Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 november 2017, 08:44   #81
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Dus de VRT misschien toen al, onder de BRT, heeft al jaren terug er op gewezen.... en niets ondernomen!!!….

VRT speelt nu voor spijtoptant zeker????…. Om zelf de dans te ontlopen beticht te worden >>> van zaken jaren lang in een doofpot te houden, door de vingers gezien!!!… Was dat om te kunnen manipuleren of zo....Vuil boelke daar bij de VRT!

Feit is dat de VRT er niet vies van is om de mensen dag dagelijks te stalken door de programma’s zo te schikken dat er op slinkse wijze een Links gevoel aan over gehouden word.

En dan heeft de VRT het over ethische gedrag!?!?! Misschien krijgt de VRT vuiligheid als een boemerang terug.

Zodat eindelijk er een Neutrale omroep met neutrale berichtgeving kan ontstaan!
t'kan immers nooit zo slecht zijn dat het voor niets goed is!
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2017, 08:46   #82
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik volg Bart De Wever totaal niet wanneer hij zegt dat BDP trial by media krijgt. BDP kreeg trial by VRT directie en kan naar het gerecht indien hij het er niet mee eens is. De hele storm op de (sociale) media staat er volledig los van.
En dat geloof jij???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2017, 08:47   #83
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wie zegt dat die bepaalde sms-jes 10 jaar oud waren ?
Er waren er 100-den, gespreid over meerdere jaren.
Als de feiten al 10 jaar duurden volgens de vrt dan moeten ze daar bewijs van hebben, de vrt zegt dat DP die smsje gelezen heeft dan zijn bepaalde smsjes toch 10 jaar oud.
Dus zijn er mensen die smsjes 10 jaar bijhouden, en mocht dat niet zo zijn, wie houdt er smsjes meerdere jaren bij?
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2017, 08:49   #84
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Als de feiten al 10 jaar duurden volgens de vrt dan moeten ze daar bewijs van hebben, de vrt zegt dat DP die smsje gelezen heeft dan zijn bepaalde smsjes toch 10 jaar oud.
Dus zijn er mensen die smsjes 10 jaar bijhouden, en mocht dat niet zo zijn, wie houdt er smsjes meerdere jaren bij?
Ik begin zwaar te vermoeden dat de VRT hier zwaar in de fout is gegaan door heel dat spel 10 jaar lang gedogen te hebben... en het nu vlug, vlug krachtdadig heeft willen oplossen om zo zichzelf buiten schot te zetten...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2017, 08:52   #85
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.504
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En dat geloof jij???
Natuurlijk, die storm is pas los gebarsten nadat hij bedankt was voor bewezen diensten. Niet ervoor.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2017, 08:54   #86
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het moment dat we elkaar geen hand meer zullen durven te geven laat staan een kus of knuffel is heel dichtbij. Onze maatschappij wordt inderdaad met de dag killer en enger.
Mijn besluit is reeds lang genomen. Ik zeg nog zo weinig mogelijk tegen onbekende vrouwen en al zeker geef ik geen complimentjes meer.
Dat geld ook voor andere contacten.
Zoals ik onlangs nog iemand hoorde zeggen....zelfs al zeg je tegenwoordig niks meer dan heb je nog te veel gezegd. En dan maar versteld staan dat we steeds meer vereenzamen.
Groot gelijk, maar ik ga toch ook oppassen voor vrouwen die ik ken.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2017, 08:55   #87
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Natuurlijk, die storm is pas los gebarsten nadat hij bedankt was voor bewezen diensten. Niet ervoor.
En waarom heeft de VRT tien jaar gewacht? En waarom ontslaat de VRT hem vandaag???
Is de uitwendige situatie hen te heet onder de voeten geworden???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2017, 08:57   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Als de feiten al 10 jaar duurden volgens de vrt dan moeten ze daar bewijs van hebben, de vrt zegt dat DP die smsje gelezen heeft dan zijn bepaalde smsjes toch 10 jaar oud.
Dus zijn er mensen die smsjes 10 jaar bijhouden, en mocht dat niet zo zijn, wie houdt er smsjes meerdere jaren bij?
Allemaal heel vreemd. Als de VRT een beetje ernst aan de dag zou hebben gelegd voor het welzijn van haar personeel (en als de interne diensten correcte hadden gewerkt), dan had men al veel vroeger moeten optreden. In de veronderstelling dat BdP zich inderdaad schuldig had gemaakt aan grensoverschrijdend gedrag.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2017, 09:00   #89
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.504
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En waarom heeft de VRT tien jaar gewacht? En waarom ontslaat de VRT hem vandaag???
Is de uitwendige situatie hen te heet onder de voeten geworden???
Ja ok, de #metoo heeft er natuurlijk wel mee te maken maar ik bedoel gewoon maar dat BDP geen trial by media krijgt. Integendeel, hij krijgt nog veel steun vind ik. Het is ook niet de mediastorm over hem die de VRT tot het stopzetten van de samenwerking heeft aangezet. De mediastorm over BDP is pas begonnen nadat de VRT hem aan de kant heeft geschoven . Te laat ? Terecht ? Daar laat ik me niet over uit.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2017, 09:04   #90
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ja ok, de #metoo heeft er natuurlijk wel mee te maken maar ik bedoel gewoon maar dat BDP geen trial by media krijgt. Integendeel, hij krijgt nog veel steun vind ik. Het is ook niet de mediastorm over hem die de VRT tot het stopzetten van de samenwerking heeft aangezet. De mediastorm over BDP is pas begonnen nadat de VRT hem aan de kant heeft geschoven . Te laat ? Terecht ? Daar laat ik me niet over uit.
Als ik het over de huidige toestand heb dan heb ik het niet over BDP maar over de mondiale aanklacht tegen mannelijk wangedrag dat jarenlang gedogen werd en zelfs als meer dan normaal en er bij horend werd gezien en waar nu opeens een vieze (voor de mannen en voor de door mannen geregeerde maatschappijen) wending in is gekomen
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2017, 09:07   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ja ok, de #metoo heeft er natuurlijk wel mee te maken maar ik bedoel gewoon maar dat BDP geen trial by media krijgt. Integendeel, hij krijgt nog veel steun vind ik. Het is ook niet de mediastorm over hem die de VRT tot het stopzetten van de samenwerking heeft aangezet. De mediastorm over BDP is pas begonnen nadat de VRT hem aan de kant heeft geschoven . Te laat ? Terecht ? Daar laat ik me niet over uit.
Marie merkt iets heel anders op: waarom heeft de VRT tien jaar een gedrag getolereerd dat ze blijkbaar nu van die aard vindt om iedere samenwerking te beëindigen? Of anders: hoe komt het dat mensen pas na tien jaar over deze zaak met de vertrouwenspersoon gaan praten?

