Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 26 april 2016, 13:20   #21
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Doe geen moeite, hij begrijpt dat gewoon niet.
Ik heb het na iets meer dan een maand opgegeven.
Hij heeft een echte tunnelvisie, hij herhaalt zichzelf overtuigd van zijn groot gelijk, maar je moet niet verwachten dat hij ook maar met één argument komt.
reservespeler, u heeft toch geschreven over uw enige echte juiste mening en over dat u altijd gelijk hebt.
Niet ik maar u.
U moet nu de rollen niet omdraaien.
Patrick M. is offline  
Oud 26 april 2016, 13:27   #22
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
reservespeler, u heeft toch geschreven over uw enige echte juiste mening en over dat u altijd gelijk hebt.
Niet ik maar u.
U moet nu de rollen niet omdraaien.
Je zou het tegendeel kunnen aantonen door simpelweg op mijn vraag te antwoorden waarom je incorrecte informatie doelbewust als argumenten probeert te gebruiken en toch beweert niet te liegen. Hoe noem jij dat dan? Creatief omgaan met woorden en feiten?
Athelas is offline  
Oud 26 april 2016, 14:14   #23
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Je zou het tegendeel kunnen aantonen door simpelweg op mijn vraag te antwoorden waarom je incorrecte informatie doelbewust als argumenten probeert te gebruiken en toch beweert niet te liegen. Hoe noem jij dat dan? Creatief omgaan met woorden en feiten?
Als iemand anders schrijft dat zijn mening de enige juiste is en dat hij altijd gelijk heeft dan mag ik toch creatief omgaan met woorden.
Maar ja, diegene waarover ik het heb heeft opgegeven.
Hoe kan je oordelen over iemand zijn of haar werk als je daar zelf niet werkt?
Dat gaat toch niet.
Ik ga toch ook niet vertellen hoe iemand in een andere job zijn werk moet doen.
Ik ga toch ook niet vertellen hoe een dokwerker zijn werk moet doen.
Ik ga toch ook niet vertellen hoe een cipier zijn werk moet doen.
Ik ga toch ook niet vertellen hoe een kinderjuffrouw, een bakker of een slachter zijn werk moet doen.
Maar jullie komen wel vertellen hoe ik mijn werk moet doen.
Patrick M. is offline  
Oud 26 april 2016, 14:44   #24
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Als iemand anders schrijft dat zijn mening de enige juiste is en dat hij altijd gelijk heeft dan mag ik toch creatief omgaan met woorden.
Dus je geeft toe bewust gelogen te hebben ondanks dat je dat in eerste instantie direct ontkend hebt? Waarom zou iemand nog enige respect moeten hebben voor jou of geloven wat je hier neer poot? Echt zielig. Wees een man en kom uit voor je leugens. Echt, zielig.
Athelas is offline  
Oud 26 april 2016, 15:32   #25
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Dus je geeft toe bewust gelogen te hebben ondanks dat je dat in eerste instantie direct ontkend hebt? Waarom zou iemand nog enige respect moeten hebben voor jou of geloven wat je hier neer poot? Echt zielig. Wees een man en kom uit voor je leugens. Echt, zielig.
Als ik woorden wat creatief gebruikt dat maakt mij dat dadelijk een leugenaar en zielig.
Eerst was ik uitschot, dan krappul, dan lui, dan een uil.
Nu nog een leugenaar en zielig, dat kan er nog nog bij.
Dat zegt meer over jullie dan over mij.
Ik geef niet toe dat ik gelogen heb, ik heb gewoon gedaan wat anderen ook doen namelijk mijn creativiteit gebruikt.
En ik heb respect voor iemand anders maar jullie niet voor mij,
maar dat is jullie goed recht.
Mijn werkmakkers weten dat ik geen leugenaar ben en dat ik niet zielig ben want ik kom op voor mijn werkmakkers.
Daarbij heb ik al dikwijls discussies gehad met mijn baas.
Maar iemand moet het doen.
En eerlijk, ik hou wel van wat actie.
Dat maakt het leven spannend.
En dat is zeker niet zielig.
Patrick M. is offline  
Oud 26 april 2016, 15:45   #26
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Als ik woorden wat creatief gebruikt dat maakt mij dat dadelijk een leugenaar en zielig.
Eerst was ik uitschot, dan krappul, dan lui, dan een uil.
Nu nog een leugenaar en zielig, dat kan er nog nog bij.
Dat zegt meer over jullie dan over mij.
Ik geef niet toe dat ik gelogen heb, ik heb gewoon gedaan wat anderen ook doen namelijk mijn creativiteit gebruikt.
En ik heb respect voor iemand anders maar jullie niet voor mij,
maar dat is jullie goed recht.
Mijn werkmakkers weten dat ik geen leugenaar ben en dat ik niet zielig ben want ik kom op voor mijn werkmakkers.
Daarbij heb ik al dikwijls discussies gehad met mijn baas.
Maar iemand moet het doen.
En eerlijk, ik hou wel van wat actie.
Dat maakt het leven spannend.
En dat is zeker niet zielig.


