Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 november 2012, 12:59   #21
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Ik wil een joelboom en ik wil er een valling onder kezen !
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 13:05   #22
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Today Bekijk bericht
Dit behoort dus tot het verleden: De Kerstboom.


Dit wordt het: de 'Xmastree'.



Mensen die dit stalen gedrocht (en tevens symbool van de onderwerping aan de islam) alsnog live willen aanschouwen doen er blijkbaar goed aan een zonnebril mee te nemen.


http://www.cdenv.be/actua/bianca-deb...se-grote-markt
Opmerkelijk hoe die oude spitsige toren op de achtergrond er plots zo flitsend uitziet, ik had jammer genoeg Uw tip laattijdig gelezen. De hoofdpijn schoot me plots te binnen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 10 november 2012 om 13:09.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 13:11   #23
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik aanvaard wel dat onze cultuur zich afkeert van de katholieke godsdienst.

Als er nog maar een kerksheid is van minder dan 5 procent, dan mogen in een laïstische staat de symbolen van die kerk vervangen worden door meer hedendaagse dingen.
Dat ze hun stalleke en hun boompke in hun kerk of kapelleke versieren, en op eigen kosten. Maar niet zo centraal, met publiekelijk geld enz. bla bla ...
Het is ook een commerciële troef om je binnenstad een kerstsfeer te geven, grote kerstboom en eventueel een schaatsbaan. Je doet aan sfeerschepping en meestal zijn de kosten aanvaardbaar in vergelijking met het extra volk dat je op been krijgt.
Die boom en de kerstmarkt zijn niet bedoeld voor de moslim inwoners maar de geld spenderende bezoekers van de binnenstad. Een kostenbesparing is het alvast niet want de kerstmarkt is er nog steeds onder een andere naam en de boom is een soort metalen kunstwerk geworden.

.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 13:14   #24
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Er staat toch nergens in dat artikel dat ze niemand willen provoceren? Het doet mij denken aan een gelijkaardig geval op een Nederlandse hogeschool, daar moest de kerstboom ook opeens weg 'omdat er nu eenmaal verschillende culturen waren op de hogeschool'. Geenstijl nam toen de proef op de som en ze vonden geen één moslim die zich stoorde aan of geprovoceerd voelde door een kerstboom. Niet de moslims zijn het probleem maar de dhimmitude van veel autochtonen.
Daar komen ze aan via overdreven politiek correct denken, net hetzelfde met Blokken waar wat gelachen werd met een turkse deelnemer en een ander incident betreft blinden. Het waren enkel linkiwinkies die er problemen mee hadden, niet de betrokkenen zelf of hun gemeenschap.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 13:23   #25
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik wil een joelboom en ik wil er een valling onder kezen !
Jaaa !!! En ook de zonnewende vieren met een groots joelfeest en een zonneboom denneboom enz...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 13:46   #26
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Er staat toch nergens in dat artikel dat ze niemand willen provoceren? Het doet mij denken aan een gelijkaardig geval op een Nederlandse hogeschool, daar moest de kerstboom ook opeens weg 'omdat er nu eenmaal verschillende culturen waren op de hogeschool'. Geenstijl nam toen de proef op de som en ze vonden geen één moslim die zich stoorde aan of geprovoceerd voelde door een kerstboom. Niet de moslims zijn het probleem maar de dhimmitude van veel autochtonen.
Ik heb zo ook eens ergens gelezen dat er ooit overwogen is het ruiterstandbeeld van Godfried Van Bouillon op het Koningsplein weg te halen omdat moslims dit misschien wel aanstootgevend zouden vinden, zo'n standbeeld van een kruisvaarder die destijds duizenden moslims in de pan gehakt heeft. Ook hier waren het de autochtonen zelf die dat voorstel deden en niet de moslims.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 15:37   #27
Freddie
Gouverneur
 
Freddie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Arm Belgie. zo onze eigen culturen en traditie's verloochenen.
Nochtans op sint maarten komen er magrebijntjes zingen aan mijn deur. Als er te krijgen valt kan het wel geen kwaad.

