Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 oktober 2015, 12:01   #21
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ze maakt ook kritiek op de Francofonie en dus op de Franstalige bevolking in het algemeen.
nee, dat maak jij ervan, omdat je zo de persoon die de kritiek brengt kan aanpakken omdat je ofwel wel beseft dat de kritiek terecht is, ofwel niet in staat bent de kritiek te weerleggen.

dat is gewoon gemakkelijker voor je, én in één beweging heb je de discussie afgeleid van een 'onbehaaglijke waarheid'
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 12:13   #22
HRobin
Minister
 
HRobin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik heb het over wat Marie zegt.
Maar telkens vanuit de denkfout die je keer op keer maakt.
__________________
Citaat:
In 1272, Muslims first invented the condom using a goat's lower intestine..
In 1873, the British somewhat refined this idea by taking it out of the goat first....
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 12:14   #23
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ze maakt ook kritiek op de Francofonie en dus op de Franstalige bevolking in het algemeen.
Dat is hetzelfde als zeggen dat wanneer ik kritiek geef op het Christendom ik alle Christenen zou haten... Hetgeen natuurlijk compleet belachelijk is....
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 12:14   #24
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gij verwart kritiek op de PS en op het in Wallonië gevoerde beleid met kritiek op elke franstalige, ik lees bij Marie geen afkeer van franstaligen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie Daenen
verder een heel duidelijke verklaring dat voor de franstaligen de Vlamingen in dit land hun directe tegenstanders zijn


Mo bon de bocht van Laurette mag er ook zijn. Indertijd geen inburgering omdat ze schrik hadden van het nationalisme van de NVA. Vandaag hebben ze blijkbaar niks meer tegen het nationalisme van de NVA
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 12:15   #25
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat is hetzelfde als zeggen dat wanneer ik kritiek geef op het Christendom ik alle Christenen zou haten... Hetgeen natuurlijk compleet belachelijk is....
De Francofonie, dat zijn toch alle mensen die Frans spreken?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 12:18   #26
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
een goeike !
Pandareus die heeft, samen met zijn linkiewinkies dan ook niet zomaar kritiek op alles wat plat Vlaams is; hij heeft in tegendeel zo'n groot hart dat hij, met zijn linkiewinkie-troep heel dat verderfelijk Vlaamse boerenvolk, waaronder hij leeft, wil heropvoeden...
En goed dat ze doen aan dat boerenvolk... Het enige waar ze in slagen is het meer en meer te verknechten...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 12:22   #27
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zou het kunnen dat de boze berichten over francofoon imperialisme & fascisme vooral een uiting zijn van huiselijke ruzies ?
Het schijnt inderdaad dat haar (Laurettes) tweede huwelijk ook al gestrand is. Maar ik geloof helemaal niet dat zij zulke excuses nodig heeft voor haar verblinde franstalige anti-Vlaamse facistische houding... Deze is haar waarschijnlijk met de paplepel ingegeven...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 12:28   #28
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht


Mo bon de bocht van Laurette mag er ook zijn. Indertijd geen inburgering omdat ze schrik hadden van het nationalisme van de NVA. Vandaag hebben ze blijkbaar niks meer tegen het nationalisme van de NVA
Of zou het kunnen dat ze, met de zesde staatsmisvorming het pleit al zodanig gewonnen hebben dat ze, zoals Everytimes dat steeds zo mooi zegt, zich geen bal meer aantrekken van wat de Vlamingen nog zeggen want de Vlamingen zitten geketend tot en met... en zelfs al zouden ze zich afscheuren, zelfs dan nog zullen ze de rekening gepresenteerd krijgen en komt franstalig België er met grote stukken Vlaams grond, met het overgrote deel van hun franstalige schulden in Vlaamse handen heel voordelig uit...

