Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 februari 2008, 02:26   #1
Hans1961
Vreemdeling
 
Hans1961's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2008
Berichten: 63
Standaard Invoeren sharia Gr.Britannie

http://www.ad.nl/buitenland/article2034939.ece



Aanvaarding van delen van de islamitische wetgeving over het huwelijk en financiële kwesties kan de maatschappelijke samenhang bevorderen, meent Williams.


Deze bisschop is zijn verstand verloren!
Hans1961 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 03:03   #2
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1961 Bekijk bericht
http://www.ad.nl/buitenland/article2034939.ece



Aanvaarding van delen van de islamitische wetgeving over het huwelijk en financiële kwesties kan de maatschappelijke samenhang bevorderen, meent Williams.


Deze bisschop is zijn verstand verloren!
Ik zou, met het pauselijke Mohammed-schandaal in het achterhoofd, wel eens willen weten wat hij echt gezegd heeft en niet wat de media ervan maken.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 10:36   #3
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik zou, met het pauselijke Mohammed-schandaal in het achterhoofd, wel eens willen weten wat hij echt gezegd heeft en niet wat de media ervan maken.
Ik vrees nochtans dat de islamieten in het algemeen het juiste ogenblik afwachten om binnen afzienbare tijd een verkapte sharia in te voeren. We zouden daar in geen geval mogen aan toegeven.

Laatst gewijzigd door system : 8 februari 2008 om 10:37.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 10:42   #4
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik vrees nochtans dat de islamieten in het algemeen het juiste ogenblik afwachten om binnen afzienbare tijd een verkapte sharia in te voeren. We zouden daar in geen geval mogen aan toegeven.
Daar zouden ze het wel eens knap lastig mee kunnen krijgen aangezien ze slechts een minderheid zijn...
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 10:46   #5
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Toch wel een bijzonder domme serie van uitspraken van deze Anglicaanse leider. Hij meent dat je niet kan volhouden dat dezelfde wet voor iedereen moet gelden. Nou zeg.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 10:51   #6
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik vrees nochtans dat de islamieten in het algemeen het juiste ogenblik afwachten om binnen afzienbare tijd een verkapte sharia in te voeren. We zouden daar in geen geval mogen aan toegeven.
Tussen wat jij vreest en de werkelijkheid....
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 10:52   #7
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

http://www.brusselsjournal.com/node/2940
http://www.brusselsjournal.com/node/2941
http://www.brusselsjournal.com/node/2942
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 10:56   #8
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Belien als bron...

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 februari 2008 om 10:57.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 11:02   #9
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Belien als bron...
Ik stel voor dat u op de website van BBC gaat kijken. Dan zult u vaststellen dat de Muslim Council of Great Britain dit helaas ernstig meent en delen van de sharia wil invoeren.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 11:32   #10
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Wees gerust, ook in de UK worden ze stilaan wakker...

Naam: london2.jpg
Bekeken: 224
Grootte: 41,2 KB
__________________
Vlaming, pas u aan de islam aan of verhuis !!
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 11:32   #11
De Sponkmeester
Burger
 
De Sponkmeester's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juli 2007
Berichten: 113
Standaard

Het is op zijn minst opmerkelijk dat een Anglicaanse blanke, met een Westerse achtergrond, hier veel lichter overgaat, dan een Anglicaanse bisschop vanwie de ouders bekeerde Pakistani zijn.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/6207593.stm
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/e...nt/6221259.stm
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7173599.stm
De Sponkmeester is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 12:23   #12
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Tussen wat jij vreest en de werkelijkheid....
Bij de orthodoxe joden in Engeland in dit reeds lang zo. De rabbijnen kunnen volgens hun morele Wet zelf de echtscheiding uitspreken van een joods echtpaar. De voormalige echtgenoten moeten nog wel naar een Engelse burgerlijke rechtbank gaan die de beslissing van een rabbijn automatisch bevestigt.

Laatst gewijzigd door system : 8 februari 2008 om 12:48.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 14:41   #13
Wautd
Parlementslid
 
Wautd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2006
Locatie: Ankh-Morpork
Berichten: 1.864
Standaard

Is het niet dat in het VK, zo'n 40% van de mannelijke moslims tussen 18 & 30 jaar denken dat de doodstraf aanvaardbaar is voor afvalligen van hun geloof? Geen goed idee om zo'n volk legale macht te geven
__________________
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 18:40   #14
wouter_vp
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 6
Standaard

Toch opvallend dat vele mensen altijd de mond vol hebben van 'vrije meningsuiting', totdat dit kan botsen met onze 'Westerse' waarden. Dan wordt het bezien als gevaarlijk. Als deze mensen delen van de sharia willen doorvoeren als wet zullen ze hier een meerderheid voor moeten vinden, net zoals alle andere mensen in een Europees land. (Zelfs moslims? - Jawel)
wouter_vp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 18:58   #15
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