"En 1 van de middelen die de spoorbonden hebben is de treinen niet te laten rijden.
Juist gelijk dat de vrachtwagen bestuurders een middel hebben om de snelwegen te blokkeren.
Juist gelijk dat de vluchtleiders van belgocontrol ervoor zorgen dat de vliegtuigen niet kunnen opstijgen.
Ieder zijn middel, maar alleen tegen de spoorbonden heel hevige reacties."
liegen

•het met opzet vertellen van feiten die niet de waarheid zijn maar wel als dusdanig worden gepresenteerd.

Neen, een leugen maakt je niet zielig. Iedereen liegt wel eens. Het blijven ontkennen als iemand je erop betrapt maakt je zielig.

Jij noemt dat "creatief bezig zijn". Ja jongens. Zeg mij eens hoeveel andere leugens je al verteld hebt met als excuus "creatief bezig te zijn"? Noem je nog andere zaken "creatief bezig zijn" waar eigenlijk een andere term beter van toepassing zou zijn?
Athelas is offline  
Oud 26 april 2016, 15:49   #27
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
liegen

•het met opzet vertellen van feiten die niet de waarheid zijn maar wel als dusdanig worden gepresenteerd.

Neen, een leugen maakt je niet zielig. Iedereen liegt wel eens. Het blijven ontkennen als iemand je erop betrapt maakt je zielig.

Jij noemt dat "creatief bezig zijn". Ja jongens. Zeg mij eens hoeveel andere leugens je al verteld hebt met als excuus "creatief bezig te zijn"? Noem je nog andere zaken "creatief bezig zijn" waar eigenlijk een andere term beter van toepassing zou zijn?
Maar iedereen hier op het forum is 'creatief' bezig.
Maar als ik het doe dan is er commentaar.
Ik heb mijn baas eens betrapt op een leugen en toen ik hem daar mee confronteerde kreeg ik het antwoord dat hij de waarheid niet verteld had.
En daarna kreeg ik het antwoord...u heeft uw baas niet te controleren.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  waarheid.jpg‎
Bekeken: 88
Grootte:  29,9 KB
ID: 102254  


Laatst gewijzigd door Patrick M. : 26 april 2016 om 15:54.
Patrick M. is offline  
Oud 26 april 2016, 16:08   #28
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Maar iedereen hier op het forum is 'creatief' bezig.
Maar als ik het doe dan is er commentaar.
Ik heb mijn baas eens betrapt op een leugen en toen ik hem daar mee confronteerde kreeg ik het antwoord dat hij de waarheid niet verteld had.
En daarna kreeg ik het antwoord...u heeft uw baas niet te controleren.
Dus vanaf nu mag iedereen oneerlijk zijn en liegen omdat jij hebt gesproken met andere mensen die tegen jou gelogen hebben? Alé, tof.
Athelas is offline  
Oud 26 april 2016, 16:14   #29
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Dus vanaf nu mag iedereen oneerlijk zijn en liegen omdat jij hebt gesproken met andere mensen die tegen jou gelogen hebben? Alé, tof.
Dat maakt u er van.
Iedereen liegt al eens of houd iets achter of verteld de waarheid niet maar u maakt er precies een probleem van als ik het doe.
En gelooft u nu echt dat iedereen hier op het forum eerlijk is?
Patrick M. is offline  
Oud 26 april 2016, 18:12   #30
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Dat maakt u er van.
Iedereen liegt al eens of houd iets achter of verteld de waarheid niet maar u maakt er precies een probleem van als ik het doe.
En gelooft u nu echt dat iedereen hier op het forum eerlijk is?

