Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 september 2013, 08:04   #41
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Iemand op straat uitschelden wegens zijn seksuele geaardheid is verboden en dus strafbaar.

Dat het niet altijd aangeraden is om in te gaan op een provocatie staat als een paal boven water.

Dat wel ingaan op een provocatie tot gevolg gaat hebben dat je klappen krijgt, lijkt me vrij normaal.


Dat degene die ingaat op een provocatie en daardoor nadien klappen krijgt en daarbij de schuld krijgt van die klappen, lijkt me niet normaal, in dit geval is het slachtoffer nog altijd onschuldig aan die klappen.
Volledig correct.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 08:19   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een sprong maken van een scheldwoord met racistische ondertoon naar een groepsverkrachting,
is even straf als
een sprong maken van een rietje in je coca-glas naar jouw nicknaam.

.
Ik zal jou dan eens een paar andere voorbeelden geven over wat er in dit land aan de hand is.

Een groep "jongeren" verkracht in groep een meisje.

Filip De Winter gebruikt scheldwoorden met racistische ondertoon.

Aan welk voorval zal gegarandeerd het meeste aandacht worden besteed door zowel de politie, justitie, de media én de politiek?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 08:24   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik denk het niet. Vermits we opgeleid zijn om vooral te zwijgen, de andere kant op te kijken en niet te reageren (dixit de politie in dit geval) is dit gedrag niet zo snel omkeerbaar.

Toen mijn dertienjarige dochter op de tram op weg naar school door een meute verrijkertjes een mes op de keel kreeg, reageerde in die tram ook niemand. Zij had de koelbloedigheid (! proficiat dochter!) om bij de volgende stop onder zijn arm door te glippen en te vluchten. Haar geldbeugel met zakgeld en abonnement was ze kwijt. De kosten voor paspoort etc. was voor mij. Maar GEEN ENKELE volwassen persoon op die tram die zelfs maar een kik gaf.
Precies! We zijn niet opgeleid om ons te verdedigen tegen geweld maar om te zwijgen, de andere kant op te kijken en niet te reageren.

Het merendeel van de reacties die in deze draad te lezen staan bewijzen deze stelling.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 08:35   #44
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Mag ik u in elkaar slagen dan als je me autist noemt?

Als ik vuil janet roep naar u, mag u me dan de kop inslaan in een straatgevecht? Denk je werkelijk dat de rechter later zal zeggen, ja, dat is ok?
Ze reageerden op de beledigingen, er staat niet dat ze op die jongeren zijn gaan slaan.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 08:39   #45
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Als het een racistische opmerking is van een blanke tegen een moslim, dan wordt er blijkbaar verwacht dat iedereen in de wijde omgeving daartegen reageert.

Als het moslims tegenover blanken is moeten we vooral ons bek houden en verder lopen.

Begrijpe wie kan, zucht.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 08:47   #46
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Gaan we nu echt van elke vechtpartij nieuws maken?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 09:01   #47
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
IDD. Pesten hoeft ook niet met geweld gepaard te gaan om "pesten" genoemd te worden én strafbaar te zijn.

Het probleem is dat het de politie niet gemakkelijk wordt gemaakt. Of zijn we de veroordeling van de agenten vergeten die "verkeerd" gebruik maakten van de procedure met een kussentje op een weerbarstige vrouw (die voor de zoveelste keer gerepatrieerd werd)?
ik heb al betere dingen van jou gelezen hier. Een geboeide persoon verstikken tot ze dood is met een kussen kun je moeilijk als argument gaan gebruiken in de redenering of die flikken in gent nu al dan niet correct handelden door zulk antwoord te geven.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 09:04   #48
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Iemand op straat uitschelden wegens zijn seksuele geaardheid is verboden en dus strafbaar.

Dat het niet altijd aangeraden is om in te gaan op een provocatie staat als een paal boven water.

Dat wel ingaan op een provocatie tot gevolg gaat hebben dat je klappen krijgt, lijkt me vrij normaal.


Dat degene die ingaat op een provocatie en daardoor nadien klappen krijgt en daarbij de schuld krijgt van die klappen, lijkt me niet normaal, in dit geval is het slachtoffer nog altijd onschuldig aan die klappen.
volledig akkoord hiermee.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 09:11   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Alsof een groep "jongeren" daders hun alleenstaande slachtoffers de kans zouden geven om hen te fotograferen en de 100 te bellen.....

Ik weet ook wel dat de meeste mensen geen vechtopleiding hebben gehad. Volgens Karel Martel moet je je in dat geval gewoon laten beledigen. Met een beetje geluk wordt je dan niet afgetroefd. "Benader" je je aanvallers echter wél, en krijg je troef, dan moet je niet gaan janken bij de politie.

Het komt er eigenlijk op neer dat, wat er ook gebeurt, het altijd je eigen schuld is.

En of die "jongeren" dat weten....
Wie d�*t zou beweren heeft inderdaad ongelijk.
Maar ik denk niet dat er één gezonde geest is die zulks beweert.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 09:13   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik zal jou dan eens een paar andere voorbeelden geven over wat er in dit land aan de hand is.

Een groep "jongeren" verkracht in groep een meisje.

Filip De Winter gebruikt scheldwoorden met racistische ondertoon.

