Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 31 juli 2011, 13:31   #61
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
en een van de instrumenten daarbij is eigen held uitgeven in plaats va het bij de banken te lenen.
houdt iemand u tegen om dat strak plan ter persoonlijken titel uit te voeren?

Geef uw eigen geld uit. Of moet iemand het weer in uw plaats komen doen?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 31 juli 2011 om 13:32.
born2bewild is offline  
Oud 31 juli 2011, 13:39   #62
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Uiterst eigenaardige uitleg.

Als we die even ernstig zouden nemen (quod non), dan is uw stelling in wezen : de overheid ontleent geld om muntontwaarding tegen te gaan.

Sta mij toe u enkele eenvoudige principes voor te leggen :

• een overheid die met een begrotingstekort werkt, moet dit tekort financieren : vermits de uitgaven groter zijn dan de inkomsten, dient geld te worden geleend.

• wie geld leent, heeft een schuld : het geld moet terugbetaald worden. Mét interest, bovendien : men moet dus méér terugbetalen dan men heeft ontleend.

• hoe meer geld wordt ontleend, hoe groter de schuld, in casu de overheidsschuld.

• een overheid die reeds een grote overheidsschuld heeft, doch desondanks met een begrotingstekort werkt en derhalve nog méér geld moet lenen, creëert een sneeuwbaleffect : de staatsschuld wordt alsmaar groter, wijl er geen zicht is op verbetering. Dergelijk sneeuwbaleffect heeft een zeer nefaste invloed op de kredietwaardigheid van bedoelde staatsoverheid, en is derhalve van aard de waarde van de munt van die staat onder druk te zetten.

Kortom : als uw Belgische overheid werkelijk geld meent te moeten lenen om muntontwaarding tegen te gaan, dan is het de hoogste tijd dat zij uiteindelijk eens iemand in dienst neemt die enige kaas gegeten heeft van financieel beheer, want domheid kan dan wel leuke aspecten hebben, maar de combinatie stupiditeit/financiën is gegarandeerd een duur grapje.
De stelling is dat een overheid zonder schulden niet werkt in de eurozone. De stelling is niet dat de overheidsschuld steeds maar moet toenemen. In tegendeel. De overheidsschuld moet afgebouwd worden tot 60% van het bruto product of lager.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger en De Mier uitlevering aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 31 juli 2011, 14:25   #63
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Geld lenen werkt zelfs inflatie in de hand. Ik spaar geld, en zoals bij veel mensen komt dit geld terecht bij de banken op een spaarboekje. (ik simplifieer) De banken stoppen dit geld niet in een kluis, neen ze gebruiken het om andere mensen van geld te voorzien die bvb een huis kopen, een zaak starten en dergelijke. Op die manier komt het geld dat ik gespaard heb terug in roulatie als het ware of met andere woorden het is 2 keer aanwezig want het staat op mijn spaarboekje, maar tegelijk heeft de bank aan iemand anders geld geleend. Als iedereen zijn geld gaat terughalen van de bank, dan komt die bank in de problemen omdat ze dat geld eenvoudigweg niet heeft. Een bank mag maar een bepaald percentage van het gespaard geld opnieuw in roulatie brengen via leningen ik dacht dat hier een naam voor was maar die weet ik niet meer.
Dat is het effect van Fractional Reserve Banking.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger en De Mier uitlevering aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 31 juli 2011, 14:26   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De stelling is dat een overheid zonder schulden niet werkt in de eurozone. De stelling is niet dat de overheidsschuld steeds maar moet toenemen. In tegendeel. De overheidsschuld moet afgebouwd worden tot 60% van het bruto product of lager.
N'importe quoi, he.
patrickve is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be