Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 april 2005, 22:26   #121
Melf
Banneling
 
 
Melf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Locatie: antwerpen
Berichten: 567
Standaard

man gij zijt gefrustreerd.

heb ik u al ZO ver gedreven ?


mvg.melf
Melf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2005, 22:27   #122
Melf
Banneling
 
 
Melf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Locatie: antwerpen
Berichten: 567
Standaard

Anyway ik zal zeker nog ontopic reageren hierop later.

En moge deze thread nog tot in 2006 bovenaan blijven

ik heb de topic zelf nog niet gelezen btw, maar ik moet zeggen dat de titel me wel juist lijkt. Ik ben het er op 't eerste zicht wel mee eens. Ik ben er zeker van dat dit nog een leuk debat zal zijn.


mvg.melf

Laatst gewijzigd door Melf : 1 april 2005 om 22:29.
Melf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2005, 22:32   #123
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

ge moet niet vragen wie er gefrustreerd is als je bedenkt dat je liever je tijd spendeert aan het koeioneren van, werklozen en holebi s en andere mensen waarover je jezelf superieur voelt dan bvb eens te gaan wandelen of iets te doen met de kinderen. maar ja waarschijnlijk zullen je kinderen als je ze hebt je niet meer willen zien.

ik wacht trouwens nog steeds op je bijbelcitaat
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2005, 23:53   #124
Mephisto
Minister
 
Mephisto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Locatie: Gent
Berichten: 3.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melf
Anyway ik zal zeker nog ontopic reageren hierop later.

En moge deze thread nog tot in 2006 bovenaan blijven

ik heb de topic zelf nog niet gelezen btw, maar ik moet zeggen dat de titel me wel juist lijkt. Ik ben het er op 't eerste zicht wel mee eens. Ik ben er zeker van dat dit nog een leuk debat zal zijn.


mvg.melf
Wát een sukkel, die zo een commentaar geeft (tsja, wéér een kick die de sukkel naar 2006 helpt, btw) - whatever.
__________________
[size=4][/size][size=5]Het ontstaan van AIDS - belangrijk![/size]
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2005, 01:20   #125
Melf
Banneling
 
 
Melf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Locatie: antwerpen
Berichten: 567
Standaard

Citaat:
ge moet niet vragen ... je liever je tijd spendeert aan het koeioneren van, werklozen en ... ik wacht trouwens nog steeds op je bijbelcitaat
1. ik spendeer graag mijn tijd aan het gezond houden van de RSZ, net uit solidariteit met diegenen die ECHT steun nodig hebben.
2. ik heb de pest aan uitzuigers van de maatschappij, zoals zwartwerkers.
3. mbt die 200 %, dat is simpel te regelen hoor, pakweg mijn buurvrouw deed vroeger ook zwartwerk, de trut, dat die de maatschappij niet meer uitzuigt is net een ZEGEN, dat valt niet onder koeioneren. Dat is solidariteit.
4. welk bijbelcitaat bedoel je ? context ?


mvg.melf
Melf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2005, 02:11   #126
Melf
Banneling
 
 
Melf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Locatie: antwerpen
Berichten: 567
Standaard

Citaat:
Wát een sukkel, die zo een commentaar geeft (tsja, wéér een kick die de sukkel naar 2006 helpt, btw) - whatever.
een goed en leuk leven is het aaneenrijgen van kicks.


mvg.melf
Melf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2005, 05:42   #127
@lpha
Parlementsvoorzitter
 
@lpha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 2.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Als bepaalde van mijn beweringen niet juist zouden zijn, dan moeten die zogenaamde wetenschappers die beweringen maar ontkrachten.
Wat een onzin! Omgekeerde bewijslast dus?

