Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juni 2012, 12:12   #21
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Mijn seculiere instelling is gewoon gezond verstand. Ik besefte dit reeds op zeer jonge leeftijd. Atatürk heeft daar niet aan bijgedragen. Ik sta wel achter de geest van wat Atatürk op gang heeft proberen te zetten.
Islam is onderwerping. In de islam ontbreekt gezond verstand. Onderweroing wil nl zeggen dat je je moet onderwerpen aan wat er in de boekskes staat. Ook al staat het je niet aan wat er in geschreven staat. Allah weet het altijd beter en allah wil het altijd en overal voor het zeggen hebben.


Citaat:
Verder is geen enkele religie seculier.
Ja maar de islam is niet zo maar een religie, het is een politieke ideologie die erg vijandig staat tegenover al diegenen die die ideologie niet delen. Een politieke doctrine kan je bvb niet terugvinden in het boehisme hindoeisme of thaoisme met religieuze voorschriften die als norm dienen.

Citaat:
Er bestaan ook geen slechte religies of goede religies. Wel slechte mensen en goede mensen
Ah neen ? Een ideologie die mensen aanzet foute dingen te doen is dat dan een goede ideologie of een slechte ?

Citaat:
Men kan niet ernstig volhouden dat de Koran tot verdraagzaamheid oproept. Ik vind dat een pijnlijke vaststelling, om dat ik me de talrijke moslims voor de geest haal die een geïdealizeerd beeld van Mohammed en de Koran hebben, en die uit hun eigen verdraagzame ingesteldheid afleiden dat de islam "bijgevolg" een verdraagzame doktrine moet zijn. Voor hen is de kennismaking met de werkelijke inhoud van Mohammeds boodschap een pijnlijk ontwaken http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel2.html
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 12:15   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

stoort het je dat elke moslim rekenschap moet geven voor de idioterieën van andere mensen die toevallig ook moslim zijn?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 12:17   #23
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je bent tot het besef gekomen dat er maar 1 echte carnaval is en dat is dat van Aalst in Oost-Vlaanderen?
Dat niet zozeer maar ik moet wel toegeven dat carnaval in Aalst een anomalie is. Enige verklaring die ik eraan kan geven is dat lang, lang, lang geleden een Aalstenaar aan de Maaskant verzeild geraakte tijdens carnaval en dit gebruik heeft meegenomen naar Aalst. Of het was het een Maaslander die het in Aalst heeft geïntroduceerd. Maar dat is allemaal niet van belang. Hoofdzaak is dat men carnaval viert.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 12:17   #24
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Vindt u dat smiley, niettegenstaande hij misschien een punt heeft, een beetje doordramt in een draad die eerder over de doorluchtige forummer gaat, dan over islam, maar zal je dat aanpakken met korte en nietszeggende en derhalve ontmoedigende antwoorden?
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 12:23   #25
Sammael
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Berichten: 1.310
Standaard

Oh zijne doorluchtigheid.

Ik wil elke dag massa's frieten eten, mij een stuk in de kraag zuipen en sigaren roken dat het geen naam heeft en desondanks een jong, gespierd lichaam hebben en in blakende gezondheid 134 jaar oud worden. En voor dat alles wil ik dik betaald worden. Hoe kan ik dit bereiken zonder enige moeite te doen?
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 12:24   #26
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
stoort het je dat elke moslim rekenschap moet geven voor de idioterieën van andere mensen die toevallig ook moslim zijn?
Goed geprobeerd vlijmscherp. Het is inderdaad pijnlijk voor moslims in naam telkens te moeten geconfronteerd worden met gevaarlijke ideoterieen (naar het voorbeeld van hun 'profeet' mohammed) uitgevoerd door mensen die moslim zijn maar zou het niet beter zijn het hen uit het hoofd te praten door de nare waarheid erover te vertellen in plaats van jezelf en anderen voor de gek te houden ?

Citaat:
Wij zijn een groepering van bezorgde ex-moslims die van mening zijn dat de islamitische ideologie een gevaar inhoudt voor de vrijheden in onze Belgische samenleving en tegelijkertijd de integratie van moslims in België verhindert..

