Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 18 augustus 2016, 18:52   #81
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Het dodental in Syrië valt toch goed mee? Tijdens WO II vielen er meer dan 50.000 doden per dag. Nu misschien 100, nog niet.
Dit bericht heb ik eerst genegeerd, maar nu er geestdriftig mee wordt ingestemd schrijf ik toch maar een reactie. Die cijfers kloppen niet, maar daar gaat het mij niet om. Nu wordt het aantal doden in Syrië volgens Al Jazeera door VN envoy voor Syrie geschat op 400.000. Dat betreft slechts 1 land, terwijl de tweede wereldoorlog een zeer groot gebied besloeg, in Europa, Azië en Afrika. Verder zijn er bijna 3 miljoen Syriërs uit hun steden verdreven en gevlucht. In Libanon zitten er al 1 miljoen. Velen zijn binnen Syrië opgevangen bij familie of vrienden. Het land is grotendeels verwoest. Hoe laat dit zich vergelijken met de schade in België door de tweede wereldoorlog?

Laatst gewijzigd door Piero : 18 augustus 2016 om 19:05.
Piero is offline  
Oud 19 augustus 2016, 01:43   #82
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dit bericht heb ik eerst genegeerd, maar nu er geestdriftig mee wordt ingestemd schrijf ik toch maar een reactie. Die cijfers kloppen niet, maar daar gaat het mij niet om. Nu wordt het aantal doden in Syrië volgens Al Jazeera door VN envoy voor Syrie geschat op 400.000. Dat betreft slechts 1 land, terwijl de tweede wereldoorlog een zeer groot gebied besloeg, in Europa, Azië en Afrika. Verder zijn er bijna 3 miljoen Syriërs uit hun steden verdreven en gevlucht. In Libanon zitten er al 1 miljoen. Velen zijn binnen Syrië opgevangen bij familie of vrienden. Het land is grotendeels verwoest. Hoe laat dit zich vergelijken met de schade in België door de tweede wereldoorlog?
Zonder de aanwezigheid van massavernietigingswapens hadden we al lang een nieuwe wereldoorlog. We moeten daar eerlijk in zijn.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 19 augustus 2016, 01:46   #83
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Volg eens de strijd via bv www.southfront.org, dan zul je snel van gedacht veranderen. Alleen met de slag rond Aleppo zijn er meerdere duizenden Jihadi terroristen kapot gemaakt. Zowel door de massale bombardementen als tijdens gevechten met het syrische leger, hezbollah of de kurdische rebellen.
De grote kuis is bezig in mossul, raqqa, in Aleppo. Sinds gisteren hebben de russen de beschikking over een luchtmachtbasis in Iran, vanwaar ze gemakkelijk de hele grensregio tussen syrië en Irak kunnen bestrijken. Tot hiertoe was dat de blinde vlek. Wees maar zeker dat het extermineren van IS en Al Nusra nu veel sneller zal gaan.
Dit zijn de vluchten die uitgevoerd worden vanuit Iran.

(fig.)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Hamedan-air-base-in-Iran.jpg‎
Bekeken: 96
Grootte:  28,9 KB
ID: 103475  

__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 19 augustus 2016, 05:47   #84
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Zonder de aanwezigheid van massavernietigingswapens hadden we al lang een nieuwe wereldoorlog. We moeten daar eerlijk in zijn.
2!

Uiteraard werkt de MAD/doctrine.