W outer, in Brussel is een baby op twee van buitenlandse afkomst.
Voeg hierbij het aantal baby's waarvan een of beide ouders wel de Belgische nationaliteit hebben, maar van origine moslim zijn. Dan is het goed mogelijk bij een volgende generatie in een aantal landen een moslimmeerderheid te hebben. Dan kan dus een meerderheid op de invoering van een islamitisch rechtssystheem stemmen. Wist u dat Hitler democratisch aan de macht kwam? Vrouwen onder een moslimbewind verliezen heel wat van hun rechten, dus laat me hopen dat uw redenering geen werkelijkheid wordt!
Niet iedere verandering kan worden ingevoerd, omdat een meerderheid dit wilt. Het islamitisch rechtstelsel is in strijd met mensenrechten, reden genoeg om geen meerderheid vrouwen opnieuw tot 'the nigger of the world' te laten maken!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 19:15   #16
wouter_vp
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 6
Standaard

Ik ben mij perfect bewust het systeem dubbele nationaliteit (ikzelf deelde Nederland en België, nu nog enkel Belg) en weet hoe Hitler aan de macht is gekomen. We spreken in dit tweede geval weliswaar over andere tijden, en hebben we geleerd van ons verleden. Maar je zult hier waarschijnlijk op het principe doelen.

Dan spreken we nog altijd binnen het concept Democratie. Als de meerderheid voorstander is van deze regel, zal deze mogelijk zijn. Als we dit niet willen, zullen we de nieuwe Europeanen moeten kunnen overtuigen van onze Verlichtingstraditie. Dit is ook maar mogelijk als we in contact willen treden met deze mensen en open staan om ook naar hun ideeën te luisteren (bv. de deze) en niet alles blind afwijzen. Daardoor willen zij zich misschien ook bereid stellen om naar onze ideeën en tradities te luisteren en er zelfs iets van op te nemen.
wouter_vp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 19:18   #17
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Wees gerust, ook in de UK worden ze stilaan wakker...

Bijlage 30391
't Is maar hoe je het bekijkt... in de 25 jaar van haar bestaan heeft de BNP nooit een zetel behaald.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 19:28   #18
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Wouter, je weet blijkbaar weinig over islam. Dat is geen ideologie die ' open staat voor andere opinies'. En wij moeten niemand overtuigen. Er heerst vrijheid genoeg om islam in vrijheid te beleven, maar ook deze ideologie wat het voor ongelovigen is, moet zich aanpassen aan de ruimte die sinds de verlichting aan religie wordt gegeven.
Die oefening gaan we niet opnieuw maken, omdat ze de basis vormt van de moderne Westerse cultuur. Dat kan niet in vraag worden gesteld en de wetgeving met bijbehorende gelijkheidsprincipes al evenmin. Om die reden kan onmogelijk een islamitisch rechtssystheem worden ingebouwd. Ze is in strijd met de basisprincipes van onze cultuur, tenzij u gelijkwaardigheid , op juridisch gebeid van mannen en vrouwen onbelangrijk vindt?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 19:43   #19
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter_vp Bekijk bericht
Toch opvallend dat vele mensen altijd de mond vol hebben van 'vrije meningsuiting', totdat dit kan botsen met onze 'Westerse' waarden. Dan wordt het bezien als gevaarlijk. Als deze mensen delen van de sharia willen doorvoeren als wet zullen ze hier een meerderheid voor moeten vinden, net zoals alle andere mensen in een Europees land. (Zelfs moslims? - Jawel)
Ik heb de indruk dat U niet begrijpt wat "recht op vrije meningsuiting" betekent.

Ik heb vandaag al héél veel kritiek gehoord op deze Anglikaanse patriarch, maar raar maar waar: ik heb nergens al gelezen dat hij moet worden gestenigd, ter dood gebracht, gespiest, veroordeeld of gemarteld worden voor zijn mening.
Jij wel?

Me dunkt heeft hij dus gebruik kunnen maken van het RECHT OP VRIJE MENINGSUITING.

Dit wil niet zeggen dat iedereen met hem akkoord moet gaan natuurlijk.

Dat het gevaarlijk begint te worden lijkt me trouwens zonneklaar; In Nederland begint de katholieke kerk nu al over een "christelijke RAMADAN" te spreken. "ons kent ons" blijkbaar nog beter dan we dachten.

Hebben we net een paar decennia geleden de kerk van haar sokkel gekregen, dankzij islam en de politiek correcte kaviaarsossen zullen ze er wel terug bovenop geraken.

Hopelijk ben ik dan al gecremeerd, of ze moeten me nog terug laten begraven ook!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 8 februari 2008 om 19:44.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 19:47   #20
wouter_vp
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 6
Standaard

Ik ga u eerst en vooral tegenspreken over het feit dat ik weinig weet over de Islam. Als u echter zegt dat deze niet openstaat voor andere opinies dan spreekt u hoogstwaarschijnlijk uit algemene beelden die u over deze religie krijgt. Persoonlijk ken ik genoeg mensen die zich nauw verwant voelen met de Islam en toch openstaan voor andere opinies. Dit zal uiteraard wel een kleine minderheid zijn, maar ze bestaat. Wat het dus mogelijk maakt om met mensen te discussiëren en ze te overtuigen van onze traditie. Als u zegt dat het niet nodig is om mensen te overtuigen van onze Verlichtingstraditie, moet u ook niet klagen over een probleem dat zich zal blijven aanhouden. Het is een belangrijke stap om wederzijds begrip te verkrijgen in de best mogelijke samenleving.

Ik beschouw uw vraag betreffende gelijkwaardigheid als een retorische.
wouter_vp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be