Wij willen moslims van de Islam bevrijden door de naakte waarheid te vertellen. Het is die waarheid die in de Islamitische bronteksten beschreven staat en die door mensen die in België de Islam menen te moeten verdedigen ofwel verborgen ofwel verdraaid wordt of gewoonweg niet gekend is.
..
Onze teksten zijn gebaseerd op islamitische brongeschriften die voor moslims leidinggevend zijn. Ons startpunt is de vaststelling dat de meeste moslims niets weten over de onprettige kanten van de Islam in het algemeen en die van haar stichter Mohammed in het bijzonder.
http://www.exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html

Citaat:
De islam is een schadelijk bijgeloof dat we zijn gevangenen, de moslims, vriendelijk doch beslist uit het hoofd moeten praten. Kijk, als je kind van tien of vijftien of twintig jaar door een bizarre indoktrinatie nog steeds in Sinterklaas blijkt te geloven, zou je het dan niet als een dringende plicht beschouwen, het eens over de ware toedracht te informeren ? http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 28 juni 2012 om 12:26.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 12:25   #27
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Islam is onderwerping. In de islam ontbreekt gezond verstand. Onderweroing wil nl zeggen dat je je moet onderwerpen aan wat er in de boekskes staat. Ook al staat het je niet aan wat er in geschreven staat. Allah weet het altijd beter en allah wil het altijd en overal voor het zeggen hebben.




Ja maar de islam is niet zo maar een religie, het is een politieke ideologie die erg vijandig staat tegenover al diegenen die die ideologie niet delen. Een politieke doctrine kan je bvb niet terugvinden in het boehisme hindoeisme of thaoisme met religieuze voorschriften die als norm dienen.



Ah neen ? Een ideologie die mensen aanzet foute dingen te doen is dat dan een goede ideologie of een slechte ?
Over religie discussieer ik niet. Zowel met gelovigen als niet-gelovigen. Verloren moeite.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 12:25   #28
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

stoort het je dat anderen antwoorden geven in jouw naam in deze draad?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 12:26   #29
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
stoort het je dat elke moslim rekenschap moet geven voor de idioterieën van andere mensen die toevallig ook moslim zijn?
Het stoort mij niet maar het is wel idioot.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 12:26   #30
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

stoort jou in feite iets?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 12:27   #31
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Vindt u dat smiley, niettegenstaande hij misschien een punt heeft, een beetje doordramt in een draad die eerder over de doorluchtige forummer gaat, dan over islam, maar zal je dat aanpakken met korte en nietszeggende en derhalve ontmoedigende antwoorden?
In een notedop.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 12:28   #32
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
Oh zijne doorluchtigheid.

Ik wil elke dag massa's frieten eten, mij een stuk in de kraag zuipen en sigaren roken dat het geen naam heeft en desondanks een jong, gespierd lichaam hebben en in blakende gezondheid 134 jaar oud worden. En voor dat alles wil ik dik betaald worden. Hoe kan ik dit bereiken zonder enige moeite te doen?
Begeef je naar het dichtsbijzijnde OCMW.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 12:30   #33
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
stoort het je dat anderen antwoorden geven in jouw naam in deze draad?
Zolang mijn gebruikersaccount niet gebruikt wordt om te antwoorden in mijn naam, stoort het mij niet.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 12:33   #34
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
stoort jou in feite iets?
Zeer weinig. Dikke bromvliegen en muggen kunnen mij wel enerveren.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 12:37   #35
Sammael
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Berichten: 1.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Begeef je naar het dichtsbijzijnde OCMW.
Dank, o machtige Ke Nan!
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 13:09   #36
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Mijn seculiere instelling is gewoon gezond verstand. Ik besefte dit reeds op zeer jonge leeftijd. Atatürk heeft daar niet aan bijgedragen. Ik sta wel achter de geest van wat Atatürk op gang heeft proberen te zetten.
Verder is geen enkele religie seculier. Er bestaan ook geen slechte religies of goede religies. Wel slechte mensen en goede mensen.
natuurlijk is geen enkele religie seculier. Het is het LAND (de regering, instellingen etc..) die seculier zijn.
Voor zolang het nog duurt, ik heb er geen goed oog in.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 14:16   #37
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Voor wat hoort wat. Als het Tweede Ottomaanse Rijk(TOR) zijn volle omvang bereikt heeft dan kunnen wij hieraan tegemoetkomen. Totdan zal je het moeten stellen met plankton. En om door te spoelen een Duvel.
Dat is ook niet motiverend
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 14:36   #38
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

welke zonde zou je wel (nog) eens willen doen?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 15:58   #39
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
Dank, o machtige Ke Nan!
Je dank wordt aanvaard.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 15:59   #40
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
natuurlijk is geen enkele religie seculier. Het is het LAND (de regering, instellingen etc..) die seculier zijn.
Vanzelfsprekend!


Citaat:
Voor zolang het nog duurt, ik heb er geen goed oog in.

Jammer dat je je laat leiden door angst. Geen kant kiezen is veel wijzer.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be