Maar een grote kuis is wenselijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 19 augustus 2016, 16:50   #85
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dit bericht heb ik eerst genegeerd, maar nu er geestdriftig mee wordt ingestemd schrijf ik toch maar een reactie. Die cijfers kloppen niet, maar daar gaat het mij niet om. Nu wordt het aantal doden in Syrië volgens Al Jazeera door VN envoy voor Syrie geschat op 400.000. Dat betreft slechts 1 land, terwijl de tweede wereldoorlog een zeer groot gebied besloeg, in Europa, Azië en Afrika. Verder zijn er bijna 3 miljoen Syriërs uit hun steden verdreven en gevlucht. In Libanon zitten er al 1 miljoen. Velen zijn binnen Syrië opgevangen bij familie of vrienden. Het land is grotendeels verwoest. Hoe laat dit zich vergelijken met de schade in België door de tweede wereldoorlog?
Ik zag op TV hoe een enorm Russisch bombardementsvliegtuig zijn bodemluiken openzet en de grote bommen met tientallen tegelijk uitvallen. Zo gooiden de oorlogsvoerende landen in WO 2 elkaar steden ook plat zonder bekommernis van het aantal doden. Dit is erover, men kan op zijn minst proberen precisie bombardementen uit te voeren.
Gipsy is offline  
Oud 19 augustus 2016, 16:56   #86
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik zag op onafhankelijke media een meisje van nog geen 6 jaar in stukken gemaaid worden.
Maar diezelfde meisjes verkondigen later video's over ons ongelovigen en onthoofden hun poppen.
Geen compassie en verder bombarderen die zooi. Van de eerste tot de laatste uitroeien.
Peche is offline  
Oud 19 augustus 2016, 17:13   #87
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik zag op onafhankelijke media een meisje van nog geen 6 jaar in stukken gemaaid worden.
Maar diezelfde meisjes verkondigen later video's over ons ongelovigen en onthoofden hun poppen.
Geen compassie en verder bombarderen die zooi. Van de eerste tot de laatste uitroeien.
Een oproep tot genocide, mag dat eigenlijk volgens de forumregels?
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 19 augustus 2016, 17:19   #88
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Een oproep tot genocide, mag dat eigenlijk volgens de forumregels?
Het ging niet over joden, dus ik zal safe zitten.
Ge hebt hier vrijheid van meningsuiting tenzij ge de holocaust ontkent.
Ik heb geen compassie als ik zo'n foto van een jongetje zie, ik zie een toekomstige ISIS millitant.
Weg ermee.
Peche is offline  
Oud 19 augustus 2016, 17:31   #89
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het ging niet over joden, dus ik zal safe zitten.
Ge hebt hier vrijheid van meningsuiting tenzij ge de holocaust ontkent.
Ik heb geen compassie als ik zo'n foto van een jongetje zie, ik zie een toekomstige ISIS millitant.
Weg ermee.
Als u dergelijke overtuigingen hebt, moet u niet verwonderd zijn dat men u op de gelijkenissen met het nazisme gaat wijzen. Ook zij zagen in bepaalde groepen potentieel gevaar, en gebruikten dat als legitimatie voor het preventief uitroeien van die groepen.

Niet dat dit u op andere gedachten zal brengen uiteraard, maar ik hoop dat anderen wel inzien hoe immoreel uw nazistische overtuiging is. U bent al lang verloren.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 19 augustus 2016, 17:43   #90
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Als u dergelijke overtuigingen hebt, moet u niet verwonderd zijn dat men u op de gelijkenissen met het nazisme gaat wijzen. Ook zij zagen in bepaalde groepen potentieel gevaar, en gebruikten dat als legitimatie voor het preventief uitroeien van die groepen.

Niet dat dit u op andere gedachten zal brengen uiteraard, maar ik hoop dat anderen wel inzien hoe immoreel uw nazistische overtuiging is. U bent al lang verloren.
Kerel de islamisten zijn de nazi's en U bent te lui U daarin te verdiepen.
Lees de koran, kom dan terug praten ok?
Ik schuw het etiket fascist of racist niet meer. Ik verwelkom het als compliment als het van uwe zijde komt.

