Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 december 2014, 19:43   #241
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Njet. Die vinkjes waren allang gedifferentiëerd voor Darwin ze toevallig in de mot kreeg. Over miljoenen en miljoenen jaren. Maar wel nog altijd vinkjes.
En waarom zouden de vinken geëvolueerd moeten zijn tot iets geheel anders ? Ze zijn geëvolueerd naargelang de omstandigheden van elk eiland, meer moet dat niet zijn.

En hoe weet jij trouwens dat die vinken zich daar al "miljoenen en miljoenen jaren" bevonden ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2014, 19:48   #242
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Hier kan je zien wie ik ben en waar ik vandaan kom:

https://sites.google.com/site/777mountzion/bionl



Ik vind ze zelf ook erg leuk.
Ach zo, dank je voor meer informatie die je me kan doorverwijzen...

Zijn dan de evangeliën dan ook door echte joodse afkomstige geschreven..en kun je mij even vertellen hoe de desinformatie kan plaatsvinden ?

Dus je bent nu in Israël woonachtig, maar je taal maakt wel bekend dat je Nederlands-Belgische afkomst bent, een bekeerde tot het jodemdom, mag ik je een vraag stellen over hoe de echte orthodonkse jodendom is ?

Welke kant vertegenwoordigd dan de russische orthodonkse kerk...de griekse of ook de joodse ?
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2014, 19:53   #243
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik zeg dat het niet kan tot het tegendeel bewezen is.
Dus waar halen ze het vandaan dat wij er zonder die muis er niet hadden geweest? Beelden ze dingen daar niet groter uit dan ze zijn.
Ik heb goed gekeken in de kennis, en ik heb dan onafhankelijke bronnen bekeken ook.
Als men zo euforisch wordt over een muis van 165 mjg en een Tiktaalik van 450 mjg, en die beesten schelen BIJNA GEEN FUCK met de exemplaren dan die van vandaag... is er dan niet genoeg gezegd?
Zoneen, waarom linken ze die aan ons EN VOORAL HOE????
TOON MIJ DE KENNIS of wees zelf eens een bekke bescheidener.
Ik heb geen flauw idee over welke muis je het hebt, hopelijk niet de eomaio want dat is simpelweg geen muis.

Dat dier is trouwens vermoedelijk al miljoenen jaren geleden uitgestorven, net als de tiktaalik.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2014, 20:10   #244
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik heb geen flauw idee over welke muis je het hebt, hopelijk niet de eomaio want dat is simpelweg geen muis.

Dat dier is trouwens vermoedelijk al miljoenen jaren geleden uitgestorven, net als de tiktaalik.
De Eomaia is een knaagdiertje he Al was het een eekhoorn... Die claim die men erover maakt is straffer.
Bij het uitsterven van de dino's evolueerden knaagdieren talloze generaties later verder uit tot meer apelike creatures die dan de boom uitgingen, rechtop gingen lopen, staart verliezen, daaruit kwam onze gemeenschappelijke voorouder de homo familie tot tadaa modern man today ... In a nutshell.

Ik heb geen problemen met evolutie, maar het lijkt mij erop dat ze bovenstaand werkelijk verkopen als ons ontstaan.

Laatst gewijzigd door Peche : 30 december 2014 om 20:11.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2014, 20:13   #245
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
En waarom zouden de vinken geëvolueerd moeten zijn tot iets geheel anders ? Ze zijn geëvolueerd naargelang de omstandigheden van elk eiland, meer moet dat niet zijn.

En hoe weet jij trouwens dat die vinken zich daar al "miljoenen en miljoenen jaren" bevonden ?
Waarom worden eekhoorns apen he?
Of bacteriën complexe cellen? he?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2014, 21:13   #246
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Er zijn honderden experimenten opgezet om Einstein te beproeven, elk experiment heeft de proef doorstaan.
.
Klopt niet, Gelieve uzelf te informeren voor eer u zoiets zegt. Sommige theorieën van Einstein bleken niet te kloppen.

Uw kritiek op de evolutie theorie raakt kant noch wal. Als u niet in evolutie gelooft, in wat dan wel?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2014, 21:22   #247
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Tienduizenden ? Nou ja, vergeet vooral niet te overdrijven op tijd en stond.

Aandoenlijk trouwens hoe je naar halfzachte theorieën van eeuwen geleden moet grijpen om de huidige evolutieleer te proberen te ontkrachten.

Ik herhaal mijn vraag: van waar komt de ongelooflijke diversiteit van de dieren vandaan ?
Bs'd

Geschapen door God.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2014, 21:23   #248
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De Eomaia is een knaagdiertje he Al was het een eekhoorn... Die claim die men erover maakt is straffer.
Bij het uitsterven van de dino's evolueerden knaagdieren talloze generaties later verder uit tot meer apelike creatures die dan de boom uitgingen, rechtop gingen lopen, staart verliezen, daaruit kwam onze gemeenschappelijke voorouder de homo familie tot tadaa modern man today ... In a nutshell.