Ik wordt hier zowaar triest van.
Maar dan ook geen Sinterklaas voor de kindjes van de niet-geintegreerden hé!
__________________
Arme Vlaming, belogen, bedrogen en bestolen van in de wieg tot voorbij het graf.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 15:45   #28
Sammael
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Berichten: 1.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Today Bekijk bericht
Er komt dit jaar geen kerstboom op de Grote Markt in Brussel. De traditionele dennenboom wordt vervangen door een stalen constructie (gezellig!): de XmasTree.
'Kerst' wordt 'X'.
Zo provoceren we niemand onnodig, redeneert men in het multiculturele Brussel.
Dit ligt in het verlengde van de trend om wat voorheen bekend stond als 'Kerstmarkten' te vervangen door neutrale namen als 'winterland', 'winterpret' etc.
U mag voorlopig wel nog zelf een Kerstboom zetten in uw eigen woonkamer, al plaatst u die bij voorkeur niet te dicht bij het raam.

Prettige Xdagen,

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20121107_114
De Stad Brussel ontkent nochtans dat de boom vervangen wordt door een stalen constructie om religieuze redenen. Bovendien zou de kerststal wel blijven. Het kerststalleke met het kindje Jezus lijkt me toch eerder een christelijk symbool dan de heidense kerstboom.

Link

Citaat:
Volgens Nicolas Dassonville, woordvoerder van burgemeester Thielemans (PS), heeft de verandering niets te maken met antireligieuze motieven. "In dat geval zouden we toch de kerststal geschrapt hebben?" zegt hij aan brusselnieuws.be. "Maar die blijft dus, en het is trouwens ook niet zo dat er geen kerstboom is. Integendeel: door er een lichtkunstwerk van te maken, benadrukken we de boom net meer. Hij staat dus meer dan ooit centraal op de Grote Markt."
Ge moet niet altijd alles klakkeloos aannemen wat een aantal paranoïde CD&V-ers beweren.

En laat ons ook niet hypocriet zijn. Geen kat gaat nog naar de kerk en de meeste mensen geloven niet meer in God of enig ander Opperwezen.

Laatst gewijzigd door Sammael : 10 november 2012 om 15:47.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 16:18   #29
Today
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2012
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
De Stad Brussel ontkent nochtans dat de boom vervangen wordt door een stalen constructie om religieuze redenen.
Ah, benieuwd wat dan wel de officiële reden is.
Jij kunt ons die vast wel even geven.
Citaat:
Bovendien zou de kerststal wel blijven. Het kerststalleke met het kindje Jezus lijkt me toch eerder een christelijk symbool dan de heidense kerstboom.
Het verhaal over de geboorte van Jezus (Isa) komt ook voor in de Koran, zij het een beetje anders. Niet zo provocerend voor de moslims dus als een 'heidense' kerstboom.

The Quranic account of Jesus begins with a prologue, which describes the birth of his mother, Mary, and her service in the Jerusalem temple, while under the care of the prophet and priest Zechariah, who was to be the father of John the Baptist.[9] The Quran then goes on to describe the conception of Jesus. Mary whom the Quran states was chosen by God over the women of all the worlds, conceives Jesus while still a virgin.


Blijft het feit dat een traditioneel symbool (de kerstboom) dat de autochtone bevolking na aan het hart ligt verbannen wordt om de islam ter wille te zijn.

We mogen dat toch even onder de aandacht brengen, niet?

Citaat:
Ge moet niet altijd alles klakkeloos aannemen wat een aantal paranoïde CD&V-ers beweren.
Bedankt hoor, maar ik neem wel even alles eerder aan dan wat de rood aangelopen bezopen dikkop Freddy Thielemans beweert.

Citaat:
En laat ons ook niet hypocriet zijn. Geen kat gaat nog naar de kerk en de meeste mensen geloven niet meer in God of enig ander Opperwezen.
En in welke zin is dat een argument om die kerstboom te verwijderen?
Is de kerstboom een 'opperwezen' ofzo?

