Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 mei 2016, 08:40   #61
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Eigenlijk zeg je in essentie hetzelfde als Ornelis.
Met de wagen lukt het niet wegens teveel verkeer of rijden onmogelijk gemaakt.
Het openbaar vervoer is meestal ook maar een halfslachtige oplossing.
Conclusie: je gaat niet langer naar centra van grote steden.

Moet daar heisa over gemaakt worden?
Moet je daarvoor gebrandmerkt en gestigmatiseerd worden als luiaard, moeilijke mens, of erger?
Neen want de klant is koning.

Versta me echter niet verkeerd!
Gent is van de Gentenaars, en moet volgens de wil van de Gentenaars bestuurd worden.
Als ze daar de auto willen bannen: prima!
Baas in eigen huis, zou ik zeggen.
Maar dan moeten ze wél de consequenties erbij nemen.
Veel mensen gaan Gent mijden, en dat zal net als in Brussel gevolgen hebben voor een deel van de Gentenaars: de middenstand.
Als die het moeten hebben van de sandaalsleffers of de krotveloprossers, dan wens ik ze veel geluk.
Ikzelf ga mijn sjieke schoenen daar niet verslijten, en mijn fraaie pak niet laten verregenen omwille van een overigens gezellig autoloos terrasje.
Dat is dan de materie waar ik baas over ben..
Hey, ik maak geen heisa omtrent Ornelis. Die man mag dat tweeten van mij hoor. Ik heb daar geen enkel probleem mee. Maar mij is het wel duidelijk dat de auto absoluut niet het aangewezen vervoersmiddel in een binnenstad is. Het probleem is dat de alternatieven ook niet altijd goed genoeg uitgewerkt zijn. In Gent voert men dingen halsoverkop uit zonder dat de infrastructuur om mensen op een andere wijze de stad in te krijgen klaar zijn. De plannen voor het openbaar vervoer zijn daar enorm ambitieus maar je ziet daar termijnen tot na 2020 opstaan terwijl men nu al de auto wil bannen. Dat trekt natuurlijk nergens op.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 08:43   #62
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Steden hebben zichzelf dood gemaakt door de auto te verbannen. Eigen schuld. Buiten de steden vindt je meer dan genoeg toprestaurants met een parking. Ook veel winkels in steden zijn verdwenen en/of hebben zich buiten de steden gevestigd. Met weeral parking aan hun zaak. Voor mij is het simpel : geen parking vlabij (50 meter) dan kom ik er niet. Maar ik zal sowieso nooit naar een stad gaan om iets te gaan eten of te kopen. Ook bedrijven beginnen dat te snappen en weren de steden. Vroeger moest een groot bedrijf in een stad als Brussel gevestigd zijn. In een megabuilding waar meerdere bedrijven zaten moesten ze belachelijk hoge huurprijzen neertellen. Vandaag planten ze een dikke moderne bouw op een grote weg tussen twee dorpen neer en zijn ze veel vlotter te bereiken. Idem met restaurants. Mijn favoriet restaurant ligt op een gewone verbindingsweg Aarschot-Rotselaar. Met meer dan voldoende privéparking aan. Laat de autohaters maar juichen en naar het stad gaan. Ze mogen hun stad hebben!
Zoals steeds heb je weer niet begrepen waar deze discussie echt om draait. Het draait niet om autohaters, het draait gewoon om mobiliteit en ruimtelijke ordening. De auto maakt deel uit van dat debat, maar de auto is helemaal niet het middelpunt ervan. Dat tracht jij er van te maken door alles te simplifieren. Het kan natuurlijk ook zijn dat jij slechts kan denken in simplismen.

En jij mag gerust met je auto tuffen tot voor de deur van uw restaurants. Er zijn ook andere manieren om op restaurant te gaan. Ik doe dat even graag in een binnenstad. Dan kuier je eerst wat rond door de historische straten en gebouwen alvorens je op je gemak gaat eten. Maar dat zijn natuurlijk parels voor de zwijnen in uw geval.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 4 mei 2016 om 08:46.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 08:56   #63
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Via de de Berlaymontlaan naar de Wolvengracht en zo naar de parking onder het Muntplein.
Dank u voor de suggestie!
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 09:07   #64
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waaruit blijkt dan wel dat veel mensen tegenwoordig Gent mijden? Een zaterdag stappen met vrouwlief door de Gentse binnenstad leert me dat je er over de koppen kan lopen.
Gent is een drama aan het worden... moet je maar in de binnenstad werken en een vergadering/bijeenkomst organiseren. Niemand raakt nog op tijd op plaats van afspraak met een hoop frustratie tot gevolg.

