Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 22 januari 2015, 17:54   #21
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Ik ben het overigens totaal niet eens met Kamagurka. Natuurlijk is het verstandig en goed om verantwoordelijk om te gaan met datgeen wat je denkt en wat je wil zeggen. Maar ik ben van mening dat het soms noodzakelijk is om dingen belachelijk te maken en te provoceren.

Vaak worden dingen die niet belachelijk zijn, niet belachelijk gemaakt.
Nietzsche is offline  
Oud 22 januari 2015, 18:08   #22
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht

En toch is Kamagurka een wijze intellectueel. Zijn uitspraken over Charlie Hebdo wijzen daarop.
  • -ge moet niet nodeloos mensen pesten met spotprenten - we weten dat het afbeelden van Mohammed gevoelig ligt, dus doe dat gewoon niet; er zijn tientallen triljarden andere grappen die men kan maken
  • Dus omdat het gevoelig zou liggen mogen er geen grappen over gemaakt worden, geen spotprenten worden getekend, mag er dan überhaupt nog over gepraat worden?


    Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht

    En toch is Kamagurka een wijze intellectueel. Zijn uitspraken over Charlie Hebdo wijzen daarop.
  • -wanneer ge wel zo'n spotprent plaatst kan dat effecten hebben die onschuldigen doden; niet bij ons, maar in moslimlanden zelf (bij recente betogingen tégen Charlie Hebdo in moslimlanden, vielen doden); dit is allemaal niet nodig; er zijn triljarden andere grappen die men kan maken, zonder dit dodelijke effect te ressorteren
  • Dus omdat ze in andere landen niet beschaafd kunnen reageren en onmiddellijk in een gemeenschappelijke volkswoede ontsteken moeten wij ons koest houden?



    Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht

    En toch is Kamagurka een wijze intellectueel. Zijn uitspraken over Charlie Hebdo wijzen daarop.

  • -wanneer wij onze zogenaamde "vrije meningsuiting" moeten celebreren door middel van het aanstootgeven aan verdrukte volkeren, dan is dat maar een zwakke techniek; we kijken beter hoe onze privacy en vrije mening hier wordt misbruikt door de NSA en dergelijke geheime diensten, da's veel belangrijker

Kaugurka spreekt over de moslims als over "verdrukte volkeren..." Nu kan hij veel zeggen maar de moslims zijn niet verdrukt, ze verdrukken eerder andere volkeren dan dat ze zelf verdrukt worden. Wel worden ze in veel landen verdrukt door hun totalitaire/religieuze regimes die ondemocratisch zijn, dat is een feit Kamaugurka.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht

En toch is Kamagurka een wijze intellectueel. Zijn uitspraken over Charlie Hebdo wijzen daarop.


Amai. En dat komt van zo'n onnozel manneke dat voor Humo grapkes tekent. Van thuis uit hoorde ik altijd dat dat idioten zijn, plat links, geen gecultiveerde marxisten. Tja, het zij zo, de man is wijs.

Ach jongen toch, stop toch met deze linkse beuzelaar op te hemelen, hij aapt gewoon zijn linkse broodheren na.
Hypochonder is offline  
Oud 22 januari 2015, 18:10   #23
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik ben het overigens totaal niet eens met Kamagurka. Natuurlijk is het verstandig en goed om verantwoordelijk om te gaan met datgeen wat je denkt en wat je wil zeggen. Maar ik ben van mening dat het soms noodzakelijk is om dingen belachelijk te maken en te provoceren.

Vaak worden dingen die niet belachelijk zijn, niet belachelijk gemaakt.
De man doet zijn uitspraken dan ook volledig in een binnenlands politiek kader, heeft niks met zijn zogezegde afkeer van het provoceren van de islam te maken hoor.
Hypochonder is offline  
Oud 22 januari 2015, 18:12   #24
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ik begrijp deze zin niet goed. Er schort iets met de grammaticale constructie, of met het vocabularium, of met beide. Kan u dat eens herschrijven?
ALVAST IEMAND DIE ZIJN POLITIEK CORRECTE PARTIJ INDOCTRINATIE HEEFT GESLIKT.

Maar ik begrijp het hoor, er schort iets, iets ontgaat U.
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline  
Oud 22 januari 2015, 18:18   #25
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Waarom moet u per se de post van geertvdb hierboven herhalen?
Over gelezen.
Maar blij dat nog mensen mijn mening delen.
Bobke is offline  
Oud 22 januari 2015, 18:21   #26
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ik heb het nooit echt voor Kamagurka gehad. Wij lezen De Standaard, wij studeerden aan de KUL. Wij lezen Humo niet en wij studeerden niet aan de UGent. Wij zijn beschaafder en van een hoger niveau.