Laatst gewijzigd door Today : 10 november 2012 om 16:19.
Today is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 16:27   #30
Today
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2012
Berichten: 86
Standaard

Enkele jaren geleden werd in hetzelfde Bruslamabad van grootmufti Thielemans ook al de kerstversiering verwijderd uit het justitiepaleis.
Men deed toen minder omfloerst over de beweegredenen:

"We hebben gevraagd om het weg te halen om niemand te choqueren. We moeten neutraal zijn voor de moslims", luidt het in La Dernière Heure.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-moslims.dhtml

Laatst gewijzigd door Today : 10 november 2012 om 16:28.
Today is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 17:00   #31
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Today Bekijk bericht
Enkele jaren geleden werd in hetzelfde Bruslamabad van grootmufti Thielemans ook al de kerstversiering verwijderd uit het justitiepaleis.
Men deed toen minder omfloerst over de beweegredenen:

"We hebben gevraagd om het weg te halen om niemand te choqueren. We moeten neutraal zijn voor de moslims", luidt het in La Dernière Heure.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-moslims.dhtml
Het probleem is natuurlijk dat we godsdienstvrijheid kennen, als we het stad versieren met kerstbomen zullen we dat in de toekomst ook moeten doen met een grote schapen slachtpartij op de grote markt. Of hoe versieren moslims hun steden bij bepaalde feestdagen?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 17:18   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.384
Standaard

Het is eigenlijk niet meer dan normaal dat men in een moslimland de geboorte van een jood niet viert.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 17:19   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Het probleem is natuurlijk dat we godsdienstvrijheid kennen, als we het stad versieren met kerstbomen zullen we dat in de toekomst ook moeten doen met een grote schapen slachtpartij op de grote markt. Of hoe versieren moslims hun steden bij bepaalde feestdagen?
Met de afgehakte hoofden van de ongelovigen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 18:46   #34
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Dit vind ik énorm bruskerend en onterend voor alle mensen die hier woonachtig zijn / waren en hier belastingen betalen.

Een stad ten tijde van de kerstsfeer met zijn mooi verlichte kerstboom, zijn dennegeur, de kerststal eronder, alle mensen samen, en zeker in Brussel en ook nog meer bij het pakjes zoeken en Nieuwjaar vieren is één van de mooiste dingen die er is!
Een verschrikkelijke maar dan ook verschrikkelijke schande. Eerlijk gezegd vind ik dat we hiertegen in opstand moeten komen. Als we ons zelfs dit laten afnemen??? Wat zal dan het volgende zijn??

Zij mogen hun cultuur zoveel mogelijk buiten beleven en als wij aanstoot nemen aan hun hoofdstofdoeken omdat hun mannen zo weinig beschaafd zijn dat ze zich al niet meer kunnen inhouden bij de minste losse haarspriet, en dat willen ze zelfs liefst in openbare gebouwen !! (dixit PVDA+, Groen, P.S. en SPA) m�*�*r wij mogen zelfs in het openbaar een eeuwenoud traditioneel symbool van Kerst dat HIER �*l-tijd gebruikt werd niet meer buiten zetten??!!! Verdraagzaamheid?? In twee richtingen aub!!
Dit heeft niets meer met verdraagzaamheid te maken maar zoals hier reeds gesteld werd met de overgang naar een monoculturele Moslim-cultuur, in één van de meest Islamistische vormen!

Het is bijzonder ironisch dat men overal in Europa deze ommezwaai meemaakt en ook de zogenaamde landen van de Arabische lentes moeten eraan geloven. Dat terwijl overal ter wereld "kaffers" (niet-Moslims) naar Europa vluchten met als opgaaf van reden: vluchten wegens religieus geweld door Moslims, gezien we ter plaatse een minderheid zijn die gevaar loopt...
En wat met onze mensen hier terwijl we tegelijkertijd grote getale Moslims binnen laten??