En openbaar vervoer is niet veel beter. Mensen van buitenaf (en zeker buitenlandse gasten) slagen er niet in het systeem van trams en bussen te begrijpen en nemen vaak de verkeerde tram of in de verkeerde richting. Bijgevolg: te laat/afspraak gemist...Vroeger zou ik aanbieden om gasten even vlug met de wagen op te pikken of af te zetten aan het station, maar nu ga ik liever dergelijke ellende uit de weg...
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 09:08   #65
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Segway?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 09:15   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zoals steeds heb je weer niet begrepen waar deze discussie echt om draait. Het draait niet om autohaters, het draait gewoon om mobiliteit en ruimtelijke ordening. De auto maakt deel uit van dat debat, maar de auto is helemaal niet het middelpunt ervan. Dat tracht jij er van te maken door alles te simplifieren. Het kan natuurlijk ook zijn dat jij slechts kan denken in simplismen.

En jij mag gerust met je auto tuffen tot voor de deur van uw restaurants. Er zijn ook andere manieren om op restaurant te gaan. Ik doe dat even graag in een binnenstad. Dan kuier je eerst wat rond door de historische straten en gebouwen alvorens je op je gemak gaat eten. Maar dat zijn natuurlijk parels voor de zwijnen in uw geval.
Dat doet iedereen als hij de toerist uithangt tijdens een stadsreisje (city trip). Er zijn natuurlijk nog andere bezigheden ...

Overigens akkoord: onze middeleeuwse steden zijn niet geschikt om massaal autoverkeer te slikken.
Wel, blijkbaar Sven Ornelis en ikzelf zijn ook niet geschikt om dagelijks stadsbezoeken af te werken.
Als de groensels daar kwaad voor zijn, dan is dat hun probleem.

Wat minder leuk zou zijn, is dat die grote steden het voor het zeggen gaan krijgen in de hun omringende gemeenten. Want dan zullen die veel pasmunt moeten betalen voor die harde kern van geitenwollensokken-centrum-lovers.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 09:33   #67
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Gent is een drama aan het worden... moet je maar in de binnenstad werken en een vergadering/bijeenkomst organiseren. Niemand raakt nog op tijd op plaats van afspraak met een hoop frustratie tot gevolg.

En openbaar vervoer is niet veel beter. Mensen van buitenaf (en zeker buitenlandse gasten) slagen er niet in het systeem van trams en bussen te begrijpen en nemen vaak de verkeerde tram of in de verkeerde richting. Bijgevolg: te laat/afspraak gemist...Vroeger zou ik aanbieden om gasten even vlug met de wagen op te pikken of af te zetten aan het station, maar nu ga ik liever dergelijke ellende uit de weg...
Klopt en Watteeuw is het enkel maar erger aan het maken. Ik heb absoluut geen probleem om de auto zoveel mogelijk te beperken in de stad, maar dan moet je alternatieven aanbieden die overzichtelijk zijn voor iedereen.

Als je als toerist naar Londen gaat, maakt iedereen gebruik van de tube en zelfs al ben je daar nooit geweest, toch raak je zonder problemen en zonder verkeerd te zitten overal waar je moet zijn op een comfortabele en snelle manier. Geen enkel zinnig mens zou er over denken om daar met de auto te gaan rijden als bezoeker. Wel dat moet Gent ook kunnen met zijn tramnetwerk. Het mobiliteitsplan van Gent wil de lijnen fors uitbreiden,...tegen 2020....Hallucinant eigenlijk.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 13:58   #68
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat doet iedereen als hij de toerist uithangt tijdens een stadsreisje (city trip). Er zijn natuurlijk nog andere bezigheden ...

Overigens akkoord: onze middeleeuwse steden zijn niet geschikt om massaal autoverkeer te slikken.
Wel, blijkbaar Sven Ornelis en ikzelf zijn ook niet geschikt om dagelijks stadsbezoeken af te werken.
Als de groensels daar kwaad voor zijn, dan is dat hun probleem.

Wat minder leuk zou zijn, is dat die grote steden het voor het zeggen gaan krijgen in de hun omringende gemeenten. Want dan zullen die veel pasmunt moeten betalen voor die harde kern van geitenwollensokken-centrum-lovers.

.
Luister, deze oude man spreekt wijze woorden!

De steden zijn in sneltempo aan het transformeren in historische musea. En dat is aangenaam. Het is leuk om eens in een stad te vertoeven, zo 'n beetje als tegenhanger van een natuurpark. En met wat geluk drinken de dorpelingen dan een kofie ofzo in één van de tavernes op de grote markt van zo'n stad. Maar dat is wanneer we in vakantiemodus zijn, voor een klein uitstapje zoals we die ook kunnen maken naar pakweg de Kalmthoutse heide.