En toch is Kamagurka een wijze intellectueel. Zijn uitspraken over Charlie Hebdo wijzen daarop.
  • -ge moet niet nodeloos mensen pesten met spotprenten - we weten dat het afbeelden van Mohammed gevoelig ligt, dus doe dat gewoon niet; er zijn tientallen triljarden andere grappen die men kan maken
  • -wanneer ge wel zo'n spotprent plaatst kan dat effecten hebben die onschuldigen doden; niet bij ons, maar in moslimlanden zelf (bij recente betogingen tégen Charlie Hebdo in moslimlanden, vielen doden); dit is allemaal niet nodig; er zijn triljarden andere grappen die men kan maken, zonder dit dodelijke effect te ressorteren
  • -wanneer wij onze zogenaamde "vrije meningsuiting" moeten celebreren door middel van het aanstootgeven aan verdrukte volkeren, dan is dat maar een zwakke techniek; we kijken beter hoe onze privacy en vrije mening hier wordt misbruikt door de NSA en dergelijke geheime diensten, da's veel belangrijker

Amai. En dat komt van zo'n onnozel manneke dat voor Humo grapkes tekent. Van thuis uit hoorde ik altijd dat dat idioten zijn, plat links, geen gecultiveerde marxisten. Tja, het zij zo, de man is wijs.
Kamagurka wordt gewoon oud(er) en is (bijna) zo gesetteld als zijn goede vriend Marc Coucke. Hij heeft een leeftijd bereikt waar business belangrijker is dan keet schoppen.
Het zou twintig jaar geleden niet waar zijn geweest.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 22 januari 2015, 18:23   #27
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Pretend to be a monkey too?
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline  
Oud 22 januari 2015, 18:31   #28
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Al wat ik hier post is onder voorbehoud.
Mijn excuses aan Kamagurka als hij niet beweerde wat C2C hem hier allemaal toeschrijft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
[*]-ge moet niet nodeloos mensen pesten met spotprenten - we weten dat het afbeelden van Mohammed gevoelig ligt, dus doe dat gewoon niet; er zijn tientallen triljarden andere grappen die men kan maken
Mensen moet je niet nodeloos pesten.
Heel fijngevoelig van Kama.







Uit bovenstaand prentjes mogen we dus concluderen dat fijngevoelige Kama
rolstoelpatiënten,
gehandicapten,
daklozen,
Palestijnen,
biskoppen,
mensen met burn-out,
....
niet als mensen beschouwt?

Of heeft hij van bovenstaande potentiëel gekwetsten gewoon minder schrik dan van een moslim met een AK47?
Dat laatste zou ik overigens heel verstandig vinden, maar soit: er spelen duidelijk andere zaken dan de weigering om mensen te kwetsen.
Nogmaals: voor zover hij die onvertogen woorden echt zou gesproken hebben...
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 22 januari 2015, 18:38   #29
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dus omdat het gevoelig zou liggen mogen er geen grappen over gemaakt worden, geen spotprenten worden getekend, mag er dan überhaupt nog over gepraat worden?
Nogmaals, het gaat niet over "mag dit wel". Het gaat over: "moet dat nu per sé".

In welke zin draagt een mohammed-cartoon die miljoenen mensen kwaad maakt, toe aan de grote strijd om de ontwikkeling van de mensheid?

Er zijn wel wat belangrijker zaken in deze wereld dan moslims op stang jagen, me dunkt.

Encore: het mag. Maar moet het ook echt? Hebben we niks beters te doen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dus omdat ze in andere landen niet beschaafd kunnen reageren en onmiddellijk in een gemeenschappelijke volkswoede ontsteken moeten wij ons koest houden?
Nee, Kamagurka sprak over de individuele verantwoordelijkheid van de tekenaar/kunstenaar. Wetend dat zo'n steekvlam onschuldige slachtoffers kan maken in de landen die men met deze steekvlam treft, besluit hij dat het niet de moeite loont. Hij vindt het menselijk leven waardevoller dan een cartoon.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Kaugurka spreekt over de moslims als over "verdrukte volkeren..." Nu kan hij veel zeggen maar de moslims zijn niet verdrukt, ze verdrukken eerder andere volkeren dan dat ze zelf verdrukt worden. Wel worden ze in veel landen verdrukt door hun totalitaire/religieuze regimes die ondemocratisch zijn, dat is een feit Kamaugurka.
Ja, maar je moet ook af en toe een geschiedenisboekje ter hand nemen. Over het Midden-Oosten en Midden-Azië.

Dan ga je lezen over kolonialisme, repressieve post-koloniale regimes en dictaturen, en recente golfoorlogen.

Je moet zo'n boek niet per sé kopen. Je kan ook je plaatselijke bibliotheek consulteren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ach jongen toch, stop toch met deze linkse beuzelaar op te hemelen, hij aapt gewoon zijn linkse broodheren na.
Da's wat te makkelijk geworden in dit debat, zeggen dat alles wat wijs is links is. Het moet nu beter. Dat werkt niet meer. Sorry. Te licht door de bocht.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline  
Oud 22 januari 2015, 18:39   #30
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
ALVAST IEMAND DIE ZIJN POLITIEK CORRECTE PARTIJ INDOCTRINATIE HEEFT GESLIKT.