Zo kunnen ze nu weer over de franstalige grootheid, vriendschap en andere onnozeliteiten komen spreken...
Wij zijn toch zo mooi, zo goed, zo groot...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 12:29   #29
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De Francofonie, dat zijn toch alle mensen die Frans spreken?
Haat ik alle Christenen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 12:42   #30
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

goed, kunnen we nu efkes on topic gaan?

feit: PS heeft altijd de inburgeringstesten afgewezen.
Reden: schrik van de N-VA.

maw, uit schrik van een democratische partij heeft de PS jaren een goede maatregel tegengehouden?

Mogen we dat niet een klein beetje onrustbarend vinden?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 12:42   #31
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Haat ik alle Christenen???
U haat Franstaligen, dat is zonder meer duidelijk.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 12:45   #32
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Pandareus die heeft, samen met zijn linkiewinkies dan ook niet zomaar kritiek op alles wat plat Vlaams is; hij heeft in tegendeel zo'n groot hart dat hij, met zijn linkiewinkie-troep heel dat verderfelijk Vlaamse boerenvolk, waaronder hij leeft, wil heropvoeden...
En goed dat ze doen aan dat boerenvolk... Het enige waar ze in slagen is het meer en meer te verknechten...
Waar heb je mij al weten schrijven dat ik iemand wil heropvoeden ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 12:47   #33
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het schijnt inderdaad dat haar (Laurettes) tweede huwelijk ook al gestrand is. Maar ik geloof helemaal niet dat zij zulke excuses nodig heeft voor haar verblinde franstalige anti-Vlaamse facistische houding... Deze is haar waarschijnlijk met de paplepel ingegeven...
Ik had het wel over jou hoor en niet over Laurette...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zou het kunnen dat de boze berichten over francofoon imperialisme & fascisme vooral een uiting zijn van huiselijke ruzies ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 12:48   #34
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waar heb je mij al weten schrijven dat ik iemand wil heropvoeden ?
nee, je doel zo openlijk duidelijk maken, en met open vizier strijden, dat zou je stijl niet zijn hé
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 13:05   #35
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, je doel zo openlijk duidelijk maken, en met open vizier strijden, dat zou je stijl niet zijn hé
Ik heb hier al veel over mijn kop gekregen, maar dit is origineel. Je bent de eerste die me zegt dat ik onduidelijk ben.

Samengevat : het land willen behouden zoals het nu is en separatisme en taalhysterie afwijzen. Is dat onduidelijk volgens jou ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 13:08   #36
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.687
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Gisteren Laurette op RTL gehoord waar ze na het nieuws van 13h gedurend tien minuten het grote woord kreeg.

Laurette gaat honderd procent voor inburgeringscursussen voor nieuwe Belgen.

Hoe kan dat vroeg de reporter, was het niet uw partij die dat al altijd heeft tegengehouden???

Antwoord Laurette???
Ja maar in die tijd was de toestand heel anders en met de NVa en het Vlaamse nationalisme dat ons grote kopzorgen baarde waren wij bang dat die inburgersingscursussen tegen de franstalingen zouden gebruikt worden...

Dus hier:
- 1) een heel duidelijke bevestiging van het eerste rangsburgerschap van de franstaligen die over heel la Belgique hun frans als enige taal moeten kunnen gebruiken ook als Vlaanderen in de grondwet als ééntalig Nederlandstalig staat ingeschreven...
- 2) verder een heel duidelijke verklaring dat voor de franstaligen de Vlamingen in dit land hun directe tegenstanders zijn en niet hun medeburgers op voet van gelijkheid...
Dus een directe bevestiging van hun voortdurende opruiende taal tegen alles wat Vlaams is... en dat zij altijd en alleen voor de francofonie staan, terwijl zij elke verdenking nog maar van Vlamingen, niet alleen in de federale regering maar overal in dit land, die in eerste plaats voor het Vlaamse volk durven opkomen verwijten van anti-Belgisch te zijn en de éénheid van het land in gevaar te brengen...
Welke éénheid, de franstalige evidentie en eerstgeldigheid van dit land of de echte éénheid???
- 3) verder een bevestiging dat door de schuld van de franstaligen en de daarbijhorende horige instellingen aan de francofonie, ook en vooral in Vlaanderen, Vlaamse media op de eerste plaats, heel de inburgering van nieuwe Belgen totaal falikant begonnen is en dat waarschijnlijk de klok niet meer terug gezet kan worden...
- 4) dat dus de francofonie nooit verder is gekomen dan een koloniale bezitsdrang op alle tegoeden van Vlaanderen, burgers inbegrepen...