Ik ben niet verloren, ik kies ervoor verloren te lopen. Dat is het grote verschil met U. Gij zijt gewoon te lomp A tot Z te verbinden.
Mijn keuze is bewust, U loopt onbewust verloren en blaat de leugens na.
Ieder het zijne zeker? Maar ik wees U niet als eerste aan.
onthoud dat voor de toekomst.
Peche is offline  
Oud 19 augustus 2016, 18:02   #91
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Kerel de islamisten zijn de nazi's en U bent te lui U daarin te verdiepen.
Lees de koran, kom dan terug praten ok?
Ik schuw het etiket fascist of racist niet meer. Ik verwelkom het als compliment als het van uwe zijde komt.

Ik ben niet verloren, ik kies ervoor verloren te lopen. Dat is het grote verschil met U. Gij zijt gewoon te lomp A tot Z te verbinden.
Mijn keuze is bewust, U loopt onbewust verloren en blaat de leugens na.
Ieder het zijne zeker? Maar ik wees U niet als eerste aan.
onthoud dat voor de toekomst.
Ik ga de koran niet lezen, net zoals ik de thora of de bijbel ook niet gelezen heb. Das Kapital en het Communistische Manifest zijn de enige 'handleidingen' van moreel verwerpelijke ideologieën waar ik mijn tijd heb willen insteken.

Terecht dat u het etiket fascist niet meer schuwt. Alleen zou het beter zijn als u het zou omarmen. Dat komt de duidelijkheid ten goede. Ik kom altijd op voor het libertarische gedachtegoed, en schuw nooit om die term te gebruiken. Ik nodig u uit om hetzelfde te doen over uw fascistische gedachtegoed.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 19 augustus 2016, 18:09   #92
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Ik ga de koran niet lezen, net zoals ik de thora of de bijbel ook niet gelezen heb. Das Kapital en het Communistische Manifest zijn de enige 'handleidingen' van moreel verwerpelijke ideologieën waar ik mijn tijd heb willen insteken.

Terecht dat u het etiket fascist niet meer schuwt. Alleen zou het beter zijn als u het zou omarmen. Dat komt de duidelijkheid ten goede. Ik kom altijd op voor het libertarische gedachtegoed, en schuw nooit om die term te gebruiken. Ik nodig u uit om hetzelfde te doen over uw fascistische gedachtegoed.
Als ge het niet eens wil lezen, hou dan uw muile?
Ge wringt U tussen discussies waar mensen de koran wel lazen. Hoe kunnen we Ruben serieus nemen als Ruben een nablatend schaap is?

Ik omarm mijn fascisme dan ook, ik heb hele praatgroepen te kakken gezet en heel de Belgische psychiatrie. Niemand kon mij de multicul als droom verkopen. Maar ze verklaren mij wel gek als ik er verloren in loop? Achja, ieder zijn weg en hun kop gaat eraf. Ik verheug dat moment. Men pushte mij en nu gaan degene waar ik respect voor op moest brengen hun kop eraf halen. ZALIG doet het woord te kort.
Ik nodig U uit eerst de ideologie te vatten en dan U in discussie te moeien.
Peche is offline  
Oud 19 augustus 2016, 18:39   #93
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik zag op TV hoe een enorm Russisch bombardementsvliegtuig zijn bodemluiken openzet en de grote bommen met tientallen tegelijk uitvallen. Zo gooiden de oorlogsvoerende landen in WO 2 elkaar steden ook plat zonder bekommernis van het aantal doden. Dit is erover, men kan op zijn minst proberen precisie bombardementen uit te voeren.
Over Cambodja zullen ze maar zwijgen zeker. Los van het feit of uw beweringen nu waar zijn of niet.
The first phase was 1969 to ‘75, the years of the American bombing, during which it is estimated that 600,000 Khmer died while two million became refugees. Michael Vickery’s study gives a “war loss” of 500,000 for this period. There are other estimates, some lower, some higher. What is beyond doubt is that Kissinger and Nixon unleashed an unprecedented aerial savagery – much of it kept secret from the US Congress and people – on a defenceless people. Kissinger should have stood trial with Khieu Samphan and the other Khmer Rouge leaders. What the US did to Cambodia was an epic crime. BRON
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 19 augustus 2016 om 18:42.
Nr.10 is offline  
Oud 19 augustus 2016, 18:45   #94
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Over Cambodja zullen ze maar zwijgen zeker. Los van het feit of uw beweringen nu waar zijn of niet.
Als we die toer op gaan kunnen we meteen ook over de honderd miljoen doden van het communisme zwijgen. Dan kan elk onderwerp geminimaliseert worden omdat er wel iets erger bestaat waar we dan kunnen naar verwijzen.

