Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 september 2013, 21:56   #81
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Een krachttakel is geen hijstoestel, maar een eenvoudige houten blok met enkele houten schijven in.
daarom nét

Bovendien heb ik een zwaar vermoeden dat jij net dezelfde vergissing maakt als Herodotus
2000 jaar na de bouw van de grote piramide was er dus al meer dan een halve eeuw voorbij waardoor de toen gekende technologie al in een aardig deel van de toenmalige wereld bekend was.

Egyptenaren hadden een soort hijsblok ( waarschijnlijk een eenvoudige katrol enkel om de trekrichting te veranderen of om contragewicht te zorgen ) maar het is Archimedes die een serie rollen gebruikte om zware bouwwerken op te tillen of te verplaatsen.
Dus echt geen methode om zware lasten te verplaatsen, laat staan blokken met een gemiddelde van 2 1/2 ton
Om een idee te geven ...
En pentaspastos, een middelgroot hijswerktuig ( tijdens Grieken & Romeinen ) met 5 katrollen kon ongeveer een 1/2 ton aan

Citaat:
Ze gebruiken dus takels om hun zeilen van schepen te hijsen, maken berekeningen waar men nu nog zijn kop overbreekt, maar zijn te lomp om hun gekende technologie toe te passen bij moeilijke zware werken.
Je schijnt niet te beseffen dat er een verschil is tussen beiden hé
Berekeningen ( als je er al over kan praten ) is niet hetzelfde als technologie

Bovendien toon me eens wat voorbeelden van van die berekeningen waar men nu nog zijn kop over breekt
Berekeningen hé .... niks anders

Wiskunde bij de oude Egyptenaren beperkte zich louter tot het praktisch en direct uitvoerbare
Dat ging over verhoudingen, projecties ed
Ze konden bv de opp van een cirkel inschatten ( 1 decimaal nauwkeurig, dacht ik ) en waren op de hoogte (verhoudingsgewijs) van de stelling van Pythagoras maar kende die niet in formule
Ze hadden wel de techniek om getallen op te schrijven , konden optellen,vermenigvuldigen, delen en kenden zelfs breuken.
Maar algemeen hadden ze net weinig notie van abstracte wiskunde noch kende ze een systeem om die zaken te verwoorden


Citaat:
2) men heeft nog niets teruggevonden van hoe ze het deden, men gaat er slechts vanuit dat ze het op een bepaalde manier deden.
En die theorie is gebasseerd op Bijbelse verhalen.
Verhalen die steeds meer en meer ontkracht worden door nieuwe ontdekkingen.
Lezen wat er staat Jantje : "2: men heeft wel van alles teruggevonden hoe men het dan wel deed "
Ik zeg dat niet zomaar hé

Men is 99,99% zeker dat het gebeurde via sleephellingen
Men heeft ( juiste uitvoeringswijze is speculatie ) aan de hand van bronnen, en zaken die men terugvond : de sleden, ossen, extra zand & steenslag, palmboomstammen & Nijlslip



Citaat:
Het Atlantis van Herodotus is vermoedelijke een verheerlijking van bestaande beschavingen die vergaan zijn samen met een zondvloed. Dat klopt.
Maar als je weet dat het kanaal tussen Europa en de Britse eilanden ooit een droge doorgang was. Is het niet moeilijk om te beseffen dat daar dorpen kunnen gestaan hebben.
Als je weet dat de Rode zee ooit een droge valei was, is het niet moeilijk om te beseffen dat daar dorpen kunnen gestaan hebben.
dat klopt allemaal en wordt ook niet ontkend.
Wellicht zullen er nog duizenden dorpen, steden ed ergens onder het water liggen... maar dat heeft niks of weinigs met het Atlantis van Plato te maken
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2013, 22:51   #82
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Wellicht zullen er nog duizenden dorpen, steden ed ergens onder het water liggen... maar dat heeft niks of weinigs met het Atlantis van Plato te maken
D�*�*r weet jij natuurlijk geen sikkepit van.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 08:24   #83
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
daarom nét

Bovendien heb ik een zwaar vermoeden dat jij net dezelfde vergissing maakt als Herodotus
2000 jaar na de bouw van de grote piramide was er dus al meer dan een halve eeuw voorbij waardoor de toen gekende technologie al in een aardig deel van de toenmalige wereld bekend was.

Egyptenaren hadden een soort hijsblok ( waarschijnlijk een eenvoudige katrol enkel om de trekrichting te veranderen of om contragewicht te zorgen ) maar het is Archimedes die een serie rollen gebruikte om zware bouwwerken op te tillen of te verplaatsen.
Dus echt geen methode om zware lasten te verplaatsen, laat staan blokken met een gemiddelde van 2 1/2 ton
Om een idee te geven ...
En pentaspastos, een middelgroot hijswerktuig ( tijdens Grieken & Romeinen ) met 5 katrollen kon ongeveer een 1/2 ton aan


Je schijnt niet te beseffen dat er een verschil is tussen beiden hé
Berekeningen ( als je er al over kan praten ) is niet hetzelfde als technologie

Bovendien toon me eens wat voorbeelden van van die berekeningen waar men nu nog zijn kop over breekt
Berekeningen hé .... niks anders

Wiskunde bij de oude Egyptenaren beperkte zich louter tot het praktisch en direct uitvoerbare
Dat ging over verhoudingen, projecties ed
Ze konden bv de opp van een cirkel inschatten ( 1 decimaal nauwkeurig, dacht ik ) en waren op de hoogte (verhoudingsgewijs) van de stelling van Pythagoras maar kende die niet in formule
Ze hadden wel de techniek om getallen op te schrijven , konden optellen,vermenigvuldigen, delen en kenden zelfs breuken.
Maar algemeen hadden ze net weinig notie van abstracte wiskunde noch kende ze een systeem om die zaken te verwoorden



Lezen wat er staat Jantje : "2: men heeft wel van alles teruggevonden hoe men het dan wel deed "
Ik zeg dat niet zomaar hé

Men is 99,99% zeker dat het gebeurde via sleephellingen
Men heeft ( juiste uitvoeringswijze is speculatie ) aan de hand van bronnen, en zaken die men terugvond : de sleden, ossen, extra zand & steenslag, palmboomstammen & Nijlslip




dat klopt allemaal en wordt ook niet ontkend.
Wellicht zullen er nog duizenden dorpen, steden ed ergens onder het water liggen... maar dat heeft niks of weinigs met het Atlantis van Plato te maken
Ik ga je hier een heel eenvoudig antwoord op geven.

De luchtvaart op 4 juni 1783 met de eerste luchtballon, de moderne luchtvaart begon op 17 december 1903 met de eerste vlucht van de Gebroeders Wright met hun Wright Flyer. Toch kende en gebruikte de oude Chinezen reeds luchtballonen lang voor deze door Westerlingen werden uitgevonden.

En ik heb reeds lang geleden gepost dat Atlantis slechts een verheerlijking is van de vergane beschavingen.
Ik weet niet of je ooit in Afrika bent geweest en daar onder de mensen hebt geleefd.
Maar in hun verhalen is Europa het aardse paradijs van nectar en honing.
Leer dus anders denken en leer anders te opserveren, je zal tot andere vaststellingen komen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 09:57   #84
KoLoS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Locatie: God saves the Q
Berichten: 665
Standaard

de chinezen hadden vuurwerk en vele mooie dingen 2000 jaar geleden
tot Mao er zn voet op zette
KoLoS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be