Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 18 januari 2015, 15:15   #21
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Doppers kunnen dat werk toch doen?
Inderdaad, maar wie zijn de doppers?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 18 januari 2015, 15:16   #22
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Omdat ze binnen de kortse keren een Menezeske zullen doen. Uit onervarenheid een onschuldige doden. Google maar een de naam Jean-Charles De Menezes.
Onmogelijk.
In de openingspost staat duidelijk:
Citaat:
Deze burgerwacht zal opgeleid worden door de politie en defensie en zal nog andere opleidingen krijgen in functie van hun taak.
Durft u twijfelen aan de competentie van agenten?
't Is niet omdat er een paar rare dingen met vuurwapens gebeurden in combi's vorige week dat daarom de opleiding iets minder is hé...
manta is offline  
Oud 18 januari 2015, 15:16   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.373
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Zo laag wil zelfs ik niet gaan.
Dat is het verschil tussen ons beide, ik ben bescheiden van aard.

En de graad op zich interesseert me zo niet, ik wil vooral bijdragen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 18 januari 2015, 16:08   #24
Elysium
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 januari 2015
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Inderdaad, maar wie zijn de doppers?
Ik had nu niet het gedacht om beroeps doppers tot deze functie te verheffen.
Het is ook niet de bedoeling dat deze burgerwacht een voltijdse functie is want dan zouden ze even goed extra agenten kunnen aanwerven. Ik wil ook niet zeggen dat bepaalde doppers niet in aanmerking komen om van deze opleiding te genieten.
De burgerwacht zal dus hoofdzakelijk gedaan worden door mensen die nog een andere job hebben. Ze zullen dus enkel in actie schieten in noodgevallen
Er is op dit ogenblik nog geen aanslag gepleegd en het land staat al op stelten. Hoe gaan we reageren moesten er gelijktijdig een 3 tal aanslagen zijn en er in verschillende delen van het land rellen uitbreken?
Volgens mij staan we veel te zwak....
In plaats van de dienstplicht kunnen we eventueel de burgerplicht inrichten
Elysium is offline  
Oud 18 januari 2015, 16:11   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elysium Bekijk bericht
Ik had nu niet het gedacht om beroeps doppers tot deze functie te verheffen.
Het is ook niet de bedoeling dat deze burgerwacht een voltijdse functie is want dan zouden ze even goed extra agenten kunnen aanwerven. Ik wil ook niet zeggen dat bepaalde doppers niet in aanmerking komen om van deze opleiding te genieten.
De burgerwacht zal dus hoofdzakelijk gedaan worden door mensen die nog een andere job hebben. Ze zullen dus enkel in actie schieten in noodgevallen
Er is op dit ogenblik nog geen aanslag gepleegd en het land staat al op stelten. Hoe gaan we reageren moesten er gelijktijdig een 3 tal aanslagen zijn en er in verschillende delen van het land rellen uitbreken?
Volgens mij staan we veel te zwak....
In plaats van de dienstplicht kunnen we eventueel de burgerplicht inrichten
U weet toch dat, indien u een burgerplicht in het leven roept, iedere Belg hiervoor in aanmerking komt?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 18 januari 2015 om 16:11.
reservespeler is offline  
Oud 18 januari 2015, 16:11   #26
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elysium Bekijk bericht
Ik had nu niet het gedacht om beroeps doppers tot deze functie te verheffen.
Het is ook niet de bedoeling dat deze burgerwacht een voltijdse functie is want dan zouden ze even goed extra agenten kunnen aanwerven. Ik wil ook niet zeggen dat bepaalde doppers niet in aanmerking komen om van deze opleiding te genieten.
De burgerwacht zal dus hoofdzakelijk gedaan worden door mensen die nog een andere job hebben. Ze zullen dus enkel in actie schieten in noodgevallen
Er is op dit ogenblik nog geen aanslag gepleegd en het land staat al op stelten. Hoe gaan we reageren moesten er gelijktijdig een 3 tal aanslagen zijn en er in verschillende delen van het land rellen uitbreken?
Volgens mij staan we veel te zwak....
In plaats van de dienstplicht kunnen we eventueel de burgerplicht inrichten
En wanneer slapen die?
manta is offline  
Oud 18 januari 2015, 16:16   #27
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elysium Bekijk bericht
Ik ben voorstander om in elke gemeente en stad een burgerwacht te installeren Deze zal in verhouding zijn met het aantal inwoners. Deze burgerwacht zal opgeleid worden door de politie en defensie en zal nog andere opleidingen krijgen in functie van hun taak.
Deze burgerwacht zal enkel opgeroepen worden bij rampen, terrorisme , ordeverstoring....
Deze burgerwacht zal zeer streng gescreend worden.
Ze moeten atheïst zijn, wapenvergunning krijgen en dus ook in het bezit zijn van een wapen.

