Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 december 2016, 12:58   #101
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ja maar, ja maar, Jezus was op 33-jarige leeftijd wel op z’n energetisch/intellectueel hoogtepunt en als ‘m van ouderdom in z'n bed was gestorven, dan had mss niemand er vandaag iets van gehoord.
Ik vermoed dat Harrie (1948) ook ongeveer die leeftijd had, toen hij z’n atoomreligie aan de wereld openbaarde en beiden zijn ook nooit (officieel) getrouwd geweest, vermoed ik.
1945 - en ik heb mijn atoomtheorie ontdekt toen ik 29 was (1974) en voor het eerst verkondigd toen ik 35/36 was, dus in 1980/1.
Citaat:
Verder werd Jezus bespot door lieden die nog nooit van de heilige geest gehoord of deze gezien hadden, net zoals Harrie vandaag wordt weggehoond door lieden ook nog nooit een microwezentje gezien hebben (tot zover enige overeenkomsten).
Ik ook niet, maar een heilige geest heb ik ook (nog) niet gezien.
De geest kan je sowieso niet zien, want dat is het denken, dat metafysisch is.
Wel kan je de persoon zien die denkt, wat de mens kan zijn, maar nog meer de microwezentjes, die we eens zullen zien.
Ze zijn veel te klein om nu al waargenomen te kunnen worden.



vertaling: de heilige geest is het weten, denken en begrijpen van God in de hemel en in het universum.
Citaat:


Btw, ik heb bv ook nog nooit een zwart gat gezien, niemand trouwens, maar door het omgevingsgedrag kunnen we wel een en ander afleiden, van de dingen die empirisch ‘onzichtbaar’ zijn, net zoals we het bewegen van ons lichaam en hersenimpulsen kunnen afleiden aan 'onzichtbare' gedachten.
zo is het: we kunnen lang niet alles zien wat we menen te weten.
Wetenschap is ook een kwestie van weten, niet zozeer van zien, dan zou het zienschap moeten heten.
Citaat:
Verder, de geschiedenis laat ons zien dat allerhande pioniers op allerlei gebieden en toepassingen, in aanvang steeds op ongeloof en spot werden onthaald door de ‘ongelovige Thomassen’ in hun omgeving, tot de techniek ver genoeg gevorderd was, om de theorie in bewijs/praktijk te kunnen omzetten.
Harrie moet dus helemaal niks veranderen aan z’n theorie, maar gewoon wachten tot de techniek geavanceerd genoeg zal blijken, om de eventuele microwezentjes op te sporen en aan het werk te zien.
zo is het, ook de atoomtheorie van de Grieken kon toen nog niet bewezen worden, dus aangetoond.
Pas nu in de moderne tijd wel.
Citaat:
Tot slot, helaas zal één van de twee niet aanwezig kunnen zijn, maar het zou mi buitengewoon interessant zijn, als we Harrie C. en Jezus C. samen eens ‘n discussie konden zien houden, over de ditten en de datten van hun beider religies.
Dat zou alvast spéctaculaire beelden opleveren.
Oké, die "discussie" is er inderdaad (innerlijk dan), want Jezus staat er op dat de Liefde toch uiteindelijk de allerhoogste is, en ik beweer dat het de heilige geest is van mijn atoomtheorie.

En de Liefde is dan vooral die van man en vrouw.

En dan is er ook nog een "discussie" met de wereld.

Het gaat dan om een drie-eenheid alle drie met elkaar te verzoenen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2016, 17:00   #102
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Jezus rende van hot naar haar, maar had niks bijzonders te vertellen
Nou Harry, je maakt er in ieder geval meer werk van dan Jezus.
Zover ik weet heeft hij geen letter op papier gezet, laat staan een tekening nagelaten
Alles wat je ooit nalaat is origineel werk van de verkondiger van de nieuwe leer.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2016, 21:01   #103
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Nou Harry, je maakt er in ieder geval meer werk van dan Jezus.
Zover ik weet heeft hij geen letter op papier gezet, laat staan een tekening nagelaten
Alles wat je ooit nalaat is origineel werk van de verkondiger van de nieuwe leer.
Is ook wel leuk zo.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2016, 08:48   #104
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Nou Harry, je maakt er in ieder geval meer werk van dan Jezus.
Zover ik weet heeft hij geen letter op papier gezet, laat staan een tekening nagelaten
Alles wat je ooit nalaat is origineel werk van de verkondiger van de nieuwe leer.
Zo is het maar net, en ik besta ook werkelijk en ik ben geen mythe.

Bovendien ook nog met gevoel voor humor, wat bij Jezus ook niet te vinden is, en ook nog gedichten geschreven, en mijn eigen levensverhaal opgeschreven.

Maar helaas houden de mensen meer van de dode die nooit bestaan heeft dan van de levende die er hier en nu is.


__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2016, 09:01   #105
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Zielig, deze persoon. Ik begin medelijden met hem te krijgen. Zoveel moeite om iets aan de man te brengen..
Nu, als je medelijden hebt, wat let je dan om mijn eerste discipel te willen zijn, dan kun je me helpen.

Overigens: echt meelijwekkend zijn al die mensen die met tegenzin naar hun werk gaan en zich afvragen wat de zin van hun leven is.

