Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 april 2015, 06:37   #141
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Als ik dit forum bekijk, komt het antisemitisme in Europa toch van meer dan dan alleen maar de arabieren.
Bs'd

Anti-semitisme zit ingebakken in de europese ziel.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 10:04   #142
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Anti-semitisme zit ingebakken in de europese ziel.
Wat een racistische uitspraak.
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 10:07   #143
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Wat een racistische uitspraak.
Bs'd

Racistisch of niet, politiek correct of niet, het is een feit.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 13:47   #144
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Racistisch of niet, politiek correct of niet, het is een feit.
Behalve dat jouw uitspraak onzinnig is, ken je ook niet het verschil tussen een mening en een feit.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 14:18   #145
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Zorgwekkend dat mensen klagen over joden (waar je in principe vrijwel nooit last van hebt) maar politiek-correct gaan doen als het over moslims gaat.

Het antisemitisme viert weer hoogtij.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 20:10   #146
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Wat een racistische uitspraak.
Hij heeft nochtans gelijk.
Mijn vader werd geboren na de verschrikkingen van WO II, en werd toch door zijn katholieke schoolmeesters ingeprent dat de joden inherent slecht waren omdat ze Christus hadden vermoord.
Ik heb dit in mindere mate ervaren, in die zin dat mijn godsdienstleraren op het college zonder uitzondering van leer trokken tegen de staat Israël en diens inwoners steevast als "joden" betitelden, zonder gebruik te maken van de nuance "Israëliërs.

U kunt me er nu van beschuldigen dat ik wat zit te zwanzen.
Was het maar zo...

Het zit er dik ingebakken, en diegenen die het staalhard ontkennen hebben vermoedelijk ook boter op het hoofd.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 20:22   #147
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Hij heeft nochtans gelijk.
Mijn vader werd geboren na de verschrikkingen van WO II, en werd toch door zijn katholieke schoolmeesters ingeprent dat de joden inherent slecht waren omdat ze Christus hadden vermoord.
Ik heb dit in mindere mate ervaren, in die zin dat mijn godsdienstleraren op het college zonder uitzondering van leer trokken tegen de staat Israël en diens inwoners steevast als "joden" betitelden, zonder gebruik te maken van de nuance "Israëliërs.

U kunt me er nu van beschuldigen dat ik wat zit te zwanzen.
Was het maar zo...

Het zit er dik ingebakken, en diegenen die het staalhard ontkennen hebben vermoedelijk ook boter op het hoofd.
Nah, en dan te bedenken dat het volk Israëls iets anders bedoeld wordt dan de hedendaagse Israël als staat veronderstelt dat het ook een land betreft toch maakte de kanttekening van een uitspraak bij pontius pilatus van jezus mij wel duidelijk dat "het koninkrijk niet van deze aarde is" waar de farizeeërs Brutus kon vrij krijgen, dus het Israël dat gesticht wordt als een staat is per definitie ook geen koninkrijk dus een voorwendsel van een valse belofte dat geen inhoud had bij een grondgebied die door joden geclaimd worden als hun thuisland van ooit weleer.

Eigenlijk is het hedendaagse Israël in Palestina een zionistische staat van de joodse heimat die niets te maken heeft met het werkelijke Israël dat ooit heeft bestaan maar de locatie zelf is niet Palestina maar elders.

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 5 april 2015 om 20:28.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 20:40   #148
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Nah, en dan te bedenken dat het volk Israëls iets anders bedoeld wordt dan de hedendaagse Israël als staat veronderstelt dat het ook een land betreft toch maakte de kanttekening van een uitspraak bij pontius pilatus van jezus mij wel duidelijk dat "het koninkrijk niet van deze aarde is" waar de farizeeërs Brutus kon vrij krijgen, dus het Israël dat gesticht wordt als een staat is per definitie ook geen koninkrijk dus een voorwendsel van een valse belofte dat geen inhoud had bij een grondgebied die door joden geclaimd worden als hun thuisland van ooit weleer.