Stel dat ik zou beweren dat koeien kunnen vliegen ( ik beweer dat niet maar sommigen op dit forum wel zoals ik onlangs kon lezen) dan moet gans de academische wereld ingeschakeld worden om die stelling onderuit te halen??
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2005, 07:06   #128
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
En wat als een (ruime) meerderheid van de bevolking zich in een BROV zou uitspreken voor de invoering van een verplichte gemeenschapsdienst voor werkbekwame uitkeringstrekkers ???? Ik kan me indenken dat een groot deel van de werkende middenklasse (die moet opdraaien voor het sociaal profitariaat) daar wel voor te vinden zou zijn. In een poll die ik gelanceerd heb, bleek dat alvast een groot deel van de forumgangers dat idee genegen zijn (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=13563), tot grote woede overigens van een aantal vermoedelijke uitkeringstrekkers.
In tegenstelling tot de meeste democraten ben ik een echte democraat. Wanneer de meerderheid via een BROV morgen beslist dat ik de doodstraf moet krijgen dan zal ik mij daar bij neerleggen.
Maar een pol van 105 mensen heeft helaas geen enkele waarde. Ik in alle geval zou op grond van die uitslag nog niet één cent durven verwedden op de echte uitslag van een referendum wanneer dit onderworpen is aan de regels die op onderstaande link worden uitgelegd.
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2005, 07:08   #129
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
70% ? Waar haal je die cijfers? Daar geloof ik helemaal niets van.
Uit zijn duim natuurlijk.
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2005, 07:17   #130
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Even off topic.
Normaal zou je een bericht moeten krijgen als er gereageerd is. Als ik zo'n bericht krijg kom ik op het forum dat al 3 of 4 dagen verder is. Is dat normaal?
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2005, 07:50   #131
Marco
Parlementslid
 
Marco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2004
Locatie: Waasland
Berichten: 1.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
In tegenstelling tot de meeste democraten ben ik een echte democraat. [size=3]Wanneer de meerderheid via een BROV morgen beslist dat ik de doodstraf moet krijgen dan zal ik mij daar bij neerleggen.[/size]
Maar een pol van 105 mensen heeft helaas geen enkele waarde. Ik in alle geval zou op grond van die uitslag nog niet één cent durven verwedden op de echte uitslag van een referendum wanneer dit onderworpen is aan de regels die op onderstaande link worden uitgelegd.
Ik stem voor: al 1 tegen 9.999.999
Next?

__________________
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel.
Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen.
Marco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2005, 08:01   #132
@lpha
Parlementsvoorzitter
 
@lpha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 2.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
In tegenstelling tot de meeste democraten ben ik een echte democraat. Wanneer de meerderheid via een BROV morgen beslist dat ik de doodstraf moet krijgen dan zal ik mij daar bij neerleggen.
Dat is het beste argument dat tégen de volwaardige democratie pleit dat ik ooit al las!
Een democratie heeft nooit het recht om de natuurlijke rechten van de mens te schenden. Een democratie kan ook nooit ingrijpen in de persoonlijke levenssfeer zolang er geen rechten van anderen geschonden worden.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2005, 08:02   #133
Marco
Parlementslid
 
Marco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2004
Locatie: Waasland
Berichten: 1.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Dat is het beste argument dat tégen de volwaardige democratie pleit dat ik ooit al las!
Een democratie heeft nooit het recht om de natuurlijke rechten van de mens te schenden. Een democratie kan ook nooit ingrijpen in de persoonlijke levenssfeer zolang er geen rechten van anderen geschonden worden.
Is het nu al 2 tegen 9.999.998 ?
We gaan er komen!
__________________
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel.
Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen.
Marco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2005, 07:47   #134
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
snapt gij nu echt niet dat het franck van den broecke is die u dat allemaal wijs maakt omdat hij niet kan toegeven dat hij in zijn opdracht als minister van werk faalt.
Duurzame jobs worden nu eenmaal niet gecreëerd bij wet. Om jobs te creëren heb je gewoon een goeddraaiende economie nodig. Om een economische opbloei mogelijk te maken, doet de overheid er goed aan een bedrijfsvriendelijk beleid te voeren waarbij de nadruk ligt op lastenverlaging, het schrappen van overbodige regels, een flexibilisering van de arbeidsmarkt, enz. Om de werklozen aan te moedigen werk te zoeken, doet de overheid er goed aan een werkloosheidsontmoedigingsbeleid te voeren, doch zolang de PS in de federale regering zit, is een dergelijk beleid politiek totaal onhaalbaar.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2005, 09:25   #135
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Dat is het beste argument dat tégen de volwaardige democratie pleit dat ik ooit al las!
Een democratie heeft nooit het recht om de natuurlijke rechten van de mens te schenden. Een democratie kan ook nooit ingrijpen in de persoonlijke levenssfeer zolang er geen rechten van anderen geschonden worden.
Juist omgekeerd. Ik vertrouw namelijk op het gemiddelde gezonde verstand van de mensen die nooit een dergelijk besluit zullen nemen.(veel meer dan op het gezonde verstand van 12 gezworenen in een assisenzaak) In Zwitserland is het mogelijk dat de bevolking iemand ter dood veroordeeld. In de meer dan 150 jaar BROV is dit echter nog nooit gebeurd. Zijn Zwitsers dan zoveel verstandiger dan wij?
Alleen mensen met een hoog Übermenschgehalte en een daaruit voortvloeiende extreem lage dunk van de verstandelijke vermogens van hun medemensen zien dit als een argument tegen het BROV.
2 voorstanders van mijn dood zijn nog lang niet de meerderheid. En die moet je wel hebben om mij te laten doden. En waneer die gevonden word zal dat wel een goede reden hebben denk ik. Misschien heb ik dan wel 10000 mensen in koelen bloede vermoord?
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011