Daarbij ... hun émigratie is voor ons nooit een keuze geweest. Voor hun wel.
Zij hebben de keuze gemaakt om naar hier over te komen, ze moeten de gevolgen er van dragen, dat betekent voor mij zelfs hun familie achterlaten (als ik morgen naar Eugrageklan verhuis laat ik toch ook niet pardoes mijn hele familie incluis invalide nichten, neven en gepensioneerde suikertantes overkomen??).
Wij hebben nooit een keuze gehad, ons land wordt hier plots gewoonweg overrompeld. Dit is niet meer of minder dan een vorm van kolonisatie en moderne slavernij waarbij wij ons allen wel krom zullen werken, om hun van onderdak, voedsel en de westerse luxe te voorzien!

Trouwens, als ze van onze cultuur de vrijheid van godsdienst en de mensenrechten willen gebruiken om hun rechten op te eisen, moeten ze die ook vol-lé-dig overnemen en niet enkel die delen uit onze cultuur die voor hun goed uitkomen, om die delen als wapen te gebruiken en breekijzer om de rest van onze cultuur met de grond gelijk plat te branden door vanaf dan te beginnen zwaaien met de sharia, de hoofddoekdracht af te dringen op openbare plaatsen en van eigen vrouwen, dieren beginnen te kelen, ongelovigen beginnen af te slachten, criminele feiten te begaan, vrouwen ongelijkwaardig te behandelen, homo's aan te vallen, vrouwen naroepen op straat,...

Aub hé zeg? Wanneer stopt deze waanzin?
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 18:50   #35
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dit vind ik énorm bruskerend en onterend voor alle mensen die hier woonachtig zijn / waren en hier belastingen betalen.

Een stad ten tijde van de kerstsfeer met zijn mooi verlichte kerstboom, zijn dennegeur, de kerststal eronder, alle mensen samen, en zeker in Brussel en ook nog meer bij het pakjes zoeken en Nieuwjaar vieren is één van de mooiste dingen die er is!
Een verschrikkelijke maar dan ook verschrikkelijke schande. Eerlijk gezegd vind ik dat we hiertegen in opstand moeten komen. Als we ons zelfs dit laten afnemen??? Wat zal dan het volgende zijn??

Zij mogen hun cultuur zoveel mogelijk buiten beleven en als wij aanstoot nemen aan hun hoofdstofdoeken omdat hun mannen zo weinig beschaafd zijn dat ze zich al niet meer kunnen inhouden bij de minste losse haarspriet, en dat willen ze zelfs liefst in openbare gebouwen !! (dixit PVDA+, Groen, P.S. en SPA) m�*�*r wij mogen zelfs in het openbaar een eeuwenoud traditioneel symbool van Kerst dat HIER �*l-tijd gebruikt werd niet meer buiten zetten??!!! Verdraagzaamheid?? In twee richtingen aub!!
Dit heeft niets meer met verdraagzaamheid te maken maar zoals hier reeds gesteld werd met de overgang naar een monoculturele Moslim-cultuur, in één van de meest Islamistische vormen!

Het is bijzonder ironisch dat men overal in Europa deze ommezwaai meemaakt en ook de zogenaamde landen van de Arabische lentes moeten eraan geloven. Dat terwijl overal ter wereld "kaffers" (niet-Moslims) naar Europa vluchten met als opgaaf van reden: vluchten wegens religieus geweld door Moslims, gezien we ter plaatse een minderheid zijn die gevaar loopt...
En wat met onze mensen hier terwijl we tegelijkertijd grote getale Moslims binnen laten??

Daarbij ... hun émigratie is voor ons nooit een keuze geweest. Voor hun wel.
Zij hebben de keuze gemaakt om naar hier over te komen, ze moeten de gevolgen er van dragen, dat betekent voor mij zelfs hun familie achterlaten (als ik morgen naar Eugrageklan verhuis laat ik toch ook niet pardoes mijn hele familie incluis invalide nichten, neven en gepensioneerde suikertantes overkomen??).
Wij hebben nooit een keuze gehad, ons land wordt hier plots gewoonweg overrompeld. Dit is niet meer of minder dan een vorm van kolonisatie en moderne slavernij waarbij wij ons allen wel krom zullen werken, om hun van onderdak, voedsel en de westerse luxe te voorzien!