Eigenlijk is het hedendaagse Israël in Palestina een zionistische staat van de joodse heimat die niets te maken heeft met het werkelijke Israël dat ooit heeft bestaan maar de locatie zelf is niet Palestina maar elders.
Wil je nu eens ophouden ja, met het beledigen van onze intelligentie? Ga eens op reis naar Israël en vooral: probeer zoveel mogelijk archeologische sites en musea te bezoeken. Misschien ga je dan hier minder onzin uitkramen. Misschien...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 20:41   #149
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wil je nu eens ophouden ja, met het beledigen van onze intelligentie? Ga eens op reis naar Israël en vooral: probeer zoveel mogelijk archeologische sites en musea te bezoeken. Misschien ga je dan hier minder onzin uitkramen. Misschien...
Met de nadruk op: misschien.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 20:59   #150
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.207
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Eigenlijk is het hedendaagse Israël in Palestina een zionistische staat van de joodse heimat die niets te maken heeft met het werkelijke Israël dat ooit heeft bestaan maar de locatie zelf is niet Palestina maar elders.
“If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it.”
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 21:42   #151
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wil je nu eens ophouden ja, met het beledigen van onze intelligentie? Ga eens op reis naar Israël en vooral: probeer zoveel mogelijk archeologische sites en musea te bezoeken. Misschien ga je dan hier minder onzin uitkramen. Misschien...
Misschien, misschien, ik zal wel bezien, maar gezien ik een 'niet - jood' ben is het uitgesloten dat ik welkom in het land van het huidige Israël ben, of ik een reisvisum krijg is nog maar de vraag want een niet jood krijgt dat in de meeste gevallen niet zomaar gratuit of er moet een reden zijn waarom ik naar Israël afreis.

Als toerist kom ik daar niet binnen, das duidelijk volgens de informatie die ik vindt..ik steek geen geld in een reis waarvan een visumaanvraag letterlijk alles openlijk in vraag wordt gesteld, ondanks dat heb ik nochtans geen banden met religieuze of godsdiensten zoals islam of christen of katholiek of een combinatie van de drie of met instituten die de bijbels en of andere 'profetische werken' sterk in twijfel trekken !

Dus denk wat u er zelf van denken wilt...ik kan best wel alles openlijk bekennen zodat ik onschuldig overkom...maar de dreiging van iemand die is geïnteresseerd is in geschiedenis en toch sommige zaken hoogstens wilt onderzoeken stuit toch sowieso op weerstand waardoor het uitsluitmechanisme automatisch in werking treedt...zodus ben ik een beledigend iemand die de enige echte joodse geschiedenis niet in twijfel trek maar enkel de valse jodendom waartoe onder andere niet joden zich bekeerd hebben tot het judaïsme, terwijl het oorspronkelijk mogelijk islamitisch - christelijk was..rare gedachten gang, maar in alle categorieën van deze drie hoofdstromingen is geweld en al die oorlogen een werkelijke klassenoorlog geweest die ingreep in het sociale weefsel van de onderstroom "het plebs" waarover de meeste rijkaards het graag over hebben...

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 5 april 2015 om 22:00.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2015, 08:19   #152
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Hij heeft nochtans gelijk.
Mijn vader werd geboren na de verschrikkingen van WO II, en werd toch door zijn katholieke schoolmeesters ingeprent dat de joden inherent slecht waren omdat ze Christus hadden vermoord.
Ik heb dit in mindere mate ervaren, in die zin dat mijn godsdienstleraren op het college zonder uitzondering van leer trokken tegen de staat Israël en diens inwoners steevast als "joden" betitelden, zonder gebruik te maken van de nuance "Israëliërs.

U kunt me er nu van beschuldigen dat ik wat zit te zwanzen.
Was het maar zo...