Laatst gewijzigd door Bece : 3 april 2005 om 09:27.
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2005, 09:41   #136
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Duurzame jobs worden nu eenmaal niet gecreëerd bij wet. Om jobs te creëren heb je gewoon een goeddraaiende economie nodig. Om een economische opbloei mogelijk te maken, doet de overheid er goed aan een bedrijfsvriendelijk beleid te voeren waarbij de nadruk ligt op lastenverlaging, het schrappen van overbodige regels, een flexibilisering van de arbeidsmarkt, enz. Om de werklozen aan te moedigen werk te zoeken, doet de overheid er goed aan een werkloosheidsontmoedigingsbeleid te voeren, doch zolang de PS in de federale regering zit, is een dergelijk beleid politiek totaal onhaalbaar.
Onzin natuurlijk. Dergelijke maatregelen worden ondertussen al meer dan 30 jaar toegepast door de verschillende regeringen en hebben nog niet één job opgelevert. Zij hebben er wel voor gezorgd dat, vooral de grote, ondernemingen extra winsten maken die ze dan zijn gaan investeren in de lage loonlanden.
De juiste oplossing is om de produkten, die in de lage loonlanden worden gemaakt door de mensen uit te buiten, hier veel duurder moeten worden door een belasting op consumtie door te voeren. Het is toch idioot om een binnenlands produkt met 300% te belasten terwijl datzelfde produkt, maar dan in bvb. china gemaakt, maar met 30% word belast.
Het is toch absurd om hier honderen, geldverslindende, regels inzake veiligheid en milieu in te voeren terwijl diezelfde regels in bvb. china zelfs onbestaand zijn.
Dat is doodgewone concurentievervalsing. Er is geen andere naam en ook geen uitvlucht voor.
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2005, 10:54   #137
@lpha
Parlementsvoorzitter
 
@lpha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 2.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Juist omgekeerd. Ik vertrouw namelijk op het gemiddelde gezonde verstand van de mensen die nooit een dergelijk besluit zullen nemen.(veel meer dan op het gezonde verstand van 12 gezworenen in een assisenzaak) In Zwitserland is het mogelijk dat de bevolking iemand ter dood veroordeeld. In de meer dan 150 jaar BROV is dit echter nog nooit gebeurd. Zijn Zwitsers dan zoveel verstandiger dan wij?
Alleen mensen met een hoog Übermenschgehalte en een daaruit voortvloeiende extreem lage dunk van de verstandelijke vermogens van hun medemensen zien dit als een argument tegen het BROV.
2 voorstanders van mijn dood zijn nog lang niet de meerderheid. En die moet je wel hebben om mij te laten doden. En waneer die gevonden word zal dat wel een goede reden hebben denk ik. Misschien heb ik dan wel 10000 mensen in koelen bloede vermoord?
Je hebt idd wel een punt maar daar gaat het niet om.
Ik vind dat een democratie nooit kan ingrijpen in de persoonlijke levenssfeer van het individu ( zolang er geen individuele rechten van anderen geschonden worden) omdat er een theoretische mogelijkheid bestaat dat dit bij meerderheid toch zou kunnen gebeuren. Mijn buren hebben geen zaken met wat ik in de slaapkamer uitvreet, de rest van de samenleving evenmin.
Om een oplossing te geven aan dit probleem beschouw ik de samenleving als een rechtspersoon met de zelfde rechten en plichten als een natuurlijk persoon.
Net zoals natuurlijke personen de plicht hebben elkaars rechten te respecteren heeft de rechtspersoon de plicht de rechten van een natuurlijk persoon te respecteren. Het omgekeerde geldt ook.
Dus zoals een natuurlijk persoon beslissingen neemt voor zichzelf en alleen voor zichzelf neemt de rechtspersoon ook beslissingen voor zichzelf en alleen voor zichzelf (via democratische weg).
Of anders gezegd de democratie gaat enkel over die zaken die alleen iedereen (de samenleving) aanbelangen

