Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 16 juni 2004, 15:21   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Karel De Gucht wordt opnieuw volwaardig VLD-voorzitter



Karel De Gucht wordt opnieuw volwaardig VLD-voorzitter.

Bij de Vlaamse liberalen wordt het bericht uit de krant De Morgen woensdag bevestigd. Om 16.00 uur komt het partijbestuur samen om uit te maken hoe en wanneer Dirk Sterckx de fakkel terug zal geven aan De Gucht. De Morgen maakte woensdag bekend dat statutair voorzitter Karel De Gucht op korte termijn opnieuw volwaardig voorzitter zou worden. De partijtop zou het eens zijn om de operatie nog voor de start van de Vlaamse regeringsonderhandelingen door te voeren. Huidig voorzitter Dirk Sterckx zou hiervoor vragende partij zijn. Sterckx kwam in februari aan de leiding van de VLD te staan na het zogenaamde koningsdrama binnen de partij rond het migrantenstemrecht. Even nam premier Guy Verhofstadt de politieke leiding van de partij waar, maar al snel werd Sterckx naar voren geschoven om tot aan de verkiezingen de taak over te nemen. De Gucht zelf bleef statutair voorzitter, aangezien alleen een congres hem kon afzetten.

De voorbije dagen liet De Gucht uitschijnen de taak terug op zich te willen nemen. Hij bleef de voorbije maanden overigens deel uitmaken van de partijtop - de zogenaamde G5 - binnen de VLD. In de Melsensstraat wordt het verhaal woensdag bevestigd. Om 16.00 uur komt het partijbestuur samen om de beslissing te nemen en uit te maken hoe één en ander dient te worden geregeld.
Ik zou zoiets niet eens hebben durven voorspellen, uit respect voor die mensen hun intelligentie.
__________________
Antoon is offline  
Oud 16 juni 2004, 15:22   #2
Vengeance
Burger
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Berichten: 160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Karel De Gucht wordt opnieuw volwaardig VLD-voorzitter



Karel De Gucht wordt opnieuw volwaardig VLD-voorzitter.

Bij de Vlaamse liberalen wordt het bericht uit de krant De Morgen woensdag bevestigd. Om 16.00 uur komt het partijbestuur samen om uit te maken hoe en wanneer Dirk Sterckx de fakkel terug zal geven aan De Gucht. De Morgen maakte woensdag bekend dat statutair voorzitter Karel De Gucht op korte termijn opnieuw volwaardig voorzitter zou worden. De partijtop zou het eens zijn om de operatie nog voor de start van de Vlaamse regeringsonderhandelingen door te voeren. Huidig voorzitter Dirk Sterckx zou hiervoor vragende partij zijn. Sterckx kwam in februari aan de leiding van de VLD te staan na het zogenaamde koningsdrama binnen de partij rond het migrantenstemrecht. Even nam premier Guy Verhofstadt de politieke leiding van de partij waar, maar al snel werd Sterckx naar voren geschoven om tot aan de verkiezingen de taak over te nemen. De Gucht zelf bleef statutair voorzitter, aangezien alleen een congres hem kon afzetten.

De voorbije dagen liet De Gucht uitschijnen de taak terug op zich te willen nemen. Hij bleef de voorbije maanden overigens deel uitmaken van de partijtop - de zogenaamde G5 - binnen de VLD. In de Melsensstraat wordt het verhaal woensdag bevestigd. Om 16.00 uur komt het partijbestuur samen om de beslissing te nemen en uit te maken hoe één en ander dient te worden geregeld.
Ik zou zoiets niet eens hebben durven voorspellen, uit respect voor die mensen hun intelligentie.
die kennen geen schaamte, nu ja, zal ook zijn voordelen hebben zeker?
Vengeance is offline  
Oud 16 juni 2004, 15:23   #3
Jorge
Gouverneur
 
Jorge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2003
Locatie: Londerzeel
Berichten: 1.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Karel De Gucht wordt opnieuw volwaardig VLD-voorzitter



Karel De Gucht wordt opnieuw volwaardig VLD-voorzitter.