Zoals ik het nu zie is ons land niet genoeg beschermd tegen de gevaren die onze maatschappij nog te wachten staat.
De politie moet nu al het leger inroepen om bepaalde taken over te nemen. Dat leger wordt in de toekomst gedecimeerd tot 15000 manschappen waarvan minder dan de heft niet geschikt is voor bepaalde opdrachten en de andere helft bezig is voor buitenlandse opdrachten enz...

De vraag is wie er bij zware aanslagen gaat instaan voor de veiligheid?
Want wees gerust onze maatschappij zal in een snel tempo veranderen, de radicalisering zal niet te stoppen zijn op 1 2 3, het aantal moslims in ons land zal blijven stijgen waardoor er meer kans bestaat op radicale moslims etc etc.

We mogen de ogen niet sluiten voor het gevaar dat ons te wachten staat.
Wat denken jullie hier over?
Vrijwilligers dan? hoe zit het met de werkuren verdeling enz.. niet simpel te organiseren ... maar geen slecht idee , en ook verslagen uitbrengen en samenwerking met de politie ... een hele boterham ...maar of vaderke staat dat gaat willen aanvaarden is wat anders...

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 18 januari 2015 om 16:19.
de vuile muilekoek is offline  
Oud 18 januari 2015, 16:18   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.206
Standaard

Heeft dat een invloed op het pensioen ?
(oei, nu gaat ge wat horen ...)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 18 januari 2015, 16:22   #29
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Heeft dat een invloed op het pensioen ?
(oei, nu gaat ge wat horen ...)

.
Alleen ambtenaren krijgen hiervoor extra pensioen.
Dat voor de arbeiders is toch geplafonneerd.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 18 januari 2015, 16:33   #30
Elysium
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 januari 2015
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U weet toch dat, indien u een burgerplicht in het leven roept, iedere Belg hiervoor in aanmerking komt?
Dat van burgerplicht was een grapje Ik wil enkel maar aanhalen dat het niet slecht zou zijn dat er meer aandacht zou moeten gaan naar burgerplicht. Dat zou geen slecht vak zijn om op school geven trouwens.

Je hebt nu ook al de vrijwilligers van de brandweer, dus ik zie niet in waarom er geen burgerwacht zou kunnen zijn.
Als men niet alles zwart wit bekijkt dan is er zeker een draagvlak voor dit voorstel.
Elysium is offline  
Oud 18 januari 2015, 16:38   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.373
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elysium Bekijk bericht
Dat van burgerplicht was een grapje Ik wil enkel maar aanhalen dat het niet slecht zou zijn dat er meer aandacht zou moeten gaan naar burgerplicht. Dat zou geen slecht vak zijn om op school geven trouwens.

Je hebt nu ook al de vrijwilligers van de brandweer, dus ik zie niet in waarom er geen burgerwacht zou kunnen zijn.
Als men niet alles zwart wit bekijkt dan is er zeker een draagvlak voor dit voorstel.
De staat is bang van weerbare gewapende burgers.

Ze gaan u zien komen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 18 januari 2015, 16:42   #32
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elysium Bekijk bericht
Dat van burgerplicht was een grapje Ik wil enkel maar aanhalen dat het niet slecht zou zijn dat er meer aandacht zou moeten gaan naar burgerplicht. Dat zou geen slecht vak zijn om op school geven trouwens.

Je hebt nu ook al de vrijwilligers van de brandweer, dus ik zie niet in waarom er geen burgerwacht zou kunnen zijn.
Als men niet alles zwart wit bekijkt dan is er zeker een draagvlak voor dit voorstel.
Ik heb het al geschreven, er was een civiele bescherming. Deze is bijna volledig opgedoekt wegens het kostenplaatje.
De civiele bescherming draai(t)(de) voor een groot deel op vrijwilligers.


http://www.civieleveiligheid.be/nl/c...le-bescherming
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 18 januari 2015, 16:58   #33
Elysium
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 januari 2015
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik heb het al geschreven, er was een civiele bescherming. Deze is bijna volledig opgedoekt wegens het kostenplaatje.
De civiele bescherming draai(t)(de) voor een groot deel op vrijwilligers.


http://www.civieleveiligheid.be/nl/c...le-bescherming
Ik dacht dat de civieleveiligheid nu een onderdeel is van het leger of onderdeel zou worden.

Ik heb het over een bewapende burgerwacht

De burgerwacht moet ook gemachtigd zijn om identiteitscontrole's uit te voeren, straten af te sluiten, orde te herstellen en indien nodig mensen uit te schakelen in extreme gevallen.

En ik zou hun bevoegdheid zover gaan laten gaan dat ze sluikstorters en mensen die sigarettenpeuken op straat gooien kunnen beboeten of aangeven.
Voordeel is dat deze mensen burgers zijn en in tegenstelling tot de politie geen aandacht trekt.