In feiten wat zij toegegeven heeft is dat zij zuiver franstalige facisten zijn en blijven...
Inderdaad vroeger kwamen de meeste vreemdelingen uit Franstalige landen en was de PS tegen inburgeringscursussen.
De PS wou immers vooral Franstaligen importeren om de Vlaamse meerderheid van dit land te breken en was bevreesd dat de inwijkelingen Nederlands zouden leren in deze inburgeringscursussen .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 13:21   #37
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
goed, kunnen we nu efkes on topic gaan?

feit: PS heeft altijd de inburgeringstesten afgewezen.
Reden: schrik van de N-VA.

maw, uit schrik van een democratische partij heeft de PS jaren een goede maatregel tegengehouden?

Mogen we dat niet een klein beetje onrustbarend vinden?
Het is niet alleen een beetje onrustbarend want heel het officieel Vlaams discour van de linkiewinkies, welke practisch een alleenrecht hebben op de Vlaamse media steunt op de drogreden dat de Vlamingen niet het recht zouden hebben om voor hun eigenheid, hun taal, hun kultuur, hun waarden en rechten uit te komen, maar bijna de plicht hebben om iedereen buiten zichzelf hier de wet en de waarden te laten voorschotelen...

In bij wet ééntalig Vlaanderen mogen zij niet vragen aan de franstaligen, die zich hier komen vestigen, om Nederlands te leren...

Mogen zij niet vragen aan om het even welke nieuwkomer om zich aan 'het bekrompen' Vlaanderen aan te passen...

Natuurlijk dat Vlaanderen steeds weer en opnieuw overal de duimen moeten leggen; de franstaligen moeten maar roepen dat zij, de minderheid, niet gedwongen kunnen worden om naar de Vlaamse meerderheid te luisteren en alles wat in elk ander land als normaal aangezien wordt moet hier door de franstalige mallemolen eerst tot op het bot van zijn inhoud ontdaan worden... vb. gezonde financiële Belgisch huishouden is zogezegd een toegeving aan de Vlaamse dictatuur en de schuldenberg zwingt de pan uit...
vb. Een politiek van gedegen integratie van de nieuwkomers was een toegeving aan het Vlaamse extremisme (kon ook tegen de franstaligen gebruik worden) en België verlies vele jaren in het aanpassen van de nieuwkomers...
vb. de sociale zekerheid betaalbaar houden mocht niet, want de franstaligen mochten niet verarmen...

En zo is alles wat het regeren van dit land betreft totaal uit de hand gelopen omdat de francofonie steeds weer en opnieuw, met de hulp van de Vlaamse linkiewinkies zijn dictatuur over heel la Belgique uitspreid heeft...

En nu wat rest er voor Vlaanderen??? Om als eerste in de Griekse put gedumpt te worden???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 13:24   #38
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

idem

Laatst gewijzigd door marie daenen : 26 oktober 2015 om 13:28.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 13:24   #39
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

idem

Laatst gewijzigd door marie daenen : 26 oktober 2015 om 13:29.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 13:32   #40
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waar heb je mij al weten schrijven dat ik iemand wil heropvoeden ?
Het is toch dat dat keer op keer de hoofdredacteurs van de Vlaamse regimemedia, waar jij toch meestal volledig achter staat, komen beweren...
Dus ben je het eens met hun ideologie...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be