Trouwens, als ze van onze cultuur de vrijheid van godsdienst en de mensenrechten willen gebruiken om hun rechten op te eisen, moeten ze die ook vol-lé-dig overnemen en niet enkel die delen uit onze cultuur die voor hun goed uitkomen, om die delen als wapen te gebruiken en breekijzer om de rest van onze cultuur met de grond gelijk plat te branden door vanaf dan te beginnen zwaaien met de sharia, de hoofddoekdracht af te dringen op openbare plaatsen en van eigen vrouwen, dieren beginnen te kelen, ongelovigen beginnen af te slachten, criminele feiten te begaan, vrouwen ongelijkwaardig te behandelen, homo's aan te vallen, vrouwen naroepen op straat,...

Aub hé zeg? Wanneer stopt deze waanzin?
Als wij de waanzin laten stoppen.

Alleszins niet voor het veel te laat is.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 18:56   #36
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dit vind ik énorm bruskerend en onterend voor alle mensen die hier woonachtig zijn / waren en hier belastingen betalen.

Een stad ten tijde van de kerstsfeer met zijn mooi verlichte kerstboom, zijn dennegeur, de kerststal eronder, alle mensen samen, en zeker in Brussel en ook nog meer bij het pakjes zoeken en Nieuwjaar vieren is één van de mooiste dingen die er is!
Een verschrikkelijke maar dan ook verschrikkelijke schande. Eerlijk gezegd vind ik dat we hiertegen in opstand moeten komen. Als we ons zelfs dit laten afnemen??? Wat zal dan het volgende zijn??

Zij mogen hun cultuur zoveel mogelijk buiten beleven en als wij aanstoot nemen aan hun hoofdstofdoeken omdat hun mannen zo weinig beschaafd zijn dat ze zich al niet meer kunnen inhouden bij de minste losse haarspriet, en dat willen ze zelfs liefst in openbare gebouwen !! (dixit PVDA+, Groen, P.S. en SPA) m�*�*r wij mogen zelfs in het openbaar een eeuwenoud traditioneel symbool van Kerst dat HIER �*l-tijd gebruikt werd niet meer buiten zetten??!!! Verdraagzaamheid?? In twee richtingen aub!!
Dit heeft niets meer met verdraagzaamheid te maken maar zoals hier reeds gesteld werd met de overgang naar een monoculturele Moslim-cultuur, in één van de meest Islamistische vormen!

Het is bijzonder ironisch dat men overal in Europa deze ommezwaai meemaakt en ook de zogenaamde landen van de Arabische lentes moeten eraan geloven. Dat terwijl overal ter wereld "kaffers" (niet-Moslims) naar Europa vluchten met als opgaaf van reden: vluchten wegens religieus geweld door Moslims, gezien we ter plaatse een minderheid zijn die gevaar loopt...
En wat met onze mensen hier terwijl we tegelijkertijd grote getale Moslims binnen laten??

Daarbij ... hun émigratie is voor ons nooit een keuze geweest. Voor hun wel.
Zij hebben de keuze gemaakt om naar hier over te komen, ze moeten de gevolgen er van dragen, dat betekent voor mij zelfs hun familie achterlaten (als ik morgen naar Eugrageklan verhuis laat ik toch ook niet pardoes mijn hele familie incluis invalide nichten, neven en gepensioneerde suikertantes overkomen??).
Wij hebben nooit een keuze gehad, ons land wordt hier plots gewoonweg overrompeld. Dit is niet meer of minder dan een vorm van kolonisatie en moderne slavernij waarbij wij ons allen wel krom zullen werken, om hun van onderdak, voedsel en de westerse luxe te voorzien!

Trouwens, als ze van onze cultuur de vrijheid van godsdienst en de mensenrechten willen gebruiken om hun rechten op te eisen, moeten ze die ook vol-lé-dig overnemen en niet enkel die delen uit onze cultuur die voor hun goed uitkomen, om die delen als wapen te gebruiken en breekijzer om de rest van onze cultuur met de grond gelijk plat te branden door vanaf dan te beginnen zwaaien met de sharia, de hoofddoekdracht af te dringen op openbare plaatsen en van eigen vrouwen, dieren beginnen te kelen, ongelovigen beginnen af te slachten, criminele feiten te begaan, vrouwen ongelijkwaardig te behandelen, homo's aan te vallen, vrouwen naroepen op straat,...

