Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 maart 2017, 14:21   #741
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Nope

Cuba doet het niet slecht, maar moet Costa Rica, Chili en veel Caraïbische eilanden voor zich dulden.

Je eigen bron:

https://en.wikipedia.org/wiki/Corrup...ceptions_Index

Zover ik weet zitten er geen staten tussen die extreme straffen kennen zoals bij Cuba het geval is.

Belangrijkste reden om criminaliteit tegen te gaan is sociale controle in 'kleine' gemeenschappen. Iedereen kent iedereen.

Of zoals in Chili het geval is, veel nazaten van Basken en Duitsers onder de bevolking hebben. Die zich ook bemoeien met de staatsvorming ipv af te zonderen zoals de Amish doen..

Italianen en vooral Zuid Italianen zijn nu geen voorbeeld immigranten uit Europa betreft dit onderwerp. Vandaar ook het verschil tussen corruptie in Argentinië en Chili denk ik.

Een andere mogelijkheid is om de big brother methode uit te voeren. Van Curacao weet ik dat drones uit de lucht zijn geschoten en bijgevolg gestaakt zijn met deze niet corrupte mechanische patrouilles. Toch denk ik dat op den duur camera toezicht en AI (gedrag herkennen bandieten) een slag in het gezicht kan betekenen voor bandieten. En corruptie kan verstoren omdat er zwart op wit bewijs wordt geleverd. Dit maakt een eventuele 'short cut' voor de crimineel moeilijker als de slachtoffer er achterheen zit. - De Chinese regering gaat veel camera's plaatsen in Paramaribo om de stijgende criminaliteit, waar vooral Chinese winkeliers de dupe van zijn, de kop in te drukken.-

Dit kan natuurlijk alleen als een gerechtelijk systeem in een land redelijk tot goed functioneert. Jammer dat het Morales het niet gelukt om het juridische systeem aan te pakken. Ook hieruit blijkt weer dat het niet innoverende apenlanden zijn.
OK, je hebt gelijk, ik had moeten schrijven "een van de minst corrupte".
Maar een cultureel zeer vergelijkbaar land als Dominikaanse republiek doet het VEEL slechter.
Ik denk dat Morales z'n best doet, maar niet genoeg macht heeft. Dat is het nadeel van je aan de "democratische structuren" te houden, waar men in het Westen zo op drukt. In China beslist het partijcongres iets en de volgende dag wordt het uitgevoerd. Dat kan natuurlijk ook gevaarlijk zijn als de macht zelf niet correct is, maar is is wel noodzakelijk om bijvoorbeeld een door en door rot gerechtelijk systeem aan te pakken.

Het idee is dat de rechterlijke macht de uitvoerende macht in toom houdt met "checks and balances". In het Westen werkt dat vrij goed, maar als de rechterlijke macht zelf rot tot op het bot is zoals in de meeste derde wereld landen en ook Oost-Europa en Griekenland, houdt dit geen steek.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 14:27   #742
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.153
Standaard

Ukrainian politicians and analysts have described the system of justice in Ukraine as "rotten to the core"[46][47] and have complained about political pressure put on judges and corruption.[48]Ukraine's court system is widely regarded as corrupt.[50]
An August 2014 Ukrayinska Pravda article claimed that the bribes judges receive ("from a few to many thousands of dollars") are sometimes much higher their salaries (of 915 US dollar).[52] (An example of this could be) on May 22, 2012 Volodymyr Rokytskyi, Deputy Head of Ukraine's Security Service, was photographed in public wearing a US$32,000 luxury wristwatch despite the fact that its price amounts to his yearly official income. The instance happened at a joint Ukrainian-American event dedicated to fighting illegal drugs.[53] Ukrainian judges have been arrested while taking bribes.[54]