Het zit er dik ingebakken, en diegenen die het staalhard ontkennen hebben vermoedelijk ook boter op het hoofd.
Bs'd

Nou horen jullie het eens van een ander.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2015, 08:21   #153
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Nah, en dan te bedenken dat het volk Israëls iets anders bedoeld wordt dan de hedendaagse Israël als staat veronderstelt dat het ook een land betreft toch maakte de kanttekening van een uitspraak bij pontius pilatus van jezus mij wel duidelijk dat "het koninkrijk niet van deze aarde is" waar de farizeeërs Brutus kon vrij krijgen, dus het Israël dat gesticht wordt als een staat is per definitie ook geen koninkrijk dus een voorwendsel van een valse belofte dat geen inhoud had bij een grondgebied die door joden geclaimd worden als hun thuisland van ooit weleer.

Eigenlijk is het hedendaagse Israël in Palestina een zionistische staat van de joodse heimat die niets te maken heeft met het werkelijke Israël dat ooit heeft bestaan maar de locatie zelf is niet Palestina maar elders.
Bs'd

Hebben we nog meer bewijs nodig dat het christendom tot jodenhaat leidt?
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2015, 08:25   #154
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Misschien, misschien, ik zal wel bezien, maar gezien ik een 'niet - jood' ben is het uitgesloten dat ik welkom in het land van het huidige Israël ben, of ik een reisvisum krijg is nog maar de vraag want een niet jood krijgt dat in de meeste gevallen niet zomaar gratuit of er moet een reden zijn waarom ik naar Israël afreis.

Als toerist kom ik daar niet binnen, das duidelijk volgens de informatie die ik vindt..ik steek geen geld in een reis waarvan een visumaanvraag letterlijk alles openlijk in vraag wordt gesteld, ondanks dat heb ik nochtans geen banden met religieuze of godsdiensten zoals islam of christen of katholiek of een combinatie van de drie of met instituten die de bijbels en of andere 'profetische werken' sterk in twijfel trekken !

Dus denk wat u er zelf van denken wilt...ik kan best wel alles openlijk bekennen zodat ik onschuldig overkom...maar de dreiging van iemand die is geïnteresseerd is in geschiedenis en toch sommige zaken hoogstens wilt onderzoeken stuit toch sowieso op weerstand waardoor het uitsluitmechanisme automatisch in werking treedt...zodus ben ik een beledigend iemand die de enige echte joodse geschiedenis niet in twijfel trek maar enkel de valse jodendom waartoe onder andere niet joden zich bekeerd hebben tot het judaïsme, terwijl het oorspronkelijk mogelijk islamitisch - christelijk was..rare gedachten gang, maar in alle categorieën van deze drie hoofdstromingen is geweld en al die oorlogen een werkelijke klassenoorlog geweest die ingreep in het sociale weefsel van de onderstroom "het plebs" waarover de meeste rijkaards het graag over hebben...
Je bent doodeenvoudig paranoia. Alsof je Joods moet zijn om Israël te mogen bezoeken... Je hoeft niet eens gelovig te zijn. Overigens, de meerderheid van de Israëli's is seculier.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2015, 08:37   #155
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Misschien, misschien, ik zal wel bezien, maar gezien ik een 'niet - jood' ben is het uitgesloten dat ik welkom in het land van het huidige Israël ben, of ik een reisvisum krijg is nog maar de vraag want een niet jood krijgt dat in de meeste gevallen niet zomaar gratuit of er moet een reden zijn waarom ik naar Israël afreis.
Bs'd

Europeanen hebben geen visum nodig voor Israel.

