 'vergiftigd' met het steeds vaker voorkomende flexibele werkrooster.
(Riemst - Wellen en Riemst - Regio Brussel)
Zelfs zonder die flexibele werkroosters zou het al een heksentoer zijn om binnen een aanvaardbare tijd die trajecten te overbruggen.

Vervolgens zijn het ook absolute nonsens om te beweren dat verplichte verplaatsingen, eigen aan het leven zelf - betaalbaar en binnen aanvaardbare tijdsintervallen gedaan kunnen worden met fiets of het openbaar vervoer.

Vergeet ook niet dat tot voor kort het beleid erop gericht was op de kleine winkeliers in de dorpen te sluiten ten voordele van grote winkelcentra's buiten de stad. Ga daar eens tellen hoeveel mensen daar arriveren met hun eigen wagen en hoeveel mensen er arriveren met het openbaar vervoer.
Dat is de waarheid over wat u hier beweerd.
Je vergeet dan nog de buitenwijken van de landelijke dorpen, vaak moeten die mensen meer dan 5km afleggen om in het centrum van het dorp te geraken.
En vaak is er in die buitenwijken geen openbaar vervoer. Fietsen op de wegen tussen die wijken en het centrum kan in veel gevallen beschouwd worden als een zelfmoordpoging.
En dan moet je eens van het ene landelijk dorp naar het andere proberen te geraken met het openbaar vervoer.
Hoogstraten-Wuustwezel kost je meer dan 2 uur met het openbaar vervoer, met de auto 20 minuten.
Hoogstraten-Herentals kost je ook 2 uur 30 minuten, met de auto 25 minuten.
Een leuk traject, van het centrum van de stad Hoogstraten naar het centrum van de stad Lier, een afstand van +/-40km.
Snelste route met openbaar vervoer 2uur en 25 minuten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2017, 20:48   #149
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Zoals altind he ben de ambtelijke gerpiviligeerde kliek green enkele empathise met de prive
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2017, 22:52   #150
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Zoals altind he ben de ambtelijke gerpiviligeerde kliek green enkele empathise met de prive
Check alstublieft je berichten eens voor je op 'antwoord versturen' klikt. Dat valt niet te lezen.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 07:09   #151
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Check alstublieft je berichten eens voor je op 'antwoord versturen' klikt. Dat valt niet te lezen.
En zijn spellingchecker werkt dan nog een stuk beter dan zijn factchecker ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 09:38   #152
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.215
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Feiten.
De NMBS kost de staat handenvol geld.
Persoonlijk gemotoriseerd vervoer brengt bakken geld binnen.

Mijn optie. Maak het openbaar vervoer gewoon "gratis" voor de gebruiker, die paar miljoen uit de directe ticketverkoop kunnen we gerust mee betalen uit de grote pot.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 09:49   #153
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Feiten.
De NMBS kost de staat handenvol geld.
Persoonlijk gemotoriseerd vervoer brengt bakken geld binnen.

Mijn optie. Maak het openbaar vervoer gewoon "gratis" voor de gebruiker, die paar miljoen uit de directe ticketverkoop kunnen we gerust mee betalen uit de grote pot.
Of privatiseer het, en dan hou je de jungle uit de trein.

Als je het gratis maakt, wordt het geen optie meer voor mij. Ik wil niet in een en dezelfde cabine zitten als half Molenbeek.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 10:01   #154
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Feiten.
De NMBS kost de staat handenvol geld.
Persoonlijk gemotoriseerd vervoer brengt bakken geld binnen.

Mijn optie. Maak het openbaar vervoer gewoon "gratis" voor de gebruiker, die paar miljoen uit de directe ticketverkoop kunnen we gerust mee betalen uit de grote pot.
bane geef het openbaar vervoer dezelfde belastingregels als de auto, stop de discriminatie. Factureer de volle prijs aan de burger en doe een tax shift...

Laatst gewijzigd door brother paul : 6 november 2017 om 10:01.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 10:02   #155
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
En zijn spellingchecker werkt dan nog een stuk beter dan zijn factchecker ...
ja vraag mij toch af waarom die ipad zo zot doet..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 12:47   #156
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.215
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Of privatiseer het, en dan hou je de jungle uit de trein.

Als je het gratis maakt, wordt het geen optie meer voor mij. Ik wil niet in een en dezelfde cabine zitten als half Molenbeek.
Als een "Molenbekistanees" de trein neemt, is dat over het algemeen toch al gratis. Dat gaat het verschil niet maken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 18:31   #157
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

in het rapport staat deze benchmark te lezen...
het Belgische spoor kost 1miljard / 3400km=285.000euro per km... wat een efficientie. Duurste infraxkosten van europa... tot 3x duurder... voila... al een eerste bewijs dat het spoor dweilen met de kraan open is..
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  spoorbenchmark.png‎
Bekeken: 27
Grootte:  231,9 KB
ID: 107573  


Laatst gewijzigd door brother paul : 6 november 2017 om 18:33.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 19:04   #158
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

tweede benchmark 5miljard per 10miljard personenkilometer, is 500euro/1000 personenkilometer... Dus dubbel zo duur als GB, en 5 x duurder dan de andere europese landen...

wie gaat er nu nog vertellen dat het spoor niet duur is in Belgie...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  spoorbenchmark2.png‎
Bekeken: 25
Grootte:  229,3 KB
ID: 107574  

brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 19:44   #159
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
in het rapport staat deze benchmark te lezen...
het Belgische spoor kost 1miljard / 3400km=285.000euro per km... wat een efficientie. Duurste infraxkosten van europa... tot 3x duurder... voila... al een eerste bewijs dat het spoor dweilen met de kraan open is..
Met welke cijfers ben je nu eigenlijk aan het goochelen? Ik zie die cijfers die je citeert nergens terug in de afbeelding of de tekst die je laat zien. Niet hier, en ook niet in je 'tweede benchmark'.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 21:00   #160
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Met welke cijfers ben je nu eigenlijk aan het goochelen? Ik zie die cijfers die je citeert nergens terug in de afbeelding of de tekst die je laat zien. Niet hier, en ook niet in je 'tweede benchmark'.
Uw bron is toch ok ?
De cijfers zijn heel eenvoudig te maken. Kostprijs infrastructuur 1 miljard op 3400 km is

En het andere cijfer is even eenvoudig, 5 miljard voor 10 miljard kilometers.

Zijn gekende gekende getallen

En dan gewoon een ratio maken en klaar is kees. Je hebt uw vergelijking van belgie met andere landen in Europa...

Ik vraag mij eigenlijk af wat voor werk jij doet tussen haakjes ? Je moet uw bron niet herschrijven, gewoon de Belgische cijfers vergelijken met deze Europese benchmark. Dat is genoeg. Het enige dat je nu nog kunt doen is getallen herzien, en zeggen bvb dat onderhoud van spoor meer of minder is. En zeggen dat de inkomsten van nmbs meer of minder is...

Laatst gewijzigd door brother paul : 6 november 2017 om 21:03.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be