En het klopt, er zal een kostenplaatje aanhangen.
Maar in onze veiligheid mag men niet snoeien. Als men verder gaat zoals men nu doet gaat het ons nog veel meer kosten.
Bij het leger wil men naar 15000 militairen gaan, de politie krijgt minder geld etc etc... Binnen enkele jaren zit men met meer gevaarlijke units in ons land dan er veiligheidspersoneel is. En wie gaat er dan nog iets aan doen?
Moeten we onszelf dan gaan beschermen met de knots en de riek

Laatst gewijzigd door Elysium : 18 januari 2015 om 17:16.
Elysium is offline  
Oud 18 januari 2015, 17:23   #34
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elysium Bekijk bericht
Ik dacht dat de civieleveiligheid nu een onderdeel is van het leger of onderdeel zou worden.

Ik heb het over een bewapende burgerwacht

De burgerwacht moet ook gemachtigd zijn om identiteitscontrole's uit te voeren, straten af te sluiten, orde te herstellen en indien nodig mensen uit te schakelen in extreme gevallen.

En ik zou hun bevoegdheid zover gaan laten gaan dat ze sluikstorters en mensen die sigarettenpeuken op straat gooien kunnen beboeten of aangeven.
Voordeel is dat deze mensen burgers zijn en in tegenstelling tot de politie geen aandacht trekt.

En het klopt, er zal een kostenplaatje aanhangen.
Maar in onze veiligheid mag men niet snoeien. Als men verder gaat zoals men nu doet gaat het ons nog veel meer kosten.
Bij het leger wil men naar 15000 militairen gaan, de politie krijgt minder geld etc etc... Binnen enkele jaren zit men met meer gevaarlijke units in ons land dan er veiligheidspersoneel is. En wie gaat er dan nog iets aan doen?
Moeten we onszelf dan gaan beschermen met de knots en de riek

Ik heb een naar gevoel bij zo'n burgerwacht. Om te scoren zullen ze zich toeleggen op sluikstorters en sigarettenpeukenwerpers.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 18 januari 2015, 17:27   #35
Elysium
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 januari 2015
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik heb een naar gevoel bij zo'n burgerwacht. Om te scoren zullen ze zich toeleggen op sluikstorters en sigarettenpeukenwerpers.
Ik denk dat het geen kwaad kan om te scoren zolang je de regels volgt.
De politie wil ook overtredingen vaststellen, maar uiteindelijk dragen ze wel bij tot de orde.
Elysium is offline  
Oud 18 januari 2015, 17:28   #36
Elysium
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 januari 2015
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De staat is bang van weerbare gewapende burgers.

Ze gaan u zien komen.
De burgerwacht werkt in samenwerking met de staat en is er uiteindelijk een onderdeel van.
Elysium is offline  
Oud 18 januari 2015, 17:30   #37
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.815
Standaard

Kan me al zo inbeelden welke figuren in mijn wijk dat zouden willen doen. Het zou er een stuk onveiliger op worden.
dalibor is nu online  
Oud 18 januari 2015, 17:33   #38
Elysium
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 januari 2015
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Kan me al zo inbeelden welke figuren in mijn wijk dat zouden willen doen. Het zou er een stuk onveiliger op worden.
Het is niet omdat ze het willen dat ze het mogen.
Men moet daar heel streng is zijn en de personen screenen.
Elysium is offline  
Oud 18 januari 2015, 18:11   #39
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.373
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elysium Bekijk bericht
De burgerwacht werkt in samenwerking met de staat en is er uiteindelijk een onderdeel van.
Er komt geen burgerwacht, de staat is bang van weerbare gewapende burgers.

Begrijp je dat niet?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 18 januari 2015, 18:22   #40
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elysium Bekijk bericht
Ik denk dat het geen kwaad kan om te scoren zolang je de regels volgt.
De politie wil ook overtredingen vaststellen, maar uiteindelijk dragen ze wel bij tot de orde.
Natuurlijk dragen ze daartoe bij.
Maar de politie is onderverdeeld in verschillende diensten.
Ik zal proberen een voorbeeld te geven.

Tijdens bepaalde werken wordt de schoolparking tijdelijk verplaatst.
Om de chaos (want dat was het, slechte toegangswegen, onduidelijkheid, ....) in goede banen te leiden, houdt de politie een oogje in het zeil.

De eerste week is daar een wijkagent van dienst. Indien één van de ouders een foutje maakt, dan wijst hij er hen op, verder verloopt alles zonder incidenten.
De tweede week staat daar een verkeersagent, die man presteert het om op 4 dagen tijd een vijftigtal PV's uit te schrijven. Hij is daarbij ook nog zo laf om dat in het geniep te doen, hij spreekt met andere woorden de mensen niet aan, hij schrijft ze gewoon op. De meerwaarde hiervan ontgaat me, temeer daar er enkele ouders 3 PV's kregen (op verschillende dagen) voor dezelfde overtreding, zonder dat ze wisten dat ze een overtreding begingen en zonder dat ze er over aangesproken werden.
De derde week staat er weer de wijkagent, hoffelijk, geen PV's en alles loopt goed.

Trek zelf uw conclusie? Ze deden beiden hun werk en toch was het resultaat zeer verschillend.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be