Dit is een van de merkwaardige en weinig te begrijpen aspecten van deze zaak. Allemaal in de veronderstelling dat BdP schuldig is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2017, 09:11   #92
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik voel geen enkele sympathie voor de man (al vond ik hem indertijd in Schalkse Ruiters ronduit schitterend), toch moeten we ons ernstig de vraag stellen of mensen op zo'n wijze publiekelijk kunnen aangeklaagd worden. Mij lijkt het niet alleen weinig ethisch, maar ook juridisch heel discutabel.

Als de beweringen echt waar zijn, dan had de VRT daar een strikt juridische zaak moeten van maken. Met klachtneerlegging, procedure en alles erop en eraan.
Raar dat de VRT een proces zou moeten aandoen aan een van hun toeleveranciers omtrent zaken die niks,maar dan ook niks,met de kwaliteit van de geleverde diensten (programma's ) te maken hebben.

BDP is namelijk helemaal geen "medewerker" van de VRT.

Overigens zie ook ik de hypocrisie van de ganse zaak.

Het probleem voor de firma's van BDP,en evengoed van de andere "leveranciers" van programma's voor de vRT, is dat ze zeer zwak staan (waar moeten ze in het Nederlandstalig gebied lopen?).Ze zijn dus stevig in de macht van de ambtenaren van de VRT,en van de "administrateurs" van die paar andere "zenders"...

Een dergelijke accident komt voor BDP neer op het einde van zijn firma,en binnenkort waarschijnlijk ontslag van de mensen die voor hem werken...

Maar dat is eigenlijk zijn eigen fout als bedrijfsleider.....


Als "bepaalde krachten" binnen de VRT er misschien van dromen dat hun staatsinstelling weer,zoals vroeger,al zijn programmas zelf gaat maken zullen ze van een kale reis thuiskomen........Zelfs bij burger en kiezer kelt staat het verschijnsel "VRT" al lang in vraag.Wegens geen toegevoegde waarde meer(als ik al TV kijk dan is het naar kanaal-Z nieuws en meer naar buitenlandse zenders overigens...houd ik tevens mijn talenkennis wat op peil)
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 11 november 2017 om 09:12.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2017, 09:22   #93
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Marie merkt iets heel anders op: waarom heeft de VRT tien jaar een gedrag getolereerd dat ze blijkbaar nu van die aard vindt om iedere samenwerking te beëindigen? Of anders: hoe komt het dat mensen pas na tien jaar over deze zaak met de vertrouwenspersoon gaan praten?