Aan welk voorval zal gegarandeerd het meeste aandacht worden besteed door zowel de politie, justitie, de media én de politiek?
Dat heeft niets te maken met het voorval dat we in deze draad bespreken.

Die vechtpartij die we nu bespreken heeft niets te maken met onze belabberde pers en poco-jongens en meisjes.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 09:16   #51
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wedden dat "normale" mensen die erover denken zoals jij ook liever gewoon doorlopen als een meisje slachtoffer wordt van groepsverkrachting dan de verkrachters te "benaderen"? Niemand van die helden heeft immers eerst geleerd om te vechten?
U mag het woord groepsverkrachtingen niet gebruiken, dat is beledigend voor moslims. Zeg liever kennismaking met de geneugten van de multiculturele maatschappij.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 09:20   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Gaan we nu echt van elke vechtpartij nieuws maken?
Gaan we van elke draad ons afvragen of het wel nieuws is ?


Een homo werd uitgescholden; hij reageerde; hij kreeg klop.
Bij de politie werd volgens de homo gezegd "dat hij het zelf had gezocht. Hij had maar niet moeten reageren."
Als de politie die boodschap zo gaf, dan is dat een Vlaamse politie onwaardig.
Maar .... wat heeft die flik juist gezegd of bedoeld ?

Ik wil dat wel even bespreken.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 09:22   #53
buitenlander
Schepen
 
Geregistreerd: 10 september 2013
Berichten: 468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Gaan we nu echt van elke vechtpartij nieuws maken?
Dat compenseert met de zever rond panda's
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 09:31   #54
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Het punt is natuurlijk dat de politie het slachtoffer helemaal niet als schuldige heeft aangewezen en wel degelijk op zoek is naar de daders.

De politie heeft wel de voor de hand liggende preventietip gegeven om in de toekomst niet meer te reageren op zo'n provocaties. Maar dat betekent dus niet dat die provocaties aanvaardbaar zijn en nog minder dat er op reageren de provocateurs het recht heeft om dan maar te slaan.

Dat het slachtoffer zich door die preventietip aangewezen voelde als schuldige en dat de pers en de usual suspects hier op het forum daar gretig op inspelen, maakt het daarom nog geen werkelijkheid.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 09:34   #55
buitenlander
Schepen
 
Geregistreerd: 10 september 2013
Berichten: 468
Standaard

Het punt is dat een agent niet zo'n uitspraken moet doen.
Denk als morgen een agent zegt tegen een vrouw die verkracht is, tja dan had ge maar een broek moeten dragen ipv een kort kleedje dat het kot te klein is.
Maar als het om een homo gaat dan wordt het afgeschilderd als "tip".
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 09:37   #56
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar .... wat heeft die flik juist gezegd of bedoeld ?
In de openingspost staat een link. Als je de moeite had gedaan om daar niet alleen op te klikken en de titel te lezen, maar ook naar het bijhorende filmpje te kijken, dan had je dat geweten. Uit het relaas van het slachtoffer zelf, blijkt immers dat de politie helemaal niet heeft gezegd dat hij maar niet moest reageren en dat het dus zijn eigen schuld is, dat was de conclusie die het slachtoffer trok op basis van de preventietip die de politie gaf ("alsof ik zelf schuldig was").
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 09:40   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
U mag het woord groepsverkrachtingen niet gebruiken, dat is beledigend voor moslims. Zeg liever kennismaking met de geneugten van de multiculturele maatschappij.
lol: kennis maken met halal sperma ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 09:44   #58
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Er gewoon 'westers' uitzien is voor sommige 'jongeren' al een uitdaging voor geweld.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 09:45   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
In de openingspost staat een link. Als je de moeite had gedaan om daar niet alleen op te klikken en de titel te lezen, maar ook naar het bijhorende filmpje te kijken, dan had je dat geweten. Uit het relaas van het slachtoffer zelf, blijkt immers dat de politie helemaal niet heeft gezegd dat hij maar niet moest reageren en dat het dus zijn eigen schuld is, dat was de conclusie die het slachtoffer trok op basis van de preventietip die de politie gaf ("alsof ik zelf schuldig was").
Eilaba, braaf gij hé.

Toen ik deze ochtend keek, zat dat filmke daar nog niet bij.

't Is niet omdat gij zo lang in uwen tram blijft liggen, dat iedereen dat doet hé.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 09:45   #60
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander Bekijk bericht
Het punt is dat een agent niet zo'n uitspraken moet doen.
Denk als morgen een agent zegt tegen een vrouw die verkracht is, tja dan had ge maar een broek moeten dragen ipv een kort kleedje dat het kot te klein is.
Maar als het om een homo gaat dan wordt het afgeschilderd als "tip".
Preventie is nochtans een onderdeel van de taak van de politie. En je vergelijking raakt natuurlijk kant noch wal, want een kort rokje dragen is helemaal geen reactie op iets. Je vergelijking had steek gehouden als de politie had gezegd "je kan beter niet laten zien dat je homo bent". Nog los van het feit dat er een belangrijk verschil is tussen "je had maar niet" (wat de schuld inderdaad bij het slachtoffer legt, maar wat hier dus niet gebeurd is) en ""je kan in het vervolg beter" (wat een tip is om in de toekomst iets te vermijden).
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be