Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 12 juni 2015, 10:34   #1
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard tijdelijke stop op nieuwe leden

Beste forumleden,
Admins,

Is het niet beter om even tijdelijk de registratie van nieuwe leden dicht te smijten om een welbepaalde serietrol/multinickkampioen verplicht te laten afkicken ?

Spaart heel wat werk uit, vooral voor jullie.

Mvg

-T
Tavek is offline  
Oud 12 juni 2015, 10:45   #2
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Ook toevallig zeker dat je net nu met zo'n voorstel komt zeker ?
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 12 juni 2015, 12:06   #3
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Ook toevallig zeker dat je net nu met zo'n voorstel komt zeker ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 12 juni 2015, 12:11   #4
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Er is ooit een zeer goed voorstel geformuleerd om nieuwe leden de eerste 100 berichten in een subforum onder te brengen voor nieuwkomers. Maar goed, als Mod ze liever overal rond laat ontwijkingsnicken...En dan van ons verwachten dat we ontwijkingsnickers wel terstond detecteren en ze dus niet quoten. Of een pathetisch beroep doen op ontwijkingsnickers om barmhartig te zijn voor mod en spontaan weg te blijven....
eno2 is offline  
Oud 12 juni 2015, 12:37   #5
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Er is ooit een zeer goed voorstel geformuleerd om nieuwe leden de eerste 100 berichten in een subforum onder te brengen voor nieuwkomers. Maar goed, als Mod ze liever overal rond laat ontwijkingsnicken...En dan van ons verwachten dat we ontwijkingsnickers wel terstond detecteren en ze dus niet quoten. Of een pathetisch beroep doen op ontwijkingsnickers om barmhartig te zijn voor mod en spontaan weg te blijven....
Alsof een subforum met 100 brichtjes volspammen een oplossing biedt. Zal U hen daar te woord staan? U staat voor de 'ontvangst' in en scheidt onmiddelijk het kaf van het koren?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 12 juni 2015, 12:43   #6
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Alsof een subforum met 100 brichtjes volspammen een oplossing biedt. Zal U hen daar te woord staan? U staat voor de 'ontvangst' in en scheidt onmiddelijk het kaf van het koren?
Ja het biedt een oplossing. Ze infesteren dan niet het hele forum. In dat subforum heeft het ook geen belang meer of je ze detecteert of niet, antwoord geeft of niet. Het is een proefforum.
eno2 is offline  
Oud 12 juni 2015, 12:50   #7
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ja het biedt een oplossing. Ze infesteren dan niet het hele forum. In dat subforum heeft het ook geen belang meer of je ze detecteert of niet, antwoord geeft of niet. Het is een proefforum.
Ja, ze zullen waarschijnlijk wel wegblijven dan. Tevens zal er bijna geen enkele nieuwe forummer meer geregistreerd worden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 12 juni 2015, 13:22   #8
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Ja, ze zullen waarschijnlijk wel wegblijven dan. Tevens zal er bijna geen enkele nieuwe forummer meer geregistreerd worden.
En een ban op nieuwe forummers lijkt je beter?

Misschien is een limiet van 50 berichten ook al afdoende om ontwijkingsnickers te lokaliseren en voor de echte nieuwkomers om dit redelijk gesofistikeerde forum in een subforum goed te leren hanteren.

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 juni 2015 om 13:27.
eno2 is offline  
Oud 12 juni 2015, 13:35   #9
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Maakt het een holletje uit? Laat die serietrol zijn leven vergooien met het aanmaken van accounts dan valt hij niemand anders lastig.
Hypochonder is offline  
Oud 12 juni 2015, 13:44   #10
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
En een ban op nieuwe forummers lijkt je beter?

Misschien is een limiet van 50 berichten ook al afdoende om ontwijkingsnickers te lokaliseren en voor de echte nieuwkomers om dit redelijk gesofistikeerde forum in een subforum goed te leren hanteren.
50 berichten zijn snel geplaatst he?
Ik vind het een beter idee om posten na registratie te verbieden voor bvb. 2 weken.

Ik vermoed ook dat via de huidige forumsoftware de moderatie niet het IP van forummers kan zien. Moest dat wel kunnen, dan zou het dubbelnickfeest direkt gedaan zijn. Bij de meeste ISPs krijg je je IP voor vele maanden tot een jaar. Vroeger was dat wel even anders.
Wapper is offline  
Oud 12 juni 2015, 13:46   #11
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Ook toevallig zeker dat je net nu met zo'n voorstel komt zeker ?
Vertel!
Dadeemelee is offline  
Oud 12 juni 2015, 13:52   #12
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
50 berichten zijn snel geplaatst he?
Ik vind het een beter idee om posten na registratie te verbieden voor bvb. 2 weken.