Ik heb geen problemen met evolutie, maar het lijkt mij erop dat ze bovenstaand werkelijk verkopen als ons ontstaan.
Bs'd

In het kort komt de evotheorie hier op neer: Het sprookje van de kikker die in een prins veranderde.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2014, 22:50   #249
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Geschapen door God.
En dat antwoord verklaart alles?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2014, 22:56   #250
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Tienduizenden ? Nou ja, vergeet vooral niet te overdrijven op tijd en stond.
Tienduizenden dus.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Aandoenlijk trouwens hoe je naar halfzachte theorieën van eeuwen geleden moet grijpen om de huidige evolutieleer te proberen te ontkrachten.
Er is nog niets veranderd aan wetenschap. Vasthouden aan voorbijgestreefde theorieën omdat er nog geen betere zijn, ondanks het totaal gebrek aan bewijzen: het kwam zelfs bij de oude Grieken al voor. Toegang tot onderzoeksfondsen, sociale druk van collega's, angst voor dissidentie, ... allemaal goede redenen om valse theorieën toch te blijven verdedigen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik herhaal mijn vraag: van waar komt de ongelooflijke diversiteit van de dieren vandaan ?
Denk Legoblokjes. Hoeveel verschillende vormen kan je maken met een trommel van 1000 Legoblokjes. Bijna oneindig toch? Niet allemaal mooi en nuttig, maar zelfs van die mooie of nuttige zijn er genoeg. Vervang legoblokjes door nucleotiden in vier kleurtjes en denk. Diversiteit impliceert geen evolutie. De vormen uit de legoblokjes zijn ook niet geëvolueerd, ze zijn door iemand bedacht.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Indien je het antwoord niet zou kennen, fijn, maar geef dan op zijn minst een alternatief voor de evolutieleer.
Er zijn al tientallen alternatieven geformuleerd, maar tot hiertoe heeft geen enkel alternatief een volledig consistente verklaring kunnen geven, ook al zijn ze elk apart beter in overeenstemming met sommige aspecten van de reële waarnemingen.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2014, 23:01   #251
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Klopt niet, Gelieve uzelf te informeren voor eer u zoiets zegt. Sommige theorieën van Einstein bleken niet te kloppen.
Die worden dan ook niet als theorieën voorgesteld.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Uw kritiek op de evolutie theorie raakt kant noch wal. Als u niet in evolutie gelooft, in wat dan wel?
Waarom zou ik in "evolutie" moeten geloven? Evolutie is een gegeven, waar we over praten is een theorie die de mechanismen achter die evolutie probeert te verklaren. Dit is een elementaire denkfout die door de meeste naïeve evolutieleer-believers wordt gemaakt.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2014, 23:05   #252
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Tienduizenden dus.

Er is nog niets veranderd aan wetenschap. Vasthouden aan voorbijgestreefde theorieën omdat er nog geen betere zijn, ondanks het totaal gebrek aan bewijzen: het kwam zelfs bij de oude Grieken al voor. Toegang tot onderzoeksfondsen, sociale druk van collega's, angst voor dissidentie, ... allemaal goede redenen om valse theorieën toch te blijven verdedigen.

Denk Legoblokjes. Hoeveel verschillende vormen kan je maken met een trommel van 1000 Legoblokjes. Bijna oneindig toch? Niet allemaal mooi en nuttig, maar zelfs van die mooie of nuttige zijn er genoeg. Vervang legoblokjes door nucleotiden in vier kleurtjes en denk. Diversiteit impliceert geen evolutie. De vormen uit de legoblokjes zijn ook niet geëvolueerd, ze zijn door iemand bedacht.

Er zijn al tientallen alternatieven geformuleerd, maar tot hiertoe heeft geen enkel alternatief een volledig consistente verklaring kunnen geven, ook al zijn ze elk apart beter in overeenstemming met sommige aspecten van de reële waarnemingen.
Ik vind dat het Legoblokjes denken je aardig af gaat, fonne.
Spijtig dat je het daar niet bij laat.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2014, 23:08   #253
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Die worden dan ook niet als theorieën voorgesteld.