Aub hé zeg? Wanneer stopt deze waanzin?
Invalide neven en nichten zijn er daar anders wel genoeg. Dat komt door de massieve inteelt.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 19:26   #37
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Als moslim voel ik me verre van geprovoceerd door op de markt een kerstboom te plaatsen tijdens de kerstperiode. Ik ben er bijna zeker van dat andere moslims eveneens geen moer geven om zo'n kerstboom. Ik erger me enorm aan dit soort pampervoorstellen. Ik zal het misschien gemist hebben maar waar precies in het artikel staat dat moslims aanstoot geven om een kerstboom? En wie stelde precies voor om de dennenboom te vervangen?

Deze christelijke waarden mogen overigens niet verdwijnen. Dus ik snap ook niet precies wat het probleem is van mensen als schoofzak die onnodig vitten op deze waarden.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 19:29   #38
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Today Bekijk bericht
Er komt dit jaar geen kerstboom op de Grote Markt in Brussel. De traditionele dennenboom wordt vervangen door een stalen constructie (gezellig!): de XmasTree.
'Kerst' wordt 'X'.
Zo provoceren we niemand onnodig, redeneert men in het multiculturele Brussel.
Dit ligt in het verlengde van de trend om wat voorheen bekend stond als 'Kerstmarkten' te vervangen door neutrale namen als 'winterland', 'winterpret' etc.
U mag voorlopig wel nog zelf een Kerstboom zetten in uw eigen woonkamer, al plaatst u die bij voorkeur niet te dicht bij het raam.

Prettige Xdagen,

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20121107_114
Gewoon ongelooflijk!!!!
Hebben die ingevoerde achterlijken hier nog niet genoeg onheil aangericht?
Wij ergeren ons ook aan hun hoofdoekjes, hun offerfeest, hun mosk's enz
Waarom moet die smeerlapperij blijven doorgaan terwijl zij hier blijkbaar de wet mogen stellen ivm onze geplogendheden?
Moeten wij dus maar reageren zoals zij doen, of is dat een nationale ramp, een grove schending van de "mensenrechten"?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 19:32   #39
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
De Stad Brussel ontkent nochtans dat de boom vervangen wordt door een stalen constructie om religieuze redenen. Bovendien zou de kerststal wel blijven. Het kerststalleke met het kindje Jezus lijkt me toch eerder een christelijk symbool dan de heidense kerstboom.

Link



Ge moet niet altijd alles klakkeloos aannemen wat een aantal paranoïde CD&V-ers beweren.

En laat ons ook niet hypocriet zijn. Geen kat gaat nog naar de kerk en de meeste mensen geloven niet meer in God of enig ander Opperwezen.
Het is niet omdat de meesten niet meer geloven in God, dat deze christelijke waarden -die nog heel hoog in het vaandel worden gedragen door vele gelovige christenen- dat ze daarom in de vuilbak van de geschiedenis moeten geworpen worden.

Als er voor ons slachtplaatsen worden voorzien tijdens offerfeest en als joden eveneens alle recht hebben om op hun manier hun geloof te beleven zie ik niet in waarom er geen kerststal en kerstboom mag geplaatst worden op alle markten in alle steden in België. België heeft christelijke wortels en daar korte metten mee maken zou heel jammer zijn.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 10 november 2012 om 19:33.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 19:33   #40
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Gewoon ongelooflijk!!!!
Hebben die ingevoerde achterlijken hier nog niet genoeg onheil aangericht?
Wij ergeren ons ook aan hun hoofdoekjes, hun offerfeest, hun mosk's enz
Waarom moet die smeerlapperij blijven doorgaan terwijl zij hier blijkbaar de wet mogen stellen ivm onze geplogendheden?
Moeten wij dus maar reageren zoals zij doen, of is dat een nationale ramp, een grove schending van de "mensenrechten"?
Rustig jongen. In- en uitademen. Waar lees jij precies dat moslims zich ergeren aan een boompje?
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be