Bij de Vlaamse liberalen wordt het bericht uit de krant De Morgen woensdag bevestigd. Om 16.00 uur komt het partijbestuur samen om uit te maken hoe en wanneer Dirk Sterckx de fakkel terug zal geven aan De Gucht. De Morgen maakte woensdag bekend dat statutair voorzitter Karel De Gucht op korte termijn opnieuw volwaardig voorzitter zou worden. De partijtop zou het eens zijn om de operatie nog voor de start van de Vlaamse regeringsonderhandelingen door te voeren. Huidig voorzitter Dirk Sterckx zou hiervoor vragende partij zijn. Sterckx kwam in februari aan de leiding van de VLD te staan na het zogenaamde koningsdrama binnen de partij rond het migrantenstemrecht. Even nam premier Guy Verhofstadt de politieke leiding van de partij waar, maar al snel werd Sterckx naar voren geschoven om tot aan de verkiezingen de taak over te nemen. De Gucht zelf bleef statutair voorzitter, aangezien alleen een congres hem kon afzetten.

De voorbije dagen liet De Gucht uitschijnen de taak terug op zich te willen nemen. Hij bleef de voorbije maanden overigens deel uitmaken van de partijtop - de zogenaamde G5 - binnen de VLD. In de Melsensstraat wordt het verhaal woensdag bevestigd. Om 16.00 uur komt het partijbestuur samen om de beslissing te nemen en uit te maken hoe één en ander dient te worden geregeld.
Ik zou zoiets niet eens hebben durven voorspellen, uit respect voor die mensen hun intelligentie.
En hun leden stonden er bij & keken ernaar

Dat snap ik niet dat ze zo'n beslissingen durven nemen over de hoofden van de militanten heen???
Jorge is offline  
Oud 16 juni 2004, 15:36   #4
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Geef toe, hoe die gasten op hun achterban (en kiezers) schijten is echt ongezien in de hedendaagse politiek.
__________________
Antoon is offline  
Oud 16 juni 2004, 15:42   #5
Stijn Ram
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 juni 2004
Berichten: 45
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Geef toe, hoe die gasten op hun achterban (en kiezers) schijten is echt ongezien in de hedendaagse politiek.

Heel juist.
En dan komen die onnozelaars hier pretenderen dat hun partij democratisch werkt. Ze worden gebrainwashed dat het niet meer mooi is, al die tradionele partijleden.
__________________
Een Vlaamse soeveREINE staat NU!!!
Stijn Ram is offline  
Oud 16 juni 2004, 15:44   #6
Vengeance
Burger
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Berichten: 160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Geef toe, hoe die gasten op hun achterban (en kiezers) schijten is echt ongezien in de hedendaagse politiek.
hoe lang houdt Coveliers het nog vol? die wilde Beysen terughalen, maar zou die niet eerder naar het vlaams blok gaan? ik voorspel een massale toevloed van vele liberalen naar het vlaams blok wanneer die van naam zijn veranderd. Coveliers , Dedecker, Hermans, ... ze zijn goed bezig in de VLD
Vengeance is offline  
Oud 16 juni 2004, 15:53   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.084
Standaard

Tegen de tijd dat Leterme eventueel mislukt bij het vormen van een Vlaamse regering moet De Gucht allicht terug aan zet zijn als partijvoorzitter om de volgende onderhandelingsronde kunnen te leiden, zeker?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 16 juni 2004, 16:00   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Geef toe, hoe die gasten op hun achterban (en kiezers) schijten is echt ongezien in de hedendaagse politiek.

Da is wel het minste wat ge kunt zeggen, !

Moest ik de Gucht zijn, ik was weg naar Europa, (ne porsche cayenne kost geld.) en liet ik die onozelaars lopen voor wat ze waren, maar nee, ...

ongelofelijk hoe ge zo zonder ruggegraat, zonder eergevoel door 't leven kunt gaan.