Critics have also complained that officials and their children (the latter ones are known as "mazhory"[55]) receive favourable sentences compared with common citizens.[56][57]

https://en.wikipedia.org/wiki/Corrup...cal_corruption

Het is een wereldwijd probleem.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 16:44   #743
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U weet wel iets over Oekraïne maar zeer selectief en uit niet bepaald neutrale bron. Ik ben ook niet onbevooroordeeld maar U zeker ook niet.
Over LAtijns-Amerika kent U duidelijk niets, en ik sta in contact met mensen uit de directe omgeving van Johan, dus van deze zaak weet ik meer dan U.
Ik heb aangetoond dat justitie in Bolivië net als in heel Latijns-Amerika een rotte boel is, dus wat Johan zegt is zeer aannemelijk. Nog bovenop het feit dat Johan absoluut niet het profiel heeft van een drugsdealer.
Personen uit de directe omgeving zijn net geen neutrale bronnen. Nu ineens dat hij met zijn kloten in de bak zit is Zuid-Amerika een rotte boel. Alsof er een profiel van drugdealers bestaat trouwens. Dan hoeft de politie maar uit te rukken en de profielen op te pakken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 00:39   #744
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Personen uit de directe omgeving zijn net geen neutrale bronnen. Nu ineens dat hij met zijn kloten in de bak zit is Zuid-Amerika een rotte boel. Alsof er een profiel van drugdealers bestaat trouwens. Dan hoeft de politie maar uit te rukken en de profielen op te pakken.
Als hij een drugsdealer zou zijn dan kende hij heel het justitieapparaat in Bolivië op z'n duimpje. Justitie is een rotte boel, dat is hier al met de nodige bronnen aangetoond. Dat wil niet zeggen dat heel Zuid-Amerika rot is, en dat het geen interessant continent is. Zuid-Oost-Azië is ook corrupt tot op het bot, toch komt U daar veel... Omdat Johan U in het verleden geschoffeerd heeft bent U nu plots een groot voorstander van justitie in Bolivië...

Ik moet wel toegeven, het moet een coole plek zijn, een van de meest beruchte en bekende gevangenissen ter wereld. Ik zou daar ook wel enkele weken willen spenderen, maar dan met de garantie dat ik zeker zou vrijkomen. Maar Johan komt vrij, daar ben ik zeker van, alleen moet hij z'n koppigheid laten varen en het spel spelen volgens de ongeschreven regels die gelden in dat land.

Laatst gewijzigd door tomm : 8 maart 2017 om 00:52.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 15:39   #745
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als hij een drugsdealer zou zijn dan kende hij heel het justitieapparaat in Bolivië op z'n duimpje. Justitie is een rotte boel, dat is hier al met de nodige bronnen aangetoond. Dat wil niet zeggen dat heel Zuid-Amerika rot is, en dat het geen interessant continent is. Zuid-Oost-Azië is ook corrupt tot op het bot, toch komt U daar veel... Omdat Johan U in het verleden geschoffeerd heeft bent U nu plots een groot voorstander van justitie in Bolivië...

Ik moet wel toegeven, het moet een coole plek zijn, een van de meest beruchte en bekende gevangenissen ter wereld. Ik zou daar ook wel enkele weken willen spenderen, maar dan met de garantie dat ik zeker zou vrijkomen. Maar Johan komt vrij, daar ben ik zeker van, alleen moet hij z'n koppigheid laten varen en het spel spelen volgens de ongeschreven regels die gelden in dat land.
Ik ben momenteel in China en zou het nooit in mijn hoofd halen hier een ambtenaar of iemand van de overheid om te kopen. De doodstraf wordt hier nog regelmatig uitgevoerd voor corruptie.

Wat uw vriend betreft gaat het vooral om zijn hypocrisie (niet te verwonderen van een ex NGO) het houden van een moraliteit die geometrisch variabel is naargelang het eigen gewin.

Ik heb hier nog nooit weggestoken dat ik werk om rijk te worden maar toch zal ik altijd een moraliteit hanteren tegenover medewerkers, klanten, leveranciers etc of gewoon andere mensen. Ik heb een hekel aan linksen die de moraliteit in pacht hebben maar ze niet op zichzelf toepassen.