Ik vermoed ook dat via de huidige forumsoftware de moderatie niet het IP van forummers kan zien. Moest dat wel kunnen, dan zou het dubbelnickfeest direkt gedaan zijn. Bij de meeste ISPs krijg je je IP voor vele maanden tot een jaar. Vroeger was dat wel even anders.
Ja, 50 berichten zijn snel geplaatst. Je bent het dus eens met Tavek. Zou dat nieuwe leden niet meer afschrikken? Ik ben niet internet -savvy genoeg om te weten of mods het IP kunnen zien of niet. Niet: dat komt me onwaarschijnlijk voor. ISP?

Ik dacht dat ik al vier jaar hetzelfde IP heb.
eno2 is offline  
Oud 12 juni 2015, 13:55   #13
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Maakt het een holletje uit? Laat die serietrol zijn leven vergooien met het aanmaken van accounts dan valt hij niemand anders lastig.
Het is niet één. En ja het maakt uit. Je denkt een interessante nieuweling te ontwaren en het blijkt een ontwijkingsnick. Het maakt ook een grote brok uit van de mod activiteit. Nu, als er een eenvoudige oplossing was, dan was die er al.
eno2 is offline  
Oud 12 juni 2015, 13:56   #14
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ja, 50 berichten zijn snel geplaatst. Je bent het dus eens met Tavek. Zou dat nieuwe leden niet meer afschrikken? Ik ben niet internet -savvy genoeg om te weten of mods het IP kunnen zien of niet. Niet: dat komt me onwaarschijnlijk voor. ISP?

Ik dacht dat ik al vier jaar hetzelfde IP heb.
Haha, dacht net hetzelfde. Heb eens een googelke gedaan. Het eerste wat je vindt is hoe je je ip adres kan veranderen om onder een ban uit te geraken.
Dadeemelee is offline  
Oud 12 juni 2015, 14:03   #15
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Haha, dacht net hetzelfde. Heb eens een googelke gedaan. Het eerste wat je vindt is hoe je je ip adres kan veranderen om onder een ban uit te geraken.
Je moet ook telkens een nieuw @ aanmaken. Voor een Informaticus zal het allemaal wel een koud kunstje zijn dat nog sneller en eenvoudiger te doen. .

Geen forum dat een gemaskeerd surfer aanvaard trouwens.

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 juni 2015 om 14:08.
eno2 is offline  
Oud 12 juni 2015, 14:05   #16
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
50 berichten zijn snel geplaatst he?
Ik vind het een beter idee om posten na registratie te verbieden voor bvb. 2 weken.

Ik vermoed ook dat via de huidige forumsoftware de moderatie niet het IP van forummers kan zien. Moest dat wel kunnen, dan zou het dubbelnickfeest direkt gedaan zijn. Bij de meeste ISPs krijg je je IP voor vele maanden tot een jaar. Vroeger was dat wel even anders.
Ik denk dat veel nieuwe forumleden zich registreren om hun mening over een onderwerp in een recente draad te geven. Als ze 2 weken niet mogen posten is die draad al dood of weet de nieuweling niet meer wat hij wou schrijven. Veel nieuwe forumleden zullen het al gauw opgeven.
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline  
Oud 12 juni 2015, 14:07   #17
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Ik denk dat veel nieuwe forumleden zich registreren om hun mening over een onderwerp in een recente draad te geven. Als ze 2 weken niet mogen posten is die draad al dood of weet de nieuweling niet meer wat hij wou schrijven. Veel nieuwe forumleden zullen het al gauw opgeven.
En als ze tijdelijk helemaal niet mogen posten gaan ze het niet opgeven?
eno2 is offline  
Oud 12 juni 2015, 14:08   #18
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het is niet één. En ja het maakt uit. Je denkt een interessante nieuweling te ontwaren en het blijkt een ontwijkingsnick. Het maakt ook een grote brok uit van de mod activiteit. Nu, als er een eenvoudige oplossing was, dan was die er al.
Elk nieuw forumlid automatisch op ieders negeerlijst . Wanneer iemand nieuwsgierig is naar diens mening kan hij het bericht gewoon bekijken met één klik. Dan beslist iedereen voor zichzelf of het nieuwe forumlid interessant genoeg is om uit de lijst te komen.
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline  
Oud 12 juni 2015, 14:10   #19
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Elk nieuw forumlid automatisch op ieders negeerlijst . Wanneer iemand nieuwsgierig is naar diens mening kan hij het bericht gewoon bekijken met één klik. Dan beslist iedereen voor zichzelf of het nieuwe forumlid interessant genoeg is om uit de lijst te komen.
Un rollo zeggen ze in het Spaans. Wat een soep!
eno2 is offline  
Oud 12 juni 2015, 14:12   #20
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
En als ze tijdelijk helemaal niet mogen posten gaan ze het niet opgeven?
Ik ben eerder voorstander van de mogelijkheid dat nieuwelingen mogen posten, maar dat anderen die bagger niet direct hoeven te zien. De voorstellen van Tavek en Wapper gaan mijn inziens niet helpen tegen die alsmaar wederkerende trol. Die blijft gewoon dit forum lezen totdat de 'registratiestop' gedaan is en begint dan opnieuw.
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline  
Discussie gesloten


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be