Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 januari 2010, 14:04   #1
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard uurregelingen Openbaar vervoer in het weekend

Bestaat er eigenlijk een betere reclame voor autogebruik dan de uurregelingen van de nmbs in het weekend?
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 17:21   #2
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Bestaat er eigenlijk een betere reclame voor autogebruik dan de uurregelingen van de nmbs in het weekend?
Eigenlijk niet. Bij ons zijn die ook veel slechter dan in de week en in de week is het al niet veel soeps.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 17:25   #3
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

die in de week zijn ook al reclame hoor.
maandag mag ik met het openbaar vervoer naar het werk omdat mijn auto het begeven heeft. Met de auto is het 25 minuten. Met het OV: 1u10 minuten, en dan ben ik 20 minuten te vroeg op het werk.
Ook goed voor 1 keer zenne.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 12:51   #4
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

met veel hoempapa verbeteringen aankondigen en onderwijl zijn we nog langer onderweg. De top van de nmbs werkt waarschijnlijk niet in het weekend en maakt hoogstwaarschijnlijk ook geen gebruik van de eigen diensten.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 12:56   #5
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
met veel hoempapa verbeteringen aankondigen en onderwijl zijn we nog langer onderweg. De top van de nmbs werkt waarschijnlijk niet in het weekend en maakt hoogstwaarschijnlijk ook geen gebruik van de eigen diensten.

Zij hebben een dienstwagen.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 10:08   #6
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Bestaat er eigenlijk een betere reclame voor autogebruik dan de uurregelingen van de nmbs in het weekend?
De NMBS dienstregeling tijdens de week?
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 13:09   #7
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
De NMBS dienstregeling tijdens de week?

'k vindt dat die nog meevalt. Als je van Ekeren -> Diegem moet lukt dat in anderhalf uur; voor de 54 km met de nmbs is dat zeer vlug.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 18:55   #8
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Het zal er niet op beteren. De kennis omtrent het onderhouden van hun vloot is allang op pensioen of uitgerangeerd via goedkope outsourcing.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 19:20   #9
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Eigenlijk niet. Bij ons zijn die ook veel slechter dan in de week en in de week is het al niet veel soeps.
Bij ons valt het nog redelijk goed mee qua frequentie, overdag dan toch. Ieder uur een stoptrein in beide richtingen zowel tijdens de week als in het weekend en om het halfuur tijdens de spitsuren; in het weekend vervallen de eerste treinen 's ochtends en 's avonds. Wat natuurlijk wil zeggen dat je de trein ook niet hoeft te nemen wanneer je dan 's avonds nog ergens naartoe wilt. De overstaptijden zijn wel serieus aan de krappe kant. 4 minuten overstaptijd voor de aansluiting naar Brussel bijvoorbeeld zorgt ervoor dat je bij de minste vertraging al bang moet afwachten of de aansluiting nog niet vertrokken zal zijn.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 21:44   #10
Sam M.
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 7 december 2009
Berichten: 384
Standaard

Wees blij dat u een heeft, Ik heb examen zaterdag en er is GEEN trein in het weekend. Als student steekt dat toch wat tegen.
Sam M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 22:35   #11
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam M. Bekijk bericht
Wees blij dat u een heeft, Ik heb examen zaterdag en er is GEEN trein in het weekend. Als student steekt dat toch wat tegen.
Nu vraag ik me af waar jij dan woont dat er helemaal géén trein is in het weekend. Ook niet een station verder?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 13 januari 2010 om 22:36.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 06:01   #12
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

die uurregelingen neem je erbij he

ik doe al 6 jaar alles met het openbaar vervoer, en ben niet zinnes om een auto aan te schaffen... en ik zit dan nog ergens op de boerenbuiten met een zeer slechte verbinding (ik moet al een kwartier fietsen naar het andere dorp om daar de bus te nemen naar het station om van daaruit met de trein verder te gaan...)