Wat hij voorheeft verwonderd me niet eens. Een klassiek voorbeeld.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 17:55   #746
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.153
Standaard

Gipsy

Citaat:
Ik ben momenteel in China en zou het nooit in mijn hoofd halen hier een ambtenaar of iemand van de overheid om te kopen. De doodstraf wordt hier nog regelmatig uitgevoerd voor corruptie.
China is dan ook een communistisch land hé. Was vroeger ook vrij corrupt maar nu wordt er een echte strijd gevoerd tegen corruptie. Maar Thailand, Cambodië, etc. dat is andere koek, weet ik uit ervaring.

Citaat:
Wat uw vriend betreft gaat het vooral om zijn hypocrisie (niet te verwonderen van een ex NGO) het houden van een moraliteit die geometrisch variabel is naargelang het eigen gewin.
Er zijn er zeker die hypocriet zijn, maar waarom juist besschuldig je Johan van hypocrisie?

Citaat:
Ik heb hier nog nooit weggestoken dat ik werk om rijk te worden maar toch zal ik altijd een moraliteit hanteren tegenover medewerkers, klanten, leveranciersetc of gewoon andere mensen.
U wordt rijk, ok geen probleem daarmee, maar wil je aub ook eens respect opbrengen voor mensen die minder inhalig zijn, en gewoon iets willen doen voor de medemens?

Citaat:
Citaat:
Ik heb een hekel aan linksen die de moraliteit in pacht hebben maar ze niet op zichzelf toepassen.

Links of rechts, zulke mensen heb je overal.

Citaat:
Wat hij voorheeft verwonderd me niet eens. Een klassiek voorbeeld.
Een voorbeeld van wat eigenlijk? Van naïviteit? Er zijn mensen die miljonair worden door drugshandel op grote schaal. Meestal zijn dit grote businessmen met de juiste connecties, geen NGO'ers. Die worden bijna nooit vervolgd.
Johan z'n grootste misdaad is onderdak geven aan mensen die met experimentele drugs bezig waren.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 18:07   #747
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ben momenteel in China en zou het nooit in mijn hoofd halen hier een ambtenaar of iemand van de overheid om te kopen. De doodstraf wordt hier nog regelmatig uitgevoerd voor corruptie.

Wat uw vriend betreft gaat het vooral om zijn hypocrisie (niet te verwonderen van een ex NGO) het houden van een moraliteit die geometrisch variabel is naargelang het eigen gewin.

Ik heb hier nog nooit weggestoken dat ik werk om rijk te worden maar toch zal ik altijd een moraliteit hanteren tegenover medewerkers, klanten, leveranciers etc of gewoon andere mensen. Ik heb een hekel aan linksen die de moraliteit in pacht hebben maar ze niet op zichzelf toepassen.

Wat hij voorheeft verwonderd me niet eens. Een klassiek voorbeeld.
Gipsy,


Gipsy, gipsy gypsi... als U ooit eens problemen hebt zou U ook graag geholpen worden niet? Zelfs indien U een onbegrijpbare vergissing gemaakt hebt. U kan in China nog gemakkelijker verdwijnen dan in Boli, dat terzijde...


Er zijn bepaalde zaken die U reeds geschreven hebt die bij mij niet door de beugel kunne. Hoe dan ook.

Ik ken U wel. Ik heb U ooit wat uitgescholden en wat meer. U kon daar tegen, dus respect.

Wat JB betreft echter zal U me NOOIT van gedacht kunnen doen veranderen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 8 maart 2017 om 18:10.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 18:12   #748
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Johan is geen drugfabrikant.

Johan is geen 'dealer'.

Mag het nu ophouden AUB mensen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 18:14   #749
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als hij een drugsdealer zou zijn dan kende hij heel het justitieapparaat in Bolivië op z'n duimpje. Justitie is een rotte boel, dat is hier al met de nodige bronnen aangetoond. Dat wil niet zeggen dat heel Zuid-Amerika rot is, en dat het geen interessant continent is. Zuid-Oost-Azië is ook corrupt tot op het bot, toch komt U daar veel... Omdat Johan U in het verleden geschoffeerd heeft bent U nu plots een groot voorstander van justitie in Bolivië...