Als iemand een leugentje vertelt om bestwil of maar de halve waarheid vertelt met goede intenties, geen problemen mee. Maar als iemand op een forum flagrant zit te liegen, betrapt wordt en dan nog eens gaat ontkennen en dan zich gaat goed praten omdat "anderen het ook doen" dan heb ik daar zeer zeker een probleem mee. En neen, dat is niet alleen bij jou. Ik heb nog al gereageerd op foutieve stellingen, informatie en quote mining om er een paar te noemen. Sommige even flagrant, andere minder en subtieler. Maar neen, liegen ga ik niet goed praten of goed keuren. Verkeerde adres. Halve waarheden vertellen is nog iets anders dan liegen. In een discussie moet je wat mij betreft de andere partij geen argumenten geven in zijn plaats hoewel ik vaak discussies voer om informatie in te winnen/bij te leren apprecieer ik het wel als mensen het hele verhaal uit de doeken doen/beide kanten van het verhaal vertellen.
Athelas is offline  
Oud 26 april 2016, 20:13   #31
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Maar hoe kan iemand het verhaal vertellen van een plaats waar hij helemaal niet werkt.
Ik kan toch ook geen kritiek geven op hoe een hospitaal werkt, ik werk daar niet.
Of hoe de politie werkt, of hoe de schippers werken, of hoe het is hetzelfde wie werkt.
Als ik daar niet werk kan ik ook niet weten hoe het daar aan toe gaat.
Maar jullie hebben wel commentaar hoe ik werk en jullie kunnen dat niet weten, jullie kennen mij niet en jullie werken niet waar ik werk.
Ik weet wel dat ik heel goed overeenkom met mijn werkmakkers omdat ik regelmatig voor hun in de bres spring.
En mijn werkmakkers kunnen wel over mij oordelen.
Patrick M. is offline  
Oud 26 april 2016, 20:18   #32
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Ik heb nogthans heel hevige reacties gelezen en gehoord in verband met de staking bij Belgocontrol.

De vrachtwagens staakten eerst niet in Vlaanderen. De moment dat ze dat wel deden, was er wel reactie en is de politie tussenbeide gekomen.

Zolang er niemand gehinderd wordt, wordt er ook niet met onbegrip gereageerd. Mensen snappen dat er soms gestaakt moet worden voor bepaalde rechten of plichten maar ze aanvaarden niet dat stakers lompe klootzakken uithangen die andere mensen pesten of strafbare feiten plegen zoals een snelweg blokkeren.