Hij kan net zo goed in de Guy zijn huis WC pot gaan spelen.
Herr Flick is offline  
Oud 16 juni 2004, 16:10   #9
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Ik zou zoiets niet eens hebben durven voorspellen, uit respect voor die mensen hun intelligentie.
En hun leden stonden er bij & keken ernaar

Dat snap ik niet dat ze zo'n beslissingen durven nemen over de hoofden van de militanten heen???
Heerlijk die democratische partijen.
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 16 juni 2004, 16:38   #10
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick

Hij kan net zo goed in de Guy zijn huis WC pot gaan spelen.
__________________
Antoon is offline  
Oud 16 juni 2004, 16:41   #11
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard


Goed voor de geloofwaardigheid om zo'n deurmat opnieuw als uitgangbord te laten fungeren.
Ik hoop dat ze de tandem Degucht - Verhofstadt volledig benutten
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 16 juni 2004, 16:55   #12
marijke
Burger
 
marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Berichten: 195
Standaard

ik vind het eigenlijk normaal, vermits hij wel de meeste voorkeustemmen heeft behaald binnen de partij..
Feitelijk heeft het migrantenstemrecht hem zijn nek gekost..en werd hij de pispaal van zijn partij.. deels ten onrechte vind ik..wat nu ook blijkbaar door de kiezers zo werd gezien..
__________________
achter de wolken schijnt altijd de zon..
marijke is offline  
Oud 16 juni 2004, 17:05   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.084
Standaard

Ik zou het normaler gevonden hebben dat Verhofstadt De Gucht niet de laan had uitgestuurd. Normaal zou geweest zijn dat Verhofstadt de laan was uitgestuurd geworden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 16 juni 2004, 17:13   #14
imponderabilia
Schepen
 
imponderabilia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke
ik vind het eigenlijk normaal, vermits hij wel de meeste voorkeustemmen heeft behaald binnen de partij..
Feitelijk heeft het migrantenstemrecht hem zijn nek gekost..en werd hij de pispaal van zijn partij.. deels ten onrechte vind ik..wat nu ook blijkbaar door de kiezers zo werd gezien..
U ziet de essentie niet

De Gucht wil geen migrantenstemrecht ---> blijft volhouden ---> migrantenstemrecht moet er komen van Di Rupo ---> De Gucht moet even weg (een paar maanden), na dat het migrantenstemrecht er is kan hij terugkomen zonder zijn gezicht te verliezen (denken ze altans!).
Dit is toch duidelijk een op voorhand afgesproken tactiek!
__________________
De democratie is niet het beste maar wel het minst slechte systeem!
Wie geen respect heeft voor minderbedeelden is zelf een minderbedeelde qua verstand.
imponderabilia is offline  
Oud 16 juni 2004, 17:21   #15
TC
Provinciaal Gedeputeerde
 
TC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imponderabilia
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke
ik vind het eigenlijk normaal, vermits hij wel de meeste voorkeustemmen heeft behaald binnen de partij..
Feitelijk heeft het migrantenstemrecht hem zijn nek gekost..en werd hij de pispaal van zijn partij.. deels ten onrechte vind ik..wat nu ook blijkbaar door de kiezers zo werd gezien..
U ziet de essentie niet

De Gucht wil geen migrantenstemrecht ---> blijft volhouden ---> migrantenstemrecht moet er komen van Di Rupo ---> De Gucht moet even weg (een paar maanden), na dat het migrantenstemrecht er is kan hij terugkomen zonder zijn gezicht te verliezen (denken ze altans!).
Dit is toch duidelijk een op voorhand afgesproken tactiek!
De Gucht is gewoon een afrteksel van verhofstadt, een machtsgeile scrupuloze amoebe...
__________________
In tijden van universeel bedrog is het vertellen van de waarheid een revolutionaire daad.
TC is offline  
Oud 16 juni 2004, 18:29   #16
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid
 
Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 1.874
Standaard

Citaat:
En hun leden stonden er bij & keken ernaar

Dat snap ik niet dat ze zo'n beslissingen durven nemen over de hoofden van de militanten heen???
Als ik het goed begrijp, kan een congres toch om het even wanneer de voorzitter afzetten? Dus als de militanten in grote getale niet akkoord zijn, houden ze toch gewoon congresje?
Feit is wel dat de interne machtsstrijd binnen de VLD belachelijke proporties aanneemt...
Zijne Heerlijkheid is offline  
Oud 16 juni 2004, 22:58   #17
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Ik kan gewoon niet geloven dat we opnieuw dagelijks die De Gucht op het scherm gaan zien met zijn arrogant gedoe. Ook vandaag al, met zijn houding alsof er nooit iets was gebeurd, alsof ze hem nooit hebben opzij gezet, alsof ze geen verkiezingen hadden verloren, of nog erger, alsof er nooit verkiezingen waren geweest.

Niet te geloven. Dat is echt het begin van het einde van de VLD in Vlaanderen. Tenzij de jongeren er snel iets aan doen. Er is werk aan de winkel voor Annick De Ridder en leeftijdgenoten.
__________________
Antoon is offline  
Oud 16 juni 2004, 23:10   #18
Gorefest
Minister
 
Gorefest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: % VLAANDEREN! %
Berichten: 3.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Ik kan gewoon niet geloven dat we opnieuw dagelijks die De Gucht op het scherm gaan zien met zijn arrogant gedoe. Ook vandaag al, met zijn houding alsof er nooit iets was gebeurd, alsof ze hem nooit hebben opzij gezet, alsof ze geen verkiezingen hadden verloren, of nog erger, alsof er nooit verkiezingen waren geweest.

Niet te geloven. Dat is echt het begin van het einde van de VLD in Vlaanderen. Tenzij de jongeren er snel iets aan doen. Er is werk aan de winkel voor Annick De Ridder en leeftijdgenoten.
De Gucht gaat waarschijnlijk weer wat rechtse peptalk verkopen en nadien wordt-ie weer op het matje geroepen, dit is alleen maar om de (rechtse) schijn hoog te houden en wat kiezers terug te winnen
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
Gorefest is offline  
Oud 18 juni 2004, 08:43   #19
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Ik kan gewoon niet geloven dat we opnieuw dagelijks die De Gucht op het scherm gaan zien met zijn arrogant gedoe. Ook vandaag al, met zijn houding alsof er nooit iets was gebeurd, alsof ze hem nooit hebben opzij gezet, alsof ze geen verkiezingen hadden verloren, of nog erger, alsof er nooit verkiezingen waren geweest.

Niet te geloven. Dat is echt het begin van het einde van de VLD in Vlaanderen. Tenzij de jongeren er snel iets aan doen. Er is werk aan de winkel voor Annick De Ridder en leeftijdgenoten.
De Gucht gaat waarschijnlijk weer wat rechtse peptalk verkopen en nadien wordt-ie weer op het matje geroepen, dit is alleen maar om de (rechtse) schijn hoog te houden en wat kiezers terug te winnen
Die mannen zijn zo machtsgeil dat ze niet alleen de zware nederlaag van 13 juni niet hebben zien aankomen, maar na de feiten de nederlaag nog altijd ontkennen. Het is dramatisch, vooral voor de VLD zelf! Maar ze moeten het zelf maar weten, hé?


De meest typische opmerking van De Gucht was zijn antwoord na de verkiezingsuitslagen, wanneer een reporter hem vroeg wat hij van deze nederlaag dacht.

Ter herinnering, de cijfers :
CD&V/NV-A 26%, VB 24%, VLD 19.8, SP-A 19.7

De Gucht stelt vast dat de VLD geen nederlaag heeft geleden omdat het nog steeds de tweede grootste democratische partij is.

Arme liberalen.
__________________
Antoon is offline  
Oud 18 juni 2004, 12:27   #20
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Ik kreeg zondagavond op een bepaald moment zelfs echt medelijden met Sterckx die gewoon de waarheid bleef ontkennen. Dat was zielig vond ik...
Hij zage andere cijfers dan diegene die ik zag ...... tja.... zielig eigenlijk
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be