Mijn werk is mijn roeping en is mijn plezier.
Maar inderdaad was mijn leven nog leuker geweest als de mensen mij hadden willen geloven, of juist niet, want als je beroemd bent, dan heb je geen eigen leven meer.

Ik betwijfel ook ten zeerste of ik daar wel de geschikte persoon voor ben.
Ik ben nogal introvert en een alleen ganger.

Dus misschien is het ook wel goed geweest zoals het is gegaan.
Eenmaal beroemd (als ik dat op mijn oude dag misschien nog mee mag maken), zou ik daar wel eens aan ten onder kunnen gaan.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2016, 16:45   #106
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Nu, als je medelijden hebt, wat let je dan om mijn eerste discipel te willen zijn, dan kun je me helpen.

Overigens: echt meelijwekkend zijn al die mensen die met tegenzin naar hun werk gaan en zich afvragen wat de zin van hun leven is.

Mijn werk is mijn roeping en is mijn plezier.
Maar inderdaad was mijn leven nog leuker geweest als de mensen mij hadden willen geloven, of juist niet, want als je beroemd bent, dan heb je geen eigen leven meer.

Ik betwijfel ook ten zeerste of ik daar wel de geschikte persoon voor ben.
Ik ben nogal introvert en een alleen ganger.

Dus misschien is het ook wel goed geweest zoals het is gegaan.
Eenmaal beroemd (als ik dat op mijn oude dag misschien nog mee mag maken), zou ik daar wel eens aan ten onder kunnen gaan.

U bent al reeds een levende legende, op dit forum maar ook hierbuiten.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 08:11   #107
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dank je wel.

Ik werk al 60 jaar aan de filosofie en ik heb ook werkelijk iets totaal nieuws te vertellen.

Wilders totaal niet: het enige wat hij kan
Citaat:
is afgeven op de Marokkanen
, nu, om je over de Marokkanen te ergeren behoef je nu niet bepaald intelligent te zijn.
Het is ook erg stompzinnig dat eindeloos te herhalen.

Citaat:
Citaat:
Een nieuwe religie scheppen, dat is de grote kunst.
Een nieuwe religie scheppen ... sla daar de Marokkanen maar eens mee rond hun oren ,,,, ze gaan je graag zien komen als ze hun eigen fundamentele religie moeten ruilen voor een nieuwe
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 09:19   #108
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Een nieuwe religie scheppen ...
Zo is het.....lees mijn draad en website er maar op na.
Nog steeds niet gedaan?
Het bestaat nu al 42 jaar lang en nog steeds is niemand wakker geworden.

Citaat:
sla daar de Marokkanen maar eens mee rond hun oren ,,,, ze gaan je graag zien komen als ze hun eigen fundamentele religie moeten ruilen voor een nieuwe
Zelfs de Europeanen en de christenen zijn te dom om het te willen lezen en te overdenken en te begrijpen.
En voor hen is het in de eerste plaats.



Vertaling: nooit was de kerk zo doof en blind mijn atoomtheorie niet te willen erkennen en dat al meer dan 40 jaar.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 09:29   #109
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
U bent al reeds een levende legende, op dit forum maar ook hierbuiten.
Dat is toch wel zeer beperkt tot een beperkt aantal mensen en bovendien wil nog steeds niemand mij geloven.
Ik sta er nog steeds alleen voor en moet zelfs vrezen dat als ik straks dood ga, dat zelfs al mijn werk verloren gaat en er niets over blijft dan wat vage herinneringen.
Maar goed: misschien zullen de mensen nog eens ooit mijn atoomtheorie terugvinden in een artikel in de krant of het beruchte boek van Matthijs van Boxtel met mij als morosoof.

Het staat er netjes in, en waarom hij mij toch als morosoof beschouwd heb ik nooit begrepen.
Hij beweert maar wat zonder enig argument.
Beter had hij een boek geschreven over al die mensen die voor gek werden verklaard en later toch gelijk bleken te hebben.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2016, 19:26   #110
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dat is toch wel zeer beperkt tot een beperkt aantal mensen en bovendien wil nog steeds niemand mij geloven.
Ik sta er nog steeds alleen voor en moet zelfs vrezen dat als ik straks dood ga, dat zelfs al mijn werk verloren gaat en er niets over blijft dan wat vage herinneringen.
Maar goed: misschien zullen de mensen nog eens ooit mijn atoomtheorie terugvinden in een artikel in de krant of het beruchte boek van Matthijs van Boxtel met mij als morosoof.

Het staat er netjes in, en waarom hij mij toch als morosoof beschouwd heb ik nooit begrepen.
Hij beweert maar wat zonder enig argument.
Beter had hij een boek geschreven over al die mensen die voor gek werden verklaard en later toch gelijk bleken te hebben.

Je weet maar nooit....
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2016, 08:00   #111
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Je weet maar nooit....
Je weet maar nooit dat er toch nog iemand wakker wordt, ....dat het wel eens waar kan zijn wat ik beweer....en ook bereid is iets te willen doen en dat ook kan.



Vertaling:
1 - de mensen wilden niet geloven dat de aarde rond is.
2 - ook niet dat de aarde om de zon draait.
3 - en nu willen ze niet geloven dat atomen uit ruimteschepen bestaan.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be