Ik moet wel toegeven, het moet een coole plek zijn, een van de meest beruchte en bekende gevangenissen ter wereld. Ik zou daar ook wel enkele weken willen spenderen, maar dan met de garantie dat ik zeker zou vrijkomen. Maar Johan komt vrij, daar ben ik zeker van, alleen moet hij z'n koppigheid laten varen en het spel spelen volgens de ongeschreven regels die gelden in dat land.
Uiteraard komt JB vrij. Wat dacht U?

Het is mijn indruk dat hij het land zelfs niet verlaten wil. Maar, ... dat is enkel mijn indruk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 18:17   #750
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Johan laat zich niet op de kop met pet kakken, zoals velen hier graag zouden doen. Vergeet dat maar. Johan zal niet buigen noch breken voor jullie, maar mss wel vanwege langdurige beroving van vrijheid. Totaal ongerechtvaardigd mi. Doe nu maar verder... klojos
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 18:34   #751
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Heb je nog geen standbeeld van Johan Bollen in je tuin staan, zonbron?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 18:44   #752
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Heb je nog geen standbeeld van Johan Bollen in je tuin staan, zonbron?
Een tuinkabouter met een klak op die als kunst verkocht werd ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 18:47   #753
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Een tuinkabouter met een klak op die als kunst verkocht werd ?
Kijk es aan. De fantazieke hangmat is hier ook aangekomen. Wacht U maar op hetzelfde als de Jack kwezel hoor.

Dit forum is reeds doorsijpeld met Uw eindeloze lulkoek, luiheid en hangmatten...

Kortom, BOLT het af gast. Tistje
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 8 maart 2017 om 18:48.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 18:51   #754
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Is dit uw forum misschien, zonbron?
Ik dacht het niet.

Je bent me, voor alle duidelijk, toch niet aan het bedreigen?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 8 maart 2017 om 18:52.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 18:56   #755
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is dit uw forum misschien, zonbron?
Ik dacht het niet.

Je bent me, voor alle duidelijk, toch niet aan het bedreigen?
Begint het reeds te kriebelen bij iets wat totaal geen bedreiging was, zoniet slecht een veronderstelling.

Veelzeggend meneer de schoolmeester, zeer veelzeggend...

U valt steeds dieper door die bodemloze mand. PANDA zal U niet redden komen, wees gerust.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 8 maart 2017 om 18:58.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 19:04   #756
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Je drukt je nogal onhandig uit, vandaar...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 19:05   #757
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is dit uw forum misschien, zonbron?
Ik dacht het niet.

Je bent me, voor alle duidelijk, toch niet aan het bedreigen?
Psycholgie 101


De beschuldigde ontkent zijn daden niet maar fixeert zich op ingebeelde represailles.

Let your children go, zet ze vrij Jack! Uw probleem is niet dat van de kinderen.

Schijt U in Uw broek wanneer U een daadwerkelijk gemiddelde volwassene in de ogen moet zien?

Ongetwijfeld! En U zal mij niet doen zwijgen en velen hier weten hetzelfde als ik, wat U betreft. U hebt ruime kans zich voor Uw pensioen te verbeteren, indien U nog pensioen wenst...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 19:10   #758
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Psycholgie 101


De beschuldigde ontkent zijn daden niet maar fixeert zich op ingebeelde represailles.

Let your children go, zet ze vrij Jack! Uw probleem is niet dat van de kinderen.

Schijt U in Uw broek wanneer U een daadwerkelijk gemiddelde volwassene in de ogen moet zien?

Ongetwijfeld! En U zal mij niet doen zwijgen en velen hier weten hetzelfde als ik, wat U betreft. U hebt ruime kans zich voor Uw pensioen te verbeteren, indien U nog pensioen wenst...
Precies wel goed spul dat de Bollen verkocht...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 19:13   #759
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Ik heb gehoord dat ze een postkaart aktie voor hem begonnen zijn, heb hem dan ook maar eentje verstuurd.


Laatst gewijzigd door dpg : 8 maart 2017 om 19:13.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 19:18   #760
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ik heb gehoord dat ze een postkaart aktie voor hem begonnen zijn, heb hem dan ook maar eentje verstuurd.

Ik heb nog wat anders gehoord...

Doe met een gerust hart zo verder.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be