Citaat:
Als toerist kom ik daar niet binnen, das duidelijk volgens de informatie die ik vindt..ik steek geen geld in een reis waarvan een visumaanvraag letterlijk alles openlijk in vraag wordt gesteld, ondanks dat heb ik nochtans geen banden met religieuze of godsdiensten zoals islam of christen of katholiek of een combinatie van de drie of met instituten die de bijbels en of andere 'profetische werken' sterk in twijfel trekken !
Gezien je vorige post waar je Israel er van beschuldigt door valse beloftes gevestigd te zijn, op het verkeerde land, en dat alles gebaseerd op het NT, is het erg moeilijk om te geloven dat je niet christelijk bent.

Citaat:
Dus denk wat u er zelf van denken wilt...ik kan best wel alles openlijk bekennen zodat ik onschuldig overkom...maar de dreiging van iemand die is geïnteresseerd is in geschiedenis en toch sommige zaken hoogstens wilt onderzoeken stuit toch sowieso op weerstand waardoor het uitsluitmechanisme automatisch in werking treedt...zodus ben ik een beledigend iemand die de enige echte joodse geschiedenis niet in twijfel trek maar enkel de valse jodendom waartoe onder andere niet joden zich bekeerd hebben tot het judaïsme, terwijl het oorspronkelijk mogelijk islamitisch - christelijk was..rare gedachten gang, maar in alle categorieën van deze drie hoofdstromingen is geweld en al die oorlogen een werkelijke klassenoorlog geweest die ingreep in het sociale weefsel van de onderstroom "het plebs" waarover de meeste rijkaards het graag over hebben...
En nou hebben we nog een verwarde ziel op het forum.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2015, 09:49   #156
microwezen
Parlementsvoorzitter
 
microwezen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Locatie: Cranleigh, UK
Berichten: 2.398
Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Zorgwekkend dat mensen klagen over joden (waar je in principe vrijwel nooit last van hebt) maar politiek-correct gaan doen als het over moslims gaat.
Er zijn nog maar weinig joden gesignaleerd met bomgordels in het westen.
't Zal 'm daar wel in zitten.
Als de joden een beter (uiteraard met meer dan 72 en mooiere maagden ) hiernamaals hadden gehad, dan had je ze ook met bosjes zien rondlopen met explosieven.
Het leven is immers een doelloos lijden. Het hiernamaals, dáár gaat het om!
__________________
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING!
Atheïsme is geen geloofssysteem.
Het vertelt niet hoe en wat je moet denken.
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2015, 11:36   #157
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Hebben we nog meer bewijs nodig dat het christendom tot jodenhaat leidt?
Helemaal niet..normaal gezien niet..maar dat is wat u wilt ?

Volgens wat ik toch gelezen heb en hoe de reacties zijn en dergelijke, kan ik niet paranoia zijn...

Maar ik denk er netjes iets anders over, stel dat de plaatsen wat israel zou zijn geweest voorlopig is gewijzigd naar palestina ?

Dus heb je een staat in een land dat al israel was, maar wacht anders gezegd een israel in een israel..dus een staat in een staatsland in dubbele bewoordingen...

En dan nog een rare sprong, ik denk dat jij dat was dat toegaf dat uit DNA onderzoek bewees dat de palestijnen grotendeels hebreeuwse markers had en de staat israel helemaal niets van dat maar goed, ik ben geen verwarde ziel en ik haat geen jood die denkt zich te mogen vestigen in een land die middels geweld en oorlog is ontstaan...waarom is daar geen antwoord op een klein jaartje of twee na het eindigen van de tweede wereldoorlog ?

Is er daardoor commotie ontstaan ? Dat de joden uit vergelding voor hitlers repressie toch een staat in een staat wou hebben...dan denk ik dat de meeste joden nog niet eens beseffen dat een land voor het volk israel geen echte aardse land betreft, dus mag en kan ik spreken van valsheid waarmee de joodse gemeenschap te koop mee loopt...ze vergeten gemakshalve dat je een land niet door oorlog en afknallen wint, de suggestie is namelijk nodig dat joden het recht hebben op een land, maar niet in de vorm van een bestuur dat men "staat" noemt.

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 6 april 2015 om 11:37.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be