Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juli 2005, 13:55   #1
Keteltje
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 36
Standaard Poll De Standaard Online

er is vandaag een interessante poll op de standaard online .

de vraag : voelt u zich op 21 juli eerst Vlaming, Belg, Europeaan of deert het u niet ?

momenteel voelt meer dan 45 % zich eerst Vlaming . hoera!

De reden waarom ik dat hier zet :

Als den Berre in zijn toespraak mag showen met een 'peiling' die aantoont dat 87% van de Belgen voor eenheid (? unitarisme of gewoon dat belgie blijft bestaan? ) van het land is en ons daar voor looft, dan mag ik hier een poll zetten die is afgenomen bij een kleine steekproef en waar ik de geringe relevantie niet van betwist.
Maar de peiling waar den Berre over spreekt is minstens even irrelevant.
Eigenlijk zegt hij gewoon : '13 %' , houdt olle bakkes dicht want het is nutteloos
Keteltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 15:20   #2
instromaniac
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 2.703
Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Ik vond die toespraak ook nogal demagogisch. Eigenlijk schandalig dat die man zo staat te zwaaien met een peiling, terwijl hij ook wel weet dat zo'n peilingen helemaal niet betrouwbaar zijn. Waarom is hij niet eerlijk en zet hij de resultaten van de verkiezingen daar eens naast? Gewoon vuile leugens, Albert en z'n kliek weten ook wel dat veel Vlamingen heus niet wakker liggen van het al dan niet voortbestaan van België en dat dat helemaal niet betekent dat ze tegen het uiteenvallen van België zijn.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 15:22   #3
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

ik vraag me eigenlijk af of de koning zo duidelijk zijn mening mag verkondigen. Had hij zich iets meer op de vlakte gehouden dan kon het er perfect door.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 18:15   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.083
Standaard

Citaat:
Gewoon vuile leugens, Albert en z'n kliek weten ook wel dat veel Vlamingen heus niet wakker liggen van het al dan niet voortbestaan van België en dat dat helemaal niet betekent dat ze tegen het uiteenvallen van België zijn.
Zelfs het Nieuwsblad, toch geen Vlaams-nationale krant als je het mij vraagt, weet waar de klepel hangt.

Citaat:
Bij elke bevraging is het aantal Vlamingen dat republikein is geworden of schouderophalend voorbij Laken sjokt opmerkelijk groter.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 19:55   #5
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Ik vond die toespraak ook nogal demagogisch. Eigenlijk schandalig dat die man zo staat te zwaaien met een peiling, terwijl hij ook wel weet dat zo'n peilingen helemaal niet betrouwbaar zijn. Waarom is hij niet eerlijk en zet hij de resultaten van de verkiezingen daar eens naast? Gewoon vuile leugens, Albert en z'n kliek weten ook wel dat veel Vlamingen heus niet wakker liggen van het al dan niet voortbestaan van België en dat dat helemaal niet betekent dat ze tegen het uiteenvallen van België zijn.
Het is overigens op zich al veelzeggend dat de koning überhaupt over deze kwestie begint. Het dreigende uiteenvallen van België, of beter: de autosuggestie dat het niet zal gebeuren, wordt niet voor niets in een toespraak van de koning gestopt, geen slapende honden wakkermaken, weetjewel. In Laken weten ze ondertussen ook wel dat het land langzaam maar zeker naar de afgrond glijdt en dat het onderwerp steeds meer bespreekbaar en ook aanvaard wordt. Dat Albert nu de bevolking (of zichzelf) moet geruststellen dat nog 'een overgrote meerderheid' voor de eenheid van het land is (een beetje Hollandse rekenkunde, als je 't mij vraagt), getuigt niet meteen van een bijzonder sterke positie... Het signaal dat aan die 13% wordt gegeven, is overigens ook niet erg vriendelijk: 'mond houden, jullie worden toch niet gehoord' lijkt me misschien nog de meest accurate omschrijving. (Mogen we dan op onze volgende belastingsbrief het Hof uitsluiten? Nee hoor.).
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 02:29   #6
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

waarop wachten Albert II en zijn Belgische establishment-vazallen om het principe van referenda in te voeren, zo dat inderdaad zal blijken dat een emerderheid voor het behoud van België is???

Het feit dat de arme man als argumentatie moet verwijzen naar één enkele peiling en wat dogma's �* la "in alle hoeken van het land zeggen de mensen mij dat..." is inderdaad triestig. Maar ja, redden wat er te redden valt zal hij vast denken, en z'n reusachtige op afkomst toegewezen dotatie zal alvast een goede motivatie zijn...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Seba on 21-07-2005 at 03:32
Reason:
--------------------------------

waarop wachten Albert II en zijn Belgische establishment-vazallen om het principe van referenda in te voeren, zo dat inderdaad zal blijken dat een emerderheid voor het behoud van België is???

Het feit dat de arme man als argumentatie moet verwijzen naar één enkele peiling en wat dogma's �* la "in alle hoeken van het land zeggen de mensen mij dat..." is inderdaad triestig. Maar ja, redden wat er te redden valt zal hij vast denken, en z'n reusachtige op afkomst toegewezen dotatie zal alvast een goede motivatie zijn...[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

waarop wachten Albert II en zijn Belgische establishment-vazallen om het principe van referenda in te voeren, zo dat inderdaad zal blijken dat een emerderheid voor het behoud van België is???

Het feit dat de arme man als argumentatie meot verwijzen naar één enkele peiling en wat dogma's �* la "in alle hoeken van het land zeggen de mensen mij dat..."[/size]
[/edit]
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 21 juli 2005 om 02:32.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 18:58   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.083
Standaard

Citaat:
Het is overigens op zich al veelzeggend dat de koning überhaupt over deze kwestie begint. Het dreigende uiteenvallen van België, of beter: de autosuggestie dat het niet zal gebeuren, wordt niet voor niets in een toespraak van de koning gestopt
Citaat:
Het feit dat de arme man als argumentatie moet verwijzen naar één enkele peiling en wat dogma's �* la "in alle hoeken van het land zeggen de mensen mij dat..." is inderdaad triestig.
Als je dan weet dat de regering Verhofstadt de toespraak van de koning dekt, kan je alleen maar besluiten dat zelfs de 'paarsen', toch de superbelgicisten, beseffen hoe laat het is.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 19:24   #8
Flandriar
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 20 maart 2005
Berichten: 368
Standaard

Wat deze peiling toch wat meer geloofwaardigheid geeft dan andere internetpeilingen, is het feit dat enkel geregistreerde abbonnees kunnen stemmen.
__________________
[size=2][size=1]
[/size]
[/size]
Flandriar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be