Uw excuus dat "Ieder zijn middel, maar alleen tegen de spoorbonden heel hevige reacties" is gewoon niet juist. Bent u nu bewust aan het liegen? Of bent u een selectieve lezer?
Ik lieg toch niet als ik schrijf...alleen tegen de spoorbonden hevige reacties want er zijn toch hevige reacties tegen de spoorbonden.
Als u dat een leugen vindt dan is dat uw probleem.
Als andere sectoren staken of acties voeren dan is er toch zo geen hevige reacties als dat de spoorbonden staken, en dat is geen leugen.
Patrick M. is offline  
Oud 26 april 2016, 21:01   #33
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Ik lieg toch niet als ik schrijf...alleen tegen de spoorbonden hevige reacties want er zijn toch hevige reacties tegen de spoorbonden.
Als u dat een leugen vindt dan is dat uw probleem.
Als andere sectoren staken of acties voeren dan is er toch zo geen hevige reacties als dat de spoorbonden staken, en dat is geen leugen.
Er zijn dan ook geen bonden die het zo lang laten hangen.
Stel u voor dat het verplegend personeel telkens gaat staken als ge ziek wordt.
Bobke is offline  
Oud 26 april 2016, 21:02   #34
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Er zijn dan ook geen bonden die het zo lang laten hangen.
Stel u voor dat het verplegend personeel telkens gaat staken als ge ziek wordt.
Of dat ge echt ziek wordt en dat gezien word als "staken" ?
Kristof Piessens is offline  
Oud 26 april 2016, 21:05   #35
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Er zijn dan ook geen bonden die het zo lang laten hangen.
Stel u voor dat het verplegend personeel telkens gaat staken als ge ziek wordt.
Dan laat ik mij verplegen door mijn nichtje, dat is een verpleegster.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 26 april 2016 om 21:07.
Patrick M. is offline  
Oud 26 april 2016, 21:10   #36
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Of dat ge echt ziek wordt en dat gezien word als "staken" ?
Kan niet, als wij ziek zijn bij de NMBS dan moeten we naar een dokter gaan die een voorbedrukt ziektepapier(NMBS) moet invullen.
Dat moeten wij opsturen naar de geneeskundige dienst van de regio waartoe wij behoren.
En als de dokter geschreven heeft dat ge de woonst moogt verlaten dan moet ge de volgende dag op controle gaan bij de controlearts bij die geneeskundige dienst.
Dus ziek zijn kan niet tellen voor staken.
Patrick M. is offline  
Oud 26 april 2016, 21:47   #37
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Ik lieg toch niet als ik schrijf...alleen tegen de spoorbonden hevige reacties want er zijn toch hevige reacties tegen de spoorbonden.
Als u dat een leugen vindt dan is dat uw probleem.
Als andere sectoren staken of acties voeren dan is er toch zo geen hevige reacties als dat de spoorbonden staken, en dat is geen leugen.
ABVV heeft verscheidene stakingen afgeschaft in 2015 omdat er zo'n hevige reacties waren. Het ACV durfde zelfs niet meer mee te staken van in 't begin. De nationale betogingen zijn ook altijd goed voor hevige reacties en die bij Belgocontrol waren ook niet van de poes. Herinner je de toestand met die bende idioten die in Brussel ambras kwamen maken? De reacties op het reaductietarief om te staken/betogen?

Herinner je het sociaal overleg van eind 2015 al niet meer met de sociale partners? Veel mensen wouden dat het ABVV er zelfs niet meer aan mee deed omdat ze keer op keer de boel verziekten.

Het is heel simpel: er zijn hevige reacties wanneer een staking gebruikt wordt alsof het niets is. Mensen zijn verontwaardigd en terecht. Vorige zomer zou er elke zaterdag gestaakt worden... Ben je dan verbaast dat iedereen je liever ziet gaan dan komen en lichte haat begint op te flakkeren?

Laatst gewijzigd door Athelas : 26 april 2016 om 21:47.
Athelas is offline  
Oud 26 april 2016, 23:55   #38
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Maar ze moeten de werknemers van de NMBS of de spoorbonden niet haten maar de Belgische regering en de top van de NMBS.
Zij veranderen eenzijdig afgesproken voorwaarden.
Normaal dat daar dan reacties op komen en 1 zo een reactie is staken.
Patrick M. is offline  
Oud 27 april 2016, 10:41   #39
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Maar ze moeten de werknemers van de NMBS of de spoorbonden niet haten maar de Belgische regering en de top van de NMBS.
Zij veranderen eenzijdig afgesproken voorwaarden.
Normaal dat daar dan reacties op komen en 1 zo een reactie is staken.
Met het vingertje wijzen naar anderen is altijd makkelijk. Het zijn wel jullie die staken, op ongepaste momenten, tijdens weekends in de zomer, tijdens examens... Neen, het is niet de schuld van de top van de NMBS of de regering als jullie staken, dat is JULLIE verantwoordelijkheid. JULLIE staken. Het is dan ook logisch dat de top van de NMBS of de regering scheef bekeken wordt door niet populaire maatregels maar dat er haat opborrelt naar jullie omdat jullie de mensen kloten met opzet en zonder reden. Bovendien is de regering democratisch verkozen. De vakbond niet. Toch moeien ze zich met zaken waar ze naar mijn mening soms geen inspraak in hoeven te hebben.
Athelas is offline  
Oud 27 april 2016, 13:18   #40
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Maar de vakbonden komen op voor de werkmens en hebben daardoor véél leden. Iets waar de politiek wel rekening moet houden.
Als de top van de NMBS en de politiekers in België niet eenzijdig de regels veranderen maar in overleg met de spoorbonden dan had je zulke felle reacties niet.
Ik denk dat we in 2016 nog spoorstakingen gaan krijgen maar het is afwachten.
Patrick M. is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be