Dit is een van de merkwaardige en weinig te begrijpen aspecten van deze zaak. Allemaal in de veronderstelling dat BdP schuldig is.
Wie zegt dat de VRT dit al tien jaar wist? Het is trouwens niet meer dan normaal dat er sinds het uitbreken van de Weinstein affaire nu meer vrouwen echt naar buiten durven treden.

Als De Pauw recht in zijn schoenen staat zoals hij beweert en zoals blijkbaar velen geloven dan moet hij NU een rechtszaak aanspannen tegen de VRT en tegen die anonieme getuigen. Hoe langer hij daarmee wacht hoe ongeloofwaardiger hij zal worden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2017, 09:26   #94
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Wie zegt dat de VRT dit al tien jaar wist? Het is trouwens niet meer dan normaal dat er sinds het uitbreken van de Weinstein affaire nu meer vrouwen echt naar buiten durven treden.

Als De Pauw recht in zijn schoenen staat zoals hij beweert en zoals blijkbaar velen geloven dan moet hij NU een rechtszaak aanspannen tegen de VRT en tegen die anonieme getuigen. Hoe langer hij daarmee wacht hoe ongeloofwaardiger hij zal worden.
Ik geloof nooit dat hij als "kleine entrepreneur" daar tijd en middelen voor heeft.Zijn grootste-,mogelijke enige-,klant is weg.

Eerlijk gezegd lijken er mij andere prioriteiten te zijn......de Amerikanen hebben er mooie uitdrukkingen voor "cut Your losses" ofwel "Regroup"...

De jaren vliegen voorbij,ook voor rechtbanken........

Er zullen echter,dat geef ik op een briefje,een paar "actrices" zijn die moeilijk aan de bak zullen komen binnenkort,want "anoniemen" komen ,in een vrij kleine sector, toch aan het licht.
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 11 november 2017 om 09:26.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2017, 09:34   #95
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.568
Standaard

Bart De Wever waarschuwt voor ‘trial by media’ in zaak-De Pauw

Citaat:
N-VA-voorzitter Bart De Wever waarschuwt naar aanleiding van de zaak rond mediafiguur Bart De Pauw op het gevaar van ‘trial by media’.
Als ik van Bart was zou ik er mij niet al teveel met moeien met héél de heisa rond Bart de Pauw.

U merkt het, zoals ik al eerder schreef is het aan de gang: 'Lijken' zullen uit kasten en muren vallen.

Ceo VRT: ‘Het zou mooi zijn als De Pauw stopt met ontkennen en knieval doet’

Niet dat ik De Pauw ga verdedigen (daar ik geen kennis heb van zijn handel en wandel) maar een knieval doe je toch maar pas als u echt als schuldige aangewezen geworden bent of ergens op heterdaad betrapt bent?

Zoals ik ook al wist te schrijven is het al jaar en dag zo dat als je aan TV/film/toneel wilde gaan je uw broek in bepaalde gevallen moest durven uitdoen en daar in alle talen over zwijgen daarna maar ...

En het gaat in stijgende lijn over héél de wereld dat die 'lijken' uit kasten en muren tevoorschijn komen.

Actrice Ellen Page beschuldigt ‘X-Men’-regisseur van seksuele intimidatie

Ik hoor het Alex Agnew al zeggen: Schat, gon wis poeppe?

Moeten we dit allemaal koppelen aan dat men de vrijheid van meningsuiting is gaan kortwieken?

Ik bedoel: Als je bvb tegen een collega zegt, zo om te lachen maar, laten we seffens even muilen en die neemt uw zinnen op dat ogenblik op met haar gsm of wat anders uw job aan een zijden draadje hangt??

Of dat je een goede band hebt met bepaalde collega's en na het werk samen wat gaat eten/drinken zonder verdere andere acties te plannen maar dat er andere collega's zijn die dat niet kunnen zetten en die er een héél ander verhaal van weten te maken.

Zag men dit aankomen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 november 2017 om 09:42.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2017, 09:34   #96
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.504
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Marie merkt iets heel anders op: waarom heeft de VRT tien jaar een gedrag getolereerd dat ze blijkbaar nu van die aard vindt om iedere samenwerking te beëindigen? Of anders: hoe komt het dat mensen pas na tien jaar over deze zaak met de vertrouwenspersoon gaan praten?