her is zoals je het zelf wilt Ik heb geen problemen
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 14 januari 2010 om 06:02.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 06:58   #13
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Nu vraag ik me af waar jij dan woont dat er helemaal géén trein is in het weekend. Ook niet een station verder?
Er zijn een aantal lijnen in België waar in het weekeinde helemaal geen treinen rijden. Onder andere Antwerpen - Boom, wat eigenlijk een voorstad lijn is. In een land als Nederland, Duitsland of Zwitserland zouden de treinen op een dergelijke lijn minstens elke 20 minuten rijden, ook in het weekeinde.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 09:21   #14
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Er zijn een aantal lijnen in België waar in het weekeinde helemaal geen treinen rijden. Onder andere Antwerpen - Boom, wat eigenlijk een voorstad lijn is. In een land als Nederland, Duitsland of Zwitserland zouden de treinen op een dergelijke lijn minstens elke 20 minuten rijden, ook in het weekeinde.
Ik ben benieuwd of de Nederlandse forummers hier dat zullen bevestigen. Mijn uitstekende ervaringen met de NS dateren van voor de privatisering.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 09:30   #15
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
her is zoals je het zelf wilt Ik heb geen problemen
Het hangt er natuurlijk van af waar je gaat wonen. Je kan niet verwachten dat er om de tien minuten een bus stopt in de Verlorenbosstraat.

En met een goeie woonplaatskeuze is er vééél mogelijk. Ik herinner me een luitenant uit mijn legerdienst die in Landen was gaan wonen : naar welke basis hij ook zou worden overgeplaatst, hij kon er dan binnen het uur geraken met het openbaar vervoer. Toch wel straf dat, want luchtmachtbasissen liggen niet bepaald 'centraal'. (Koksijde zal hij wel buiten beschouwing gelaten hebben).
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 09:31   #16
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik ben benieuwd of de Nederlandse forummers hier dat zullen bevestigen. Mijn uitstekende ervaringen met de NS dateren van voor de privatisering.
Net als ieders ervaringen met de NS dus, want de NS is namelijk nog steeds voor 100% een overheidsbedrijf.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 06:56   #17
TomT
Partijlid
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 234
Standaard

Dat is nu typisch eigen aan het openbaar vervoer. Het is nooit goed, wat voor de één goed is is slecht voor de ander. Openbaar vervoer zal nooit een alternatief zijn voor de auto.
TomT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 08:51   #18
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

Zolang er geen vastbesloten "terug naar de stad" en "terug naar de kernen" politiek gevoerd mag worden,iets wat een volle generatie kan kosten ,gekombineerd met bevolkingsbeheersing en een echte ruimtelijke planning KAN het openbaar vervoer niks doen,ongeacht de bedragen en middelen die er in gestopt worden....

De LIJN is nu binnen 10 minuten stapafstand bereikbaar van vrijwel iedere plaats in Vlaandreen ,maar dat lost inderdaad niet echt veel op....

Het betekent gewoon dat gepensioneerden,studenten en een kollektie bijna-gratisreizigers vlot naar de marktsteden kunnen......voor de rest van ons is het tamelijk irrelevant,maar het kost ons wel een grote zak geld...

Over "den Ijzeren Weg" moeten we het niet meer hebben...het is tamelijk hopeloos,en ze kunnen er ook niks meer aan doen....

Laatst gewijzigd door kelt : 16 januari 2010 om 08:52.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 15:43   #19
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk bericht
Dat is nu typisch eigen aan het openbaar vervoer. Het is nooit goed, wat voor de één goed is is slecht voor de ander. Openbaar vervoer zal nooit een alternatief zijn voor de auto.
zolang de basisvisie van openbaar vervoer : "iedereen van eender waar naar eender waar brengen op eender welk moment van de dag" niet is, mag er ook opgehouden worden met die geforceerde promotie.
Wanneer het openbaar vervoer, slecht georganiseerd 'in elfendertig' deeltjes en onderbetoelaagd (op de basis) blijft, is het geen alternatief voor de wagen.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 15:52   #20
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
is het geen alternatief voor de wagen.
Verre van te willen stellen dat het altijd het alternatief is, is het OV in vele gevallen wel degelijk een goed alternatief voor de wagen.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be