Laatst gewijzigd door @lpha : 3 april 2005 om 10:56.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2005, 12:15   #138
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Duurzame jobs worden nu eenmaal niet gecreëerd bij wet. Om jobs te creëren heb je gewoon een goeddraaiende economie nodig. Om een economische opbloei mogelijk te maken, doet de overheid er goed aan een bedrijfsvriendelijk beleid te voeren waarbij de nadruk ligt op lastenverlaging, het schrappen van overbodige regels, een flexibilisering van de arbeidsmarkt, enz. Om de werklozen aan te moedigen werk te zoeken, doet de overheid er goed aan een werkloosheidsontmoedigingsbeleid te voeren, doch zolang de PS in de federale regering zit, is een dergelijk beleid politiek totaal onhaalbaar.
ongelooflijk. Een inhoudelijk onderbouwde posting van cynicus !!!!! ik geloof mn eigen ogen niet. je vergeet echter het belang van motivatie in combinatie met de impact van het onderwijs. Denk jij nu echt dat mensen die men als kind bvb niet af entoe mocht slaan op school om hen duidelijk te make dat hun mening niet terzake is nog gemotiveerd kunnen worden onder dwang ? Dat er een bedrijfsvriendelijker klimaat moet komen ben ik het met je eens. Maar ik zal je voorspellen dat dit alleen gepaard zal kunnen gaan aan een vriendelijker klimaat voor de werkgevers. Ik werk persoonlijk heel graag - vrijwillig. Doch onder dwang kan je met mij geen bal aanvangen. Ik zei het al eerder geef me een fietske thuis om biodynamische elektriciteit op te wekken en ik zal veel fietsen. Onder dwang zal ik de trappers niet 1 toer laten maken.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 april 2005 om 12:19.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2005, 14:22   #139
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Juist omgekeerd. Ik vertrouw namelijk op het gemiddelde gezonde verstand van de mensen die nooit een dergelijk besluit zullen nemen.(veel meer dan op het gezonde verstand van 12 gezworenen in een assisenzaak) In Zwitserland is het mogelijk dat de bevolking iemand ter dood veroordeeld. In de meer dan 150 jaar BROV is dit echter nog nooit gebeurd. Zijn Zwitsers dan zoveel verstandiger dan wij?
Alleen mensen met een hoog Übermenschgehalte en een daaruit voortvloeiende extreem lage dunk van de verstandelijke vermogens van hun medemensen zien dit als een argument tegen het BROV.
2 voorstanders van mijn dood zijn nog lang niet de meerderheid. En die moet je wel hebben om mij te laten doden. En waneer die gevonden word zal dat wel een goede reden hebben denk ik. Misschien heb ik dan wel 10000 mensen in koelen bloede vermoord?
Tja misschien heb jij wel gewoon een aanklager gehad en een rechter die de gezworenen eens met raad en daad bijstaan tijdens hun vergadering.
Niet dat het mag, maar niet dat het niet gebeurd ook!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2005, 17:28   #140
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Neen, want die 99 anderen van Wfl werken gewoon door.....
En die ene gaat in 't zwart klussen (of klossen)
70% van de doppers heeft een 'bijverdienende hobby".
Dat wil dus zeggen dat ze niet lui zijn. Ze werken immers.

En dat wil ook zeggen dat de uitkeringen voor hen niet hoog genoeg zijn om te stoppen met werken.

Wat wil dat wél zeggen? Dat het verschil tussen doppen en legaal werken veel te klein is. Dat verschil zou minstens maal twee moeten zijn.

De aangewezen oplossing om werken terug lonend te maken, is de belastingen op arbeid te verminderen, zodat mensen (vooral laagverdieners) meer overhouden van hun loon.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be