Trouwens uw bron stinkt. Ik lees geen propaganda.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 19 augustus 2016 om 18:48.
Gipsy is offline  
Oud 19 augustus 2016, 19:35   #95
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Geallieerde rebellen hebben vrijdag de aanval ingezet op IS in Aleppo. Het leven van twee miljoen mensen staat op het spel. Na overvloedige bombardementen is de infrastructuur verwoest en is er gebrek aan water en voedsel. Bij temperaturen van boven de 40 graden is dat al snel dodelijk, zeker voor kinderen. Deze toestand is grotendeels ontstaan door de acties van de westerse coalitie. Maar die houdt zich nu stil. Moet IS verdreven worden tot elke prijs?
Die toestand is grotendeels ontstaan door de USA en rebellen (IS inbegrepen) die Rusland het licht in de ogen niet gunt. Ik betwijfel of de coalitie daar schuldig aan is.
Mindset is offline  
Oud 19 augustus 2016, 19:39   #96
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Over Cambodja zullen ze maar zwijgen zeker. Los van het feit of uw beweringen nu waar zijn of niet.
The first phase was 1969 to ‘75, the years of the American bombing, during which it is estimated that 600,000 Khmer died while two million became refugees. Michael Vickery’s study gives a “war loss” of 500,000 for this period. There are other estimates, some lower, some higher. What is beyond doubt is that Kissinger and Nixon unleashed an unprecedented aerial savagery – much of it kept secret from the US Congress and people – on a defenceless people. Kissinger should have stood trial with Khieu Samphan and the other Khmer Rouge leaders. What the US did to Cambodia was an epic crime. BRON
De ene misdaad praat de andere goed?

Ok.
fallen_angel is offline  
Oud 19 augustus 2016, 19:45   #97
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

too rude

Laatst gewijzigd door Peche : 19 augustus 2016 om 19:54.
Peche is offline  
Oud 19 augustus 2016, 20:54   #98
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als we die toer op gaan kunnen we meteen ook over de honderd miljoen doden van het communisme zwijgen. Dan kan elk onderwerp geminimaliseert worden omdat er wel iets erger bestaat waar we dan kunnen naar verwijzen.

Trouwens uw bron stinkt. Ik lees geen propaganda.
De fameuze uitspraak
"Anything that flies on anything that moves"
is helaas geen propaganda. Het resultaat was het moorddadige regime van Pol Pot en de Rode Khmer. Het resultaat van de bemoeienis van de VS in Syrië is IS.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 19 augustus 2016, 20:55   #99
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
De ene misdaad praat de andere goed?

Ok.
Waar is de misdaad? Ik zie alleen maar mensen die hoog van de toren blazen om een reden die onduidelijk is.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 20 augustus 2016, 00:05   #100
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
ik heb hele praatgroepen te kakken gezet en heel de Belgische psychiatrie
Ik gebruikte de term 'forumgek' om uw ideeën te plaatsen, maar nu blijkt dat dat een pertinente diagnose was?

Edit: Echt verbazen hoeft dat natuurlijk niet. Zulke ideeën kunt ge enkel hebben als er in de bovenkamer iets niet juist zit.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.

Laatst gewijzigd door Nebur : 20 augustus 2016 om 00:06.
Nebur is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be