Maak die straten verkeersluw, verkeersvrij etc. ... Versmal de ringwegen tot één rijstrook en beplant ze met kastanjebomen ...Versier heel de straat met plastieken koeien en kiekens ... Dat is allemaal héél leuk en het trekt ongetwijfeld publiek , mensen die eens tijd teveel hebben.

Maar als iemand boodschappen wil doen, meestal snel na de werkuren (want in het weekend loopt het vol met bejaarden), dan moet dat vooral snel en praktisch gaan. En liefst nog veilig ook. Dat zijn zaken die een stad niet meer te bieden heeft.

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 4 mei 2016 om 14:01.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 16:58   #69
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als de groensels daar kwaad voor zijn, dan is dat hun probleem.
Is het niet Ornelis die kwaad is?

Ik denk net dat de groensels net heel blij zijn dat hij niet meer met zijn auto'tje naar het stadscentrum komt...
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 18:18   #70
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik ben deze week toevallig nog met de auto Brussel in geweest.

Dit is een non-issue: ik zou nooit voor mijn plezier Brussel ingaan met de wagen...wat een verkeer. Wat een slechte infrastructuur...hoe vaak kruispunten niet dicht stonden....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 20:47   #71
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Is het niet Ornelis die kwaad is?

Ik denk net dat de groensels net heel blij zijn dat hij niet meer met zijn auto'tje naar het stadscentrum komt...
Jij denkt dat de groensels niet kwaad zijn?
Dan heb jij de openingspost niet gelezen.
Of betekent dat misschien iets anders, in jouw woordenschat, die "volle lading krijgen" ?

Citaat:
na deze tweet kreeg Sven de volle lading uit de hoek van de eco-fasco's, geitewollensokkendragers, en de werkonwilligen met veel tijd om te voet te gaan, maar geen geld voor een auto,
Beetje psychologie nodig ?
Ornelis is teleurgesteld. Niet kwaad.
De groensels zijn kwaad. Ze worden kwaad van elk woord van kritiek.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 21:09   #72
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dank u voor de suggestie!
Graag gedaan. De uitgang van parking Munt komt trouwens uit in de Schildknaapstraat, bijna recht tegenover uw vaste parking.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 4 mei 2016 om 21:11.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 22:27   #73
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Misschien moet u overwegen om naar de tip van Patagonië te verhuizen. Nauwelijks mensen.
Ik steun dit idee
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 22:57   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
En ik trajecten waar je met het openbaar vervoer zelfs enorm veel tijd verliest, dus uw punt is?
Dat eenzijdige redeneringen nergens op lijken. Had u het ondertussen ook al door?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 22:58   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Eenvoudig: kijk in de spiegel.
Echt? Een "autohater" met een grote gezinswagen die jaarlijks heel lange trajecten ermee aflegt. Raar...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 23:00   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Daar ga ik akkoord mee. Meestal bestaat een oplossing uit het vinden van een goed evenwicht tussen verschillende mogelijkheden. Beginnen met een doel, een betrachting, een plan, vereisten opstellen en oplossingen implementeren. Een probleemanalyse maken zeg maar.
Inderdaad, daarom nemen we als gezin de wagen, de fiets of het OV. Naargelang doel, afstand en mogelijkheden ter plaatse.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 23:01   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Steden hebben zichzelf dood gemaakt door de auto te verbannen.
Geef eens een stad die volgens u dood is door het bannen van de wagen in bepaalde winkelstraten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 23:04   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Gent is een drama aan het worden... moet je maar in de binnenstad werken en een vergadering/bijeenkomst organiseren. Niemand raakt nog op tijd op plaats van afspraak met een hoop frustratie tot gevolg.
Hoezo? Ik ben regelmatig in Gent en ondervind geen enkel probleem. Soms neem ik de trein, de wagen of fiets zelfs met de trike er naartoe.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 23:06   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als je als toerist naar Londen gaat, maakt iedereen gebruik van de tube en zelfs al ben je daar nooit geweest, toch raak je zonder problemen en zonder verkeerd te zitten overal waar je moet zijn op een comfortabele en snelle manier. Geen enkel zinnig mens zou er over denken om daar met de auto te gaan rijden als bezoeker. Wel dat moet Gent ook kunnen met zijn tramnetwerk. Het mobiliteitsplan van Gent wil de lijnen fors uitbreiden,...tegen 2020....Hallucinant eigenlijk.
En u gelooft uw eigen onzin? In Londen loopt er in het OV niemand verkeerd? Als dat niet uit de dikke duim is gezogen, weet ik het ook niet...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 23:40   #80
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Echt? Een "autohater" met een grote gezinswagen die jaarlijks heel lange trajecten ermee aflegt. Raar...
Jij hebt een auto?!
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be