Maar ik begrijp het hoor, er schort iets, iets ontgaat U.
Mag ik je helpen. Je zou "partij indoctrinatie" beter in één woord schrijven. Dan wordt het duidelijker.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline  
Oud 22 januari 2015, 18:41   #31
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De man doet zijn uitspraken dan ook volledig in een binnenlands politiek kader, heeft niks met zijn zogezegde afkeer van het provoceren van de islam te maken hoor.
Bestaat er dan zoiets als uitspraken volledig doen in een "buitenlands politiek kader"? Binnen en buiten zijn in deze discussie nu eenmaal helemaal verstrengeld, want het gaat om "ons binnen" (immigranten van de derde generatie, die Belg zijn), die naar "buiten kijken" (ISIS), om "hier binnen" ("bij ons") dat "buiten" te promoten, met geweld.

Het terrorisme heeft alvast één goede kant: mensen worden gedwongen om voorbij de Vlaamse klei te kijken, en plots te ontdekken dat de wereld groter is dan ze zich hadden ingebeeld.

Er bestaat geen "binnen", hoe graag nationalisten dat ook zouden fabriceren. We zijn door en door gemondialiseerd.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes

Laatst gewijzigd door C2C : 22 januari 2015 om 18:42.
C2C is offline  
Oud 22 januari 2015, 18:43   #32
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Mag ik je helpen. Je zou "partij indoctrinatie" beter in één woord schrijven. Dan wordt het duidelijker.
En nu het inhoudelijk antwoord graag?

Nee?

Laat maar zitten...
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline  
Oud 22 januari 2015, 18:44   #33
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Kamagurka wordt gewoon oud(er) en is (bijna) zo gesetteld als zijn goede vriend Marc Coucke. Hij heeft een leeftijd bereikt waar business belangrijker is dan keet schoppen.
Het zou twintig jaar geleden niet waar zijn geweest.
Ahzo, hou ouder je wordt, hoe belangrijker geld wordt? Ik dacht dat het net andersom was. (Maar ik baseer me dan ook enkel op voorbeelden uit mijn nabije omgeving. Ouwe rijke babyboomers die alles wegschenken.)
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline  
Oud 22 januari 2015, 18:47   #34
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

__________________
Derk de Tweede is offline  
Oud 22 januari 2015, 18:47   #35
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Ik vind het wonderbaarlijk dat sommige mensen niet inzien dat beledigen en provoceren eigen is aan het principe vrijheid van meningsuiting.
Nietzsche is offline  
Oud 22 januari 2015, 18:47   #36
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Al wat ik hier post is onder voorbehoud.
Mijn excuses aan Kamagurka als hij niet beweerde wat C2C hem hier allemaal toeschrijft.


Mensen moet je niet nodeloos pesten.
Heel fijngevoelig van Kama.







Uit bovenstaand prentjes mogen we dus concluderen dat fijngevoelige Kama
rolstoelpatiënten,
gehandicapten,
daklozen,
Palestijnen,
biskoppen,
mensen met burn-out,
....
niet als mensen beschouwt?
.
Het bovenstaande zijn maatschappelijke categorieën die je in alle maatschappijen terugvindt -- geestelijken, gehandicapten, gedeprimeerden, noem maar op.

Het niet respecteren van een van de kernpunten van de islamitische doctrine - het verbod op het afbeelden van de profeet - is iets helemaal anders, want dat treft de kern van een cultuur.

Mensen met burnout representeren geen cultuur.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline  
Oud 22 januari 2015, 18:48   #37
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Ahzo, hou ouder je wordt, hoe belangrijker geld wordt? Ik dacht dat het net andersom was.
Je hebt gelijk, zo ZOU het moeten zijn.
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline  
Oud 22 januari 2015, 18:49   #38
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Een uitspraak tegen het liberale marktfundamentalisme van het Westen?
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline  
Oud 22 januari 2015, 18:54   #39
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Het bovenstaande zijn maatschappelijke categorieën die je in alle maatschappijen terugvindt -- geestelijken, gehandicapten, gedeprimeerden, noem maar op.
En dat zijn geen mensen die je kan kwetsen met een cartoon?
Zijn dat die triljoenen anderen waarover hij wel (kwetsende) grappen durft maken?

Citaat:
Het niet respecteren van een van de kernpunten van de islamitische doctrine - het verbod op het afbeelden van de profeet - is iets helemaal anders, want dat treft de kern van een cultuur.
Prietpraat.
Mohammed was een mens als een andere.

Citaat:
Mensen met burnout representeren geen cultuur.
En daarom mogen ze door Kama wél gekwetst worden?

Mij niet gelaten hoor, maar dan niet hypokriet zijn!
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 22 januari 2015, 18:56   #40
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik vind het wonderbaarlijk dat sommige mensen niet inzien dat beledigen en provoceren eigen is aan het principe vrijheid van meningsuiting.
Sommigen zien dat niet in als ze zelf onder vuur liggen.
Anderen kwetsen is ok (zoals Kama in bijna AL zijn cartoons doet!!!) maar als ze zelf een islamietische hoeri vogelen, dan moet je Mohammed met fluwelen handschoentjes aanpakken.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be