Waarom zou ik in "evolutie" moeten geloven? Evolutie is een gegeven, waar we over praten is een theorie die de mechanismen achter die evolutie probeert te verklaren. Dit is een elementaire denkfout die door de meeste naïeve evolutieleer-believers wordt gemaakt.
Dat is zonder meer een doorbraak.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2014, 23:08   #254
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht

Er zijn al tientallen alternatieven geformuleerd, maar tot hiertoe heeft geen enkel alternatief een volledig consistente verklaring kunnen geven, ook al zijn ze elk apart beter in overeenstemming met sommige aspecten van de reële waarnemingen.
Ontwijken, ontwijken, en nog eens ontwijken. Ik vind uw manier van discussiëren laf. Eli gaat tenminste met zijn *** bloot. Hem kunt ge van alles verwijten maar hij durft tenminste, dat kunnen we van u niet zeggen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2014, 23:09   #255
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Njet. Die vinkjes waren allang gedifferentiëerd voor Darwin ze toevallig in de mot kreeg. Over miljoenen en miljoenen jaren. Maar wel nog altijd vinkjes.
Het ging over een recenter specifiek onderzoek dat aantoonde hoe natuurlijke selectie werkt en niet over de observaties van Darwin. Info eerder gegeven in deze draad.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2014, 23:17   #256
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
En waarom zouden de vinken geëvolueerd moeten zijn tot iets geheel anders ?
Die vinkjes moeten niets natuurlijk. Alleen zijn er sommige koppigaards die beweren dat de evolutietheorie ons vertelt hoe nieuwe soorten ontstaan, maar kan niemand onder hen daar een sluitend voorbeeld van geven. En vinkjes met lichter of harder gekromde bekjes is al zeker niet zo'n voorbeeld. Toch is de hele evolutietheorie gebaseerd op de dwaze extrapolatie van die binnensoortelijke variabiliteit van een tiental vinkjes.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
En hoe weet jij trouwens dat die vinken zich daar al "miljoenen en miljoenen jaren" bevonden ?
De Galapagos eilanden zijn miljoenen jaren geleden vulkanisch ontstaan en toen gepopuleerd door een beperkt aantal vogelsoorten, waaronder de vinkjes. Het is overigens de beperkte biodiversiteit die ervoor zorgde dat de vinkjes zich zo ver konden differentiëren. Gelijkaardige vinkensoorten op het Amerikaanse vasteland slaagden daar niet in, door een teveel aan concurrentie van andere soorten en de veelheid van roofvogels (die het nooit zo ver als de Galapagos-eilanden schopten).
Differentiatie ontstaat dus door het ontbreken van de "struggle for life".
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2014, 23:23   #257
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De Eomaia is een knaagdiertje he Al was het een eekhoorn... Die claim die men erover maakt is straffer.
Bij het uitsterven van de dino's evolueerden knaagdieren talloze generaties later verder uit tot meer apelike creatures die dan de boom uitgingen, rechtop gingen lopen, staart verliezen, daaruit kwam onze gemeenschappelijke voorouder de homo familie tot tadaa modern man today ... In a nutshell.

Ik heb geen problemen met evolutie, maar het lijkt mij erop dat ze bovenstaand werkelijk verkopen als ons ontstaan.
Zo rechtlijnig is dat allemaal niet gegaan. Kijk bijvoorbeeld naar de verschillende manieren waarop ogen voorkomen in de evolutie (zie tekening). Dingen verdwijnen. Worden herontdekt op een andere wijze. Verdwijnen weer. Elders wordt er een beter systeem ontwikkelt. Je kan daar geen mooi rechtlijnig verhaaltje zoals Genesis van maken. Het is onnoemelijk veel complexer.

Het is helemaal niet zo raar dat het leven zich aanpast aan land en dan terug aan water. Net zoals het niet raar is dat een vink zich evolutionair aanpast aan droogte en dan terug aan overvloed.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Fortyfold_Path_to_Enlightment.png‎
Bekeken: 54
Grootte:  61,7 KB
ID: 96669  

__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2014, 23:25   #258
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ontwijken, ontwijken, en nog eens ontwijken. Ik vind uw manier van discussiëren laf. Eli gaat tenminste met zijn *** bloot. Hem kunt ge van alles verwijten maar hij durft tenminste, dat kunnen we van u niet zeggen.
Wat zou ik dan moeten "durven"? "Er is geen alternatief" is voor mij een absoluut onwetenschappelijke instelling.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2014, 23:27   #259
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik vind dat het Legoblokjes denken je aardig af gaat, fonne.
Spijtig dat je het daar niet bij laat.
Voor jou hebben ze de Flippo's bedacht. Maar niet inslikken...
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2014, 23:28   #260
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

@johan bollen...

Als je al die dieren en mensen vergelijkt, springt er 1 diersoort uit die meerdere ogen heeft...

De meeste zoogdieren en (on)gewervelden hebben maar een paar ogen inclusief de mens..hoe verklaar je dan dat verschil ?

Alleszins niet door evolutie !

De sprongen zijn mij nog steeds een groot mysterie hoor !

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 30 december 2014 om 23:28.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be