Dit is een van de merkwaardige en weinig te begrijpen aspecten van deze zaak. Allemaal in de veronderstelling dat BdP schuldig is.
Ik zeg toch al dat #metoo daar toe heeft bij gedragen. We weten ook niet wat er op die tien jaar gebeurd is. Is er éénmalig iets boven gekomen en is dat bij gepraat en is er dan nu veel meer boven gekomen of is er al tien jaar een regen van klachten die men naast zich neer legde ? Ik vermoed dat het eerder het eerste is. Ooit eens een klacht en nu door #metoo meerdere klachten en dan de stopzetting van de samenwerking. Als het toch het tweede zou zijn, tien jaar lang een regen van klachten en pas nu reageren door #metoo dan vind ik dat ook betreurenswaardig.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2017, 09:37   #97
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik begin zwaar te vermoeden dat de VRT hier zwaar in de fout is gegaan door heel dat spel 10 jaar lang gedogen te hebben... en het nu vlug, vlug krachtdadig heeft willen oplossen om zo zichzelf buiten schot te zetten...
"Bij Leven En Bij Welzijn" ... iemand?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2017, 09:37   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Wie zegt dat de VRT dit al tien jaar wist? Het is trouwens niet meer dan normaal dat er sinds het uitbreken van de Weinstein affaire nu meer vrouwen echt naar buiten durven treden.
Als er nu pas naar buiten mee wordt getreden, is dat heel twijfelachtig, vooral omdat het moeilijk wordt na te gaan wat de context is van bijvoorbeeld die sms'jes.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2017, 09:37   #99
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Het is een interessant geval, om meerdere redenen. Als je ziet wat De Pauw zelf toegeeft, en het feit dat hij in het verleden al op de vingers getikt is, kon de VRT in het huidige klimaat moeilijk anders reageren dan ze gedaan hebben.

Iemand die buiten de werktijd, 's nachts en ladderzat jonge collega's lastigvalt omdat hij dat plezant vindt, ongeacht wat die collega daar van denkt, is bedenkelijk. Dat hij daarmee wegkomt omdat hij hoger in rang is, dat is natuurlijk machtsmisbruik.

Ik vind het goed dat men iets probeert te doen aan machtsmisbruik. Waar ik een beetje problemen mee heb is dat al de aandacht nu gaat naar machtsmisbruik dat rond seks draait. Dat is natuurlijk waar #MeToo over gaat, en ik ben heel blij dat vrouwen meer dan vroeger voelen dat ze kunnen protesteren tegen dit soort machtsmisbruik.

Maar we mogen het andere machtsmisbruik ook niet vergeten, en wat ik meer en meer lijk te zien is dat de strijd tegen seksueel machtsmisbruik andere vormen van machtsmisbruik nog lijkt te stimuleren.

Ik verklaar mij nader met twee voorbeelden. Het is denk ik niet te ontkennen dat er een nieuw soort puritanisme de kop opsteekt in Europa, genre 'hoofddoeken zijn een vrije, feministische keuze', 'mannen en vrouwen moeten gescheiden worden want mannen zijn toch niet te betrouwen', 'een reclamebord met een man of vrouw in ondergoed is tegen de openbare zedigheid', enz. Aan de andere kant zijn we in een tijd waarin meer mensen dan ooit pornografie gebruiken en dit erg makkelijk toegankelijk is. In Engeland is pornografie opnieuw gecensureerd, mogen we dat hier binnenkort ook verwachten? Hoever gaan bepaalde conservatieve krachten de naïeve feministen gebruiken om de macht van de staat te misbruiken voor censuur en vrijheid van meningsuiting op het internet?

Een ander voorbeeld is de macht van bedrijven. Het is goed dat we met z'n allen vinden dat De Pauw geen ondergeschikten mag lastig vallen 's nachts. Maar moet dat dan ook niet gelden voor werkgerelateerd lastig vallen na de uren? Al de jonge en oudere werknemers die 's avonds en in het weekend nog bezig zijn, doen die dat uit vrije wil of omdat ze schrik hebben om anders hun job te verliezen?

En er is nog een zorgelijker aspect inzake de macht van de bedrijven. Hoever vinden wij met z'n allen dat ze moeten kunnen gaan in het controleren van het privéleven van hun werknemers? Moeten ze toegang hebben tot uw FB? Zien wat ge schrijft op Politics.be of onder een krantenartikel? Zien wat gij in Google intikt?

Het is goed om machtsmisbruik aan te vechten. Maar laat ons dat wel consequent doen, anders heb ik de indruk dat we allemaal veel vrijheid en rechten gaan verliezen, om allemaal uiteindelijk veel meer te kunnen misbruikt worden. Want ik begin meer en meer te denken dat dat het uiteindelijke doel is.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2017, 09:38   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Als De Pauw recht in zijn schoenen staat zoals hij beweert en zoals blijkbaar velen geloven dan moet hij NU een rechtszaak aanspannen tegen de VRT en tegen die anonieme getuigen. Hoe langer hij daarmee wacht hoe ongeloofwaardiger hij zal worden.
De zaak is nog geen veertien dagen oud. Mogen we aannemen dat BdP eerst juridisch advies inwint, kennis krijgt van de volledige inhoud van het dossier, enzovoort?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be