Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 18 juni 2004, 16:47   #21
Phalanstere
Burger
 
Geregistreerd: 14 juni 2004
Berichten: 102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thinker
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phalanstere
Het publiceren van misdaadstatistieken is toch geen probleem, wat zie jij spoken. Ook heb je denk ik mijn zin niet goed gelezen:"Het zwart maken en haat opwekken tegen bevolkingsgroepen op basis van afkomst, religie,... is racisme. "



Voor de zoveelste keer, welke maatregelen moeten er genomen worden, stel ze dan toch voor. Wat bedoel je met de echte oorzaken?
Voor de zoveelste keer, harde maatregelen nemen (bvb. uitwijzing) tegen criminele vreemdelingen zou bijvoorbeeld al een voorstel kunnen zijn.
Voor de zoveelste keer echter, een dergelijk voorstel doen, heeft niet veel zin, want het is natuurlijk niet politiek correct...
Het is gewoon een dom voorstel, zoals hierboven al gezegd lost uitwijzing niets op, criminelen kunnen hier snel weer terug zijn.
Phalanstere is offline  
Oud 18 juni 2004, 16:58   #22
Brabo
Parlementslid
 
Brabo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2003
Locatie: Erewhon
Berichten: 1.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thinker
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brabo

Een straf dient uiteraard ook rechtvaardig te zijn. Vindt u het rechtvaardig dat men een andere straf krijgt naargelang de nationaliteit? De ene een snoepreisje en de andere een gevangenisstraf?

Dat mensen het land uitzetten volstaat als straf is trouwens nonsens: zoiets is amper een straf te noemen, en beschermt de maatschappij ook nauwelijks tegen de misdadiger: hij hoeft maar z'n auto te nemen om hier verder te kunnen doen.

U hebt trouwens nog altijd niet uitgelegd waarom ik mee zou moeten opdraaien voor een misdaad die door één van mijn bloedverwanten begaan is.

[size=2]D'après moi, le Peace nouveau est arrivé.[/size]
Misschien dat we voor criminele vreemdelingen - uit respect voor de cultuur van deze andere nationaliteiten - ook maar eens de straffen moeten gaan toepassen, die in hun eigen cultuur van toepassing zijn...?
Dat heeft niets met de hele discussie te maken. We hadden het hier over uw idee om criminele vreemdelingen terug naar hun thuisland te sturen. Dat u - bij gebrek aan argumenten (?) - plots over wat anders begint, pleit niet bepaald voor u.
In ieder geval ben ik sowieso ook tegen dat laatste idee van u aangezien ik vind dat iedereen gelijk moet zijn voor de wet. Wat u van dat principe vindt, weet ik nog steeds niet - maar ik begin wel een vaag vermoeden te krijgen..

Citaat:
En een individu dat een hele familie laat opdraaien (juridisch gebruikt/misbruikt) om uitwijzing uit het land te voorkomen, moet wel kunnen zeker?
Dat heeft geen barst met de discussie te maken. Ik wacht nog steeds op een (inhoudelijk) antwoord hierop: "Waarom zou ik mee moeten opdraaien voor een misdaad die door één van mijn bloedverwanten begaan is?", op mijn andere opmerkingen hierboven mag u uiteraard nog steeds antwoorden.
Brabo is offline  
Oud 18 juni 2004, 17:33   #23
doornroosje
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 2.578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phalanstere
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thinker

Voor de zoveelste keer, harde maatregelen nemen (bvb. uitwijzing) tegen criminele vreemdelingen zou bijvoorbeeld al een voorstel kunnen zijn.
Voor de zoveelste keer echter, een dergelijk voorstel doen, heeft niet veel zin, want het is natuurlijk niet politiek correct...
Het is gewoon een dom voorstel, zoals hierboven al gezegd lost uitwijzing niets op, criminelen kunnen hier snel weer terug zijn.

Laat ze dan lopen he,slimme is dat dan beter.
Waar ik het met het blok niet eens ben is dat men niet mag veralgemenen,maar het lijkt wel dat je in Belgie je mond niet meer mag opendoen als het over vreemdelingen gaat.
Een crimineel is een crimineel ,en een Belg gaat in de Belgische gevangenis en een buitenlander naar een gevangenis in zijn land van herkomst,is dat nu zo moeilijk.
Hadden de traditionele partijen er de afgelopen jaren werk van gemaakt dat het maar eens moest gedaan zijn met Niet integratie en criminaliteit,dan zouden we nu geen blok nodig hebben.
EN ik heb geen enkele moeite met mensen die zich hier aanpassen,maar diegenen die dat niet doen moet men niet de vrije hand geven.
Trouwens de huidige regering stuurt illegalen toch ook terug,zonder compassie,of denk gij dat wij het ocmw van de wereld zijn .
doornroosje is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be